Occasionwedstrijd #220: 1970; winnaar is D. Elzinga met zijn Fiat! gefeliciteerd!

Gepost door zonder Matra, met BMW 


Wedstrijd #220: 1970


Mijn geboortejaar is 1970, daarom ben ik benieuwd waar jullie aan denken als je het jaar 1970 zien.
Is het die wilde Lambo? Is het dat lieve kleine Fiatje? Is het je vader's eerste auto? Is het die statige Jaguar Of toch die heerlijke comfortabele fransoos?
Kortom keus genoeg deze keer!





De opdracht
Ga op zoek naar een auto die in 1970 op de markt was.




De regels
Budget: max. € 30.000,-
Bouwjaar: 1970
Aanbod: wereldwijd


Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie is verplicht, de prijsindicatie ook.
- Foto van de geadverteerde auto is verplicht, maximaal 5 foto's per inzending. De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt ie als niet ingezonden beschouwd




Voorgaande wedstrijden:
1 Sportwagens/Supercars – BS.
2 Beginnersauto – danlemans
3 Auto waar je Dakar mee zou rijden – Enzo Dizono
4 Camper – JPeG
5 Oldtimer – Wiesmann GT
6 Hot Hatch – Bob.
7 Auto voor de hobby – J@sper
8 Driftwagens – Maybach_Freak
9 Gooische auto – Renaultje
10 Sportieve versies – XJ8
11 Youngtimers – MasterB & Sjapeau
12 Studentenauto – Renaultje
13 Directiewagen – Bob.
14 Gezinsauto – R_W
15 Het ideale boodschappenautootje – Bob. & Maybach_Freak
16 Wolf in schaapskleren – Maybach_Freak
17 Freude Am Fahren – Bob.
18 Het vetste landbouwvoertuig – J@sper
19 Amerikaanse auto – Porsche Gek
20 Zoek een zo duur mogelijke auto met een km-stand van 20.000 – Porsche Gek
21 Auto voor autorodeo – ginkelvanmichiel
22 Zoek een 'nieuwe' oude auto – Daewoo-Chevrolet
23 Betaalbare cabriolet – Bob.
24 Patatauto – Gerwin:
25 Bella Italia - Lukas
26 Jubileum - Bob.
27 Het wagenpark - Renaultje
28 Waar wil je niet in gezien worden! - Ferrari 599GTB
29 Worth to be on the Coolwall - Bob.
30 Luxury car – Daewoo-Chevrolet
31 Vergane Glorie - MusketieR
32 De ultieme maffiabak! – Bob.
33 Das Beste aus Deutschland – Gerwin:
34 Fout en Nieuw! – JPeG
35 It's all about cubic inches – MusketieR & Renaultje
36 Cherche une belle voiture – Joas
37 Moviestar!! – Ferrari 599GTB
38 Exclusive – D. Elzinga
39 Albion Motorcar – Enzo Dizono & Kkmert
40 Bertone – KKmert
41 Chuck Norris – Joël D.
42 Fast and the Furious – §anitarium
43 Turbo – FLYING DUCKMAN
44 Low-budget auto met APK – dvds
45 Vakantie combinatie – British Racing Green
46 Milieuvriendelijk vervoer – Matraloos
47 Boven 500.000 Km – Renaultje
48 Sportschool – British Racing Green
49 Zevenzitter (no or low budget) – Total Loss
50 Schaap in Wolfskleren – Total Loss
51 PK/Gewichtsverhouding – isla
52 De-auto-snel-weg-snackauto – §anitarium
53 Busje komt zo... – rzasa
54 Kom, we gaan naar het strand – Total Loss
55 Trouwvoertuig – D.E.N.N.I.S.
56 The Great F*ck Up – D. Elzinga
57 De Ring – isla
58 Een auto voor de Raid 4L Trophy – D. Elzinga
59 Onbekend – Meike
60 Het mag elke kleur zijn als het maar... is (roze) – Escher & JPeG
61 Limited edition – Joas
62 Your final ride – §anitarium
63 70's car – Joël D.
64 Jaren '80 gezinsauto – 929V6
65 Plastic Fantastic – stoterstangen90
66 Minder dan één liter! – Matraloos
67 Hotrod – Joël D.
68 Jouw favoriete Auto – Bennie 940
69 Taxi! – British Racing Green
70 Help, de Kerstman – turbod12
71 Sushi of Peking Duck – Falcon
72 AA 99 – stoterstangen90
73 Pekelbak – Kreidler
74 Belastingvrije 7-zitter – Matraloos
75 Sportauto's op basis van middenklassers – British Racing Green
76 Luchtgekoelde VW Boxer – Spekky
77 Keep Them Rolling – Total Loss
78 Budget 25K – British Racing Green
79 Tokyo Drift – Irwin.
80 Kilometerheffing??? – Escher
81 The Swinging Sixties – Daewoo-Chevrolet
82 Dwergauto's – Meike
83 What the F*ck.... – 929V6
84 Zo kaal als de neten – Guus Leferink
85 De basis voor een goede rallyauto – Escher
86 Tweezitters – rzasa
87 Wie van de drie? – 929V6
88 1950 – KKmert
89 Reserve 'tourbus' voor Frans Duijts – Guus Leferink
90 Een stoere Zweed – Escher
91 Lancialfisti – Lamborghini Murciélago LP670-4 SV
92 Gentleman: start your engines! – Daewoo-Chevrolet
93 Top of the flops – D. Elzinga
94 Project - §anitarium
94,5 Oranje – Guus Leferink
95 Nostalgie: Toen je 10 was – British Racing Green
96 Jongensdroom – JW01
97 Disegno di Pininfarina – Escher
98 The Fascinating Fifties – Falcon
99 De besteller – Guus Leferink
100 Your all-time favourite... – Stoterstangen90
101 De auto die niemand wil – FerrariJR
102 Rallyauto's – Escher
103 Jackpot – Kreidler
104 Te land, ter zee en in de lucht – D.E.N.N.I.S.
105 Mama wil een keuken, Papa wil een hobby – Kreidler
106 Woody – Kreidler
107 Gullwing – Audi80Coupé
108 We gaan de tuin in! – D. Elzinga
109 Trackday – ForzaFerrari
110 I love the 90s – Joël.
111 Kei Cars – PascalD
112 Muscle cars – Escher
113 Clip-tip – Matraloos
114 1986 – 929V6
115 Compacte sedan – Twix
116 Een SUV nu het nog kan! – Guus Leferink
117 Matching colours! – Escher
118 Dubai Style! – Stoterstangen90
119 Niet origineel – opel-omega
120 There is a substitute for cubic inches: twinturbo – 929V6
121 Vinyl – rzasa
122 Actiemodellen – Escher
123 Top Gear Cheap Car Challenge – 929V6
124 The Sweeny – Escher
125 De Heilige Drievuldigheid – Spekky
126 Harry, hol schon mal den wagen – Pink Panther
127 It’s nine eleven! – smarter
128 Rover V8: When Britannia ruled the waves! – MasterB
129 Older is Better – Bobbeltje
130 Weekje pikes peak hill climb – Escher
131 Moderne EMW’-er – Spekky
132 Een aangepaste carrosserie door... – Daewoo-Chevrolet
133 Zuidelijk halfrond - opel-omega
134 The modern A-Team- Escher
135 Save us from Johnny! - 929V6
136 Full size Yank - zonder Matra, met BMW
137 Japanse sportauto's en -coupés uit de jaren '80 - 929V6
138 Compacte stationwagon voor een klein prijsje - rzasa
139 De motor achterin - Guus Leferink
140 Gemaakt in NL - rzasa
141 Vive la France - rzasa
142 De tweedeurs sedan - Guus Leferink
143 Cuore Sportivo - Bobbeltje
144 Budget Cabrio - PascalD
145 De vergane glorie - Bobbeltje
146 Tupperware Volkswagen - rzasa
147 Vierdeurs, motor achterin - zonder Matra met BMW
148 Vreemde campers - Escher
149 The best 4 by 4 by far - smarter
150 Police Quest - British Racing Green
151 British Racing Green - smarter
152 La Dolce Vita - Richard 1976
153 Vakantiebarrel - Zonder Matra, met BMW
154 De ideale bergklimauto - Escher
155 Nichemarkt - PascalD
156 (on)sportief - smarter
157 Dubbeltest - Niels.
158 Eerste auto - smarter
159 Over de muur, over het ijzeren gordijn – Spekky
160 Kuifje - Niels.
161 Driewieler - rzasa
162 Scale 1/64 - Escher
163 Designed by... - Niels.
164 Limousine - Jorn/smarter
165 Amsterdam-Dakar Challange - rzasa
166 The chase is better than the catch - Michiel1551
167 Around the world in 80 days - rzasa
168 British Style - D.E.N.N.I.S.
169 DIY EV-Conversion, batteries included - rzasa
170 2 fabrikanten, 1 auto - smarter
171 Geen luxepaarden, maar werkpaarden - Meike
172 Vreemde Hobby's - D. Elzinga
173 Oliestoker - rzasa
174 Japanse sedan - Guus Leferink
175 Oud en toch nieuw- Escher
176 Stars & Stripes - Smarter
177 De klapkoplamp - rzasa
178 Lange carrières - Escher
179 Kwaliteitsproblemen - smarter
180 De vijfpitter - Escher
181 Two-tone - British Racing Green
182 Op pensioen, bye bye leaser, en wat nu? - JW01
183 Coupé-Cabriolet – Niels.
184 Driedeurs Stationwagon - §anitarium
185 Top Gear Special - non-turbo
186 Caravanrace - non-turbo
187 1977 Deutscher Herbst - JW01
188 Belastingvrij: Welke kies jij? - §anitarium
189 Sleeper - Bobbeltje
190 Gas Guzzler - stoterstangen90
191 RHD - JOtter
192 Gamma - JOtter
193 COTY - smarter
194 Budget Vakantie Auto - JOtter
195 Rebadges - smarter
196 No Compromise- Escher
197 Facelift - Wouter82
198 Euro 2012 - smarter
199 Usa roadtrip 1955-1965 - JesseKraal.nl
200 Two Hundred - Pink Panther
201 Mag het iets meer zijn? - smarter
202 Simplify, then add lightness - 929V6
203 La Nationale 7 - rzasa
204 Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205 De Bende van Nijvel – Spekky
206 Anniversary – Wouter82
207 Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208 Tweecilinders - British Racing Green
209 Happy with Honda - PascalD
210 Vier maal vier - Guus Leferink
211 Ford - Escher
212 Decennia - Pink Panther
213 Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214 De driecilinder - rzasa
215 De topvariant - smarter
216 Boven je pet(je) - Niels.
217 Vergeten auto's - Jorn
218 Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219 Walter de' Silva

Inzenden tot woensdag 14 november - 20.00 uur
Stemmen tot vrijdag 16 november - 20.00 uur




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2012 20:38 door zonder Matra, met BMW.
In 1970 was het eigenlijk niet anders dan nu: een BMW, daar droomde iedereen van. En van dit topmodel natuurlijk helemaal, de

BMW 2800 CS


Een schitterend gelijnde coupé, die feitelijk een doorontwikkeling was van de 2000 CS, maar dan met een nieuwe neus en zescilinder motoren. Deze is bovendien in goede staat en heeft een mooie kleurencombinatie.



Verkoopprijs: € 22.900,-
Kilometerstand: 53.900 km
Bouwjaar: 02/1970
Vermogen: 125 kW (170 pk)
Advertentie







Alfa Romeo GT 1300 JUNIOR ZAGATO
[nl.autoscout24.be]
Verkoopprijs:
€ 23.600,-

Advertentienr.:
2964622

Carrosserietype: Coupé
Kilometerstand: 27.744 km
1e inschrijving: 03/1970
Vermogen: 65 kW (88 PK)

Vond je je GT maar wat gewoontjes, dan kon je altijd bij Zagato terecht.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-11-2012 20:47 door michiel1551.
Ford 26M Hardtop











Bouwjaar: Juni 1970
Km. stand: 65.000
Prijs: € 16.000,-

Het absolute topmodel van de Taunus P7b serie voorzien van de grootste motor, de 2.6 V6. De P7b is slechts 2 jaar gebouwd (eind 1969 tot medio 1971). Niet bepaald succesvol destijds en nu zeer schaars. Gezien de zeer korte cyclus van dit model rondom het jaar 1970 is dit mijn persoonlijke icoon van het jaar 1970.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-11-2012 22:30 door smarter.
Ford Mustang Mach l

Verkoopprijs: € 26.900,-

Carrosserie: Coupé(4 Stoelen)
Kilometerstand: 123.000 km
Bouwjaar 06/1970
Vermogen: 220 kW (300 pk)
Brandstof: Benzine
APK (keuring): 09/2013
Kleur: Wit
BijzonderhedenWe hebben weer eens een ECHTE Mustang MACH l met een 351 Cleveland motor onder de kap: 300pk !!!! De Mustang verkeert ooknog eens in een zeer originele en gave(roestvrije)staat en is uitgerust met een perfect schakelende 3-bak automaat.

Voor onze meest recente voorraad kijk ook op onze site: www.bigboystoys.nl

Overige informatie:
Transmissie: Automatisch
Versnellingen: 3
Cilinderinhoud: 5769 cm³
Cilinders: 8
Leeggewicht in kg: 1530 kg
Brandstof: Benzine
Deuren: 2
Zitplaatsen: 4









3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-11-2012 21:54 door D.E.N.N.I.S..
De Fiat die moest concurreren met de middelgrote modellen van Mercedes en BMW, maar door een gebrek aan uitstraling, raffinement, vermogen en comfort een enorme flop werd.

Fiat 130 Berlina Automatic 1970 (klik!)






€ 8.700,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-11-2012 21:44 door 929V6.
Even een kritische noot: "Ga op zoek naar een auto die in 1970 op de markt was" is niet gelijk aan "Bouwjaar: 1970".
1970 Marcos 1800GT

[www.carandclassic.co.uk]







Het eigenzinnige Britse sportwagenmerk Marcos werd in 1959 gesticht door Jem Marsh en Frank Costin, vandaar ook de naam. Het illustere merk kende een zeer woelige geschiedenis, waarbij de merknaam verschillende keren van eigenaar wisselde. Sinds 2007 is de naam Marcos opnieuw van de markt verdwenen. Tussen 1963 en 1971 kende het merk wel een florissante periode, waarvan de Mantis het rijdende voorbeeld is. De bouwkwaliteit was typisch Brits handwerk (en dus dramatisch slecht), maar met de betrouwbare Ford-V6 onder de motorkap kon op technisch vlak weinig fout gaan. In de VS (een export-avontuur dat voor één van vele de faillissementen van Marcos leidde) werd de Coupé wegens emissienormen verkocht met een V6-Volvo motor, gekoppeld aan een Borg-Warner automaat. Bovenstaand exemplaar is een uitzonderlijk origineel exemplaar met slechts 38.000 miles op de klok. Te koop in Groot-Brittannië voor net geen € 15.000.




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2012 20:43 door Escher.
Quote
Wouter82
Even een kritische noot: "Ga op zoek naar een auto die in 1970 op de markt was" is niet gelijk aan "Bouwjaar: 1970".

Dat klopt, maar om toch enige restrictie op te leggen, dient de auto in 1970 van de band gerold te zijn.
Quote
Wouter82
Even een kritische noot: "Ga op zoek naar een auto die in 1970 op de markt was" is niet gelijk aan "Bouwjaar: 1970".

Maar "bouwjaar: 1970" klopt weer wel met "auto die in 1970 op de markt was".
Quote
Wouter82
Even een kritische noot: "Ga op zoek naar een auto die in 1970 op de markt was" is niet gelijk aan "Bouwjaar: 1970".

De regels
Budget: max. € 30.000,-
Bouwjaar: 1970
Aanbod: wereldwijd
Oef, maakten ze in Japan nog maar vaker van deze leuke modellen!

1970 Datsun Fairlady 1600 Roadster












hier te koop.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-11-2012 23:44 door Pink Panther.
Opel GT

Verkoopprijs: € 10.000,-
Kilometerstand: 48.254 km
Bouwjaar: 02/1970
Vermogen: 95 kW (129 pk)
Brandstof: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
Aandrijving: achter
Versnellingen: 4
Cilinderinhoud: 1900 cm³
Cilinders: 4
Leeggewicht: 930 kg



In 1970 was de motor achterin voor standaard auto's nog redelijk gangbaar, bij diverse merken waren er nog te koop. Deze was toen al zijn nadagen, geïntroduceerd in 1965 als luxere versie van de Renault 8, gebouwd tot en met 1971 voor de West-Europese markt

Renault 10 (R1192)

Bouwjaar 01/1970 (02-01-1970), Kilometerstand: 98.000 km, Verkoopprijs: € 3.450,-






Carrosserie: Sedan(5 Stoelen)
Vermogen: 70 kW (95 pk)
Brandstof: Benzine
Brandstofverbruik: 10,0 l/100 km(gecombineerd)
APK (keuring): 04/2014
Kleur: Groen
Uitrusting: Half leder Bruin

Bijzonderheden
Origineel Nederlandse Renault 10 sinds 1993 in mijn bezit. Levenslang binnen gestaan. Geen Roest. In perfecte technische staat. Uitgevoerd met 1379cc motor van 70 pk. Daardoor even snel als een Renault 8S. Originele motor van 1298cc en 58 pk aanwezig (is goed en compleet). Met kokosmatten, radio, en ruitenwisser interval. Veel technische documentatie en heel veel reserve onderdelen (vooral plaatwerk)(magazijnwaarde ca 4000 euro). APK tot 12-04-2014. Nieuwe achterbanden. Vraagprijs auto 2450 euro en alle reserve spullen 1500 euro. Ook apart te koop.
Opties en accessoires
Lederen bekleding
Niet-rokers auto
Radio/CD
Trekhaak
Volkswagen 411 LE

[suchen.mobile.de]







15.680 EUR
EZ 02/1970
60.736 km
Benzin
59 kW (80 PS)
Schaltgetriebe



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2012 14:43 door rzasa.
Volkswagen 181







Prijs € 6.900
Bouwjaar 2-1970
Kilometerstand 23.000 km

VW 181 verkerend in uitzonderlijk goede staat. Deze VW klassieker is volledig gerestaureerd incl. het plaatsen van een nieuwe cabriokap. Opmerkelijk is, dat het hier om een exemplaar van de allereerste serie gaat met het chassisnr.: 1802399507 waarvan in Duitsland op dit moment nog maar minder als 70 voertuigen geregistreerd staan (zie ook kuebel-klub.de). De boxermotor van deze Kübel draait als nieuw en ook de rest is uitstekend onderhouden. Een klassieker zonder werk!
Quote
rzasa
Daf 44. Excellent état d'origine.

Toch niet helemaal, de achterlichten zijn van een 55.
Quote
Pink Panther
Inzending gewijzigd.

Volgens de link is deze Dino van 1971, een jaartje te jong dus.

Datsun 240Z


Kilometerstand: 5.300 km
Bouwjaar: 12/1970
Vermogen: 96 kW (131 pk)
Brandstof: Benzine
Kleur: Rood
Uitrusting: Andere Zwart


Opties en accessoires:
Airconditioning

Bijzonderheden:
ANFRAGEN STELLEN SIE BITTE NUR ÜBER DIE FORMULARE AUF www.netcar.at, HIER FINDEN SIE AUCH WEITERE FOTOS UND DETAILINFORMATIONEN bzw.
FINANZIERUNGSBEISPIELE! WIR LIEFERN IHR WUNSCHFAHRZEUG ÖSTERREICHWEIT - Der Verkauf zu diesem Sonderpreis erfolgt vorzugsweise an Händler, Gewerbetreibende und/oder Export!


Quote
smarter
Quote
Pink Panther
Inzending gewijzigd.

Volgens de link is deze Dino van 1971, een jaartje te jong dus.

En volgens de koers bij GWK Travelex is de auto ook te duur: € 30.546,18.
Quote
929V6
Quote
rzasa
Daf 44. Excellent état d'origine.

Toch niet helemaal, de achterlichten zijn van een 55.

Merde! Dat kan natuurlijk niet. Op zoek naar iets origineels.
Mijn inzending

Triumph GT6 +





Fahrzeugbeschreibung

Historie: Triumph GT 6+, 92 PS, 67KW, Erstzulassung 1970, KM-Stand unbekannt, H-Kennzeichen,Rostfrei. Gunmetal Grey, Innenausstattung schwarz Leder. Besonderheiten/ Ausstattung: 13" Revolution LM Felgen, 1 2 3 Verteiler, Holzlenkrad, zus. Ölkühler, Amaturenbrett aus Flugzeugaluminium, Edelstahl Sportauspuffanlage mit 2 Endköpfen, Instrumententafel mit 5 Smith Zusatzinstrumenten( Öltemp.,Tank,Wassertemp.,Uhr, Volt), KONI Dämper, Overdrive, schlitzte Bremsscheiben, Original Werkstatthandbuch GT6 in deutsch, H--Zulassung Das Auto wurde seit 2009 überholt und folgende Teile wurden u.a. aufgearbeitet oder ersetzt: -Fahrzeug wurde 2010 komplett neu lackiert, Original Jaguar Farbe Opalescent Gunmetal Grey met. -Innenausstattung/ Ledersitze/ Teppich neu -Getriebe/ Overdrive von VH -neuer Kühler mit E-Lüfter -neuer Hauptbremszylinder -neue Bremsbeläge vorn -neue Kupplungsgeber und-nehmerzylinder -Lichtmaschine -Zündspule,Zündkabel und Zündkerzen -sämtliche Gummis, Dichtungen, Zierleisten, Leuchten etc.




19.000,00eur
Sportwagen/Coupé,
EZ 07/1970 0 km
Benzin 67 kW (91 PS)
Schaltgetriebe

Stukje achtergrond:

In early 1963 Giovanni Michelotti was commissioned by Standard-Triumph to design a GT version of their recently introduced Spitfire 4 (also designed by Michelotti).[1] An unmodified Spitfire 4 was transported to Michelotti's design studios in Italy and late in 1963 the prototype Spitfire GT4 was returned to England for evaluation. The styling of the vehicle was a success but unfortunately the extra weight of the GT bodyshell resulted in extremely poor performance, with the 1,147 cc (70 cu in) Spitfire power unit, and plans for producing the Spitfire GT4 were shelved.
However, Michelotti's fastback design for the Spitfire GT4 prototype was (for the 1964 season) adopted by the Triumph racing-programme as it was deemed to provide an aerodynamic benefit over the standard Spitfire body-shape. Fibreglass copies of the Spitfire GT4's fastback were grafted on to the race-modified Spitfires destined for competition. The Spitfire racing programme was successful[1] and, in 1965, resulted in 13th overall and a 1st in class at the prestigious 24 Hours of Le Mans (beating their main rivals, the MG Midgets). The Spitfire's competitive success and the continuing commercial success of the production vehicle led Triumph to re-evaluate its shelved plans for a GT version of the Spitfire. To overcome the lack of performance inherent in the heavier body-style the Spitfire's 4-cylinder engine was replaced with the more powerful 2-litre (1,998 cc) 6-cylinder engine from the Triumph Vitesse (which shared a similar chassis with the Spitfire and Triumph Herald). The car was further developed and refined and eventually launched as the Triumph GT6 (dropping the "Spitfire" prefix) to identify its GT styling and its 6-cylinder engine.
Contemporary Triumph marketing advertised the GT6 as being developed from the "race winning Le Mans Spitfires" to capitalize on their aesthetic similarities, whereas the Le Mans Spitfires and the GT6 were actually two entirely separate development programmes (the GT programme pre-dating the racing programme). However, the marketing spin was so successful that many people erroneously believed the Le Mans Spitfires to actually be GT6s.





4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2012 15:33 door zonder Matra, met BMW.
Alles is goedgekeurd tot nu toe, behalve de Dino van PP ivm bouwjaar.
Mijn nummer 1 staat er inmiddelsthumbs up


1970 Mercedes-Benz 280 SL (Pagode)


















1970 Mercedes Benz 280SL in blue with parchment interior. This car comes with both a soft and hard top and is equipped with automatic transmission. It has had the same elderly owner for many years and is mechanically sound. For $27,500

Location
City Beverly Hills
Beverly Hills, CA 90210
State California
United States

Prijs $27500 = €21725



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2012 14:59 door Wrangler.
Goh,
mijn vader reed een kever,
mijn oom had een Fiat 500L,
een andere oom verbrijzelde zijn knieschijf toen hij met zijn Simca 1000 een telefoonpaal ramde,
de buren links en rechts hadden een Fiat 850 en een Opel Kadett,
daarnaast respectievelijk een Opel Rekord en VW 411,
een wat verdere buur en collega van mijn vader een Audi 100 LS,
idem een Vauxhall Viva,
idem een R16,
zijn playboy-collega een BMW2000 (de enige BMW-rijder die ik als klein kind kende),
mijn onderwijzer in het eerste studiejaar reed een Ford Cortina,
een onderwijzeres in de meisjesschool een Triumph Herald,
de bakker die dagelijks aan huis kwam had een Peugeot 404 diesel,
de melkboer een VW T2,
de brouwer een Bedford vrachtwagen,
de werkgever van mijn moeder had een Volvo 164,
de vrouw van de dokter een Volvo P1800E,
een kennis met een groot gezin een Volvo 145 met bankje achterin,
de vader van een vriend van me had een ceremoniebedrijf met 3 Chevrolet Impala's,
de fotograaf in de stad - een notoir homofiel, maar wie kende dat in die tijd? - een Alfa Giulia
(wat wou ik later als ik groot zou zijn ook zo graag een witte Giulia),
bij de kapper stond vaak een Honda S800 voor de deur (de eerste Honda die ik ooit zag),
terwijl die zelf met een Ford Zodiac reed...
Het klinkt vandaag ongelooflijk, maar heel wat vrienden van mij hadden thuis niet eens een auto...


Maar de wagen die me meest bijgebleven is, is de wagen van de vrouw van de baas van de lokale meubelfabriek...
"Madame Blanckaert" reed met een :

Volkswagen Karmann Ghia



Quote

Voertuigtype:
Tweedehands
(1 Vorig eigenaar)

Verkoopprijs:

€ 14.000,-

Carrosserietype:
Coupé
(4 Zitplaatsen)
Kilometerstand: 70.000 km
1e inschrijving: 03/1970
Vermogen: 32 kW (44 PK)
Brandstof:
Benzine
Kleur: Beige Metaalkleur
Interieur: Volledig leder Andere

Bijzonderheden
Restaurado por completo y equipado con llantas y volante EMPI originales, tubos de escape ABARTH, faros de largo alcance CIBIE yfiltro de aceite de una mayor capacidad para una mejor lubricacion y refrigeracion. El coche esta con todas las revisiones al dia y a toda prueba, (posibilidad de poner en un elevador para verlo mejor)

Para mas informacion llamar al 647991486

Uitrusting
Leder bekleding
Lichtmetalen velgen

Glossarium
Overige informatie
Aantal versnellingen: 4
Cilinderinhoud: 1500 cm³
Aantal cilinders: 4
Brandstof: Benzine
Aantal deuren: 2
Aantal zitplaatsen: 4









4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-11-2012 13:58 door British Racing Green.
Zo, da's een behoorlijke ruime opdracht... Voorlopig ga ik voor deze

Opel Manta A 2.0









Ik ben normaal niet zo voor Manta's maar dit is toch een hele mooie. Tijdscorrecte styling, een opgekietelde 2.0 met dubbele Webers en een Opel Monza 5-bak.

Prijs: 8000 Euro



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2012 12:14 door Legacy3.0R.
Quote
British Racing Green
Goh,
mijn vader reed een kever,
mijn oom had een Fiat 500L,
de bakker die dagelijks aan huis kwam een Peugeot 404 diesel,
de werkgever van mijn moeder had een Volvo 164,
de vrouw van de dokter een Volvo P1800E,
een kennis met een groot gezin een Volvo 145 met bankje achterin,
de fotograaf in de stad een Alfa Giulia...

Mooi rijtje, BRG! eye popping smiley thumbs up
Lotus Europa S2

Advertentie







15.000 EUR
MwSt. nicht ausweisbar
Sportwagen/Coupé, Oldtimer
EZ 02/1970
75.329 km

Weitere technische Daten
--------------------------------------------------------------------------------
Farbe:Rot

Fahrzeugbeschreibung
--------------------------------------------------------------------------------
The Lotus Europa was one of the first mid-engined production cars. It has all the ingredients of a proper Lotus : lightweight, perfect handling and quite fast despite the small engine behind the seats. These cars are quite rare now, and often in neglected condition. This particular example was completely restored by a Belgian Lotus collector, and since the restoration had almost no use. The interior looks very smart and is almost like new, and most important it is rattlefree. Engine and gearbox work very well, and driving this little Lotus confirms the quality ot the restoration.
This is one of the last affordable mid-engined sportscars from that era, and a car that can only go up in value. It will bring a smile on your face whenever you drive it or even look at it. A perfect classic car for starters !



Geschiedenis

De Lotus Europa werd ontworpen in 1964 en door de algemeen directeur van Lotus Cars Colin Chapman destijds speciaal gepromoot ter vervanging van de op dat moment aanzienlijk teruggelopen vraag naar de Lotus 7. Het zoeken naar een vervanger voor dit type leidde tenslotte tot de creatie van een van de laagste modellen die ooit op de markt werden uitgebracht.
Om de betrekkelijk eenvoudig geproduceerde Lotus 7 te vervangen moest ook zijn opvolger net als de "7" de eigenschappen hebben dat hij in gewone garagebedrijven onderhouden kon worden en dat er een relatief lage aanschafprijs - in 1966 £ 11.200 - voor betaald moest worden.
Chapmans idee ging uit naar een sportieve lichtgewicht coupé die met een eenvoudige 4 cilinder motor was uitgerust. Revolutionair voor die tijd was de in het midden van de wagen geplaatste motor; hierdoor moesten de stoelen, het stuur en de pedalen in de auto wel op maat van de bestuurder verstelbaar worden gemaakt.
Het carrosserie ontwerp kwam uit handen van Ron Hickman en was gebaseerd op een ouder ontwerp toen Lotus ooit had ingeschreven voor het ontwerp van de Ford GT40. Door zijn geringe hoogte en aerodynamische vorm was de luchtweerstand van 0,29 ongehoord voor die tijd. De wagen beschikte net zoals de Lotus Elan over een stalen chassis waarop een kunststof carrosserie werd gemonteerd. Ook de onderzijde van de wagen was tussen de balken voorzien van kunststof.
Hoewel Chapman de Lotus Europa zo snel mogelijk wilde uitbrengen werd het project vertraagd omdat men in eerste instantie geen geschikte motor kon vinden. De Lotus Twin Cam motor was veel te duur om hem om te bouwen voor een centraal geplaatste motor. Op de Parijse autosalon werd echter de oplossing gevonden. Renault had net de voorwielaangedreven Renault 16 uitgebracht en deze bezat een 1470 cc 4 cilindermotor. Door de motor 90º te draaien en de eindoverbrenging om te keren werd de ideale oplossing gevonden. De Renault-motor werd door Lotus van 52 naar 82 pk gebracht en als standaard motor voor de Europa ingebouwd.
Het model werd in 1966 in Europa uitgebracht; bij Lotus begreep men goed dat de verkopen zoals van de Elan in Europa en de VS niet gehaald zouden worden en daarom gokte men eerst alleen op de Europese markt. 500 Stuks werden op de Franse markt verkocht en men overwoog daarna toch de verkoop op de Amerikaanse markt. Hierbij deed zich echter het probleem voor dat de koplampen te laag zaten voor de Amerikaanse keuring. Dit vereiste een aanpassing van de voorste ophanging waarbij de eigenaren de verlichting ook weer op de originele plaats terug konden zetten.
De eerste versie - de S1 waarvan 650 stuks gemaakt – was zeer solide gebouwd en stuurde enorm goed.
De tweede versie - de S2 waarvan 3650 stuks gemaakt - was al meer een compromis auto; er was meer zorg besteed aan het comfort wat de stuureigenschappen nadelig beïnvloedde. Ook was de carrosserie met bouten op het chassis vastgezet in plaats van gelijmd; dit om de reparatiekosten bij vervanging van carrosseriedelen te drukken. Hierbij ging onder meer de gestroomlijnde kunststof onderkant verloren. Het interieur werd voorzien van verstelbare kuipstoelen en elektrisch bediende ramen. Ook het dashboard werd aangepast en het resultaat was een luxueuzere stillere wagen die aanzienlijk minder goed bestuurbaar was dan de S1.
Het motorvermogen van de wagen was niet in overeenstemming met zijn strakke gestroomlijnde vorm en de prestaties werden negatief beoordeeld in de pers hoewel de Renault 16 motor met 120 pk echt op maximaal vermogen was gebracht. Hierdoor traden ook veel defecten in de motor op.
De in de VS uitgebrachte modellen waren wel betrouwbaar; dit vanwege de strenge emissienormen waardoor hier een 1565cc motor werd gebruikt die niet meer dan 80 pk leverde.
De Lotus ingenieur Mike Kimberly ontwierp een oplossing waarmee de Lotus Twin Cam motor vanaf 1972 in de Europa TC – waarvan 1580 stuks gemaakt - geleverd kon worden. Deze 1558 cc motor leverde 105 tot 126 pk.
De laatste Europa was een gemodificeerd type 74 Special – waarvan 3130 stuks werden gemaakt - voorzien van een V8 en 5 versnellings ZF bak. Deze auto is opgenomen in een verzamelaarscollectie.
Na een totaal productieaantal van 9000 stuks werd de fabricage van de Lotus Europa in 1974 tenslotte gestaakt.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-11-2012 09:22 door Bobbeltje.
Alles goedgekeurd tot nunte, behalve de Dino
1970 Isuzu Bellet 1600 Sport EUR 17.500










Motivatie:
De jaren 70 waren jaren van grote veranderingen. Niet alleen cultureel (voortvloeiend uit de 1968-protesten) maar ook economisch. Europa was geen eiland meer, de mondialisering begon voorzichtig vorm te krijgen. De eerste Japanse auto op de Nederlandse markt was deze Isuzu, waarvan hier een fraai exemplaar met Nederlands kenteken. Historisch gezien een zeer belangrijke auto imho! Bovendien straalt hij enorm veel Zeitgeist uit, om maar eens een mooi Frans woord te gebruiken ;-)

Vehicle Description

The Bellett was the first Isuzu to be exported to Europe, when a thousand cars were shipped to Finland in January 1965. The Swiss market was entered after displaying at the 1965 Geneva Salon. The Finnish importer also sold Alfa Romeos and Jaguars, and accordingly used competition as their main advertising method. The Isuzu Bellett was also the first Japanese car to be regularly imported to Sweden. A 1.6-litre sedan line was assembled in New Zealand by Campbell Industries at Thames from 1968-1970. Initial production had a silver grille and squared tail lamps; a facelift brought a new black grille and longer, rectangular tail lamps. The car was imported under '300 club' rules which encouraged assembly of up to 300 units a year. Isuzu car assembly stopped after GM took its stake; the next Isuzu to be built and sold in New Zealand was the 1977 Gemini, marketed by GMNZ as an Isuzu rather than a Holden as in Australia.
This Isuzu Bellett 1600 Sport was originally sold in The Netherlands by dealer Popma of Amersfoort. The car has a lovely history and is completely original. Now with just 23,000 KMs on the odometer and all the original factory plastiscs which are still on the doortrims. The car is currently fitted with period correct GB wheels, but also the original wheels are still with the car. We are informed this is the only original Isuzu Bellett in Western Europe (probably the only in the world). This is a once in your lifetime opportunity to get a brand new car which is 40+ years old.
Please don't hesitate to contact us for further information.
@zM,MBMW: simpel, maar bijzonder leuk thema! Compliment!
Dank je! Ik denk dat er wel behoefte was aan een ruime opdracht, maar dan wel met budgetplafond om ervoor te zorgen dat het een beetje bij elkaar blijft.
Skoda s 100









09/1970
€ 2.900,-


Link




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-11-2012 11:02 door Kreidler.

1970 Volvo P1800 Coupe


Price $25,000*

Het model werd in 1961 ontworpen door de Zweedse ontwerper Pelle Petterson destijds werkzaam bij het Italiaanse carrosseriebedrijf Frua. Dit was het tweede model waarmee Volvo probeerde door te dringen in de sportwagenmarkt. Het eerste model, de P1900, was geen succes. Kwaliteitsproblemen werden die auto noodlottig, een fout die Volvo met de P1800 niet meer zou maken.
Een witte 1800 S met het kenteken ST-1 (Simon Templar) werd in de jaren zestig gebruikt in de succesvolle tv-serie The Saint met in de hoofdrol Roger Moore als Simon Templar.

De productie van de P1800 begon in 1961. Wegens de grote populariteit van de Amazon en de, niet geplande, voortzetting van de productie van de PV544 had Volvo zelf geen productiecapaciteit voor de P1800. Daarom werd de productie van de carrosserie uitbesteed aan Pressed Steel in Schotland. De eindmontage zou geschieden bij Jensen in West Bromwich (Engeland). Er zijn maar ± 6.000 auto's bij Jensen geproduceerd omdat Volvo besloot het contract met Jensen te verbreken en de eindmontage zelf ter hand te nemen, vanwege problemen bij de assemblage en kwaliteit van het lakwerk. De assemblage werd overgeheveld naar Volvo's eigen fabriek in Lundby (Göteborg) maar de carrosserieproductie bleef vooralsnog bij Pressed Steel. In de winter van 1968 verhuisde ook de productie van plaatwerk en carrosserieën van Pressed Steel naar Volvo's fabriek in Olofström. De typeaanduiding werd dan aangepast door de letter S van "Svenska" (Zweeds) toe te voegen, terwijl de 'P' kwam te vervallen: de P1800 werd dus 1800 S. Vanaf 1969 werd een injectiemotor met D-Jetronic benzine-inspuiting van Bosch ingebouwd en die auto heette 1800 E






Ik ga voor deze prachtige:

1970 Lancia Fulvia HF Fanalone 1300



€ 27.900,-

Nb de portes: 2
Nb de places: 2
Carburant: Essence
Boite de vitesse: Boite manuelle
Rapports : 0
Puissance DIN: 112 CV
Puissance Fiscale: 7 CV
Kilométrage: 40 000 km *
Mise en circulation: 05/06/70
Couleur: ROUGE
Disponibilité : Disponible
Origine: U.E.



1300 HF/FANALONE CLONE/PASSEPORT FIA/GROS DOSSIER.EXPERTISEE...PARTICIPATION AU TOUR AUTO 2011 et 2012.TRES BONNE VOITURE PERFORMANTE ET FIABLE..
culasse preparee neuve okm.
revision complete,prete saison 2012...LIVRAISON POSSIBLE SUR CAMION DANS TOUTE LA FRANCE.








Beauty


Ik ga voor een auto die ik maar al te graag zou willen hebben. Namelijk een Toyota Celica uit 1970. Toevallig vandaag voor mijn zoon een model van Hotwheels gekocht van deze auto.

Prijs US$ 23,970
Month / Year:1970
Color:BLUE M
Mileage:35,000 km
Displacement:1.6L
Steering:Right
Transmission:MT
Fuel:GASOLINE
Drive:2WD
Doors:COUPE





Wat een schitterende inzendingen staan er tussen! Wordt moeilijk stemmem!

Alles overigens goedgekeurd op de Dino na
Persoonlijk twijfel ik erg over de Celica. Die auto is in december 1970 op de markt gekomen. Kans is dus maar heel klein dat dit exemplaar echt uit 1970 is. De advertentie geeft ook geen maand aan op de plek waar dat bij andere auto's wel staat die op dezelfde website worden aangeboden. Maar goed, er is ook geen bewijs dat de auto niet uit 1970 is.
Het is in elk geval wel een heel vroege Celica, met de gladde achterlichten en de tankklep ertussen.
Het is dat ik dit model (maar dan een veel minder mooie!!!) al eerder heb ingezonden, anders werd het deze.

Maar om aan te sluiten bij andere sportieve klassiekers is het deze geworden. Inzending gewijzigd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-11-2012 23:55 door Pink Panther.
@pp; deze is iig goedgekeurd.

@929v6; dat was voor mij de aanleiding om hem goed te keuren, had eerst ook mijn twijfels
Effe zoeken geweest naar dit model met juist deze velgen. Prachtcombinatie!

Porsche 911 2.2 T





24.911 EUR
MwSt. nicht ausweisbar
Sportwagen/Coupé, Oldtimer
EZ 03/1970
99.999 km


92 kW (125 PS)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-11-2012 19:22 door Jorn..
Quote
Jorn.
Mooiste model 911 ooit, vind ik tenminste

Prix: € 30 000,-
A discuter

Carrosserie : Cabriolet
Kilométrage: 80 000 km
Année : 01/1970
Puissance: 132 kW (179 Ch)
Carburant: Essence
Couleur extérieure: Blanc
Intérieur: Cuir Noir

Ik vrees dat dit eerder een modelletje 1980 is dan een modelletje 1970. Die zagen er namelijk zo uit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep