USB i.p.v. 3,5mm jackplug (AUX-ingang)

Gepost door Dreamcatcher 
Heb sinds kort een Ford Fiesta, heb hem helaas besteld met een 3,5mm jackplug i.p.v. USB aansluiting.

Wie weet of het mogelijk is om dit om te zetten op de een of andere manier (heb het bij de garage gevraagd, maar die zeggen dat het niet kan, lijkt me sterk, maargoed). Zou wel kunnen natuurlijk als er dan andere hardware / software in zou moeten maargoed het verschilk was Ä 200,- bij aanschaf, snap nog steeds niet waarom ik het niet gepakt heb, maar helaas...

Hopelijk weet iemand hier of het wel kan, graag reacties.

Alvast bedankt
Ik weet niet of het puur softwarematig is, maar je hebt nu natuurlijk ook geen USB-poort naast je AUX-ingang zitten, dus die zul je dan sowieso zelf aan moeten leggen. Ik heb de radio van onze Fiesta er al eens uitgehaald om de Parrot in te bouwen, maar ik heb eigenlijk niet gekeken of dat nog een USB(-achtige) aansluiting op de achterkant zit.
Die dingen zijn wel te vinden, maar je kan hier geen muziek over verzenden aangezien de data die van een USB stick anders is dan het muzieksignaal dat van bijv. een mp3 speler afkomt.
Dus er zal niets anders op zitten om te kijken of er toevallig achter de radio nog wat zit en anders een andere radio erin knallen als je per se USB wil hebben.
@TTg: succes met het zoeken van een DIN-framepje winking smiley

Ja, idd helaas dat dashboard wil je er niet uithalen als je van tevoren geen zekerheid hebt sad smiley

Hopelijk weet iemand nog of er een mogelijkheid is........

@ TTg
"Die dingen zijn wel te vinden, maar je kan hier geen muziek over verzenden aangezien de data die van een USB stick anders is dan het muzieksignaal dat van bijv. een mp3 speler afkomt."
Maar van Iphone met USB kabel naar USB auto kan toch wel gewoon of ook niet?
Wat is het probleem dan aan de 3.5 mm? Hiervia kun je toch ook muziek spelen?
Dreamcatcher
Ja, idd helaas dat dashboard wil je er niet uithalen als je van tevoren geen zekerheid hebt sad smiley
Als je niet twee compleet achterstevoren linkerhanden hebt is het zeker niet moeilijk. Als blijkt dat er achterop de radio inderdaad zo'n aansluiting zit trek je gewoon een verloopstekkertje onderlangs tot in je dashboardkastje smiling smiley

Maar van Iphone met USB kabel naar USB auto kan toch wel gewoon of ook niet?
Jawel, maar TTg bedoelt dat er niet zoiets is als een verloopstekkertje van USB naar 3,5mm jackplug.
Anders koop je voor die 200 euro een Cowon S9 MP3-speler die je via de 3.5mm plug aansluit. Heb je ook goed geluid, wat je ook buiten de auto mee kunt nemen thumbs up
Cowon thumbs up

(Ik heb een D2 4GB met een 16GB SDHC-kaartje erin winking smiley)
Het gaat mij er meer om dat wanneer ik Iphone op de autoradio kan aansluiten ik via de stuurbediening door de muziek kan scrollen i.p.v. via 3,5mm jackplug want dan moet het via de Iphone en da's redelijk onhandig onder het rijden sad smiley
De reden waarom dit niet kan is omdat je USB stick/speler voeding nodig heeft om het te doen, je jack aansluiting is alleen audio en werkt via de voeding ( accu/batterijen) van je Ipod/Mp3 of wat dan ook.

Daarnaast werkt de Iphone met USb op zo'n 5,4 volt en alle andere zaken in je auto werken op rond de 12v.
Dus je zou iets nodig hebben wat het 12v signaal naar 5,4 converteert, en dan ook nog een jack naar USB kabel.. en dat laatste is niet in de handel verkrijgbaar.

Dus dat is de reden waarom het niet kan.

Andere radio ( aftermarket ) of een Ipod interface behoren nog tot de mogelijkheden, maar beide zijn duur.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-02-2010 15:43 door T__D.
Eh, wat dacht je van het feit dat er (digitale) data uit een USB-aansluiting komt en geen (analoog) audiosignaal?
StalenSnuitje
Eh, wat dacht je van het feit dat er (digitale) data uit een USB-aansluiting komt en geen (analoog) audiosignaal?

En dat ook nog is...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep