| Spotlight Weird Science Kijkbuis Binnenland Grenzeloos Dierentuin Volg WTF.nl Home Binnenland Politie pakt tieners in houten auto
POLITIE PAKT TIENERS IN HOUTEN AUTO LOKKEMIENTJESWEG CABRIO 08.10.2012 . 15.13 stuur door Agenten in Noord-Holland hebben twee jongens uit Volendam aangehouden. De boefjes reden met een zelfgemaakte cabrio over de Lokkemientjesweg in Edam.
Politie Zaanstreek-Waterland CABRIO STUUR DOOR De auto van de boefjes Een woordvoerder van de politie Zaanstreek-Waterland vertelt WTF.nl dat de wagen ongeveer veertig kilometer per uur reed. Over de topsneldheid is niets bekend. De jongens hebben 'erg lang aan het voertuig gesleuteld'.
Volgens RTVNH was de auto helemaal van hout. De vierwieler werd aangedreven door de motor van een crossmotorfiets. Het voertuig was volgens de politie opgebouwd uit een stalen pijp met een houten carrosserie.
De agenten hadden vooral problemen met het ontbreken van een snelheidsmeter en de richtingaanwijzers. Aangezien de jongens allebei pas 17 zijn, hadden ze ook geen rijbewijs om een auto of motorfiets te besturen.
Het is volgens de woordvoerder nog niet bekend wat er met het voertuig gaat gebeuren.
|
 | Heb 't ook gelezen! Beetje jammer dat de politie hier de lol niet van in kan zien.
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2012 22:23 door JW01 (vanaf een Appel).
|
 | Quote JW01 (vanaf een Appel)
Hoort dit eigenlijk niet in 'Fun stuff' thuis?
Deze is nog niet af en is dus de concept Als ze er een blokje uit een brommer in knutselen (en de snelheidsmeter & knipperlichten) lijkt hij me gewoon legaal te rijden voor een 17-jarige.
Die Lokkemientjesweg is trouwens blijkbaar zo onbeduidend dat deze niet te vinden is met Google Maps...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2012 19:50 door D. Elzinga.
|
 | Quote sjonny67
Agenten in Noord-Holland hebben twee jongens uit Volendam aangehouden.
Aha... 

|
 | Quote JW01 (vanaf een Appel)
Beetje jammer dat de politie hier de lol niet van in kan zien.
M.i. terecht, zo'n ding is levensgevaarlijk 
|
 | Vind ik ook. Maar de straffen zullen wel beperkt blijven. Bezoekje aan bureau Halt en een middagje taakstraf. Ook niet erg trouwens.
|
 | Als dit een beetje fatsoenlijk gebouwd is zou ik niet weten waarom dit gevaarlijker is dan bijvoorbeeld een brommer. Als ik de hoogte van het voertuig nav de foto juist inschat is het wellicht verstandig om een vlaggetje erop te zetten, maar verder petje af voor deze huisvlijt!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2012 20:22 door D. Elzinga.
|
 | Op die manier krijg je juist geen strafblad!
|
 | Ik las het net, ja. Toch wordt het wel geregistreerd dat je een HALT-straf hebt ondergaan, dus in dat opzicht zou je van een aantekening kunnen spreken.
Hoe dan ook zie ik dit soort creatieve uitspattingen veel liever dan echt hinderlijke gedragingen zoals vernieling en rondhangen. Wat mij betreft hoeft er, op een boete vanwege het ontbreken van wat essentiele zaken na aan het voertuig, nog geen extra straf bovenop te komen.
|
 | Ik heb begrepen dat die aantekening vervalt als er x jaar niets anders gebeurt.
|
 | Voor wat betreft het strafblad is het wel zo dat de feiten meestal na X jaar vervallen, maar de melding an sich blijft bestaan. Echt uit de database 'gewist' word je dus niet. Hoe dat met een aantekening dat je een HALT-straf hebt ondergaan weet ik niet.
|
 | Alsof ze serieus van plan waren met dit ding aan het verkeer te gaan deelnemen...
Het is niet slim geweest om ermee van het eigen terrein af te gaan en daar mogen ze best een draai om de oren voor krijgen, maar een taakstraf vind ik nogal ver gaan in dit geval.
edit: ik lees overigens nergens in het artikel (ook niet in andere bronnen) dat ze hiervoor werkelijk een taakstraf krijgen, dus waar dat gerucht nu weer vandaan komt...
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2012 21:02 door 929V6.
|
 | Geen gerucht. Ik schreef dat dat wel eens het gevolg zou kunnen zijn.
edit: voor de duidelijkheid maar even onderstreept
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2012 22:30 door meeuw.
|
 | Waar baseer je dat op, meeuw? Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat taakstraffen alleen worden opgelegd als de daders iemand persoonlijke of materiële schade berokkend hebben. Daar is hier geen sprake van.
|
 | Eigen ervaring (met een kind). Had trouwens (ook) niets te maken met persoonlijke of materiële schade.
|
 | Ze komen er genadig van af:
Afscheid van houten cabrio
"De politie besloot in overleg met justitie wel dat het knap gebouwde wagentje een tweede leven verdient. "Ons autootje wordt waarschijnlijk tentoongesteld in de Hogeschool van Amsterdam, waar ik elektrotechniek studeer", zegt een trotse Fons."
Eind goed, al goed.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-10-2012 09:05 door 929V6.
|
 | ik vind het wel geniaal hoe ze het hebben gedaan. gelukkig dat ze mijn skelter nog niet hebben afgepakt
|
 | Maar uiteindelijk kregen ze alleen een boete omdat ze op de openbare weg reden met een voertuig dat onveilig was doordat het geen richtingaanwijzers en snelheidsmeter had. Als je gewoon je arm uit kunt steken om de richting aan te geven, is dat toch ook acceptabel? En ik geloof dat dit ding niet eens hard kon, dus dan heb je ook amper een snelheidsmeter nodig.
|
 | niet omdat ze zonder rijbewijs reden?
|
 | Beetje overdreven hoor. Nu ja, vrij dom om ermee de openbare weg op te gaan, maar het lijkt me wel zuur om je werk van de afgelopen anderhalf jaar zo kwijt te raken. Een school moet het nog maar aanvaarden en dan is het nog maar de vraag hoe ermee om gegaan wordt, daarbij kan je er zelf niks meer mee.
|
|