AutoWeek
   rss
   mobiel
   iphone
   igoogle
   chrome

MyAutoWeek

CharadeSedan: updates charade p2!

Gepost door CharadeSedan 
Beste autoweekforummers, ik lees al een hele tijd mee met al jullie mooie topics, maar nu ik zelf een auto heb gekocht leek het mij leuk me even voor te stellen! Mijn naam is Jan, (maar hier mogen jullie directiechauffeur zeggen winking smiley), 20 jaar oud, ik studeer communicatie en mijn auto is een Daihatsu Charade 1.3 sx uit 1990! Dit is strikt genomen niet mijn eerste auto, want vorige week heb ik een peugeot 309 gehad die echter zo gaar bleek te zijn dat ik op zoek moest naar iets anders. Toen kwam ik deze tegen, en die vond ik zo leuk dat ik het maar gelijk weer gedaan heb! Het betreft een Amerikaanse uitvoering (de sedan was nog niet eens leverbaar in 1990 in Nederland) wat inhoud dat de auto voorzien is van (overigens debiele) elektrische gordels, van die mooie corner lights (op de foto's doen alleen de voorste het, inmiddels branden de achterste ook, weet niet zeker of het mag, maarja), stuurbekrachtiging (amerikaans gevoelloos), en kleine amerikaanse nummerplaatjes. Gelukkig is het wel een handgeschakelde versie, een automaat wil ik echt niet in zo'n bakkie...
Tevens is de auto een paar cm verlaagt en staat hij op licht metalen wielen van 13" (ruimte voor iets groters cq breders is er ook echt niet) en is hij voorzien van de 1.3 viercilinder van 90pk die ook in Europa leverbaar was. Lekker vlot dus...

Tijd voor foto's!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

13 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2010 16:03 door CharadeSedan.
Lachen man.
Leuk karretje om mee te beginnen.

Veel plezier ermee smileys with beer
Wat een auto!
Hoop dat je als directiechauffeur andere auto's bestuurt... winking smiley
uiteraardwinking smiley Directiechauffeur doe ik als bijbaantje, en in dit bakkie kan ik dan lekker mijn frustraties eruit hoeken winking smiley.