audio probleem

Gepost door corzilla27 
audio probleem
21-09-2012 20:36
Hallo iedereen,

ik zit met het volgende probleem:

Ik heb op mijn pioneer radio een versterker aangesloten (nieuwe versterker) door middel van 2 tulp stekkers (rood en wit uiteraard)
de kabeling is compleet nieuwe van kaliber.

nu wil het probleem dat als ik alles aansluit ik op mijn versterker alleen zacht bass geluid heb, zet ik de subwoofer setting op mijn radio uit heb ik totaal geen geluid meer., ik heb de verkoper van de versterker al gemaild hierover, versterker terug gestuurd en volgens hun werkt hij wel.
Ik snap er zelf helemaal niets van. aan de speakers ligt het niet, ook met andere speakers werkt het niet.

de versterker is de:
Gravity PS1600 Watt 4 kanaals versterker

ik heb er ook al zoiets tussen zitten op advies van de verkoper:

kan iemand mij misschien helpen? kom er zelf niet meer aan uit.

Groeten Patrick..
Re: audio probleem
21-09-2012 20:38
Heeft je subwoofer directe stroom van de accu dmv een extra kabel?
Re: audio probleem
21-09-2012 21:39
Ja, hoe is de versterker voorzien van stroom?
Een 4 kanaals versterker kan een passieve subwoofer worden aangesloten. Eigenlijk 2 woofers. Beter is om een monoblok voor 1 passieve subwoofer te gebruiken.
Nu moet je gaan bruggen en op de versterker moet daarvoor een mono schakelaar hebben en je komt de speakers correct aan te sluiten anders vliegd je zekering eruit of je hoord niks of vervormd cq zacht geluid.

Het probleem is echter dat er massa's versterkers te koop zijn met tig mogelijkheden.
Zo zijn er versterkers 4 kanaals waar 1 composet op kan worden aangesloten en 1 passieve subwoofer. In deze set-up moet op de uitgang naar de headunit toe 2 kabels bevatten. Een mono voor de subwoofer en twee voor de composet (voor stereo weergave). Dan zal op de headunit wel de subwoofer instelling werken.

Na mijn mening is een 4 kanaalsversterker het meest geschikt om twee composets aan te sluiten of 4 speakers afzonderlijk.. Een composet voor voor in de auto en de tweede composet voor de speakers achter in de auto.
Ook is in sommige gevallen als er een subwoofer aansluiting zit op de headunit misschien beter en mooier ook om een actieve subwoofer aan te sluiten.
Scheeld een versterker en aansluit hoofdpijn.
Ik heb online de Gravity ps1600 de specificaties bekeken. Er kan geen subwoofer op.
Wel kan er gebrugd worden en dan één composet aangesloten worden.

Dus van de subwoofer regeling op de headunit is niets mee te doen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep