Occasionwedstrijd # 227: Anderhalve auto Stemtijd gesloten, stemmen geteld

Gepost door Spekky 


Welkom bij Occasionwedstrijd # 227: Anderhalve auto




De opdracht:
Zoek een rijvaardige auto en eentje om tot aanhanger om te bouwen. Een dubbele opdracht dus weer.
Voor de rijvaardige een normaal budget, voor de auto om te bouwen tot aanhanger een klein budget in de orde van grootte van een aanhanger



Regels:
- Bouwjaar 1960-2010
- Budget: voor de auto € 25.000, voor de om te bouwen tot aanhanger € 1000
- In Europa te koop
- De auto moet origineel zijn
- De trekauto moet in rijdbare staat zijn.


Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie is verplicht, de prijsindicatie ook.
- Foto van de geadverteerde auto is verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Een model/ type mag maar 1 keer worden ingezonden, een facelift wordt beschouwd als een ander model.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertenties en minimaal van elk 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd



Voorgaande wedstrijden:
1 Sportwagens/Supercars – BS.
2 Beginnersauto – danlemans
3 Auto waar je Dakar mee zou rijden – Enzo Dizono
4 Camper – JPeG
5 Oldtimer – Wiesmann GT
6 Hot Hatch – Bob.
7 Auto voor de hobby – J@sper
8 Driftwagens – Maybach_Freak
9 Gooische auto – Renaultje
10 Sportieve versies – XJ8
11 Youngtimers – MasterB & Sjapeau
12 Studentenauto – Renaultje
13 Directiewagen – Bob.
14 Gezinsauto – R_W
15 Het ideale boodschappenautootje – Bob. & Maybach_Freak
16 Wolf in schaapskleren – Maybach_Freak
17 Freude Am Fahren – Bob.
18 Het vetste landbouwvoertuig – J@sper
19 Amerikaanse auto – Porsche Gek
20 Zoek een zo duur mogelijke auto met een km-stand van 20.000 – Porsche Gek
21 Auto voor autorodeo – ginkelvanmichiel
22 Zoek een 'nieuwe' oude auto – Daewoo-Chevrolet
23 Betaalbare cabriolet – Bob.
24 Patatauto – Gerwin:
25 Bella Italia - Lukas
26 Jubileum - Bob.
27 Het wagenpark - Renaultje
28 Waar wil je niet in gezien worden! - Ferrari 599GTB
29 Worth to be on the Coolwall - Bob.
30 Luxury car – Daewoo-Chevrolet
31 Vergane Glorie - MusketieR
32 De ultieme maffiabak! – Bob.
33 Das Beste aus Deutschland – Gerwin:
34 Fout en Nieuw! – JPeG
35 It's all about cubic inches – MusketieR & Renaultje
36 Cherche une belle voiture – Joas
37 Moviestar!! – Ferrari 599GTB
38 Exclusive – D. Elzinga
39 Albion Motorcar – Enzo Dizono & Kkmert
40 Bertone – KKmert
41 Chuck Norris – Joël D.
42 Fast and the Furious – §anitarium
43 Turbo – FLYING DUCKMAN
44 Low-budget auto met APK – dvds
45 Vakantie combinatie – British Racing Green
46 Milieuvriendelijk vervoer – Matraloos
47 Boven 500.000 Km – Renaultje
48 Sportschool – British Racing Green
49 Zevenzitter (no or low budget) – Total Loss
50 Schaap in Wolfskleren – Total Loss
51 PK/Gewichtsverhouding – isla
52 De-auto-snel-weg-snackauto – §anitarium
53 Busje komt zo... – rzasa
54 Kom, we gaan naar het strand – Total Loss
55 Trouwvoertuig – D.E.N.N.I.S.
56 The Great F*ck Up – D. Elzinga
57 De Ring – isla
58 Een auto voor de Raid 4L Trophy – D. Elzinga
59 Onbekend – Meike
60 Het mag elke kleur zijn als het maar... is (roze) – Escher & JPeG
61 Limited edition – Joas
62 Your final ride – §anitarium
63 70's car – Joël D.
64 Jaren '80 gezinsauto – 929V6
65 Plastic Fantastic – stoterstangen90
66 Minder dan één liter! – Matraloos
67 Hotrod – Joël D.
68 Jouw favoriete Auto – Bennie 940
69 Taxi! – British Racing Green
70 Help, de Kerstman – turbod12
71 Sushi of Peking Duck – Falcon
72 AA 99 – stoterstangen90
73 Pekelbak – Kreidler
74 Belastingvrije 7-zitter – Matraloos
75 Sportauto's op basis van middenklassers – British Racing Green
76 Luchtgekoelde VW Boxer – Spekky
77 Keep Them Rolling – Total Loss
78 Budget 25K – British Racing Green
79 Tokyo Drift – Irwin.
80 Kilometerheffing??? – Escher
81 The Swinging Sixties – Daewoo-Chevrolet
82 Dwergauto's – Meike
83 What the F*ck.... – 929V6
84 Zo kaal als de neten – Guus Leferink
85 De basis voor een goede rallyauto – Escher
86 Tweezitters – rzasa
87 Wie van de drie? – 929V6
88 1950 – KKmert
89 Reserve 'tourbus' voor Frans Duijts – Guus Leferink
90 Een stoere Zweed – Escher
91 Lancialfisti – Lamborghini Murciélago LP670-4 SV
92 Gentleman: start your engines! – Daewoo-Chevrolet
93 Top of the flops – D. Elzinga
94 Project - §anitarium
94,5 Oranje – Guus Leferink
95 Nostalgie: Toen je 10 was – British Racing Green
96 Jongensdroom – JW01
97 Disegno di Pininfarina – Escher
98 The Fascinating Fifties – Falcon
99 De besteller – Guus Leferink
100 Your all-time favourite... – Stoterstangen90
101 De auto die niemand wil – FerrariJR
102 Rallyauto's – Escher
103 Jackpot – Kreidler
104 Te land, ter zee en in de lucht – D.E.N.N.I.S.
105 Mama wil een keuken, Papa wil een hobby – Kreidler
106 Woody – Kreidler
107 Gullwing – Audi80Coupé
108 We gaan de tuin in! – D. Elzinga
109 Trackday – ForzaFerrari
110 I love the 90s – Joël.
111 Kei Cars – PascalD
112 Muscle cars – Escher
113 Clip-tip – Matraloos
114 1986 – 929V6
115 Compacte sedan – Twix
116 Een SUV nu het nog kan! – Guus Leferink
117 Matching colours! – Escher
118 Dubai Style! – Stoterstangen90
119 Niet origineel – opel-omega
120 There is a substitute for cubic inches: twinturbo – 929V6
121 Vinyl – rzasa
122 Actiemodellen – Escher
123 Top Gear Cheap Car Challenge – 929V6
124 The Sweeny – Escher
125 De Heilige Drievuldigheid – Spekky
126 Harry, hol schon mal den wagen – Pink Panther
127 It’s nine eleven! – smarter
128 Rover V8: When Britannia ruled the waves! – MasterB
129 Older is Better – Bobbeltje
130 Weekje pikes peak hill climb – Escher
131 Moderne EMW’-er – Spekky
132 Een aangepaste carrosserie door... – Daewoo-Chevrolet
133 Zuidelijk halfrond - opel-omega
134 The modern A-Team- Escher
135 Save us from Johnny! - 929V6
136 Full size Yank - zonder Matra, met BMW
137 Japanse sportauto's en -coupés uit de jaren '80 - 929V6
138 Compacte stationwagon voor een klein prijsje - rzasa
139 De motor achterin - Guus Leferink
140 Gemaakt in NL - rzasa
141 Vive la France - rzasa
142 De tweedeurs sedan - Guus Leferink
143 Cuore Sportivo - Bobbeltje
144 Budget Cabrio - PascalD
145 De vergane glorie - Bobbeltje
146 Tupperware Volkswagen - rzasa
147 Vierdeurs, motor achterin - zonder Matra met BMW
148 Vreemde campers - Escher
149 The best 4 by 4 by far - smarter
150 Police Quest - British Racing Green
151 British Racing Green - smarter
152 La Dolce Vita - Richard 1976
153 Vakantiebarrel - Zonder Matra, met BMW
154 De ideale bergklimauto - Escher
155 Nichemarkt - PascalD
156 (on)sportief - smarter
157 Dubbeltest - Niels.
158 Eerste auto - smarter
159 Over de muur, over het ijzeren gordijn – Spekky
160 Kuifje - Niels.
161 Driewieler - rzasa
162 Scale 1/64 - Escher
163 Designed by... - Niels.
164 Limousine - Jorn/smarter
165 Amsterdam-Dakar Challange - rzasa
166 The chase is better than the catch - Michiel1551
167 Around the world in 80 days - rzasa
168 British Style - D.E.N.N.I.S.
169 DIY EV-Conversion, batteries included - rzasa
170 2 fabrikanten, 1 auto - smarter
171 Geen luxepaarden, maar werkpaarden - Meike
172 Vreemde Hobby's - D. Elzinga
173 Oliestoker - rzasa
174 Japanse sedan - Guus Leferink
175 Oud en toch nieuw- Escher
176 Stars & Stripes - Smarter
177 De klapkoplamp - rzasa
178 Lange carrières - Escher
179 Kwaliteitsproblemen - smarter
180 De vijfpitter - Escher
181 Two-tone - British Racing Green
182 Op pensioen, bye bye leaser, en wat nu? - JW01
183 Coupé-Cabriolet – Niels.
184 Driedeurs Stationwagon - §anitarium
185 Top Gear Special - non-turbo
186 Caravanrace - non-turbo
187 1977 Deutscher Herbst - JW01
188 Belastingvrij: Welke kies jij? - §anitarium
189 Sleeper - Bobbeltje
190 Gas Guzzler - stoterstangen90
191 RHD - JOtter
192 Gamma - JOtter
193 COTY - smarter
194 Budget Vakantie Auto - JOtter
195 Rebadges - smarter
196 No Compromise - Escher
197 Facelift - Wouter82
198 Euro 2012 - smarter
199 Usa roadtrip 1955-1965 - JesseKraal.nl
200 Two Hundred - Pink Panther
201 Mag het iets meer zijn? - smarter
202 Simplify, then add lightness - 929V6
203 La Nationale 7 - rzasa
204 Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205 De Bende van Nijvel – Spekky
206 Anniversary – Wouter82
207 Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208 Tweecilinders - British Racing Green
209 Happy with Honda - PascalD
210 Vier maal vier - Guus Leferink
211 Ford - Escher
212 Decennia - Pink Panther
213 Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214 De driecilinder - rzasa
215 De topvariant - smarter
216 Boven je pet(je) - Niels.
217 Vergeten auto's - Jorn
218 Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219 Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220 1970 - non-turbo
221 London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222 De kadett-klasse - 929V6
223 Zo goed als nieuw - rzasa
224 Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky

Inzenden kan tot woensdag 2 januari 2013, 20:00 uur, stemmen tot vrijdag 4 januari 2013, 20:00 uur


Succes, leef jullie uit en ik hoop op verrassende inzendingen




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2013 20:01 door Spekky.
Moeten beide auto's dezelfde zijn of mogen ze verschillen. Vraag 2: is €1000 niet een beetje weinig?
Gezien de foto's in de openingspost neem ik aan dat de auto + aanhangerdonor van hetzelfde merk en type moeten zijn?
De auto's mogen verschillen, maar ik ga ervan uit dat daar dan bij het stemmen kritisch naar gekeken zal worden of de combi "past".
Betreffende vraag 2, ik denk dat € 1000 in tweeërlei opzicht een realistisch bedrag is.

Allen@: Ik heb overigens de inzend- & stemdata weer in het gangbare patroon gezet.
Moet de trekauto al een trekhaak hebben?
Quote
929V6
Moet de trekauto al een trekhaak hebben?
Gelukkig heeft mijn donorauto een trekhaakwinking smiley
Nee, een trekhaak staat niet bij de eisen genoemd. Maar dat kan altijd achteraf nog wel.
Dillemma: Je wilt lekker met vakantie naar zonnig Zuid Europa om daar te genieten van echt autorijden en de zon op de bol. Een 6-in-lijn met achterwielaandrijving in een mooie, tijdloze cabriolet is dan een heel goed idee. Maar: waar laat je de vakantiebagage en kampeeruitrusting? In de E30 Touring aanhangwagen natuurlijk! Die laat je vervolgens lekker op de camping staan en je kunt weer heerlijk vrij toeren met de cabrio als je op de bestemming bent aangekomen.

Auto:

1992 BMW E30 Cabriolet € 8.200,-








Bouwjaar: 03.1992
Kilometerstand: 113.000 km
Motor: 1993cc 6-cilinder lijnmotor
Transmissie: Handgeschakeld
Aanhangwagengewicht geremd: 1.200kg

Prijs: CHF 9.900 (=€ 8.200,-)

Bemerkungen:
Ich verkaufe mein wunderschönes E30-Cabrio, ein echtes Liebhaberfahrzeug. Es hat wenig Laufleistung, ist von BMW Werkstätten penibel scheckheftgepflegt worden und in einem wirklich schönen Originalzustand. Im letzten Jahr habe ich das Auto in einer Fachwerkstatt hohlraumversiegeln lassen. Es läuft einwandfrei. Garagen- und Schönwetterauto. Das Fahrzeug ist in der Schweiz zugelassen und steht in Basel. Besichtigung und Probefahrt nach Rücksprache möglich.


Aanhanger:

1992 BMW E30 Touring € 525,-

Om te zien een hele nette E30 Touring, maar gezien de vraagprijs zal er gerust technisch behoorlijk wat aan mankeren. Ook de vierpitters zijn veel minder geliefd dan de zescilinder versies. Bovendien staan er geen interieurfoto's bij, terwijl de verkoper heel behoorlijk kan fotograferen, van binnen waarschijnlijk dus een minder fraai exemplaar. Het zal dus niet vreselijk zonde zijn om deze tot aanhanger te verbouwen.





Voor een zo mooi mogelijk setje zijn beide E30's uit hetzelfde jaar en hebben ze exact dezelfde kleur: 266 Lagunengrün Metallic.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2012 23:36 door smarter.
Met een 7.5 liter V8 zal het trekken wel lukken:

Oldsmobile Toronado 17.300 KM !

€24.500


link









Voor de aanhangwagen: Oldsmobile Toronado 1973

Hier halen we de deuren en alles ervoor eraf, een eenvoudige ingreep want de Toronado heeft voorwielaandrijving! De lijn onder de B-stijl laten we doorlopen en we monteren aan de voorzijde ook een klep. Hiervoor wordt een deel van de motorkap gebruikt, wat eenvoudig mogelijk is, deze loopt namelijk door tot aan de voorbumper! De voorbumper met koplampen plaatsen we ook, de oranje zijlampjes van de opknapper moeten we vervangen door soortgelijke als die in de witte Toronado. Daarin zetten we 10W lampjes, deze doen dan dienst als de verplichte breedtelichten.

€ 600,00

link











7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2013 19:12 door Pink Panther.
Renault Espace 3.0 V6 en Renault Espace 2.0 RXE

"trekauto"





bouwjaar: 2000

"aanhangwagen"





bouwjaar: 1997

de Renault Espace, de eerste echte MPV.
vroeger, toen de motoren nog groot, en de pk's toenamen als de motorinhoud hoger werd.
leverde renault in de Espace nog een V6, eerst een 3.0 zoals de afgebeelde auto, later na de facelift werd dat de 3.5 V6.
waarvan we het basisblok ook in de Nissan 350Z, en 370Z kunnen vinden.
Renault levert deze motor nog steeds in de laguna coupé (gewone laguna weet ik niet zeker)

de "trekauto" kost 1795, ruim onder budget, maar je krijgt in deze versie wel een lederen interieur, climate control, cruise control, lichtmetalen velgen, en een alarmsysteem, alleen navigatie ontbreekt, maar dat is zo opgelost, netjes de kabeltjes wegwerken, klaar.

de aanhanger is een ander verhaal, een 2.0 RXE, nog steeds een zeer luxe versie, namelijk maar een versie lager dan de V6, en die had alleen leer en een automaat als extra luxe aan boord.
als aanhanger nog prima te gebruiken, en altijd leuk om met 2 boxen op wielen rond te rijden.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2012 12:50 door Nissan GT-R, awesome.
1999 Skoda Felicia Fun

[suchen.mobile.de]







Wie zegt dat Skoda alleen maar saaie auto's heeft gemaakt in zijn geschiedenis, gaat voorbij aan een aantal bijzondere creaties, met deze Felicia Fun op kop! Dit knotsgekke concept werd in 1996 als imago-product voor Skoda op de Westerse markt gelanceerd. Enkel leverbaar in two-tone geel, met matching geel stoffen of lederen interieur, geel lederen stuur en versnellingspook en gele wijzerplaten kon je de Fun haast niet missen. Bovendien had 'ie nog een unieke 'feature' achter de hand: de achterwand van de cabine klikt in de laadbak uit en herbergt in uitgevouwen toestand twee passagiers die van het heerlijke zonnetje kunnen genieten. Deze laadbak was trouwens afgewerkt met echt hout, om het exclusieve karakter van de Felicia Fun te benadrukken. De verkoopsaantallen lagen niet hoog, hoewel dit nooit echt de bedoeling was. Wat Skoda echter niet had voorzien, was de bovenmatige roestgevoeligheid van de hele Felicia-familie. De Fun, met zijn vreemde constructie en open laadbak, bleek dan ook een ideaal slachtoffer. Van de weinige exemplaren die nu te koop zijn, vertonen er dan ook veel grote roestvlekken. Ook het gele interieur bleek enorm slijtagegevoelig, met afgesleten stoelen, stuur en pook tot gevolg. Bovenstaand exemplaar is echter perfect bewaard gebleven en kan de jouwe zijn voor € 5.390

... en...

1997 Skoda Felicia Combi

[suchen.mobile.de]





Voor de aanhangwagen kies ik voor een praktische benadering: de Fun staat weliswaar voor plezier, maar echt handig voor het vervoeren van waardevolle spullen of eenvoudiger, je boodschappen of vakantiespullen, is 'ie niet echt. Bij een pick up ligt altijd alles open en bloot in de laadbak en moet je werken met een onhandige tonneau-cover om alles droog te houden. Vandaar dat mijn aanhager een gesloten Felicia is, meer bepaald een Combi van na de facelift. Ik heb hard moeten zoeken naar een exemplaar waar het roestspook nog niet had huisgehouden, maar deze Duitse Combi ziet er nog verrassend goed uit op de gevarenzones. Hij is bovendien spotgoedkoop voor € 399, wegens Belgisch papierwerk (is dat niet handig!).




8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2013 19:36 door Escher.
De auto waar het om draait:







€24.950
Link


En de toekomstige aanhanger:


€1.000
Link




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2012 19:11 door Bozzie.
Citroën Visa 17D 1985




€ 1.600,-

400.000 km met een beetje werk...

Citroën C15 D 1992 in het juiste kleurtje voor het bakkie:



€ 890,-
Quote
Pink Panther

Mercedes-Benz 300 SE 1967€ 1.000,00

link

ehm, er staat het volgende bij:

"N.B.
Il prezzo pubblicato è da intendersi simbolico.
Si valutano eventuali offerte ragionevoli!"


Dit betekent ongeveer: De vermelde prijs is symbolisch, serieuze biedingen worden in overweging genomen.
Quote
smarter
Quote
Pink Panther

Mercedes-Benz 300 SE 1967€ 1.000,00

link

ehm, er staat het volgende bij:

"N.B.
Il prezzo pubblicato è da intendersi simbolico.
Si valutano eventuali offerte ragionevoli!"


Dit betekent ongeveer: De vermelde prijs is symbolisch, serieuze biedingen worden in overweging genomen.

Ik zal serieus overwegen om 999 te bieden, ding is al 45 jaar oud! En stinkt gruwelijk naar, enfin je weet wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2012 00:11 door Pink Panther.
Quote
Pink Panther
Quote
smarter
Quote
Pink Panther

Mercedes-Benz 300 SE 1967€ 1.000,00

link

ehm, er staat het volgende bij:

"N.B.
Il prezzo pubblicato è da intendersi simbolico.
Si valutano eventuali offerte ragionevoli!"


Dit betekent ongeveer: De vermelde prijs is symbolisch, serieuze biedingen worden in overweging genomen.

Ik zal serieus overwegen om 999 te bieden, ding is al 45 jaar oud! En stinkt gruwelijk naar, enfin je weet wel.

Dan zaag ik deze Jaguar SS90 wel in tweeën om een mooie aanhanger van te maken, kost maar € 650,-, is al 80 jaar oud en er zit niet eens een dak op! Waardeloos ding dus. Maar wel 4x4, nieuwe stoelen en 200kW volgens de advertentie. Alles wat op het internet staat is immers waar... winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2012 00:30 door smarter.
@PinkPanther: de inzending van de 1967 Mercedes-Benz 300 SE is afgekeurd. Voor een dergelijk "einzelstück" kan zonder meer rekening gehouden worden met een hogere prijs.

Alle andere inzendingen zijn tot op heden goedgekeurd.
Zie verwachte staan, maar ook verrassendethumbs up
Trekauto...


1998 Opel Astra Caravan 1.6 Cool Dream - €1.900,-


Astraanhangwagen...
1997 Opel Astra 1.7 TD - €1.000,-


Even de trekhaak overzetten... grinning smiley



7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2012 10:07 door JW01 (vanaf een Appel).
Bij het lezen van de topic titel moest ik meteen denken aan de Volvo 343 van forummer General Custom...
Volvo 66

[www.autoscout24.nl]







€ 1.850,-
Kilometerstand: 73.800 km
Bouwjaar 08/1977
Vermogen: 35 kW (48 pk)
APK (keuring): 05/2013

En de aanhangerdonor:

[www.leboncoin.fr]







Prix : 1 000 €
Année-modèle : 1977
Kilométrage : 58 606 KM

Het grilletje en de achterwisser worden overgezet!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2012 08:23 door rzasa.
Quote
Twix
Bij het lezen van de topic titel moest ik meteen denken aan de Volvo 343 van forummer General Custom...

die kwam bij mij ook inderdaad in mijn hoofd op big smile smiley thumbs up
De trekauto:

2005 Alfa Romeo 156 Sportwagon Q4 1.9 JTD EUR 6.490







6.490 EUR
EZ 07/2005
185.490 km
Diesel
110 kW (150 PS)
Schaltgetriebe

De Donor

2005 Alfa Romeo Sportwagon Q4 1,9 JTD EUR 990






990 EUR
EZ 01/2005
143.000 km
Diesel
110 kW (150 PS)
Schaltgetriebe

Motivatie: Ik ga voor de behoorlijk zeldzame 156 Sportwagon Q4, welke kortstondig (eind 2004-midden 2007) in de nadagen van de carriere van de 156 werd geleverd. Een schitterende auto, en door de iets hogere carrosserie (+6,5 centimeter) ook prima op onverharde wegen te gebruiken.
En qua aanhanger maken we het onszelf makkelijk, zelfde kleur, zelfde velgen. Lijkt me een mooie combinatie! En, ook niet onbelangrijk, er hoeft geen bruikbare auto voor te sterven!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2012 17:06 door non-turbo.
Met die Alfa 156 hier net boven, komt de Alfa 33 niet echt tot zijn recht...
Vandaar : gewijzigde inzending!!!


Inspiratie:








De trekauto...

Citroen 2CV 2 CV 6 Charleston



Quote

Verkoopprijs:

€ 8.000,-
Verhandelbaar

Kilometerstand: 107.000 km
1e inschrijving: 01/1986
Vermogen: 20 kW (27 PK)
Brandstof:
Benzine
Kleur: bordeaux/nero Metaalkleur
Interieur: Stof Grijs

Bijzonderheden
Auto completamente restaurata e riverniciata sia internamente che esternamente, sedili nuovi, gomme nuove, fondo dell'auto completamente rifatto. Meccanica perfetta, svariati ricambi. Sempre tenuta in garage coperta da telo, usata per matrimonio. Disponibile per qualsiasi visita.
Prezzo Trattabile.

Uitrusting
Bagagerek
Open dak

Glossarium
Overige informatie
Transmissie: Manueel
Aandrijving: voor
Aantal versnellingen: 4
Cilinderinhoud: 597 cm³
Aantal cilinders: 2
Brandstof: Benzine
Aantal deuren: 4
Aantal zitplaatsen: 4












Voor de aanhanger...

Citroen 2CV 06



Quote

Verkoopprijs:

€ 950,-

Carrosserietype:
Andere
Kilometerstand: 7.525 km
1e inschrijving: 08/1983
Vermogen: 21 kW (29 PK)
Brandstof:
Benzine
Autokeuring tot: 05/2010
Kleur: Wit

Bijzonderheden
Leuke 2cv gekocht om op te knappen maar vanwege tijdgebrek nu te koop.
Foto's zijn van een jaar geleden na de foto's is hij droog weggezet in een container en wacht daar op een opknapbeurt.

Was afgekeurd op slecht chassis.

Doe een leuk bod steek er wat tijd in en je kan van de zomer lekker rijden!

Kijk ook op de ander advertentie's voor reserve onderdelen.
Overige informatie
Transmissie: Manueel
Aandrijving: voor
Aantal cilinders: 2
Gewicht: 560 kg
Brandstof: Benzine
Aantal deuren: 4





3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2012 10:52 door British Racing Green.
Ik heb deze trapauto voor mijn dochter gemaakt. Ze is er nu nog te klein voor, maar met een paar maanden kan ze er wel in crossen. Ik ga de kleur nog aanpassen. Waarschijnlijk zal hij roze gaan worden met wit leren bekleding.
Die aanhanger heb ik zelf in elkaar geprutst. Ik kocht een doos met een heleboel onderdelen voor de trapauto waaronder een kap die gestraald was en in de primer stond. Ik had daar geen doel mee maar weggooien was ook zonde. Totdat ik bedacht om er de zaag in te zetten en er een aanhanger van te maken. Hij staat nu als decoratieobject op de basisschool waar ik werk.

De echte inzending ga ik overigens nog doen.

Zo was het origineel ongeveer (foto elders van internet gehaald)



En dit is hem nu



Grappige bijkomstigheid: de koplampen werken ook nog!
Grappig idee trouwens, dit onderwerp. Ik loop sinds het voorjaar rond met het idee om een Kever aanhanger voor mijn T3 bus te maken. Maar dan de neus van de kever, niet de achterkant. Hij moet tenslotte dienst gaan doen als bagagewagen tijdens de vakantie. Het type Kever maakt niet zoveel uit, als het maar geen bolle voorruit heeft.

Dus ga ik een Kever inzenden met een T2 ervoor. Die heeft toch net effe meer karakter dan mijn T3. Een T1 is nog leuker, maar niet te krijgen binnen budget.




VW T2 Westfalia

Bijzonderhedenhandgeschakeld, audiovoorbereiding, handgeschakeld, toerenteller, Mooie T2 camper. Voor de apk is er iets laswerk nodig. U bent van harte welkom voor een bezichtiging, proefrit en taxatie van uw inruilauto. Uiteraard wordt de koffie vers gezet. Met vriendelijke groet, Arjan Kelder Bennie Hogenbirk Carlo Broekmate Inruil van alles is bespreekbaar. Auto, Camper, Caravan, Motor, Boot, Recreatie(woning), etc. Voor meer foto's zie onze site www.kelderautos.nl
9940 euro


Kever
Koets met weinig laswerk. dashboard is in orde en niet verzaagd.
Eventueel de spaborden ook leverbaar en eventueel ook het originele chassis / bodemplaat met origineel nederlands kenteken
295 euro


Dit is het idee wat ik voor ogen heb
Inzending aangepast, ik vond het toch zonde om een complete 850 te laten sterven, ook al was hij van Jet Cars...
Inzending vervolledigd winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2012 17:37 door Escher.
Quote
Twix
Bij het lezen van de topic titel moest ik meteen denken aan de Volvo 343 van forummer General Custom...

Quote
Nissan GT-R, awesome
Quote
Twix
Bij het lezen van de topic titel moest ik meteen denken aan de Volvo 343 van forummer General Custom...

die kwam bij mij ook inderdaad in mijn hoofd op big smile smiley thumbs up

Vooruit dan maar tongue sticking out smiley

Als trekauto:
Volvo 343 DL





Quote

Kenmerken

Bouwjaar 1981
Kilometerstand 32.583
APK Ja
Aantal deuren 3-deurs
Motorvermogen 51 kW (69 pk)
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1397 cc
Gewicht 972 kg
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Kenteken GZ-95-XY
Datum deel 1 2 juli 1981

En als aanhanger en onderdelenvoorziening, mijn 343 DL Special:



Maar aangezien een auto te koop moet staan voor deze occasionwedstrijd, wordt deze mijn inzending als aanhanger:

Volvo 343 DL
(met investering in een setje fatsoenlijke velgen uiteraard)





Quote

Kenmerken

Bouwjaar 1979
Kilometerstand 60.000
APK Nee
Aantal deuren 5-deurs
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1400 cc
Gewicht 986 kg
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Kenteken FH-37-KY
Datum deel 1 27 september 1979
Belasting Geen, belastingvrij

Prijsindicatie: trekauto: €3.750, aanhanger/donor €695.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2012 18:23 door General Custom.
vette shit ouwe?

Jorn. jouw idee vind ik eigenlijk ook wel erg goed, houd je de bouw ervan nog bij in een topic?
ben wel erg beniewd big smile smiley
Auto:
2008 Lada Niva
€5.500
[autos.trovit.nl]



Aanhangwagen:
2001 Lada Niva
€875
[autos.trovit.nl]

Op de inzending van Pink Panther na alle overige goedgekeurd.

@Jorn: Leuke trapauto met aanhangerthumbs up
[url=http://suchen.mobile.de/auto-inserat/toyota-mr-2-t-bar-gti-lindau-bodensee/170393811.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.Verhandlungsbasis 9.500 EUR MwSt. nicht ausweisbar Cabrio/Roadster, Gebrauchtfahrzeug EZ 04/1991 89.000 km Benzin 206 kW (280 PS) SchaltgetriebesortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=22&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=1991-01-01&maxFirstRegistrationDate=1991-12-31&negativeFeatures=EXPORT]De donor voor de aanhanger:[/url]

[b][color=#FF0000][size=x-large]Toyota MR 2 T-Bar GTi[/size][/color][/b]

[img]http://i.ebayimg.com/00/$T2eC16RHJIkE9qU3kWfbBQ0dbMOyFg~~_27.JPG[/img]
[img]http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqIOKpEE+de8ts-OBQ0dbWY9EQ~~_27.JPG[/img]

930 EUR MwSt. nicht ausweisbar
Sportwagen/Coupé
EZ 06/1991
225.000 km
Benzin 115 kW (156 PS)
Schaltgetriebe

[url=http://suchen.mobile.de/auto-inserat/toyota-mr-2-heldenstein/167239061.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=22&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=1991-01-01&maxFirstRegistrationDate=1991-12-31&negativeFeatures=EXPORT]Trekkend voertuig:[/url]

[b][size=x-large][color=#FF0000]Toyota MR 2[/color][/size][/b]

[img]http://i.ebayimg.com/00/$T2eC16RHJHYE9nzpdVW+BQRIGgQnG!~~_27.JPG[/img]
[img]http://i.ebayimg.com/00/$T2eC16JHJHEE9ny2p6YbBQRIGmRUrg~~_27.JPG[/img]

Verhandlungsbasis 9.500 EUR
Cabrio/Roadster
EZ 04/1991
89.000 km Benzin
206 kW (280 PS)
Schaltgetriebe

FAHRZEUGBESCHREIBUNG Es handelt sich um einen HKS-Fritzinger mit Leistungssteigerung , Boostcontroller, Turbotimer, zusatzsteuergerät, Spurverbreiterung an der Hinterachse 20mm, ASA Felgen, 215/40 128 bereift, HKS luftfilter und Endschalldämpfer, Klimaanlage, Tempomat, Sitze neu Bezogen, Fahrzeug wurde im Winter 2010 neu aufgebaut und der motor komplett überholt Eingestell auf 0,5 und 1,0 Bar ladedruck kann aber auch erhöht werden Fahrzeug ist zur zeit abgemeldet

En zo ziet dat er dan uit:
Als je net als ik 5 jaar een mr2 als enige auto hebt gehad, weet je dat hij zo goed als geen bagageruimte heeft. Wel mag hij een aanhanger trekken en zijn er zelfs trekhaken voor op de markt. Wat id dan een mooiere combinatie dan een schitterende sportwagen met een dito aanhanger. Dan zijn die tripjes naar het buitenland ineens langer te doen dan een weekendtas mee kan nemengrinning smiley

De donor voor de aanhanger:

Toyota MR 2 T-Bar GTi




930 EUR MwSt. nicht ausweisbar
Sportwagen/Coupé
EZ 06/1991
225.000 km
Benzin 115 kW (156 PS)
Schaltgetriebe

Trekkend voertuig:

Toyota MR 2




Verhandlungsbasis 9.500 EUR
Cabrio/Roadster
EZ 04/1991
89.000 km Benzin
206 kW (280 PS)
Schaltgetriebe

FAHRZEUGBESCHREIBUNG Es handelt sich um einen HKS-Fritzinger mit Leistungssteigerung , Boostcontroller, Turbotimer, zusatzsteuergerät, Spurverbreiterung an der Hinterachse 20mm, ASA Felgen, 215/40 128 bereift, HKS luftfilter und Endschalldämpfer, Klimaanlage, Tempomat, Sitze neu Bezogen, Fahrzeug wurde im Winter 2010 neu aufgebaut und der motor komplett überholt Eingestell auf 0,5 und 1,0 Bar ladedruck kann aber auch erhöht werden Fahrzeug ist zur zeit abgemeldet

En zo ziet dat er dan uit:






3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2012 16:31 door zonder Matra, met BMW.
Ik kwam op een leuk idee dankzij dit plaatje, maar helaas is deze Toppola de enige die te koop staat, maar die heeft geen prijs.
Zelfde idee, iets anders uitgevoerd:

Auto: Bedford Bambi

Bouwjaar: 1988
60.000 miles
Prijs: £2.075 = €2.538,-









De Bedford Bambi is gebaseerd op de Bedford Rascal, de Engelse versie van de...

Aanhanger: Suzuki Super Carry

Bouwjaar: 1994
Prijs: €950,-









Die paar roestplekjes zijn uiteraard wel weg te werken.

Wat is nu het idee achter deze combi? Als je met een camper op vakantie gaat, heb je vaak maar weinig plaats om spullen mee te nemen. Een leuke aanhanger biedt uiteraard meer mogelijkheden, zoals het meenemen van de tuinset etc.
@Escher: Afkeur, namelijk dat het niet toegestaan is met de Rallye om een aanhanger te trekken.
Quote
Spekky
@Escher: Afkeur, namelijk dat het niet toegestaan is met de Rallye om een aanhanger te trekken.

Kan iemand het systeem uitleggen waarom een bepaalde auto geen aanhanger mag trekken (behalve dat het op een oude steekkaart staat)? Moeten op deze manier niet alle inzendingen nagegaan worden?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2012 22:51 door Escher.
Quote
Escher
Quote
Spekky
@Escher: Afkeur, namelijk dat het niet toegestaan is met de Rallye om een aanhanger te trekken.

Kan iemand het systeem uitleggen waarom een bepaalde auto geen aanhanger mag trekken (behalve dat het op een oude steekkaart staat)? Moeten op deze manier niet alle inzendingen nagegaan worden?

Volgens mij zijn er vroeger wel degelijk trekhaken geweest voor de Simca 1000. Of ze er echter waren voor de Suzuki met Camper opbouw, betwijfel ik eerder.
Quote
Escher
Quote
Spekky
@Escher: Afkeur, namelijk dat het niet toegestaan is met de Rallye om een aanhanger te trekken.

Kan iemand het systeem uitleggen waarom een bepaalde auto geen aanhanger mag trekken (behalve dat het op een oude steekkaart staat)? Moeten op deze manier niet alle inzendingen nagegaan worden?

Is geen steekkaart, maar een scan uit Autotest 1976, een jaarboek. Voor alle duidelijkheid: de Rallye 2 mag geen aanhanger trekken, alle andere uitvoeringen van de 1000 mogen dat wel. Ook de Rallye 1.
Heeft overigens te maken met typegoedkeuring.

Bij het Suzuki-campertje lijkt me de montage van een trekhaak ook erg moeilijk, de afstand tussen het chassis en de achterkant van de camperopbouw is erg groot. En de camperopbouw zelf waarschijnlijk niet stevig genoeg.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2012 23:42 door 929V6.
Voor een gewone Simca 1000 wel trekhaken, voor een Rallye niet toegestaan. Zal te maken hebben gehad met de andere versnellingsbakoverbrengingen daarin. Dan worden de krachten erg groot bij het op gang brengen, wat niet bepaald duurzaam is. Het vanuit stilstand op gang brengen is ook het punt bij de hedendaagse hybrides dat dat niet toegestaan is.
Maar een gewone Simca 1000 is wel gewoon toegestaan.
Quote
Escher
Quote
Spekky
@Escher: Afkeur, namelijk dat het niet toegestaan is met de Rallye om een aanhanger te trekken.

Kan iemand het systeem uitleggen waarom een bepaalde auto geen aanhanger mag trekken (behalve dat het op een oude steekkaart staat)? Moeten op deze manier niet alle inzendingen nagegaan worden?

Uitleg:

Of een auto wel of geen trekhaak mag hebben wordt uitsluitend bepaald door de fabrikant van de auto. En dan heeft dit nog lang niet altijd een technische oorzaak, het kan ook een marketing instrument zijn. Zo mogen de Toyota Hybrides geen van allen iets trekken, terwijl de body van bijv. de Auris Hybride natuurlijk in grote lijnen identiek is aan de niet hybride. De benzine motor is wel een ander model met een ander verbrandings principe, maar de ANWB heeft bij wijze van proef op de testbaan van DAF met een Prius en Caravan testen gedaan. Het ding trok als een lier.
Er zijn dan ook wel trekhaken voor deze hybrides te koop, ze hebben echter geen ronde kogel en een andere type goedkeuring.

Er kunnen ook technische bepalingen ten gronde liggen. Bij sommige topmodellen van Duitse merken is er simpelweg door andere uitlaatsystemen en/of bumpers geen mogelijkheid om de trekhaak van de normale te monteren. En dan is het aan de trekhaak fabrikant of deze de ontwikkeling van een extra type lonend vind.
Hier zo'n voorbeeld.
Quote
Spekky
Voor een gewone Simca 1000 wel trekhaken, voor een Rallye niet toegestaan. Zal te maken hebben gehad met de andere versnellingsbakoverbrengingen daarin. Dan worden de krachten erg groot bij het op gang brengen, wat niet bepaald duurzaam is. Het vanuit stilstand op gang brengen is ook het punt bij de hedendaagse hybrides dat dat niet toegestaan is.
Maar een gewone Simca 1000 is wel gewoon toegestaan.

Ik zou niet weten waar ik dat van de Simca kan controleren. Voor wat de hybrides betreft zit je er qua reden naast. Deze zouden (en kunnen) perfect wegrijden, een elektromotor heeft namelijk vanaf 0 toeren het maximale koppel beschikbaar. En een CVT mag veelal ook meer trekken dan een handgeschakelde, bij mijn Avensis scheelt dat zelfs 300kg! Dit ook uitsluitend doordat een CVT het toerental constant houdt in het gebied waarin de motor het beste presteert. En zo de hellingproef, een combinatie moet max. beladen op een helling van 12% vanuit stilstand kunnen aanrijden, veel makkelijker aflegt dan de handgeschakelde.

Ik ben 2 jaar lang op en neer naar school gereden met een Rallye 1, zonder trekhaak. Toen de homokineten erg hoorbaar werden, hebben we de complete versnellingsbak vervangen. Deze kwam uit een 1000 GLS. De auto trok toen een stuk sneller op, echter de top was lager. De normale 1000 was dus inderdaad korter gegeard, echter of dit een reden was wel of geen montage van een trekhaak, durf ik niet te zeggen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2012 23:51 door Pink Panther.
Ik heb het boek "Elektrisch autorijden", en daarin staat: Dat een elektrische auto geen aanhanger kan trekken, heeft niet zozeer te maken met de elektrische motor, als wel met het ontbreken van een versnellingsbak. Je mist die eerste en tweede versnelling waarmee je gierend door het hoge toerental maar met een lage snelheid, die zware last vooruit kan sleuren.

Ik bedoelde dus niet hybrides maar de elektrische auto's.

Maar ondertussen zijn de inzendingen van Escher en Pink Panther nog steeds afgekeurd. Blijkbaar willen jullie ook geen nieuwe wedstrijden meer starten.
Quote
Spekky
Maar ondertussen zijn de inzendingen van Escher en Pink Panther nog steeds afgekeurd. Blijkbaar willen jullie ook geen nieuwe wedstrijden meer starten.

Huh, is de inzendtermijn dan al verstreken??
Quote
Spekky
Ik heb het boek "Elektrisch autorijden", en daarin staat: Dat een elektrische auto geen aanhanger kan trekken, heeft niet zozeer te maken met de elektrische motor, als wel met het ontbreken van een versnellingsbak. Je mist die eerste en tweede versnelling waarmee je gierend door het hoge toerental maar met een lage snelheid, die zware last vooruit kan sleuren.

Ik bedoelde dus niet hybrides maar de elektrische auto's.

Maar ondertussen zijn de inzendingen van Escher en Pink Panther nog steeds afgekeurd. Blijkbaar willen jullie ook geen nieuwe wedstrijden meer starten.

Ik vind het nog steeds één van de meest vergezochte redenen van afkeur... Mijn inzending voldoet volgens de regels van de wedstrijd perfect aan de wedstrijdeisen. Ga deze discussie verder niet met je aan (keuze genoeg), die laatste zin toont aan dat je als TS niet helemaal objectief bent tegenover bepaalde inzenders.
Quote
Spekky
Ik heb het boek "Elektrisch autorijden", en daarin staat: Dat een elektrische auto geen aanhanger kan trekken, heeft niet zozeer te maken met de elektrische motor, als wel met het ontbreken van een versnellingsbak. Je mist die eerste en tweede versnelling waarmee je gierend door het hoge toerental maar met een lage snelheid, die zware last vooruit kan sleuren.

Dat snap ik dan niet. Een electromotor heeft vanaf nul toeren een vlak koppelverloop. Daardoor heb je juist geen versnellingsbak nodig. En dit koppel vanaf nul toeren is ideaal voor het trekken van een aanhangwagen. Dan mogen ze mij dit nog een keertje uitleggen. Ik heb jarenlang op een electrische heftruck gereden, en een pallet verschuiven ging prima zonder er met een vaart tegenaan te rijden. Gewoon langzaam meer 'gas' geven.

@ General Custom: ben blij dat je het goed opvat. Toppie!
Quote
Twix
Quote
Spekky
Ik heb het boek "Elektrisch autorijden", en daarin staat: Dat een elektrische auto geen aanhanger kan trekken, heeft niet zozeer te maken met de elektrische motor, als wel met het ontbreken van een versnellingsbak. Je mist die eerste en tweede versnelling waarmee je gierend door het hoge toerental maar met een lage snelheid, die zware last vooruit kan sleuren.

Dat snap ik dan niet. Een electromotor heeft vanaf nul toeren een vlak koppelverloop. Daardoor heb je juist geen versnellingsbak nodig. En dit koppel vanaf nul toeren is ideaal voor het trekken van een aanhangwagen. Dan mogen ze mij dit nog een keertje uitleggen. Ik heb jarenlang op een electrische heftruck gereden, en een pallet verschuiven ging prima zonder er met een vaart tegenaan te rijden. Gewoon langzaam meer 'gas' geven.

@ General Custom: ben blij dat je het goed opvat. Toppie!

Helemaal mee eens. Met een Lexus RX hybride mag je wel trekken en deze kan in principe alleen op de accu's rijden. Dus ook op accu's wegrijden met een aanhangwagen erachter. Zie technisch geen enkel probleem, een elektromotor is vele malen sterker dan een benzine motor qua trekkracht.
Deze discussie is gesloten.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep