[QUIZ] "Wie wordt de grootste autokenner van 2013?" [DEEL 6] Inzenden tot zaterdag 9 februari, 20u

Gepost door Stefan-V6 
Welkom bij de wekelijkse Autoweekquiz:

'Wie wordt de grootste autokenner van 2013?', Deel 6!

Raad aan de hand van een detailfoto het merk en type van een auto. Er zijn telkens 10 opgaven en per quiz is er een inzendtijd van ongeveer een week. Elke keer zijn er zo'n 15 deelnemers, waartussen een heuse strijd plaatsvindt. Het is wel de bedoeling dat iedereen af en toe een wedstrijd maakt. Dat betekent dat je eens per 2 maand aan de beurt bent. Is te doen toch? Aan het eind van het jaar wordt er bekend gemaakt wie de winnaar is en zich "De grootste autokenner van 2013" mag noemen!

De nieuwe trend van 2013: Thema's. Dus ook deze week zit er weer eentje in de quiz.
Nog even wat: Bij de nummers 1, 4, 5, 7 en 9 is het nodig een toevoeging te noemen.

de oude versie
Regels:

- Voor ieder goed antwoord krijg je maximaal 2 punten, 1 voor het merk, 1 voor het type.
(soms is het van belang een carrosserievariant/uitvoering te noemen, als het essentieel is ťn ontbreekt kost dat je een halve punt.)
- Iedere week komt er een nieuwe quiz (van iedere regelmatige deelnemer wordt een bijdrage verwacht).
- Er zijn 10 opgaven per quiz.
- Als niemand een opgave weet, krijgt iedereen voor die auto de volle 2 punten.
- Als bij een opgave wel het merk, maar door niemand het type geraden is, krijgt iedereen voor die auto 1 punt (1 punt extra dus voor degene die het merk wel goed had).
- Het gaat om auto's die in (gelimiteerde) serieproductie worden/werden gebouwd.
- Antwoorden per PM versturen naar de quizmaster en niet in het topic posten!
Het plaatsen van de antwoorden in andere topics of op andere sites is ook NIET toegestaan.

Inzenden kan tot en met zaterdag 9 februari 2013, 20.00 uur.

Met dank aan JoŽl D. voor de plaatjes. winking smiley

De volgorde is als volgt:
1-2-3-4
5-6-7-8-9-10

Veel succes!

Antwoorden ontvangen van:
- 929V6
-Pink Panther
-JoŽl D.
-Mechanical Music
-Bobbeltje
-Guus Leferink
-singleframegrille
-Escher
-Jazzzo
-D. Elzinga

20 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2013 22:03 door Stefan-V6.
Escher
Golf V6
Ik weet het. Ik werk aan een betere versie.

thumbs up

Inderdaad thumbs upthumbs up.

We hadden dit 2 Quizjes geleden ook, kun je dit niet vooraf testen door je bericht te bekijken alvorens je hem plaatst. Dan blijft kritiek je bespaard en voorkomt men ergernis. Wellicht heeft iemand tips om dit goed en eenvoudig op te maken. Ik ga de mijne maken in excel of word. En proberen de uitsnedes een bepaald aantal minimum pixels te geven. Eens kijken wat het wordt.
Zo tot nu toe 6 Edit nu 7 gevonden, lastig zoeken deze keer.
Er komen mij er een aantal zo giga bekent voor alleen vind ze maar eens moody smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-02-2013 16:58 door Bobbeltje.
Op mijn computer is de kwaliteit wel goed, dus ik zal even moeten kijken welke slecht zijn.
Golf V6
Op mijn computer is de kwaliteit wel goed, dus ik zal even moeten kijken welke slecht zijn.

Bij mij allemaal. Heb je plaatjes die van zichzelf klein zijn proberen te vergroten?
Dat komt de kwaliteit eigenlijk nooit ten goede. Het beste zou je het andersom kunnen doen.
Ja, ik ben erachter welke erg slecht zijn. De verbeterde versie staat waarschijnlijk morgenmiddag online. (of anders dinsdag, maar niet later)
Voor sommige auto's zal ik, om een betere kwaliteit te krijgen, een andere foto moeten pakken, maar er veranderd niks aan het model.
Ik denk vooral dat je het mee moet nemen als een tip voor de volgende keer

Herken ze allemaal op foto 1 na, maar die vind ik ook nog wel denk ik
Golf V6
Nieuwe staat erop

Hmm... ik dacht ik wacht even tot er een duidelijke versie wordt geplaatst,
Hartelijk dank daarvoor, maar ik zie niet heel veel verbetering.confused smiley
Nog steeds korrelig en onduidelijk.
Is een betere kwaliteit echt niet mogelijk?
Hij is nog steeds even slecht van kwaliteit en er zijn voor de eerste 3 auto's andere foto's gebruikt. Wat weer tot gevolg heeft dat ik over ťťn van de ingezonden antwoorden begin te twijfelen...
929V6
Hij is nog steeds even slecht van kwaliteit en er zijn voor de eerste 3 auto's andere foto's gebruikt. Wat weer tot gevolg heeft dat ik over ťťn van de ingezonden antwoorden begin te twijfelen...

Helemaal mee eens, althans voor wat betreft de kwaliteit. Ook omdat de uitsneden tegen elkaar aan staan. Ik ben nog niet begonnen, omdat ik de verbeterde versie wilde afwachten. Maar wordt hier niet vrolijk van.
Ik snap het niet. Ik ga maar eens via een andere site uploaden want op de computer is alles goed, en dan upload ik hem en dan is de kwaliteiti ineens om te crying smilie Ik doe echt mijn best, maar ik snap het ook niet. Een versie met ruimte tussen de uitsnedes is snel gemaakt, dat is niet moeilijk. Ik doe mijn best, maar ik kan niet meer doen dan ik kan.
Kan jij de uitsnedes naar mij sturen, zodat ik kan kijken of het mij wel lukt?
Golf V6
Ik snap het niet. Ik ga maar eens via een andere site uploaden want op de computer is alles goed, en dan upload ik hem en dan is de kwaliteiti ineens om te crying smilie Ik doe echt mijn best, maar ik snap het ook niet. Een versie met ruimte tussen de uitsnedes is snel gemaakt, dat is niet moeilijk. Ik doe mijn best, maar ik kan niet meer doen dan ik kan.

Trek het je niet persoonlijk aan, ik ben net zo'n analfabeet in bewerkingsprogramma's!
Golf V6
Ja hoor, alle hulp is welkom winking smiley. Maar dat wordt dan wel morgenmiddag.

Als je het nou nu stuurt, staat er (misschien) vanavond al een goede quiz online. winking smiley
Golf V6
Nee, dat gaat niet lukken. Ik heb nu echt geen tijd meer.

Dat snap ik dan weer niet, om 21.01 zeg je dat alle hulp welkom is en een half uur later heb je ineens geen tijd. Ik vind dinsdag voor een duidelijke quiz wel erg laat.
Nou, omdat ik die avond nog andere dingen te doen had, en ik dus het forum moest laten voor wat het was.
Nog 2 te gaan ( nr. 6 en 10 ) nut smiley
Maar de rest heb ik volgens mij maar twijfel nog wel bij een paar eye rolling smiley
Bobbeltje
Nog 2 te gaan ( nr. 6 en 10 ) nut smiley
Maar de rest heb ik volgens mij maar twijfel nog wel bij een paar eye rolling smiley

Moet jij niet werken???

Gefeliciteerd trouwens !
Nee vandaag dagje vrij slimpie m'n dochter is jarig en ligt effe in bed dus heeft papa effe tijd ergens anders voor grinning smiley

Maar.... Moet jij niet werken?
Bijna exact hetzelfde bericht grinning smiley

Maar ik heb het erbij gezet in de OP

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-02-2013 20:41 door Golf V6.
DŠs inderdaad een stuk beter! Zo wordt het weer een stukkie leuker.thumbs up

Maarre.... bij welke foto's is nu ook al weer een extra toevoeging noodzakelijk naast het model? Door die husseling ben ik het even kwijt?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2013 18:33 door Mechanical Music.
Makkelijker kunnen we het niet maken, leuker wel.

Ik vind het nog steeds niks. Heb er 1....
Mechanical Music
DŠs inderdaad een stuk beter! Zo wordt het weer een stukkie leuker.thumbs up

Maarre.... bij welke foto's is nu ook al weer een extra toevoeging noodzakelijk naast het model? Door die husseling ben ik het even kwijt?

Is aangepast. Staat er nu weer goed in: 1, 4, 5, 7 en 9
singleframegrille
Makkelijker kunnen we het niet maken, leuker wel.

Ik vind het nog steeds niks. Heb er 1....

Dat is er 1 meer dan ik, maar ik heb nog niet gezocht. spinning smiley sticking its tongue out
Sorry, ik heb er ook een, die herken ik zo al.
Moet ik mijn antwoorden (die nog in de oude volgorde staan) nog weer opnieuw inzenden?
Antwoorden verzonden.thumbs up

Ondanks dat ik bij de meeste auto's wel idee had is er nog behoorlijk wat tijd in gaan zitten.
Maar dat is ook omdat dit thema wel mijn soort auto is (in mijn dromen dan grinning smiley) ... en dan dwaal je nog wel eens af bij al het moois dat dan voorbij komt bij het zoeken.
Ik heb er echt weer van genoten deze week thumbs up cool smiley thumbs up
100 keer liever dit dan een Chinees plastic fantastic thema thumbs down

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-02-2013 20:15 door Mechanical Music.
Zo ook maar eens ingezonden geef het op nut smiley
Gloeiende de laatste 2 komen me zo bekend voor angry smily ( betreft voor mij nr. 3 en 8 )
JoŽl D.
Ik moet alleen #10 nog. Heb absoluut geen idee.....

Ik heb een twijfel of hij 100% origineel is. Heb hem wel.
Pink Panther
JoŽl D.
Ik moet alleen #10 nog. Heb absoluut geen idee.....

Ik heb een twijfel of hij 100% origineel is. Heb hem wel.

confused smiley mijn inziens is dit gewoon een origineel exemplaar had deze toevallig vrij snel gevonden grinning smiley
Inzending toch gewijzigd en volgens mij heb ik ze nu allemaal smiling bouncing smiley
Moe toegeven dat het wel erg leuk zoeken was deze keer, wat kom je toch geweldige bakken tegen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

Klik hier om in te loggen

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep