Garage verkoopt auto bewust zonder APK

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Garage verkoopt auto bewust zonder APK
09-11-2009 12:33
Ik heb een auto gekocht bij een garage in brabant. Garage heeft mij een auto verkocht die sinds 20.01.2009 niet meer in de APK zit. Ik zeg er wel bij, ik ben een leek en heb de auto zonder garantie gekocht(meeneemprijs), maar dat staat er volgens mij los van.
Nu is mijn vraag?? Heeft iemand dit ook meegemaakt en heb je bepaalde stappen kunnen ondernemen tegen zo'n garage?? Ik heb er in ieder geval wel een melding van gemaakt bij de RDW . Want de garage is wel RDW gecertificeerd!!
Graag reacties......
Als je vooraf had kunnen weten dat het zonder APK is, dan kun je er niets aan doen.

Als dat niet zo is: Als iemand je een auto verkoopt mag je verwachten dat die auto geschikt is om er mee de openbare weg op te gaan (goedgekeurd). Dus moet er APK op zitten.
Erg merkwaardig allemaal. Handig: als leek een auto zonder garantie "meenemen".
Je koopt toch ook niet als leek zomaar even een huis mag ik hopen?
Je hebt --ook als leek-- als koper wel een onderzoeksplicht. Je vraagt toch naar papieren als je een auto koopt?
Dit is niet een gevalletje van pech, maar een gevalletje van domdomdom!
Ook niet nodig gevonden een proefritje te maken zeker? confused smiley
En nu achteraf gaan queruleren? Die energie had je beter eerder kunnen besteden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-11-2009 12:46 door K2.
Als de handelaar van te voren meldt dat het een meeneemprijs is zijn volgens mij de risico's voor jezelf.
En, ja dan kan het zonder APK zijn. Daar had je op moeten letten.
Anonieme bezoeker
Re: Garage verkoopt auto bewust zonder APK
09-11-2009 12:48
Ik had een tweede persoon meegenomen, omdat hij verstand had van auto's.....dus ik ben en blijf die leek!!
En proefrit is gemaakt......
Helaas........ik zit ook niet op kritiek te wachten enkel op evt goed advies, waar ik iets aan hebspinning smiley sticking its tongue out