Kristian: Focus?

Gepost door Kristian 
Net weer een paar leuke Japanse speelgoedautootjes ontvangen. Leuk spul!

Deze had ik al eerder eens gekocht:

Leuk om te sparen en goed betaalbaar.
Nog een alternatiefje voor het doorrijdensmiling smiley:

[www.kolenaar.nl]

Splinternieuw voor 24,5 mille rijklaar.
Mooie aanbieding maar uit ervaring weet ik inmiddels dat de inruilprijs niet geweldig is en er dus gewoon 13.000 euro moet worden bijgelegd. Bovendien is deze 1.8 technisch niet zo fijn als mijn Civic. Heb nu 6 versnellingen en 140 pk t.o.v. 120 pk en 5 versnellingen. Zal vast goed rijden maar een vooruitgang is het niet.
Ook al neem je het besluit om door te rijden, die auto-sites blijf je toch wel bezoeken. En dan zie je toch en mooie vervanger, en dan.....eye rolling smiley
Dan is er gelukkig iemand in huis die me vervolgens wel afremt.
Dan meeten ze wel een hele goeie prijs voor de Honda geven.... We rijden gewoon nog eventjes lekker door.
Auto vanmiddag achtergelaten bij de dealer. Niet voor een nieuwe, wel voor de montage van een afneembare trekhaak.
Morgen is ie weer klaar!
Ik ben de nieuwe Civic nu al een aantal keer tegengekomen, maar vind 'm duidelijk beter te pruimen dan de vorige generatie.
De achterlichten blijven voor mij een zwakke plek in het ontwerp, maar qua interieur en front zie ik wel een verbetering.

De nieuwe generatie i30/Cee'd zal een ijzersterk duo gaan vormen in het C-segment.
Het interieur is best aardig maar wel een stuk minder speciaal. En de materialen zijn niet echt veel mooier. Om over de stoelbekleding maar te zwijgen, echt een vreseliijk oubollig printje. Maar goed, het kan best dat het ooit wel de opvolger wordt van mijn Civic.

Trekhaak zit er inmiddels onder en ik ga nog heerlijk een jaartje of twee genieten van deze auto. Toen ik hem vanmiddag op de parkeerplaats bij mijn werk zag staan dacht ik echt "wat een prachtige auto". Tja en voor hetzelfde geld stond daar nu een suffe Mondeo....
Ik vind de nieuwe Civic spuuglelijk. En dat zeg ik niet snel over een auto.
De huidige ziet er naar mijn idee een stuk beter uit.
Een nieuwe Cee'd station over een paar jaar lijkt me een goede optie.
Trekhaak zit er inmiddels onder en ik ga nog heerlijk een jaartje of twee genieten van deze auto

Verstandige en goede keus. Ik knoop er zelf ook nog wat extra jaartjes bij aan denk ik.
Kristian

Toen ik hem vanmiddag op de parkeerplaats bij mijn werk zag staan dacht ik echt "wat een prachtige auto". Tja en voor hetzelfde geld stond daar nu een suffe Mondeo....

Je bent kwaliteits controleur bij Heineken?
Breaking news...... Gisteren na lang zoeken een vw gekocht! Wie had dat ooit gedacht! En het kan nog gekker, een witte zelfs.
Hij staat inmiddels al op de oprit en we zijn er erg blij mee.

Foto's volgen z.s.m.
Haha, jou als VW-fan zal het denk ik ietwat teleurstellen.

Het is trouwens ook een Franse vw (vouwwagen)

Een echte Trigano Odyssee uit 2010. Gisteren uit Limburg gehaald (450 km gereden)
Haha, grappige actie!

Wel leuk, een vouwwagen. Veel plezier er mee gewenst.
Foutje, ik zag de foto eerst niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2012 13:12 door haarr.
Een vouwwagen is ook een leuke vw!thumbs up Mijn ouders kamperen al jaren in een vouwwagen. Leuker dan een caravan! Zij hebben trouwens een Jamet. Kan net achter de Fiesta!grinning smiley
Een vouwwagen ook ik heb mijn herinneringen. Mijn ouders hebben erbtwee gehad, een Alpenkreuzer en een Fretime,7. Dat was een ingeklapt een klein ding, maar uitgeklapt 7 mtr breed en diep een meter of 8, incl luivel. Mijn moeder had zelf een verlaagd plafond in de voortent gemaakt erg stijlvol, het was simpel bemaakt paste perfect. Mijn vader had altijd ruzie met de tentstokken ondanks dat deze goed waren genummerd.

Veel plezier op vakantie,
Dat die dingen nog bestaan. Ik zie ze nooit rijden.
Goeie grap, Kristian thumbs up! Vouwwagens waren ooit heel populair. Wij hadden er vroeger thuis ook 1: een Tago camper. Van de firma Tabak in Gorredijk. Een soort Alpenkreuzer maar dan degelijker en duurder. Ik ging als kind van 10 met mijn ouders mee naar de Kampeer en Caravan Rai toen er besloten was de Renault 4, de tent en het Erka aanhangertje te verruilen voor een nieuwe Renault 12 met vouwwagen. Zo'n Franse Jamet (zilverkleurig met een blauw deksel) vol met gordijnen vond ik veel gezelliger dan zo'n nuchter Fries kwaliteitsproduct. Ik had toen nog niets te zeggen en dus ging ik teleurgesteld naar huis smiling smiley.

Veel plezier ermee!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2012 16:54 door BMdoubleyou.
Haha, een VW! grinning smiley Ook wij hebben er een gehad, een Holtkamper! Leuk, maar wat is het opzetten een werk. nut smiley Vandaar dat we een aantal jaar terug zijn overgegaan op een caravan. Bevalt ons iig een stuk beter.
Inderdaad goede grap! Dacht al, aygo ingeruild op een witte up! o.i.d. smiling bouncing smiley
Mooie vouwwagen, krijg je veel plezier van! Hier jarenlang gekampeerd met verschillende Jamets, vooral omdat deze het snel opzet systeem hadden.
Met 30min was alles klaar thumbs up
Ben ik de enige die nog nooit heeft gekampeerd hier, ofzoiets? grinning smiley
Jamet en Trigano komen uit dezelfde fabriek. Deze vouwwagen is echt supersnel op te zetten. Voortent zit er al aan vast. In 10 minuten staat ie makkelijk en met alle haringen etc. ben je in een half uurtje klaar.

Voorgaande jaren gingen we met de tent maar nu met een kleine wordt de auto daarvoor wel wat klein. Met zijn 2en was auto en dakkoffer al helemaal vol. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet 3 weken op een vissersstoeltje wil zitten dus er gaan wel fatsoenlijke stoelen (lichtgewicht) mee.

Vouwwagen kan alle bagage nu mooi in en net weer iets meer comfort. En we gaan toch vaak naar Italie dus voor het weer hebben we geen caravan nodig. Vouwwagenverkoop schijnt ook weer in de lift te zitten. Mensen kopen weer kleinere auto's en het meerverbruik is ook laag.

Ben benieuwd hoe het bevalt. Maar goed, we zijn een tent gewend dus dat zal vast goedkomen.
Je merkt hem bijna niet achter de Civic ook. Straks lekker met een gangetje van zo rond de 100 op weg naar het zuiden. Rijdt wel relaxed.
Eerste 200 km met ding erachter waren positief.
Ik kan mij herinneren dat er 'Trigano Industries' op het typeplaatje van onze Jamet prijkt. Waarom die Fransen dan twee verschillende merken hanteren?confused smiley
Jamet heeft een vergelijkbare snelopzetter, de Jametic. De Jamet is een stukje goedkoper en heeft een eenvoudiger afwerking. Een beetje het VW/Skoda principe als ik het goed heb. Overigens is ook Raclet een merk van Trigano.
JoŽl D.

nee, hoor, hier nog iemand die liever naar hotels of appartementen gaat. grinning smiley
Kristian
Jamet heeft een vergelijkbare snelopzetter, de Jametic. De Jamet is een stukje goedkoper en heeft een eenvoudiger afwerking. Een beetje het VW/Skoda principe als ik het goed heb. Overigens is ook Raclet een merk van Trigano.

Dat klopt, de Jametic hebben mijn ouders gehad.
Mooi apparaat, alleen zulke snelopzetters (eigenlijk alle vouwwagens) hebben een ontzettend veel haringen en tochtflappen die na een tijdje kamperen volledig onder de zooi ziten. Al die haringen moeten er dus uit en al die flappen moet je dus schoon maken. Er wordt geadverteerd met een snelle opzettijd en dat klopt ook, alleen worden de haringen en het schoonmaken van de flappen buiten beschouwing gelaten. Dat is een groot karwei en daarom hebben ze hem ingeruild voor zoiets:

Voor de rest wel een fijne tijd gehad met de Jametic.thumbs up

Gratis tip:
Zorg dat het plastic dat je op de vloer gaat leggen van het 'woon'-gedeelte echt een flink stuk groter is dan de vloeroppervlakte van het woongedeelte. Dan kun je het nog een flink eind opkrullen tegen de zijkanten. Het eerste jaar waren we nog niet zo slim en zaten we dus met natte voeten... Vervolgens nog een paar van die lekkere rieten matjes kopen die je op dit plastic legt en je zit er fijn bij.thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-04-2012 07:37 door Bentley Arnage.
Ah, B-A is een echte kampeerder!grinning smiley Van het plastic klopt helemaal. Je hebt ook van die grondzeilen die een opblaasbaar randje hebben tegen binnendringend water. En voor de deur moet je ook een 'dijkje' maken!

Mijn ouders hebben nu ook een Jamet Jametic. Mooie vouwwagen, snel op te zetten. Hiervoor hadden ze een Jamet Montana. Het ding had een enorme voortent en twee slaapcompartimenten! Maar helaas had de vouwwagen geen luifel, en het duurde een eeuwigheid voordat hij was opgezet. Nee, dat vond ik ook niks...
Gullwing
JoŽl D.

nee, hoor, hier nog iemand die liever naar hotels of appartementen gaat. grinning smiley

Gelukkig. Ik was al bang. grinning smiley

en het duurde een eeuwigheid voordat hij was opgezet.

leuke vakantie, ik gooi mijn tas in een hoek en zit 5 min later aan de bar drinking smileytongue sticking out smiley
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2012 21:20 door JW01 (vanaf een Appel).
JoŽl D.

Je weet niet wat je mist! Slapen in een tent is juist hartstikke leuk. tongue sticking out smiley
De ontberingen van het kamperen leren je je huis en de bijbehorende luxe weer te extra waarderen. En het is natuurlijk hartstikke leuk. De hele dag in de buitenlucht, buiten koken, buiten eten, kampvuurtje, een lekker biertje erbij, ik krijg er gewoon weer zin in!grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2012 22:28 door Mechanix.
Een vouwwagen... Fantastisch! Zeker 15 jaar lang met m'n ouders met zo'n vouwwagen op kamperen geweest... Heerlijk!
+1, ik ook! Bij ons was het de Alpen Kreuzer Super. Kon gewoon 160km/h achter de auto. Gaf niets met die 13" velgen. Heerlijke vakanties! Die wens ik jullie ook Kristian!
Bedankt voor de leuke reacties.

Het weer is nog niet geweldig maar heb al veel zin om ermee weg te gaan. Tweede week van mei heb ik vrij dus als het dan goed weer is is de kans groot dat we hem gaan uittesten.

Kamperen heeft gewoon wat. Vroeger ook altijd met mijn ouders gekampeerd en vind het leuker als in een huisje. En een stacaravan kan ook maar het is juist fijn om je eigen spulletjes te hebben. En je hebt ook een stukje vrijheid. Comfort is voor die paar weken echt voldoende hoor. Vooral in een tent is het heerlijk slapen. Deze zomer heerlijk naar het "Lago di Garda" met de klapkar.
Leuke plannen met een leuke vw. big smile smiley

Bij voorbaat fijne vakantie.
Dank je. Hebben er nu al zin in!

Oja, dit wordt denk ik de volgende update voor de Civic. Zijn op ebay niet al te duur meer.

[i15.photobucket.com]

De RVS instaplijsten dus....
Inmiddels de OEM instaplijsten binnengekregen uit Engeland en meteen gemonteerd. Ben heel blij met het resultaat. Ziet er strak uit naar mijn mening.

Vind ik ook. Vriendin vond het wel heel erg blingbling en zei meteen "nu nog blauwe ledverlichting" en dan wordt het al mooi een sjonniebak.
Maar goed, nu het gemonteerd is, hoor ik geen negatieve geluiden.
Maakt de auto wel af.

Nog iets anders, zojuist koopcontract getekend voor een elektrische Renault Kangoo Maxi, de Z.E. dus. Wordt bij ons in het dorp ingezet. Ook even proefgereden in de Twizy en die is ook wel heel geinig. Gaan proberen om die ook nog te regelen. Regelrechte blikvanger en rijdt nog leuk ook.
Vanavond even proefgereden in een 9th gen Civic 1.4 Sport. Nieuwe model dus. Was benieuwd hoe de 1.4 het doet en dat viel me niet mee. Veel gang zit er niet in. Voelt echt traag aan. Mijn Aygo voelt een stuk levendiger aan en toen ik weer in mijn 1.8 stapte leek dat wel een sportwagen.
Verbruik was volgens dealer ook niet veel beter dan de 1800. Motor moet gewoon hard werken om de gang erin te houden.
Dacht ik eerst nog, zo'n 1.4 kan het de volgende keer ook wel doen, daar denk ik nu anders over. Die is echt onderbemeten.

Oja, de korting van 2500 euro op een nieuwe is ook gedeeltelijk een wassen neus. Dealer moet de helft van korting uit eigen zak betalen en marge wordt daarmee een stuk minder. Inruilprijs valt dus ook ook lager uit. Onder de streep is de korting dus een keer 1000 euro, niet meer.
Honda is zichzelf helemaal kwijt geraakt doordat ze een groen automerk willen zijn. Zo'n slome 1.4 wil toch niemand hebben. En de Type-R al helemaal niet als ik het artikel zo lees. Vreselijke uitvoering op die foto's. brrr. Ik blijf nog een aantal jaren doorrijden met heel veel plezier in mn Civic, en dan is de kans groot dat er een mooie Kia o.i.d. op de oprit komt.
Ik blijf ook nog wel eventjes doorrijden maar kans is groot dat volgende gewoon weer een Honda wordt.
Mijn dealer heeft nu een hele mooie Civic staan met leer/alcantara, navigatie, achterspoiler schitterende velgen etc. De laatste van het oude type..... Zou hem zo kopen!

Ja, erg mooi! Al vind ik de velgen zo op de foto een tikkie een aftermarket look hebben. Maar dit zou ik eerst in het echt moeten zien om goed te kunnen beoordelen. Het totaalplaatje is wel echt een superstrakke Civic met alles meegespoten in kleur.thumbs up Voor 20k moet hij meekunnen (vanwege oud model) grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep