Gebruikerservaring legale flitsmelders ?

Gepost door JWMK5 
Deze week in de autoweek onder autotainment de Wikango One van Alerte GPS.
Ik ben benieuwd naar gebruikerservaringen met dit apparaat. [nl.alertegps.com]
Het lijkt een mooi concept. Het gaat volgens mij alleen werken als er veel gebruikers zijn.

Ik ben al die kleine bekeuringen een beetje zat. Als het apparaatje goed werkt heeft het zich zo terug verdiend.
Ik weet het, ik kan ook me zelf aan de snelheid houden dan krijg je ook geen bekeuringen.

Heb net gelezen dat de uitvinder van de flitpaal meneer gatsonides is overleden.
De beste man zal vast genoeg verdiend hebben aan de flitpalen.
Als we nu massaal de Wikango One gaan gebruiken kunnen de flitspalen naar de schroothoop spinning smiley sticking its tongue out.

Kreeg trouwens nog een leuk kerstkaartje van het CJIB Ä 57,- voor 12 km te hard.
Had eigenlijk ook wel een kerstkaartje van Beatrix verwacht voor mijn maadelijkse bijdrage aan de staatskas winking smiley.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-12-2009 22:33 door JWMK5.
Gatsonides is al 11 jaar dood, of heeft die ook een wederopstanding ondergaan ?
Afschaffen die flitsmeldingen; als je groot genoeg bent om te hard te rijden, ben je ook groot genoeg om ervoor te betalen.

1) reken eens uit hoe laag de pakkans per kilometer/keer is voor te snel rijden (ik rij zelf regelmatig te snel, je moet weten waar en wanneer)

2) hier in Arnhem op de N325 (Pleybrug) geven bijna alle flitsmelders een verkeerd signaal wat regelmatig tot bijna-ongelukken leidt!
Dan is het dus maar afwachten of je voorganger met zo'n apparaat zo aardig is om de flitser door te geven.

De rechtervoet iets optillen werkt betertongue sticking out smiley
Wortel
Dan is het dus maar afwachten of je voorganger met zo'n apparaat zo aardig is om de flitser door te geven.

De rechtervoet iets optillen werkt betertongue sticking out smiley
Precies. Als je (teveel) brieven van het CJB krijgt, zou je misschien iets aan je eigen rijstijl moeten doen, dan dat je weer een apparaatje koopt waar het eventueel (en dat is dan nog niet geheel bewezen) mee zou oplossen..
Ik heb de Wikango one nu ongeveer 1 week. Werkt goed en is gemakkelijk te bedienen. Zo kan je op het display zien hoeveel voertuigen opdezelfde snelweg rijden die ook de Wikango one gebruiken. Hierdoor weet je zeker dat de meldingen van mobiele flitsers nog actueel zijn. Ben eergisteren in Belgie geweest en daar werkte het ook. Verbinding werd automatisch gewijzigd naar het belgische netwerk. Omdat er al een abonnement bij geleverd wordt, krijg je dus geen extra kosten e.d. Als je de Wikango software op je toestel zou gebruiken, dan heb je dus wel het probleem van dataverbruik in het buitenland en daar wordt je niet vrolijk van.

Maar in ieder geval een handig apparaatje met een real-time update, geloof niet dat andere oplossingen ook real-time zijn......
Nu nog een real-time waarschuwing als er een camera auto achter je rijdt smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2009 11:58 door BMW-D.
Ik heb zelf de Wikango software en een Wikango One, als eerst de Wikango Software gebruikt op mijn Nokia E71 en deze werkt perfect, maar ik bel veel onderweg en zag een maand geleden dat de Wikango One de device is met dezelde mogelijkheden en zelf uitgebreider is. Zoals het aangeven van het aantal auto's voor je en.d. En ook de datakosten zijn inbegrepen bij de One. Het ios echt een aanrader, en je zit het aantal gebruikers toenemen, hierdoor is de betrouwbaarheid ook steeds groter. Onlang ook vernomen dat de meldingen via de radio stations ook erin (gaan) komen te staan. Wel vreemd dat er niu pad wat in de Autoweek wat over staat, want ik heb het al ruim 9 maanden in bezit. Voor mij is dit de beste koop geweest van 2009 smiling smiley
Twee nieuwe forummers (#77429 en 77431) die toevallig die wikango gebruiken?

Wel vreemd dat er niu pad wat in de Autoweek wat over staat, want ik heb het al ruim 9 maanden in bezit.
Oh vandaar!
Ik heb eerst ook de software gebruikt op een Nokia E71. Werkt op zich goed, maar als je in het zuiden van Nederland woont en komt regelmatig in duitsland en belgie, dan is een losse wikango one uiteindelijk goedkoper.
Ook is de software steeds op de voorgrond en drukt het scherm van je navigatie op het toestel weg. Je krijgt wel de gesproken navigatie aanwijzigingen, maar een los apparaatje is uiteindelijk toch handiger.

Het aantal gebruikers verschilt per regio. In de randstad en in belgie zie je meer gebruikers dan bijvoorbeeld in Noord-Brabant en Limburg.
@BMW-D
Kan je vertellen wat de maten zijn van de wikango?
Ik kan dit nergens vinden.
Ik neem aan dat dit hetzelfde systeem is als de Mini Coyote?

Mijn collega heeft er eentje, en die heeft zijn geld al ruimschoots terugverdiend.
@Diddel
Zoals ik eerder heb beschreven heb ik ook een Wikango One. De afmeting is 7 cm breed x 6,5 cm hoog en 1,8 cm dik. Er zijn wel veel verschillen t.o.v. die Mini Coyote, dat heb ik voor de aanschraf uitgezocht. Verder zit er een houder voor op het dashboard bij en een magneet om het elders te plaatsen.
Voordelen Wikango One
Veel meer gebruikers nu iets van 50.000 in NL (ook doordat het voor je GSM er is)
Kleurendisplay met real time functie en overzicht van gebruikers voor je of in de buurt
Accu standby 8 uur
NL gesproken waarschuwingen
Database vaste kasten van Flitspaal.nl
Werkt in heel Europa.

En de prijs is tegenwoordig 159,- en voor de real time meldingen na 3 mnd 9 euro.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep