Occasionwedstrijd 226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans (update: En de winnaar is Spekky)

Gepost door D.E.N.N.I.S. 


Welkom bij Occasionwedstrijd # 226: Yoshisuke Aikawa
a.k.a VW-liefhebber kiest Japans




Ik doe al vrij lang mee met deze occassions wedstrijden en een van de dingen die ik altijd probeer in de vrije opdracht is het plaatsen van een Nissan. Gek genoeg lukt het me zelden om met een dergelijke inzending te winnen.

Om het toch eens voor elkaar te krijgen dat een Nissan en/of Datsun deze wedstrijd te laten winnen is nu de opdracht: zoek een auto uit de historie van dit Japanse merk.



De opdracht: Vind een mooie Datsun of Nissan. Alle modellen zijn toegestaan, maar ik hoop dat jullie ook een heleboel volumemodellen zullen kiezen.

Quote

Geschiedenis
1. Nissan wordt opgericht



Het bedrijf betreedt de markt met een productiehoeveelheid van 20.000 eenheden.
1933 Jidosha-Seido Ltd. wordt opgericht in Yokohama door Nikon Sangyo Co. en Tobata Imono Co. Het nieuwe bedrijf wordt geleid door de briljante Yoshisuke Aikawa en neemt alle activiteiten over voor het produceren van Datsuns. 1934 Nihon Sangyo krijgt alleen eigendom over het bedrijf en hernoemt het tot Nissan Motor Co., Ltd. 1935 De eerste kleine Datsun personenwagen rolt van de band in de fabriek in Yokohama.

Klik hier voor meer geschiedenis

Regels:
- Bouwjaar 1933-2012
- Budget: onbeperkt
- Mag overal te koop staan
- De auto mag behoren tot de merken: Datsun en Nissan. Voor het gemak houden we Infiniti er buiten.
- De auto moet origineel, geen tuning objecten
- De auto moet in rijdbare staat zijn.



Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie is verplicht, de prijsindicatie ook.
- Foto van de geadverteerde auto is verplicht, maximaal 5 foto's per inzending.
De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Een model/ type mag maar 1 keer worden ingezonden, een facelift wordt beschouwd als een ander model.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt ie als niet ingezonden beschouwd

Voorgaande wedstrijden:
1 Sportwagens/Supercars – BS.
2 Beginnersauto – danlemans
3 Auto waar je Dakar mee zou rijden – Enzo Dizono
4 Camper – JPeG
5 Oldtimer – Wiesmann GT
6 Hot Hatch – Bob.
7 Auto voor de hobby – J@sper
8 Driftwagens – Maybach_Freak
9 Gooische auto – Renaultje
10 Sportieve versies – XJ8
11 Youngtimers – MasterB & Sjapeau
12 Studentenauto – Renaultje
13 Directiewagen – Bob.
14 Gezinsauto – R_W
15 Het ideale boodschappenautootje – Bob. & Maybach_Freak
16 Wolf in schaapskleren – Maybach_Freak
17 Freude Am Fahren – Bob.
18 Het vetste landbouwvoertuig – J@sper
19 Amerikaanse auto – Porsche Gek
20 Zoek een zo duur mogelijke auto met een km-stand van 20.000 – Porsche Gek
21 Auto voor autorodeo – ginkelvanmichiel
22 Zoek een 'nieuwe' oude auto – Daewoo-Chevrolet
23 Betaalbare cabriolet – Bob.
24 Patatauto – Gerwin:
25 Bella Italia - Lukas
26 Jubileum - Bob.
27 Het wagenpark - Renaultje
28 Waar wil je niet in gezien worden! - Ferrari 599GTB
29 Worth to be on the Coolwall - Bob.
30 Luxury car – Daewoo-Chevrolet
31 Vergane Glorie - MusketieR
32 De ultieme maffiabak! – Bob.
33 Das Beste aus Deutschland – Gerwin:
34 Fout en Nieuw! – JPeG
35 It's all about cubic inches – MusketieR & Renaultje
36 Cherche une belle voiture – Joas
37 Moviestar!! – Ferrari 599GTB
38 Exclusive – D. Elzinga
39 Albion Motorcar – Enzo Dizono & Kkmert
40 Bertone – KKmert
41 Chuck Norris – Joël D.
42 Fast and the Furious – §anitarium
43 Turbo – FLYING DUCKMAN
44 Low-budget auto met APK – dvds
45 Vakantie combinatie – British Racing Green
46 Milieuvriendelijk vervoer – Matraloos
47 Boven 500.000 Km – Renaultje
48 Sportschool – British Racing Green
49 Zevenzitter (no or low budget) – Total Loss
50 Schaap in Wolfskleren – Total Loss
51 PK/Gewichtsverhouding – isla
52 De-auto-snel-weg-snackauto – §anitarium
53 Busje komt zo... – rzasa
54 Kom, we gaan naar het strand – Total Loss
55 Trouwvoertuig – D.E.N.N.I.S.
56 The Great F*ck Up – D. Elzinga
57 De Ring – isla
58 Een auto voor de Raid 4L Trophy – D. Elzinga
59 Onbekend – Meike
60 Het mag elke kleur zijn als het maar... is (roze) – Escher & JPeG
61 Limited edition – Joas
62 Your final ride – §anitarium
63 70's car – Joël D.
64 Jaren '80 gezinsauto – 929V6
65 Plastic Fantastic – stoterstangen90
66 Minder dan één liter! – Matraloos
67 Hotrod – Joël D.
68 Jouw favoriete Auto – Bennie 940
69 Taxi! – British Racing Green
70 Help, de Kerstman – turbod12
71 Sushi of Peking Duck – Falcon
72 AA 99 – stoterstangen90
73 Pekelbak – Kreidler
74 Belastingvrije 7-zitter – Matraloos
75 Sportauto's op basis van middenklassers – British Racing Green
76 Luchtgekoelde VW Boxer – Spekky
77 Keep Them Rolling – Total Loss
78 Budget 25K – British Racing Green
79 Tokyo Drift – Irwin.
80 Kilometerheffing??? – Escher
81 The Swinging Sixties – Daewoo-Chevrolet
82 Dwergauto's – Meike
83 What the F*ck.... – 929V6
84 Zo kaal als de neten – Guus Leferink
85 De basis voor een goede rallyauto – Escher
86 Tweezitters – rzasa
87 Wie van de drie? – 929V6
88 1950 – KKmert
89 Reserve 'tourbus' voor Frans Duijts – Guus Leferink
90 Een stoere Zweed – Escher
91 Lancialfisti – Lamborghini Murciélago LP670-4 SV
92 Gentleman: start your engines! – Daewoo-Chevrolet
93 Top of the flops – D. Elzinga
94 Project - §anitarium
94,5 Oranje – Guus Leferink
95 Nostalgie: Toen je 10 was – British Racing Green
96 Jongensdroom – JW01
97 Disegno di Pininfarina – Escher
98 The Fascinating Fifties – Falcon
99 De besteller – Guus Leferink
100 Your all-time favourite... – Stoterstangen90
101 De auto die niemand wil – FerrariJR
102 Rallyauto's – Escher
103 Jackpot – Kreidler
104 Te land, ter zee en in de lucht – D.E.N.N.I.S.
105 Mama wil een keuken, Papa wil een hobby – Kreidler
106 Woody – Kreidler
107 Gullwing – Audi80Coupé
108 We gaan de tuin in! – D. Elzinga
109 Trackday – ForzaFerrari
110 I love the 90s – Joël.
111 Kei Cars – PascalD
112 Muscle cars – Escher
113 Clip-tip – Matraloos
114 1986 – 929V6
115 Compacte sedan – Twix
116 Een SUV nu het nog kan! – Guus Leferink
117 Matching colours! – Escher
118 Dubai Style! – Stoterstangen90
119 Niet origineel – opel-omega
120 There is a substitute for cubic inches: twinturbo – 929V6
121 Vinyl – rzasa
122 Actiemodellen – Escher
123 Top Gear Cheap Car Challenge – 929V6
124 The Sweeny – Escher
125 De Heilige Drievuldigheid – Spekky
126 Harry, hol schon mal den wagen – Pink Panther
127 It’s nine eleven! – smarter
128 Rover V8: When Britannia ruled the waves! – MasterB
129 Older is Better – Bobbeltje
130 Weekje pikes peak hill climb – Escher
131 Moderne EMW’-er – Spekky
132 Een aangepaste carrosserie door... – Daewoo-Chevrolet
133 Zuidelijk halfrond - opel-omega
134 The modern A-Team- Escher
135 Save us from Johnny! - 929V6
136 Full size Yank - zonder Matra, met BMW
137 Japanse sportauto's en -coupés uit de jaren '80 - 929V6
138 Compacte stationwagon voor een klein prijsje - rzasa
139 De motor achterin - Guus Leferink
140 Gemaakt in NL - rzasa
141 Vive la France - rzasa
142 De tweedeurs sedan - Guus Leferink
143 Cuore Sportivo - Bobbeltje
144 Budget Cabrio - PascalD
145 De vergane glorie - Bobbeltje
146 Tupperware Volkswagen - rzasa
147 Vierdeurs, motor achterin - zonder Matra met BMW
148 Vreemde campers - Escher
149 The best 4 by 4 by far - smarter
150 Police Quest - British Racing Green
151 British Racing Green - smarter
152 La Dolce Vita - Richard 1976
153 Vakantiebarrel - Zonder Matra, met BMW
154 De ideale bergklimauto - Escher
155 Nichemarkt - PascalD
156 (on)sportief - smarter
157 Dubbeltest - Niels.
158 Eerste auto - smarter
159 Over de muur, over het ijzeren gordijn – Spekky
160 Kuifje - Niels.
161 Driewieler - rzasa
162 Scale 1/64 - Escher
163 Designed by... - Niels.
164 Limousine - Jorn/smarter
165 Amsterdam-Dakar Challange - rzasa
166 The chase is better than the catch - Michiel1551
167 Around the world in 80 days - rzasa
168 British Style - D.E.N.N.I.S.
169 DIY EV-Conversion, batteries included - rzasa
170 2 fabrikanten, 1 auto - smarter
171 Geen luxepaarden, maar werkpaarden - Meike
172 Vreemde Hobby's - D. Elzinga
173 Oliestoker - rzasa
174 Japanse sedan - Guus Leferink
175 Oud en toch nieuw- Escher
176 Stars & Stripes - Smarter
177 De klapkoplamp - rzasa
178 Lange carrières - Escher
179 Kwaliteitsproblemen - smarter
180 De vijfpitter - Escher
181 Two-tone - British Racing Green
182 Op pensioen, bye bye leaser, en wat nu? - JW01
183 Coupé-Cabriolet – Niels.
184 Driedeurs Stationwagon - §anitarium
185 Top Gear Special - non-turbo
186 Caravanrace - non-turbo
187 1977 Deutscher Herbst - JW01
188 Belastingvrij: Welke kies jij? - §anitarium
189 Sleeper - Bobbeltje
190 Gas Guzzler - stoterstangen90
191 RHD - JOtter
192 Gamma - JOtter
193 COTY - smarter
194 Budget Vakantie Auto - JOtter
195 Rebadges - smarter
196 No Compromise- Escher
197 Facelift - Wouter82
198 Euro 2012 - smarter
199 Usa roadtrip 1955-1965 - JesseKraal.nl
200 Two Hundred - Pink Panther
201 Mag het iets meer zijn? - smarter
202 Simplify, then add lightness - 929V6
203 La Nationale 7 - rzasa
204 Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205 De Bende van Nijvel – Spekky
206 Anniversary – Wouter82
207 Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208 Tweecilinders - British Racing Green
209 Happy with Honda - PascalD
210 Vier maal vier - Guus Leferink
211 Ford - Escher
212 Decennia - Pink Panther
213 Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214 De driecilinder - rzasa
215 De topvariant - smarter
216 Boven je pet(je) - Niels.
217 Vergeten auto's - Jorn
218 Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219 Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220 1970 - non-turbo
221 London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222 De kadett-klasse - 929V6
223 Zo goed als nieuw - Rzasa
224 Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie


Inzenden kan tot donderdag 27 december, 20:00 uur, stemmen tot vrijdag 29 december, 20:00 uur


Heel veel succes!




20 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2012 20:06 door D.E.N.N.I.S..
1963 DATSUN 1200 PICK UP

17.990,00 Austr. Dollar

link













2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2012 19:15 door Pink Panther.
normaal is inzenden toch tot woensdag? Op zich wel slim donderdag, i.v.m. 2e kerstdag.
Klopt, normaal is het woensdag is het 2e kerstdag en dan zit iedereen waarschijnlijk aan de fondue. Daarom heb ik hem dit keer op woensdag gezet. Einde is normaal altijd vrijdag, maar 1 dag stemmen is weinig en daarom heb ik hem op zaterdag de 30e gezet. Ik wilde hem eigenlijk op zondag de 31e zetten, maar dan zijn de meeste waarschijnlijk dronken of bij de EHBO om hun vingers weer te laten monteren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-12-2012 22:00 door D.E.N.N.I.S..
Geen tuning-objecten...
Jammer,
net van Datsun/Nissan zijn sublieme creaties te vinden...

Patrol 6x6

maar helaas mag die dus niet sad smiley
Beter thema.thumbs up Ik ga zoeken.Gevonden.

Dé archetypische Datsun wat mij betreft:

Datsun 120Y 1975 (klik!)





€ 2.300,-

Ik hoop dat de Wolfrace-velgjes, het sportuitlaatje en de racespiegel door de ballotage komen, helemáál origineel vind je ze helaas echt niet of alleen in zeer slechte staat.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 00:48 door 929V6.
Datsun 120a FII Coupe

Year 1977, Mileage 92,728 miles, £1,950

Classic Datsun 120a F11 coupe. One of only 20 survivors. Probably unique in this original colour with the early grille. MOT til Sept 20 2013 - no advisories. 2 new Barum (Continental) front tyres, excellent Barum rear tyres on Wolfrace period alloys (still have original steels with hubcaps). Recent new plugs, points, fuel filter, front pads & rear linings. Comes with a mass of spares, mainly consumables such as brake linings, gaskets, clutch plates, brake hoses, brake disks etc.
Very little rust, never welded underneath. Rust proofed when new but has been extensively waxoyled since by me. No crash damage, excellent panel fit/shut lines. Very tidy interior with original radio, not smoked in. Drives really well, no unusual noises or bangs. Steering wheel absolutely straight, no wheel wobble at any speed. Have original handbook & sales brochure.




Hoe zit het met auto's van het gefuseerde PMC Prince?



Een Prince Skyline of Gloria bijvoorbeeld?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 12:10 door stoterstangen90.
Dit was de eerste Datsun die vroeger tegenkwam die ik WEL mooi vond. Tsja, toen waren Datsuns gewoon lelijke hokken. Althans, dat vond ik .




Vooral die achterlichten vind ik schitterend!
Alleen ff die foeilelijke autoradio eruitslopen

Datsun Fairlady



In uitstekende staat verkerende Datsun Fairlady in sportief rode schitterende lak, bijzonder geschikt voor historische toertochten, prachtige chromen accenten over de hele auto te zien, ook in superstaat, en voor een auto uit 1963 dus van bijna 50 jaar oud, nog in uitzonderlijk goede conditie en direct inzetbaar: starten, rijden en genieten!
20.000 euro



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-12-2012 12:23 door Jorn..
Ik kies voor de jaren '90.

Nissan Sunny 2.0 GTI-R

Prijs: € 12.950

Bouwjaar: 1992
Km.stand: 57.046 km
Kenteken: FD-DV-29
Uitvoering: 2.0 GTI-R, origineel ned.auto 57046 km!!
Inrichting: Overig
Transmissie:Handgeschakeld
Brandstof: Benzine
Motorinhoud: -
BTW / Marge: Marge
Garantie: Ja, Bovag
Kleur: Grijs
Aantal deuren: 3





Met dank aan Escher voor het wijzen op de site:

Mijn inzending





Features:classic model,casually used,need to ask price,middle displacement,simple equipment,professional,right handle,smoke free,ordinary engined,commonly used,not smart key,need a key,regular seats,no airbags,regular steering,no Parking Camera,no air conditioner,no ABS,no ESC,soft color,no repaired
Have a nice Drive!






4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 20:44 door zonder Matra, met BMW.
Mijn favoriete Datsun is de 280ZX:

1982 Datsun 280ZX











RWD, 6-in-lijn, handgeschakeld: Dat is haast een garantie voor een hele fijne auto. De 280ZX is mijn favoriet uit de Z-serie. Het model oogt dikker en stoerder dan de elegante (maar toch wat iel ogende) voorgangers, maar de 280ZX heeft nog wel duidelijk de klassieke lijnen van het oermodel. Deze 2-tone kleurencombinatie vind ik helemaal geweldig staan op dit model. Ook het interieur met de schitterende stereo installatie is erg fraai als je het mij vraagt. Ik zou deze graag in mijn garage parkeren.

Dit schrijft de verkoper over het hier aangeboden exemplaar:

This two owner ’82 Datsun 280ZX is a rust free, California car that comes with a clean Carfax and only 15,430 ORIGINAL miles! The car started its life in Cedar Rapids Iowa where it was undercoated from the factory. It was never driven in any kind of inclement weather and was used as a secondary car on nice days only. It was brought out to California in 2002 when the car had only 13,820 miles. This is said to be a completely original car that still has ice cold A/C, all working gauges and a flawless 5 speed manual transmission. There is no sagging to the rear panel vinyl as you typically see on these cars, the radio works, the power antenna works as well as all of the voice warnings. The car comes with the original owners manual, Japanese punch car build sheet and warrantee information.

The paint on the car is in great condition and is all original. This is a rarely seen factory two tone paint car that is finished in Metallic Brown over Orange Mist Metallic. The paint shows no notable imperfections, just some very minor stone chips to the front nose as expected from age. This is a rare hardtop car with no t-tops and no sunroof. Both front and rear bumpers are in great condition with no damage to be found.

Inside, the interior is all stock and looks as good as it did when it was new. The seats and carpet are exactly as you would expect from a 15,000 mile car. The dash shows no cracking and the headliner looks as good as it did when new. All gauges are in good working order as well as the A/C which blows ice cold. Even the voice warnings for fuel, lights on and door open work with no issues.

Under the hood, the inline 6 cylinder runs great and appears to be all stock and original. All of the original decals and stickers are still in place and still look new. Connected to the 5 speed manual transmission, the car shifts with no problems and runs down the road great. The wheels are in great condition and are wrapped with what appears to be the original tires that came on the car.

The car comes with a clean Carfax as well as a clean VINAudit. The current mileage shows 15,428 and is actual for the car. VIN number is JN1HZ04S5CX439424 and the car is being sold on a clean California title.

Prijs: $ 25.900



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 10:38 door smarter.
Ja, de mods waren wel heel enthousiast smiling smiley Hier is dan (opnieuw) mijn inzending:

1987 Nissan Stanza Wagon (lees: Prairie)

[www.getauto.com]







Ik heb deze keer niet gekozen voor een prachtige oldtimer of een kek ontwerp, maar voor één van de innovaties die Datsun/Nissan in zijn 70-jarige geschiedenis heeft gelanceerd. In tegenstelling tot wat Renault of Chrysler mogen beweren, is de eer van de eerste moderne MPV weggelegd voor de onvolprezen Nissan Prairie. En wat Ford ook in zijn campagnes uitschreeuwt: een conventionele deur gecombineerd met een stijlloze schuifdeur is ook geen splinternieuw unicum; de Priarie was hier al in 1981 (!) mee uitgerust. Als je dit leest, zou je dan ook verwachten dat er een grote toekomst voor de Prairie was weggelegd, maar intussen is 'ie volledig vergeten. Het ontbreken van een middenstijl had blijkbaar vrij nadelige gevolgen voor de weglegging en zelfs voor jaren '80-standaards was het uiterlijk ronduit lelijk te noemen. Toch probeerde Nissan met de Prairie buitenlandse markten te bereiken, waaronder Europa, Canada en de VS, waar 'ie in kleine oplage als 'Stanza Wagon' werd verkocht. In Europa zijn haast alle Prairies verdwenen (op een paar geweldig gefotografeerde roestbakken in Frankrijk na) en zelfs in Japan staat er geen enkele te koop. Dan maar uitgeweken naar de States, waar ik deze nette Stanza Wagon vond in sunny California! Hij kan de jouwe zijn voor € 1.435.

Voor de liefhebbers kon ik deze Amerikaanse roadtest uit 1986 van een haast identiek exemplaar niet onthouden:
Motorweek- 1986 Nissan Prairie Roadtest




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 13:24 door Escher.
Foto's plaatsen lukt mij niet, maar dit waren mijn superieure Datsun's:


Datsun Laurel 2400 Automatic, gold metallic,

Datsun Sunny Coach RWD, bordeaux rood metallic,

Datsun Stanza 1600 3-deurs hatchback, zilvergrijs,

Datsun Bluebird 1800 Wagon RWD, zilvergrijs,

Datsun Bluebird 1800 Coupe RWD, geel,

Datsun Cherry Coupe, bluemetallic.

Leverancier: Datsun Dealer Denissen, Tilburg.
-



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-12-2012 14:17 door Jazzzo.
Nissan Pulsar NX SE

[www.cars.com]











1987 Nissan Pulsar 5 speed manual transimission great running condition.76K miles brakes replaced at 56K clutch recently replaced at 66K tires in good shapeAC working Pioneer radioCar has removable TtopsCar has been garaged at 76K miles.

$3200,-

Ook verkrijgbaar met een losse 'opbouw'. En dan krijg je dit:
Nu, dan kies ik toch maar voor het meest sympathieke Nissantje, bovendien uiterst exclusief.

Quote
Wikipedia
De Nissan Figaro is een retro-auto, geproduceerd als cabriolet door de Japanse autofabrikant Nissan.

De Figaro werd voorgesteld tijdens de Tokyo Motor Show van 1989 met de slogan Back to the Future. De eerste 8000 exemplaren gingen zo vlot van de hand dat Nissan besloot er nog 12000 bij te bouwen. Ze werden verkocht aan diegenen die een winnend lot hadden getrokken in een loterij die door Nissan werd georganiseerd.

Alle Figaro's hebben het stuur aan de rechterkant. Ze zijn uitgerust met airconditioning, een open dak, een cd-speler (de eerste auto waarin dit standaard werd voorzien), een automatische versnellingsbak met drie versnellingen en lederen zetels. De motor van 1000 cc is voorzien van een turbolader.

De auto heeft een topsnelheid van 160 km/u. In 1991 kostte hij omgerekend ongeveer 25.000 euro.

En dan heb ik er nog eentje gevonden in een staal van 50 km rond mijn woning!!!
Een hebbeding thumbs up

Nissan Figaro 1991 1.0 turbo



Quote

Verkoopprijs:

€ 9.990,-

Advertentienr.: gd007562

Carrosserietype:
Cabriolet
Kilometerstand: 71.250 km
1e inschrijving: 08/1991
Vermogen: 56 kW (76 PK)
Brandstof:
Benzine
Kleur: Bruin Metaalkleur
Interieur: Volledig leder Andere

Bijzonderheden
Full optop, Leder, Zeer goede conditie, wagen te bezichtigen in Knokke-Heist, unieke wagen (niet ingeschreven als oldtimer)! Betreft particuliere verkoop! Wagen eigendom van Prof Voetballer.

Uitrusting
Leder bekleding

Glossarium
Overige informatie
Transmissie: Automatisch
Cilinderinhoud: 988 cm³
Brandstof: Benzine







3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 12:09 door British Racing Green.
Nissan 300 ZX Twin Turbo

Advertentie











19.980 EUR
MwSt. nicht ausweisbar
Sportwagen/Coupé, Gebrauchtfahrzeug
Fahrzeugnummer: JS0413022012
EZ 01/1992
44.423 km
Benzin
208 kW (283 PS)
Schaltgetriebe


Weitere technische Daten
Hubraum: 2960 cm³
Anzahl Sitzplätze: 4
Anzahl der Türen: 2/3 T
ürenSchadstoffklasse: Euro1
Umweltplakette: 4 (Grün)
Anzahl der Fahrzeughalter: 2
HU/AU :Neu
Herstellerfarbbezeichnung: Rot
Farbe: Rot
Innenausstattung: Vollleder
Farbe der Innenausstattung: Schwarz

Ausstattung
Innenausstattung
El. Fensterheber
Klimatisierung (Klimaautomatik)
Schiebedach
Servolenkung
Tempomat
Zentralverriegelung

Außenausstattung
Leichtmetallfelgen


Fahrzeugbeschreibung
SEHR GEPFLEGTES FAHRZEUG AUS 2.HAND
1.HAND WAR FÜR EINEN MONAT EIN AUTOHAUS
LEDER-Ausstattung in schwarz
TEMPOMAT
3-Speichen-LEDER-Lenkrad
Radio
KLIMAAUTOMATIK
elektrische Fensterheber
Aussenspiegel elektrisch einstellbar
Zentralverriegelung
Schaltgetriebe 5-Gang
höhenverstellbarer Fahrersitz
elektrische Sitzverstellung
SPORTSITZE
Scheinwerferreinigungsanlage
Laderaumabdeckung
Alufelgen 16" Zoll
Targadach
Fahrzeug wird im Kundenauftrag verkauft!
!!!WICHTIG!!! TERMIN ZUR BESICHTIGUNG TELEFONISCH VEREINBAREN
alle Angaben ohne Gewähr, Irrtum und Änderung vorbehalten, weitere Informationen finden Sie auf unserer Homepage, Finanzierung auch OHNE Anzahlung möglich
Wat bestaan er toch lelijke bodykits nut smiley voor de Nissan
Echt niet te geloven hoe sommige zo'n briljante Nissan kunnen ver#@? angry smily je gaat er bijna van crying smilie
Vooral de Skyline R32, R33 en R34 en van die laatste heb ik een sedan gevonden echt om te janken



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 12:22 door Bobbeltje.
Het is als man misschien niet sociaal aanvaard, maar ik vind zo'n Figaro echt geweldig!
Prachige inzendingen tot nu toe:

Goedgekeurd:
Pink Panther
929V6
Spekky
smarter
Escher
rzasa
British Racing Green
Bobbeltje

afgekeurd:
Jorn. , maar dat komt vooral omdat er nog niets te zien is.

Twijfel:
zonder Matra, met BMW, Deze suto lijkt getuned maar de advertentie schreeuwt original. Ik ken deze uitvoering niet en zoals de auto op de foto's staat LIJKT hij niet origineel. Kun jij of iemand anders iets meer uitleg geven. Wat ik wil weten is of deze auto op deze manier uit een Nissan fabriek is gerold. Alvast bedankt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 12:51 door D.E.N.N.I.S..
Quote
Escher
Het is als man misschien niet sociaal aanvaard, maar ik vind zo'n Figaro echt geweldig!

Ik zou zo naar Knokke rijden en de MX-5 inruilen...
Maar ja, laat ik daar toch nog maar eens over nadenken...
In NL staat er trouwens ook een mooie te koop! En pakken goedkoper.
Quote
Bobbeltje
Wat bestaan er toch lelijke bodykits nut smiley voor de Nissan
Echt niet te geloven hoe sommige zo'n briljante Nissan kunnen ver#@? angry smily je gaat er bijna van crying smilie
Vooral de Skyline R32, R33 en R34 en van die laatste heb ik een sedan gevonden echt om te janken
Bodykits zijn meestal lelijk ongeacht het merk. Een van de weinige bodykits die wel positief uitwerkte op een auto zat op een VW Fox.

Nissan Skyline 2000GT-R








Voertuig prijs: 335,9 Miljoen yen
Link




6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-12-2012 11:18 door Bozzie.
Quote
D.E.N.N.I.S.
Twijfel:
zonder Matra, met BMW, Deze suto lijkt getuned maar de advertentie schreeuwt original. Ik kan deze uitvoering niet en zoals de auto op de foto's staat LIJKT hij niet origineel. Kun jij of iemand anders iets meer uitleg geven. Wat ik wil weten is of deze auto op deze manier uit een Nissan fabriek is gerold. Alvast bedankt.

Afgezien van de wielen zie ik geen verschil met een originele GTR. Maar de originele GTR is tot 1973 gebouwd (slechts 197 stuks), dus vermoedelijk betreft dit een replica, een winkeldochter of is het bouwjaar in de advertentie verkeerd.
-



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 17:57 door Bozzie.
Quote
D.E.N.N.I.S.
Prachige inzendingen tot nu toe:

Goedgekeurd:
Pink Panther
929V6
Spekky
smarter
Escher
rzasa
British Racing Green
Bobbeltje

afgekeurd:
Jorn. , maar dat komt vooral omdat er nog niets te zien is.

Twijfel:
zonder Matra, met BMW, Deze suto lijkt getuned maar de advertentie schreeuwt original. Ik ken deze uitvoering niet en zoals de auto op de foto's staat LIJKT hij niet origineel. Kun jij of iemand anders iets meer uitleg geven. Wat ik wil weten is of deze auto op deze manier uit een Nissan fabriek is gerold. Alvast bedankt.
link naar wiki met uitleg, de auto is overigens tussen 1972 en 1977 geproduceerd......
Quote
zonder Matra, met BMW
Quote
D.E.N.N.I.S.
Prachige inzendingen tot nu toe:

Goedgekeurd:
Pink Panther
929V6
Spekky
smarter
Escher
rzasa
British Racing Green
Bobbeltje

afgekeurd:
Jorn. , maar dat komt vooral omdat er nog niets te zien is.

Twijfel:
zonder Matra, met BMW, Deze suto lijkt getuned maar de advertentie schreeuwt original. Ik ken deze uitvoering niet en zoals de auto op de foto's staat LIJKT hij niet origineel. Kun jij of iemand anders iets meer uitleg geven. Wat ik wil weten is of deze auto op deze manier uit een Nissan fabriek is gerold. Alvast bedankt.
link naar wiki met uitleg, de auto is overigens tussen 1972 en 1977 geproduceerd......

Die generatie Skyline werd idd tot 1977 gebouwd, maar niet de GTR:

"The Nissan Skyline GT-R hardtop arrived in September 1972 but only lasted until March 1973, when Nissan ceased its production. The oil crisis saw many people preferring economy cars and high-performance sports cars were looked down upon. Nissan pulled out of Motor Racing, so there was no purpose to the GT-R. It was not officially exported anywhere, although Nissan contemplated exporting to Australia. Only 197 KPGC110 GT-Rs were ever sold in Japan,[9] through specialist Nissan Performance shops (before it was called NISMO). This was the last GT-R for 16 years until the BNR32 in 1989." [en.wikipedia.org]
Ik wacht het oordeel wel af, de auto is origineel, ook alle spoilers en spatbordverbreders horen op deze uitvoering.
@zonder Matra, met BMW, Zou jij de verkoper even kunnen bellen of het bouwjaar klopt en of de auto een originele GT-R is?

Gekheid natuurlijk. Het enige wat bij mij twijfel oproept bij deze advertentie is het bouwjaar. Of het is een typfout of de auto is uit '75 en dan is hij niet origineel...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 13:27 door D.E.N.N.I.S..
Quote
D.E.N.N.I.S.
@zonder Matra, met BMW, Zou jij de verkoper even kunnen bellen of het bouwjaar klopt en of de auto een originele GT-R is?
Lijkt me de taak van de wedstrijdleiding.

Maar, hoe zit het nu met Prince?
Quote
stoterstangen90
Quote
D.E.N.N.I.S.
@zonder Matra, met BMW, Zou jij de verkoper even kunnen bellen of het bouwjaar klopt en of de auto een originele GT-R is?
Lijkt me de taak van de wedstrijdleiding.

Maar, hoe zit het nu met Prince?
Oh sorry.

Ik wil me beperken tot Datsun en Nisssan. Prince valt dus buiten de opdracht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 13:28 door D.E.N.N.I.S..
Inzending gewijzigd !!


Naast de Nissan Figaro die al genoemd is en ook de S-Cargo deelneemt in de occasion wedstrijd, kan de Nissan Pao eigenlijk niet achterblijven !

Bijdeze !


Nissan Pao - 1989 - $4,080







Je kan stellen, dat zowel de Figaro, de S-Cargo en de Pao (maar ook de BE-1) eigenlijk geen Nissans zijn, ze rolden allemaal uit de Pike Factory, een soort dochter bedrijfje dat aanvankelijk bedoeld was om Nissans te maken 'op bestelling' en zij zorgden ook voor het maken van de prototypen op de Tokyo Motorshow. Zover ik mij kan herinneren van de verkoper toen wij de Figaro kochten, werden de zogeheten (aaibare) Pike Cars voornamelijk met de hand gebouwd.

De Pao is samen met de Be-1 de meest/best inzetbare Pike-car. De S-Cargo is goed in pizza's bezorgen, met Figaro wil je het liefst pizza's halen waar ze het best zijn. De Pao is weer goed in beide dingen, veel ruimte, luxe (airco) en een open dakje.

Conclusie: Nadat je de Figaro en S-Cargo in een blender gestopt hebt, heb je een Pao grinning smiley

Beschrijving van de site:

Month / Year ; 05.1990
Color ; Terracotta (orange/brown)
Mileage ; 109,000 km
Displacement ; 1.0L
Steering ; Right
Transmission ; AT
Fuel ; GASOLINE
Drive ; 2WD
Doors ; 3D
Repaired ; None
Chassis No ; PK10-01****


Features: Classic model, well used, low price, small displacement, ordinary options, easily drive, right handle, ordinary engined, commonly used, not smart key, need a key, regular seats, no airbags, regular steering, no Parking Camera, relaxable, no ABS, no ESC, a little bit scratch, clean room, satisfactory engine, good condition, individual color, no repaired

Have a nice Drive! winking smiley

En van het onbeperkte budget, koop ik gelijk ergens wat leukere velgen + moon-disks smiling smiley



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-12-2012 14:30 door Meike.
Quote
zonder Matra, met BMW
Heb de aanbieder een mail gestuurd
En als de aanbieder zegt dat ie origineel is, dan is ie origineel?

Er zou een onafhankelijk taxateur naar Praag gestuurd moeten worden om dat te controleren.drinking smiley

MAW, het moet toch een spelletje blijven?
Volgens mij missen we een merk.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 13:37 door Kreidler.
Hij is volgens mij origineel, op de (erg lelijke) front spoiler en brede velgen na. De wielkastverbreders en tail lip is dan weer wel af-fabriek.
@Kreidler, Inifiniti wordt genoemd in de regels.

Quote
stoterstangen90
Quote
zonder Matra, met BMW
Heb de aanbieder een mail gestuurd
En als de aanbieder zegt dat ie origineel is, dan is ie origineel?

Er zou een onafhankelijk taxateur naar Praag gestuurd moeten worden om dat te controleren.drinking smiley

MAW, het moet toch een spelletje blijven?
Het was ook meer als grap bedoeld om contact op te nemen met de verkoper.

Ik blijf twijfelen: Is het een 1975 of is het een typfout?

Als ik hem afkeur en het blijkt toch een typfout te zijn dan is het oneerlijk richting zonder Matra, met BMW, want het is een prachtige inzending. Die lelijke wielen zijn geen reden tot afkeur. Al ik hem goedkeur en het blijkt een 1975 te zijn, dan is het oneerlijk richting de rest die wel originele auto's hebben geplaatst.

Als ik hem af- of goedkeur, dan wil ik dat om de juiste redenen doen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-12-2012 13:45 door D.E.N.N.I.S..
@dennis; je zegt het maar, ik heb nu nog de tijd om een van de 196 andere te zoekenwinking smiley
Quote
zonder Matra, met BMW
@dennis; je zegt het maar, ik heb nu nog de tijd om een van de 196 andere te zoekenwinking smiley
Het zou het wel makkelijker maken.
Quote
D.E.N.N.I.S.
@Kreidler, Inifiniti wordt genoemd in de regels.

Erg jammer.
[exchange.goo-net.com]

Location: Osaka Japan


FOB JAPAN US $10,190

Features:classic model,casually used,good price,middle displacement,many options,easily drive,right handle,smoke free,ordinary engined,fresh,not smart key,need a key,regular seats,no airbags,smooth handling,no Parking Camera,relaxable,no ABS,no ESC,barely damaged,clean room,satisfactory engine,good condition,soft color,no repaired
Have a nice Drive!







De Nissan S-Cargo dus.
begonnen als designstudie, maar uiteindelijk toch in kleine serie geproduceerd voor de thuismarkt.
Heerlijke auto, begin jaren 80 op elke straathoek te vinden, het mooist met een matching interieur

1980 Datsun Cherry



€ 1.600,-
Automerk: Datsun
Carrosserie: Coupe
Bouwjaar: 07 - 1980
Conditie: Gebruikt
Type(nummer): Datsun Cherry 1200 GL HB
Brandstof: Benzine
Kilometerstand: 70.000 - 80.000
Aantal deuren: 2-deurs
Opties: Radio & CD, Startonderbreker
Kenteken: GD-15-RT
Kleur: Zilver
Veelplaatser: Nee



Met een fantastisch interieur!





Wikipedia:

The N10 model Pulsar, introduced in late 1977 for the 1978 model year, was known as the Nissan Pulsar in Japan but was called Cherry in Europe and many other export markets. The body styling was more boxy, and influenced by designs coming out of Europe at that time, although in practice, particularly in wagon form, elements of the styling looked remarkably similar to the Toyota Corolla and Honda Civic of the time. Engine choices were carried over from the previous model, consisting of Nissan's A-Series motor in 1.0 L, 1.2 L and 1.4 L forms. At some point, the A12 was replaced by the marginally larger A12A.
An unusual styling feature for the car was its long nose - which was due to Nissan envisaging that the car would also be built a with longitudinal rear-wheel-drive layout for developing markets - however only front-wheel-drive models were actually built.

The N10 Cherry was available in a wide variety of bodystyles, which consisted of three and five-door hatchbacks, two and four-door fastback sedans (which utilized the same body profile as the hatchback models), a hatchback coupé introduced at the end of 1978, a three-door van and five-door wagon variant. The wagons first appeared in early 1979.[3] Most markets outside Japan did not receive all versions: for instance, the three- and five-door hatchbacks and the coupé were the only models to be offered in the US. An interesting anomaly of the French automotive taxation system is that while the A12A-engined Cherry sedans were considered as "6CVs", the coupés with the same engine were markedly cheaper to own as they were classified as "5CVs".[3]
Later in the car's production life, in 1981, the entire range was upgraded to Nissan's newly developed OHC E-series motors. At the same time, the car also received a facelift involving a new grille and rectangular headlamps.
In 1982 "Nissan" badges began to appear on the cars, due to Nissan phasing out the Datsun name at that time for its international markets. Production of the N10 series ceased in mid-1982, to be replaced by the all-new N12 Cherry/Pulsar.

@dennis; het is helaas de enige die ik kan vinden, dus ik laat de beslissing bij jou, jij bent de wedstrijdleider.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep