gsm aansluiten op radio

Gepost door geetn 
gsm aansluiten op radio
09-12-2012 18:04
Hallo,

ik zou graag mijn gsm aansluiten op mijn radio, aangezien er geen usb of andere poort inzit had ik gedacht om een kabel te verbinden aan de achterkant van mijn radio. Ik had gedacht aan zo een kabel: [www.google.be].

Zouden jullie weten of dit werkt?
Ik rij met een peugeot 206 en het is de radio die erin zat bij de aankoop

Bedankt
Geetn
- Welke radio zit erin bij aankoop?
- Wat wil je doen met je gsm?
Om te bellen of muziek te luisteren?
De radio die erin zit is denk ik de standaard radio die peugeot zelf erin steekt. Het is zo een radio: [www.google.be]

Ik zou mijn gsm erop willen aansluiten om muziek op te beluisteren zodat ik niet telkens cd ofzo moet branden.
Als er zo'n aansluiting achter op je radio zit zal het werken.
Deze aansluiting zit achteraan op de radio, de blauwe plugin is al bevestigd maar er zit geen enkele kabel in. En als ik wil overschakelen naar mijn gsm, moet ik dan telkens de plug in uithalen ofzo?
Ik heb wel geen ervaring met zo een dingen.
Ik denk dat je dan de ingang aux moet kiezen op de radio.
Ik denk dat de aux plug achterin de radio een aux-out is, voor bijv een versterker oid..
of zou een fm transmitter ook geschikt zijn voor dit gebruik?
Ik weet niet echt of je dan ook zuivere klant kunt krijgen enzo.
Waarom wil je je gsm aansluiten? voor telefoon gesprekken of muziek?

Zou gewoon een bluetooth radio erin zetten. Ben je helemaal klaar en het geluid is top.

FM transmiter is altijd net niet geluid.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-12-2012 23:15 door -V8-.
Ik zal de de gsm aansluiten om muziek op te laten afspelen.
Een nieuwe radio wil ik niet kopen omdat de auto al een zekere ouderdom heeft en als ik een nieuwe auto koop zal dit normaal allemaal in de auto zijn ingebouwd.
Omdat ik de radio dan toch niet meer nodig heb vind ik het overbodig een nieuwe te kopen.
Daarom dacht ik om 1 van de 2 systemen te gebruiken, maar aangezien u zegt dat de transmitter niet echt geschikt is zal ik deze dan maar niet gebruiken.
Een transmitter is het inderdaad net niet, maar voor 10 euro is je probleem opgelost!
FM transmitter geeft het geluid wel door, maar idd niet echt zuiver en af en toe moet je een nwe zender locatie zoeken. Overkomt je met alle kwaliteiten fm transmitters. Voor dat geld kun je beter een gebruikte bluetooth auto radio op de kop tikken,. Kost je de wereld niet en je kan hem altijd weer verpatsen bij verkoop.
Hotdog
Ik denk dat de aux plug achterin de radio een aux-out is, voor bijv een versterker oid..

Een versterker uitgang is altijd te herkennen aan de rood-witte tulpstekkers.

Als er zo'n blauwe stekker op je radio zit, is deze waarschijnlijk bedoeld voor een cd-wisselaar. Meestal kun je daar prima een kabeltje op aansluiten met mini-jack aansluiting, zoals je liet zien. Inderdaad de goedkoopste oplossing om muziek vanaf je telefoon via de radio af te spelen.
geetn
Een nieuwe radio wil ik niet kopen omdat de auto al een zekere ouderdom heeft en als ik een nieuwe auto koop zal dit normaal allemaal in de auto zijn ingebouwd.
Omdat ik de radio dan toch niet meer nodig heb vind ik het overbodig een nieuwe te kopen.

Dat de auto al wat ouder is, maakt toch niets uit? Het gaat erom hoelang je nog van plan bent met deze auto te rijden. Als dat nog vier jaar is bijvoorbeeld, dan is de investering van een andere radio best de moeite waard. Daarnaast kun je die radio altijd weer los verkopen als je de auto wegdoet. Zet je de originele radio er voor verkoop weer even in, ziet dat er ook gewoon goed uit.
Inderdaad gewoon een andere radio kopen die met aux in op het frontpaneel, en usb plus ipod aansluiting. Doe je de auto weg dan neem je de radio mee over na de andere wagen. Er zijn best goedkope autoradio's te koop met een aux in op het frontpaneel. Ik heb een voor niks gekregen drie jaar terug met aux in op het frontpaneel. Perfect radiootje. Sony exploid.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep