Laat ik Gran Turismo er ook maar weer eens in doen. Heb het niet meer gespeeld sinds de GT5 foto contesten zijn afgelopen en dat is al weer een tijd geleden!
Re: Gran Turismo 5
08-02-2012 15:06
Heb momenteel iets van 1020 auto's maar mis er nog 2 heel duidelijk:
- Nissan R390 GT1 Road Car
- Honda NSX-R Prototype LM Road Car

Zomaar een pic van 1 van mn favo wagens:

Heb thuis nog een serie pics liggen van de 330 P4. Zal die eens online slingeren. winking smiley
08-02-2012 15:48
Auto-fan

Beide heb ik..cool smiley
09-02-2012 11:01
Heb alleen de Race-versies van beiden. Verder heb ik bijna alles al. winking smiley Alleen miste die 2 heel erg toen die time trial er kwam bij de seasonals. Zonder 1 van die 2 wagens is het bijna niet te doen...
14-02-2012 23:25
@Auto-fan: voor welke Time Trial had je die auto's nodig dan? Ik heb overigens de Honda niet en de Nissan slechts 1x, dus ik kan je er niet mee helpen.
16-02-2012 15:52
Was een poosje terug, dus weet niet exact meer. Je had iig een straatauto nodig en de complete top 250 bestond uit die 2 auto's. Met name de Nissan zag je heel veel. winking smiley
Autofan van de saxo16vclub? Zo ja, ook toevallig winking smiley Ik zal in ieder geval even kijken of ik 1 van die auto's heb voor je.

Zal hem binnenkort ook weer is opstarten, is weer een poos geleden.
22-02-2012 13:32
Idd Martijn, die Autofan. winking smiley
22-02-2012 16:21
Yes... zowel de Peugeot 205 Turbo 16 als 205 Turbo 16 Evo kunnen bemachtigen!
05-03-2012 16:34
ik speel het nog iedere dagsmiling smiley blijft een geweldig mooi en realistisch spel
06-03-2012 10:43
Joep83
Yes... zowel de Peugeot 205 Turbo 16 als 205 Turbo 16 Evo kunnen bemachtigen!

Naast deze rallye versies nu ook de straat versie erbij! big smile smiley
12-03-2012 12:26
Auto-fan
12-03-2012 14:36
Argh, die wil ik ook.
12-03-2012 15:20
Heb me ook suf zitten zoeken. tongue sticking out smiley Had inmiddels 20M credits verzameld, maar steeds kwam er niks nieuws. Hooguit een bakkie van 13k credits ofzo. Toen maar gewoon 1 licentieproef laden, 4x volgende en bij proef 5 stoppen. Dan is de hele garage vernieuwd en dan maar kijken wat er tussen staat. tongue sticking out smiley En ineens stond deze erbij! big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2012 15:21 door Auto-fan.
12-03-2012 17:09
Ik heb mijzelf naast het verzamelen van auto's in het algemeen nog een extra uitdaging gesteld: De Formula GT's bij elkaar sparen, in alle kleurtjes grinning smiley

Tot nu toe in de garage :

Oranje-wit
Wit-blauw
Geel-zwart

Moet er dus nog een stuk of 6 smiling bouncing smiley
12-03-2012 17:14
Even offtopic. Meike, kom jij zondag nog naar de meeting in de Meern?
12-03-2012 17:24
Nee, ik heb al wat op het programma staan ! Ik wist ook niets van een meeting eerlijk gezegd !
14-03-2012 08:21
Meike
Ik heb mijzelf naast het verzamelen van auto's in het algemeen nog een extra uitdaging gesteld: De Formula GT's bij elkaar sparen, in alle kleurtjes grinning smiley

Oranje-wit
Wit-blauw
Geel-zwart

Wat is je volgende doel? De X2010 sparen in alle kleuren?drinking smiley
Gisteravond laat met Meike online geraced op verschillende tracks.

Daaronder ook op Highspeed Ring met de Ferrari F1 2010. Een race over drie rondes waarbij we regelmatig van plaats wisselde. In de laatste bocht haalde Meike mij benedenlangs in en stoomde op richting de finish. Mijn F1 haakte goed aan in de slipstream en kon naast de Ferrari van Meike komen, maar kwam 0:00,080 te kort om te winnen.

Dat is dus minder dan een halve meter.
16-03-2012 17:43
Dennis vergeet erbij te vertellen dat ik hem gisteravond ook vernederd heb door even de snelste tijd te rijden op zijn eigen gemaakte baan grinning smiley Overigens wel een echt technisch baantje, maar laat de snelle auto's boven de 650PP maar in de garage staan thumbs up
16-03-2012 17:52
Auto-fan
Meike

Oranje-wit
Wit-blauw
Geel-zwart

Wat is je volgende doel? De X2010 sparen in alle kleuren?drinking smiley

Hmm, even over nagedacht, maar nee grinning smiley Denk dat ik net als Dennis ook maar eens wat meer met die Track Creator aan de slag ga.. Kunnen toch aardig leuke baantjes uit geboren worden. Hopelijk voegt PD er binnenkort eens wat thema's bij !
Meike
Dennis vergeet erbij te vertellen dat ik hem gisteravond ook vernederd heb door even de snelste tijd te rijden op zijn eigen gemaakte baan grinning smiley Overigens wel een echt technisch baantje, maar laat de snelle auto's boven de 650PP maar in de garage staan thumbs up
Er is een hele goede reden te noemen waarom ik dat vergeten ben...

Ik wilde het vergeten.winking smiley
21-03-2012 11:31
lybra
Onder 1.25 is goud; bij mij leverde dat maar liefst 7.500.000 credits op. Daar kon ik weer lekker wat duurdere auto's van kopen. smiling smiley

Kun je op verzoek ook langs komen? smiling smiley Haha ik kom niet eens aan brons bij die challenge!
23-03-2012 20:25
Archiebald
lybra
Onder 1.25 is goud; bij mij leverde dat maar liefst 7.500.000 credits op. Daar kon ik weer lekker wat duurdere auto's van kopen. smiling smiley

Kun je op verzoek ook langs komen? smiling smiley Haha ik kom niet eens aan brons bij die challenge!

Poeh... ik moest even terugzoeken waar dit ook al weer over ging... Ik kan die hele seasonal event niet meer terugvinden trouwens, is 'ie er nog wel?
31-03-2012 15:55
Haha nee het was ook wel een erg grote kick he.. Sorry.. Ik had zelf trouwens ook verkeerd gelezen, ik zat met mn gedachten bij die Vettel challenge...
01-04-2012 11:00
Zou er nog een update komen? Al meer dan een maand geen nieuws....

Dat doen ze bij Fora Motorsport beter....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2012 11:00 door Joël D..
01-04-2012 11:03
Hopelijk wel, er valt namelijk nog best het een en ander te verbeteren...
09-04-2012 16:27
Archiebald
Haha nee het was ook wel een erg grote kick he.. Sorry.. Ik had zelf trouwens ook verkeerd gelezen, ik zat met mn gedachten bij die Vettel challenge...

Ik heb net de eerste van die Vettel challenges naar brons gereden. 2:23.000 nodig, 2:22.329 gereden. Maar... pas na veel oefenen en vaak opnieuw proberen. Ik zie nog niet hoe ik hier zo makkelijk nog 15 seconden vanaf rijd voor goud. Nou ja, eerst maar eens kijken of ik die andere 2 challenges ook op brons kan zetten.

Is het iemand al gelukt om alle 3 op goud te halen? Als ja: nog tips?
23-04-2012 21:44
Pff... die Vettel challenge is toch wel erg lastig zeg! Of in ieder geval een leuke uitdaging!

Ik merk wel dat er na enige tijd enige gewenning optreedt aan het rijgedrag van die Red Bull. Op de Nurburgring GP heb ik intussen een kleine 4 seconden van m'n tijd af gereden. Hoopvol, al zit er nog steeds bijna 11 seconden tussen m'n huidige snelste tijd en een gouden beker...

De andere twee circuits heb ik nog niet heel uitgebreid geprobeerd. Op Imola reed ik relatief eenvoudig naar brons (maar nog wel een seconde of 8 van goud verwijderd) en op Suzuka heb ik nog geen geldige tijd neer weten te zetten.

Wordt vervolgd.
30-04-2012 12:32
Weer een kleine update: ik zit nu op 2.15.375. Wat bemoedigend is: in eerste instantie had ik vreselijk veel moeite om uberhaupt een geldige tijd voor de bronzen medaille te rijden, maar intussen heb ik daar dus al 7 seconden vanaf gereden! Ik merk ook steeds meer dat ik begin om enigszins vloeiende lijnen te rijden met de Red Bull.

Maar goed, nog een lange weg te gaan, want er moet nog eens bijna 7.5 seconden af voor goud (nodig: 2.08.000). Wordt vervolgd.
06-05-2012 21:44
Weer ruim 3 seconden eraf: 2.12.116 op dit moment. Zo langzamerhand gloort een andere kleur medaille aan de horizon...
14-05-2012 14:50
Gaat steeds beter. winking smiley
Goed om te zien dat er nog steeds mensen dit spelen. tongue sticking out smiley

Ik ben laatste twee weken ook weer flink actief aan het racen en heb al weer mijn garage gevuld met zo'n 25 heerlijke auto's.

Nou ben ik een beetje met B-spec races, maar bij seasonal events lukt het mij gewoonweg niet om de 500PP race te winnen van Challenge no.3.. Iemand tips voor welke auto? Mijn rijdert is bijna level 23, dus in principe moet dat al genoeg zijn. De 650PP races waag ik me nog even niet aan..
25-05-2012 08:06
Porsche Gek
Goed om te zien dat er nog steeds mensen dit spelen. tongue sticking out smiley

Ik ben laatste twee weken ook weer flink actief aan het racen en heb al weer mijn garage gevuld met zo'n 25 heerlijke auto's.

Nou ben ik een beetje met B-spec races, maar bij seasonal events lukt het mij gewoonweg niet om de 500PP race te winnen van Challenge no.3.. Iemand tips voor welke auto? Mijn rijdert is bijna level 23, dus in principe moet dat al genoeg zijn. De 650PP races waag ik me nog even niet aan..

Van de laatste B-spec SE?

Ik laat mijn coureur in een Honda NSX Type-R met alles er op en er aan (dus ook achtervleugel en bodykit) rijden. Dan wint deze met gemak.

De race in Monaco rijdt hij met een gekenepen BMW LM car uit '98. Zelfs met level 25 kan hij winnen. Gewoon z'n ding laten doen en alleen pushen als hij door de tunnel gaat en net na start/finish. De nr. is eigenlijk te snel, maar die gaat dan achterblijvers inhalen. Dat lukt 'm niet omdat hij dan kort door de bocht wilt gaan en tegen de wand komt. Gevolg: spin. En jouw coureur kan er voorbij.
25-05-2012 16:08
Die laatste B-spec (SE) had ik in de 2e poging al door dat pitten overbodig was. In het begin van de race rustig aan gedaan en mijn coureur laten kalmeren en op circa de helft van de 2e ronde vol in de aanval gegaan vanaf toen de 8e plek. Met ruim 5 seconden voorsprong gewonnen.

Dit soort SE-wedstrijden, of het nu A of B spec is, mogen ze vaker doen. Net zoals toen met de Le Mans race van 10 rondjes.

En sinds vorige week rijd ik eindelijk weer met stuurtje grinning smiley

Sorry, was 'even' een weekendje weg. winking smiley

Maar ik bedoel dus de tweede race (voor 500PP) van Challenge nummer 3. Ik heb wel een NSX Type-R, maar die is uit 98. Het enige wat daarop kan is een spoiler. En met die auto haalt 'ie de 6e plek oid.

Ga vanavond nog maar eens surfen in de tweedehands auto shop en op internet wat nou het beste is.. Misschien kom ik nog een 2002 NSX Type-R tegen..
28-05-2012 11:05
Porsche Gek

Maar ik bedoel dus de tweede race (voor 500PP) van Challenge nummer 3. Ik heb wel een NSX Type-R, maar die is uit 98. Het enige wat daarop kan is een spoiler. En met die auto haalt 'ie de 6e plek oid.

Ga vanavond nog maar eens surfen in de tweedehands auto shop en op internet wat nou het beste is.. Misschien kom ik nog een 2002 NSX Type-R tegen..

Ow, ja ik de heb de versie zonder klapkoplampen, dat zal de 2002 wel zijn.

Ik heb nu ook een Integra Type R bladibladiebla gewonnen met de laatste SE. Die is denk ik ook geschikt. Anders een R33 GT-R? Die is ook snel.

Even iets anders: what the hel moet je met een Jay Leno Tank Car? :P Meer dan 800pk maar komt nauwelijks vooruit :P
28-05-2012 12:42
Lachen dat hier nog steeds mensen actief zijn zeg! Na het maandenlang in de kast liggen van het GT5 schijfje is die vanochtend weer eens in de PS3 geschoven. Nadat ik één seizoensrace had gereden had ik 20 miljoen en kon ik (eindelijk) de jaguar xjr13 kopen (: ,michel blij, en gelijk maar een beetje wezen toeren op het circuit van Monaco, met wat inspiratie van gister heb ik een aantal foto's gemaakt, sommige gefocust op de prachtige auto andere op de geweldig omgeving van het Circuit de Monaco,

Het omhoog komen bij de Massenet:

De hairpin induiken bij het hotel:

Dan rijden we door de tunel, het licht is al weer in zicht!:

De haven:

Typisch plaatje voor Monaco:

En dan door de rascasse, niet echt lekkere lijn trouwens.. :

En we rijden weer over de finish! :

De, voor gt5 begrippen, geweldig klinkende motor:

Nou, dat was me het rondje Monaco wel! Ik ga weer spelen winking smiley
28-05-2012 17:12
Dat is zo'n heerlijke auto he. Eerste auto die ik kocht toen ik 20 mil won. smiling smiley
Joep83
Porsche Gek

Ow, ja ik de heb de versie zonder klapkoplampen, dat zal de 2002 wel zijn.

Ik heb nu ook een Integra Type R bladibladiebla gewonnen met de laatste SE. Die is denk ik ook geschikt. Anders een R33 GT-R? Die is ook snel.

Even iets anders: what the hel moet je met een Jay Leno Tank Car? :P Meer dan 800pk maar komt nauwelijks vooruit :P

Hmm, ik ga eens even kijken. smiling smiley

Wanneer komt er trouwens weer een zooi nieuwe SE bij?

@Tank Car: Géén idee.
Zo, bedankt voor de tips, heb die B-spec challenge gewonnen met een opgevoerde NSX uit 2002. smiling smiley Wel 3 pogingen voor nodig gehad; eerste keer 3e, tweede keer 4e, derde keer 1e. smiling smiley

Gelijk ook maar even met mijn nieuwe aanwinst, de Viper Team Oreca thingy de 650PP race gereden. En gewonnen. Wel leuk, met een level 24 mannetje een level 30 race winnen.

Straks maar even met de NOMAD Diablo de Gran Turismo GT500 rijden. Gisteren al een poging gedaan, kwam toen alleen niet verder dan de 5e plaats omdat ik een domme pitstop had gemaakt; geswitched naar Intermediates terwijl dat niet hoefde; op driekwart ronde 2 was het droog, aan het einde van ronde 3 waren m'n banden op en zwierde hij alle kanten op. smiling bouncing smiley
29-05-2012 22:50
Ah... die Jaguar... nice! Vooral die laatste foto is erg mooi!

Ik heb toevallig gisteren ook 20M credits gespendeerd. Niet aan de Jaguar, die had ik al (verrassend genoeg zelfs 2 keer), maar aan de Ferrari 330 P4 race car.

Overigens zit ik met m'n Vettel challenge een beetje vast. Heb een tijdje niet gereden en dan valt het toch weer tegen om een goeie tijd met die X2010 te rijden. Nog steeds 2.12-en-een-beetje op het Nurburgring GP circuit. Net nog getracht om m'n tijd op Imola (het 2e circuit van die challenge) wat scherper te zetten, daar reed ik zowaar bijna 5 seconden van m'n tot dan toe snelste tijd af, naar 2:08.6 (dacht ik). Goud is er bij 2:04, dus ook daar nog een ruime 4.5 seconden te gaan.

Ik vond die laatste seasonal event trouwens best leuk om te rijden. Je kan 'm zelf moeilijker maken door een auto met minder PP's te kiezen en dat levert weer meer credits op. Dat mogen ze meer doen. Ik heb ze naar goud gereden met een licht aangepaste Alfa GTV met 401 PP's, maar sommige races won ik daarmee vrij makkelijk. Eens kijken of ik met een 380 PP ofzo auto ook nog kan winnen...

@Meike: Ziet er goed uit! Kan me zo voorstellen dat dat toch prettiger rijdt dan met een controller (zoals ik doe).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-05-2012 22:52 door lybra.
@Lybra: Zat er vanmiddag over te lezen, en je kan die nieuwe A-spec races zelfs winnen met een 300PP auto. Dan krijg je iets van 1,8miljoen credits. big smile smiley

Mocht je trouwens van die Jaguar af willen.. Wellicht heb ik nog wat wat jij wilt. winking smiley
Die Jaguar ruilen zal helaas niet lukken, je mag geen auto's van boven de 2(?) miljoen weggeven.

Zelf ook de laatste tijd weer aardig actief met GT5 en dat komt vooral door de aanschaf van een Logitech G27 stuur + Wheelstand Pro. Maakt het racen zoveel leuker smiling smiley Even 2 slechte foto's van de opstelling.

@Meike, mooie oplossing zo! Zal wel erg gaaf rijden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-05-2012 23:26 door Martijnst1990.
30-05-2012 07:28
lybra
Ah... die Jaguar... nice! Vooral die laatste foto is erg mooi!

Ik heb toevallig gisteren ook 20M credits gespendeerd. Niet aan de Jaguar, die had ik al (verrassend genoeg zelfs 2 keer), maar aan de Ferrari 330 P4 race car.

Overigens zit ik met m'n Vettel challenge een beetje vast. Heb een tijdje niet gereden en dan valt het toch weer tegen om een goeie tijd met die X2010 te rijden. Nog steeds 2.12-en-een-beetje op het Nurburgring GP circuit. Net nog getracht om m'n tijd op Imola (het 2e circuit van die challenge) wat scherper te zetten, daar reed ik zowaar bijna 5 seconden van m'n tot dan toe snelste tijd af, naar 2:08.6 (dacht ik). Goud is er bij 2:04, dus ook daar nog een ruime 4.5 seconden te gaan.

Ik vond die laatste seasonal event trouwens best leuk om te rijden. Je kan 'm zelf moeilijker maken door een auto met minder PP's te kiezen en dat levert weer meer credits op. Dat mogen ze meer doen. Ik heb ze naar goud gereden met een licht aangepaste Alfa GTV met 401 PP's, maar sommige races won ik daarmee vrij makkelijk. Eens kijken of ik met een 380 PP ofzo auto ook nog kan winnen...

@Meike: Ziet er goed uit! Kan me zo voorstellen dat dat toch prettiger rijdt dan met een controller (zoals ik doe).

Over welke SE gaat dit? Van welke startdatum?
Gaat over de nieuwste SE, Joep. Startdatum 24 mei zo uit mijn hoofd.

Heeft er iemand trouwens een goede auto voor Historic Racing Car Cup? (B-Spec Expert Series, lvl 16) Ik heb het geprobeerd met de Toyota 7 Race Car, maar ik kan niet hoger komen dan de 6e plaats op Monaco.. (Eerste race was geen probleem)

Iets van een Chapparel 2J ofzo zou welkom zijn. grinning smiley
30-05-2012 13:01
Die heb ik gereden, maar ik kan altijd maar een max bedrag winnen, ongeacht de auto/pp

B-Spec Expert Series, lvl 16: daar heb ik ook problemen mee. Ik heb de Mark IV race car en de Toyota 7 race car... met beiden nog niet gelukt.
Irritant he? Ik wil die Alfa! Gaaf ding..

Overigens race ik gewoon met een controller, wil eigenlijk ook wel zo'n systeem als jij hebt Martijn, ziet er erg goed uit! big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-05-2012 13:53 door Porsche Gek.
01-06-2012 13:26
Porsche Gek
Gaat over de nieuwste SE, Joep. Startdatum 24 mei zo uit mijn hoofd.

Heeft er iemand trouwens een goede auto voor Historic Racing Car Cup? (B-Spec Expert Series, lvl 16) Ik heb het geprobeerd met de Toyota 7 Race Car, maar ik kan niet hoger komen dan de 6e plaats op Monaco.. (Eerste race was geen probleem)

Iets van een Chapparel 2J ofzo zou welkom zijn. grinning smiley
Heb de Toyota 7 geprobeerd (te langzaam bocht uit) en de 330 P4 (te losse achterkant), maar met beiden niet gelukt. Uiteindelijk toen ik een 2J had fluitend die race gewonnen.
01-06-2012 13:31
En als je de versnellingsbak van de 7 aanpast? Dus kortere versnellingen? Werkt dat niet?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep