ZEN, Talbot Samba GL, 1983; update! Zie pag. 17.

Gepost door Travelling ZEN 
Even een vergelijking in elkaar gezet in Carbase:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2012 18:31 door The real ZEN.
Goedendag
koop gewoon iets. Over 3 maanden koop je toch weer een anderenut smiley
idd confused smiley
Het gaat de viernulzes worden denk ik!thumbs up Na de BMW 5-serie in ieder geval de mooiste auto.
@ptr: ik geloof je meteen, ging mij inderdaad meer om de uitvoering.tongue sticking out smiley

Als je toch nu voor een 406 gaat zou ik mijn pijlen richten op de laatste leuke serie, de GT Premium en Gentry modellen. Dat spul staat nu allemaal voor een habbekrats te koop. Vooral de exemplaren met hoge km standen... winking smiley

Het zijn serieus fijne wagens. Qua rijgedrag en comfort redelijk op eenzame hoogte.
Mechanix
Het gaat de viernulzes worden denk ik!thumbs up Na de BMW 5-serie in ieder geval de mooiste auto.

een leuk modelleke:

Peugeot 406 30 SVE BREAK V6 AUT
The real ZEN
@Davidoff: ik weet dat ik met de wolven meehuil over de Laguna, maar "mijn" Laguna zou misschien nog net uit de gevaarlijke jaren komen.

Dat lijkt mij onzin. Een snelle blik via AutoWeek Occasions leert mij dat de Laguna II Phase II (facelift) voor een voordeliger, of minimaal gelijkwaardige, prijs te verkrijgen is dan een Mazda 6 Sportbreak met over het algemeen meer kilometers en een hogere prijs.
Maar het is te laat
Ja, echt te laat
Het is te laat
Ja, echt te laat

Koop gesloten, komende zaterdag wordt mijn tekst;
I'm blue dabadi dabada... grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2012 18:36 door The real ZEN.
Alvast veel plezier in de blauwe Passat !!! Echt een topuitvoering die ik voor dat geld ook niet had laten staan!
Magikeven
Alvast veel plezier in de blauwe Passat !!! Echt een topuitvoering die ik voor dat geld ook niet had laten staan!

Ben jij de verkoper ofzo???
Huh??? Hoe weet-ie dat nou? eye popping smiley Daar gaat de showstopper... crying smilie

Ja, ik ga weer automatisch Teutoons! winking smiley
Je geheimzinnigheid hield niet lang stand dit keer!
Nee, bepaald niet... nut smileyconfused smiley

Nou ja, ben ik meteen van het giswerk af! big smile smiley
3B - 3BG - 3C?? Comfortline, Highline?? V5, V6?? (of toch een W8 cool smiley ??)
"ZEN: VW Passat, na het praktisch binnenkort weer iets moois..." grinning smiley
Oh, sorry Zen, ik wou je geenszins voor de wielen fietsen; het was een gok, maar niet helemaal ongefundeerd.

Het vluchtig, doch grondig bestuderen van Zen's automobiele historie zoals hier bekend op dit forum, laat zien dat hij slechts over een aantal (van de vele) automobielen ťcht tevreden was, en niet in het minst over de bordeauxrode Passat.

Toen ik een Golf Variant opperde, maakte ik op uit zijn reactie dat ik op de goede weg was.

Vervolgens een op gaspedaal gezocht naar een behoorlijke Passat Variant, en gevonden, welke ik vervolgens als tip wou meegeven.

Echter, Zen was mij voor en heeft de beslissing reeds genomen. Ben alleen nog benieuwd of het om exact dezelfde auto gaat.

Evenwel is de kans evenredig aanwezig dat Zen een heerlijke Laguna op de kop heeft getikt en dat wij hiermede flink wat zand in de ogen strooien.

Hoe dan ook; Zen, veel plezier vanaf komende zaterdag in je nieuwe automobiel!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2012 21:28 door Magikeven.
Is het een Passat B5 geworden? In de goede kleur met een beetje chroom rondom is het een gave auto. Kan ook niet anders, het is een VW natuurlijk!thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2012 21:24 door Mechanix.
een passaai...

Vast deze:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2012 12:15 door ENTE.
@ENTE: nee, ik draag geen teenslippers... tongue sticking out smiley

OK, wat basis specs: 2 liter, automaat (wat een heerlijk schakelende automaat!!!), comfortline.
JW01 (vanaf een Appel)
3B - 3BG - 3C?? Comfortline, Highline?? V5, V6?? (of toch een W8 cool smiley ??)

3B 3BG 3C ...??? Ik ken BMS's E nummers, de W-codes van Mercedes, maar van VW bepaald niet...

@Magikeven: knap Poirot werk van je! PB me even of je inderdaad dezelfde bedoelt als ik heb gekocht! winking smiley
Gezien ZEN's voorliefde voor Het Gooi, kan hij best wel eens in Baarn gewinkeld hebben:

smarter
Gezien ZEN's voorliefde voor Het Gooi, kan hij best wel eens in Baarn gewinkeld hebben

Inderdaad. En voor ZEN: dat is de 3BG.
Goede keuze!!
@ ZEN:
3B -'96-'01
3BG - '01-'05
3C/3C facelift - '05-heden
@zen, dan is het niet mijn oude. Heerlijke auto, zelfs met 200.000 km op de teller, ruimte is ook super. Wie weet kan je nog wat sonny boys voor weinig scoren is wel lekker om de zon buiten te houden.
JW01 (vanaf een Appel)
@ ZEN:
3B -'96-'01
3BG - '01-'05
3C/3C facelift - '05-heden

De 3BG is er ook nog in twee uitvoeringen, laatste ong. 2 jaar andere montage van sierstrips op de bumper, andere bekleding, spiegels van de 3C volgens mij.
Gullwing
deze [www.autowereld.nl] dus?

Ja, al had ik hem via gaspedaal op autotrack gespot.

Minder t.o.v. de Rover:
- geen links-rechts gescheiden temperatuur instelling
- geen chroomstrips over de flanken...
- wieldoppen (Rover LMV)
- geen "eigen merk" radio

Meer t.o.v. de Rover:
- "ruimte"
- mistlampen voor
- hoogte instelling passagiersstoel
- lendensteun instelling passagiersstoel
- regensensor
- automaat...
- dealernetwerk
Zen, je vergeet dat de Passat ook domweg veel mooier is dan de Rover 75. Heb dat altijd een redelijk kitscherige verschijning gevonden.
Golf V R32 velgen staan erg mooi onder een 3BG Comfortline. Had een medewerker van mijn laatste school ook. cool smiley
@Twingo1: ben ik niet met je eens. Ik vind de 75 juist een klassieke schoonheid bezitten, niet gekunsteld, maar gebaseerd op de P4 en de P5... tongue sticking out smiley

Velgen, als ze er op komen, zullen rustige velgen zijn.

Deze, op mijn eerste Passat, vind ik al iets "te"

De Rover velgen vind ik mooi:

Maar niets haalt het bij........

Let op het olieverbruik van de 2,0. Die schijnt erg hoog te kunnen zijn. Zoek maar eens op fora....
JW01 (vanaf een Appel)
Dan liever deze...

Mechanix
[upload.wikimedia.org]

Het blijft toch een modern ding, die zouden ze zo weer als nieuw in de showroom kunnen zetten.
Ik vind dit best een goede keuze eigenlijk. Dit is toch de 130pk 2.0 met 5 kleppen per cilinder? Ik heb de sedan uitvoering, ook in Comfortline, 18.000km en 4 maanden lang bereden als voorloopauto. Alleen de koppeling vond ik erg vervelend van die auto, maar daar heb jij geen last van met de automaat.

Ik vond het een erg fijne auto, heerlijke motor en goede stoelen. Ook heel comfortabel. Ik moest alleen wel heel rustig over de drempels gaan in het woonerf waar ik toen woonde

WOF
Weer typisch zo'n model dat als station mooier is dan als sedan.
haarr
Wat vind je van deze?

[auto-onderdelen.marktplaats.nl]

Zo te zien niet meer 100% mooi.

Roadstone banden crying smilie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-04-2012 10:49 door meeuw.
dan komt die E39 toch later? Geen probleem. Dit vind ik ook een mooi en best voornaam ding. Zeker met een soepele automaat.
Nette Passat!!!
Staat op hun eigen website nog niet als "verkocht" gesignaleerd!

Wel een beetje saai uitzicht in vergelijking met je nobele Brit...

Ik wens je de komende 6 maand enorm veel rijgenot en praktisch nut...
en ik ben nu al nieuwsgierig naar de opvolger...
Je hoeft voor deze geen winterbanden, tegen dan heb je toch alweer iets anders... winking smiley
@WOF: nee, 115 pk, 2 kleppen per cilinder. Vind ik geen nadeel, multikleppen motoren zijn altijd wat onrustiger. Een vier cilinder motor met "maar" acht kleppen is over het algemeen erg soepel, dat was met deze motor ook zo. En dat in combinatie met de automaat. thumbs up

Met velgen heb ik geen haast... bovendien vind ik dat het aantal spaken een veelvoud van het aantal wielbouten moet zijn. Kwestie van voorkeur voor symmetrie... Vijf bouten met zeven spaken zie je het meest, klopt voor mijn gevoel niet. Dus vijf of tien spaken... dat laatste iese nie siempel... winking smiley

@verlichting: olieverbruik? Bij een VW? Dat verwacht je (tegenwoordig ten onrechte) bij de Fransozen... eye popping smiley
The real ZEN

Met velgen heb ik geen haast...

Natuurlijk niet... als je mooie velgen tegenkomt, dan koop je toch gewoon de wagen erbij... cool smiley
British Racing Green
Je hoeft voor deze geen winterbanden, tegen dan heb je toch alweer iets anders... winking smiley

grinning smiley
Als het zakelijk zo blijft gaan als nu, dan is vervanging over een half jaar door een jonger exemplaar niet eens echt denkbeeldig! smileys with beer

En dan met binterwanden en LMV. Plus dat oploopplankje voor Paco... winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep