CorZa: Seat Leon Topsport 1.8 20VT + Opel Corsa 1.2 16V Comfort - Corsa start niet...
 | Quote CorZa
@BRG, verklaar u nader 
Moet dat echt? 
|
 | Misschien een totaal overbodige vraag op het eerste gezicht, maar ik doe toch een poging:
Heeft iemand een idee waar je kentekenplaathouders kunt halen zonder tekstrand, zonder de 6 nokjes (4 op de hoeken en 2 in het midden) en zonder dat ze breken wanneer ze wat gebogen worden?
"Naar de automaterialenboer/Halfords/Brezan"
Ja dat weet ik  Maar daar hebben ze alleen de variant met de 6 nokjes en die vind ik best lelijk... Ik wil een zo strak en clean mogelijke plaathouder. Zowel voor als achter. Op internet vind ik niks wat me aanstaat (tot nu toe) of ze moeten met 100 of 500 tegelijk....
Iemand een goeie tip?
|
 | Ja zoiets zoek ik dus. Alleen de plaat erin schuiven langs de zijkant gaat niet vanachter... Ik snap niet dat er geen houders zijn waarbij je ipv 6 nokjes gewoon een framepje wat rondom loopt erop klikt... staat toch veel netter? Ik zoek me wezenloos (al een tijdje), maar tot nu toe niks kunnen vinden...
|
 | Een stuk minder zichtbaar iig. Blijft een mooie Leon, dit
|
 | Het was even zoeken, maar mooie update! 
|
 | Veel beter! 
|
 | zo, ben eigenlijk al een hele tijd niet meer actief hier. Maar jouw topic loopt nog steeds. Prachtige auto nog steeds, vooral met de verlaging. Is echt een tijdloos model en vind hem nog steeds mooier dan een leon II.
Spiegel is ook beter zo
|
 | ach ik blijf ook wat bezig, zo heb ik me deze week spacers besteld en een m kofferbaklipje. Je moet toch wat he
|
 | Kijk dat zijn de kleine dingetjes die het hem doen 
|
 | Ben weer benieuwd! 
|
 | Quote CorZa
Ondertussen een kleine update. Benieuwd of het zichtbaar is...
Eindelijk de zwarte spiegel, CorZa! Een stuk beter. Volgende update de zwarte hemel van de Cupra? 
|
 | Ja eindelijk he... iedereens reactie 
Een zwarte hemel van een Cupra? Heel graag... maar die zijn nauwelijks (lees: niet) te vinden voor Leons met een elektr. schuif-/kanteldak... alle hemels die ik tot nu toe heb gezien zijn OF incompleet OF voor auto's zonder schuifdak....
|
 | Heb je de spiegel zelf zwart gemaakt of een nieuwe spiegel gemonteerd?
Originele hemel spuiten geen optie? 
|
 | Nieuwe spiegel... nouja, nieuw... eentje van een Audi A6 uit 2004  Spuiten is geen optie, want de lak op het kunststof rond het 'bolletje' waar de spiegel aan vast hangt en waarmee je de spiegel kan verstellen gaat dan onherroepelijk loslaten...
Dakhemel spuiten is een optie, maar geniet niet mijn voorkeur. Daarbij moet je dan alsnog de kunststof delen op de A-, B- en C-stijl zien te vinden, want die spuiten kan ook niet omdat je dan de lak bij de hoogteverstelling van de gordels weer gaat beschadigen.... Dus kort samengevat: nope, niet spuiten. Dan wordt altijd lelijk of raakt beschadigd...
|
 | Ow en nog een klein probleem (lees: uitdaging):
Ik heb een 9-pins seriele poort nodig op de laptop van vriendinlief... "da's zooo jaren 90"... ja dat weet ik, maar ik wil VDS pro op mijn auto gebruiken en daarvoor is een analoge (dus zonder verloop oid) 9-pins seriele aansluiting nodig... help?? 
|
 | Morgen de auto bij de dealer binnen zetten voor een grote beurt + APK + uitlijnen en wat klein spul.
De koppelstangen zijn inmiddels geleverd en gaan er morgen onder.
Verder nog dit besteld:
Behuizing en blindplaatje portierslot bestuurderszijde:

Als dit binnen is wordt het meteen gespoten evenals de stootstrip rechtsachter. Iemand vond het nodig zijn/haar deur er tegenaan te smijten. Gelukkig enkel de strip geraakt, maar blijft onnodig... En aangezien ik wil dat m'n auto er gewoon (meer dan) goed bij staat wordt dat meteen meegenomen...
|
 | En wat als de afstandbediening het niet meer doet? Heb je een back-up optie via de achterklep? 
Altijd k*t dat er weer een malloot een deur tegenaan gooit...
|
 | Jajaja, vanavond beide auto''s in de garage zetten.
Morgen is de auto naar de dealer, dus vragen of ze hem daar de hele dag binnen houden...
En ik ben niet alleen met parkeren dus? 
|
 | Mijn vader doet dat ook altijd. Irritant, maar ik denk dat ik precies hetzelfde ga doen met m'n Alfa. 
|
 | Aardig van ze dat hij binnen mag blijven  Vaak zie je dat een dealer toch al plaatsgebrek heeft...
|
 | Sinds vandaag weer wat 'rijker'. 2 kabels om de software van de auto uit te lezen / aan te passen. (oude pc geregeld, nu nog een monitor... laptop was niet te vinden)
Dus binnenkort (mits het lukt) ramen + dak openen en sluiten via de afstandsbediening en aangepaste verlichting 
|
 | Kleine updates:
Het portierslot van de bestuurderskant is vervangen door een dichte behuizing met blindplaatje en er is dus geen slot meer zichtbaar. Helaas nog geen foto van, maar er is weinig fantasie voor nodig om een beeld te hebben hoe het eruit ziet 
Ik heb net de software aangepast en nu zijn m'n ramen en dak te bedienen met de afstandsbediening.
|
 | Plaatje bij het praatje:

Hierop is (onopvallend) te zien dat het slotplaatje vervangen is door een blindplaatje.
Helaas geen foto van de ramen + dak die openen en sluiten via de afstandsbediening, maar misschien binnenkort een kort filmpje van maken...
|
 | Met al die updates wordt de Leon alleen nog maar fraaier! Het zijn de details die het doen.
|
 | mooi plaatje zo!
|
 | Hoe snel is 'ie nu eigenlijk?
|
 | Bewerkte foto die ik elke 3 pagina's plaatste???
Hoe snel? Euh, net zo snel als anders gok ik 
|
 | Na-apen 
|
 | Na-apen? Wordt helaas wel meer gedaan met mijn auto's... maar zolang het bij een shopje blijft... 
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken...
|
 | Nee, ik bedoel eenzelfde fotolocatie zien te vinden hier voor wat foto's. 
|
 | Leon blijft een mooie auto!
|
 | Dat heb ik als ik een e39 zie!
|
|