Occasionwedstrijd 214: De driecilinder, WNNAAR: RSAZA MET DE ELSBETT PASSAT
 | 
Welkom bij occasionwedstrijd 214: de driecilinder
 De opdracht:
Als zelfs BMW het heeft over driecilinders, dan wordt het tijd om er een wedstrijd over te organiseren!
De auto waar we deze keer naar op zoek gaan is dus voorzien van een Driecilinder
De regels: - 1 auto, bouwjaar t/m 2011 - carrosserievariant maakt niet uit, als het maar een driecilinder is - kilometerstand is vrij - uiteraard worden inzendingen metmonderbouwing en mooie foto's op prijs gesteld
Vaste spelregels: - Link naar de advertentie is verplicht, de prijsindicatie ook. - Foto van de geadverteerde auto is verplicht, maximaal 5 foto's per inzending. De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje' - Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan. - Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden. - Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt ie als niet ingezonden beschouwd

Voorgaande wedstrijden: 1 Sportwagens/Supercars – BS. 2 Beginnersauto – danlemans 3 Auto waar je Dakar mee zou rijden – Enzo Dizono 4 Camper – JPeG 5 Oldtimer – Wiesmann GT 6 Hot Hatch – Bob. 7 Auto voor de hobby – J@sper 8 Driftwagens – Maybach_Freak 9 Gooische auto – Renaultje 10 Sportieve versies – XJ8 11 Youngtimers – MasterB & Sjapeau 12 Studentenauto – Renaultje 13 Directiewagen – Bob. 14 Gezinsauto – R_W 15 Het ideale boodschappenautootje – Bob. & Maybach_Freak 16 Wolf in schaapskleren – Maybach_Freak 17 Freude Am Fahren – Bob. 18 Het vetste landbouwvoertuig – J@sper 19 Amerikaanse auto – Porsche Gek 20 Zoek een zo duur mogelijke auto met een km-stand van 20.000 – Porsche Gek 21 Auto voor autorodeo – ginkelvanmichiel 22 Zoek een 'nieuwe' oude auto – Daewoo-Chevrolet 23 Betaalbare cabriolet – Bob. 24 Patatauto – Gerwin: 25 Bella Italia - Lukas 26 Jubileum - Bob. 27 Het wagenpark - Renaultje 28 Waar wil je niet in gezien worden! - Ferrari 599GTB 29 Worth to be on the Coolwall - Bob. 30 Luxury car – Daewoo-Chevrolet 31 Vergane Glorie - MusketieR 32 De ultieme maffiabak! – Bob. 33 Das Beste aus Deutschland – Gerwin: 34 Fout en Nieuw! – JPeG 35 It's all about cubic inches – MusketieR & Renaultje 36 Cherche une belle voiture – Joas 37 Moviestar!! – Ferrari 599GTB 38 Exclusive – D. Elzinga 39 Albion Motorcar – Enzo Dizono & Kkmert 40 Bertone – KKmert 41 Chuck Norris – Joël D. 42 Fast and the Furious – §anitarium 43 Turbo – FLYING DUCKMAN 44 Low-budget auto met APK – dvds 45 Vakantie combinatie – British Racing Green 46 Milieuvriendelijk vervoer – Matraloos 47 Boven 500.000 Km – Renaultje 48 Sportschool – British Racing Green 49 Zevenzitter (no or low budget) – Total Loss 50 Schaap in Wolfskleren – Total Loss 51 PK/Gewichtsverhouding – isla 52 De-auto-snel-weg-snackauto – §anitarium 53 Busje komt zo... – rzasa 54 Kom, we gaan naar het strand – Total Loss 55 Trouwvoertuig – D.E.N.N.I.S. 56 The Great F*ck Up – D. Elzinga 57 De Ring – isla 58 Een auto voor de Raid 4L Trophy – D. Elzinga 59 Onbekend – Meike 60 Het mag elke kleur zijn als het maar... is (roze) – Escher & JPeG 61 Limited edition – Joas 62 Your final ride – §anitarium 63 70's car – Joël D. 64 Jaren '80 gezinsauto – 929V6 65 Plastic Fantastic – stoterstangen90 66 Minder dan één liter! – Matraloos 67 Hotrod – Joël D. 68 Jouw favoriete Auto – Bennie 940 69 Taxi! – British Racing Green 70 Help, de Kerstman – turbod12 71 Sushi of Peking Duck – Falcon 72 AA 99 – stoterstangen90 73 Pekelbak – Kreidler 74 Belastingvrije 7-zitter – Matraloos 75 Sportauto's op basis van middenklassers – British Racing Green 76 Luchtgekoelde VW Boxer – Spekky 77 Keep Them Rolling – Total Loss 78 Budget 25K – British Racing Green 79 Tokyo Drift – Irwin. 80 Kilometerheffing??? – Escher 81 The Swinging Sixties – Daewoo-Chevrolet 82 Dwergauto's – Meike 83 What the F*ck.... – 929V6 84 Zo kaal als de neten – Guus Leferink 85 De basis voor een goede rallyauto – Escher 86 Tweezitters – rzasa 87 Wie van de drie? – 929V6 88 1950 – KKmert 89 Reserve 'tourbus' voor Frans Duijts – Guus Leferink 90 Een stoere Zweed – Escher 91 Lancialfisti – Lamborghini Murciélago LP670-4 SV 92 Gentleman: start your engines! – Daewoo-Chevrolet 93 Top of the flops – D. Elzinga 94 Project - §anitarium 94,5 Oranje – Guus Leferink 95 Nostalgie: Toen je 10 was – British Racing Green 96 Jongensdroom – JW01 97 Disegno di Pininfarina – Escher 98 The Fascinating Fifties – Falcon 99 De besteller – Guus Leferink 100 Your all-time favourite... – Stoterstangen90 101 De auto die niemand wil – FerrariJR 102 Rallyauto's – Escher 103 Jackpot – Kreidler 104 Te land, ter zee en in de lucht – D.E.N.N.I.S. 105 Mama wil een keuken, Papa wil een hobby – Kreidler 106 Woody – Kreidler 107 Gullwing – Audi80Coupé 108 We gaan de tuin in! – D. Elzinga 109 Trackday – ForzaFerrari 110 I love the 90s – Joël. 111 Kei Cars – PascalD 112 Muscle cars – Escher 113 Clip-tip – Matraloos 114 1986 – 929V6 115 Compacte sedan – Twix 116 Een SUV nu het nog kan! – Guus Leferink 117 Matching colours! – Escher 118 Dubai Style! – Stoterstangen90 119 Niet origineel – opel-omega 120 There is a substitute for cubic inches: twinturbo – 929V6 121 Vinyl – rzasa 122 Actiemodellen – Escher 123 Top Gear Cheap Car Challenge – 929V6 124 The Sweeny – Escher 125 De Heilige Drievuldigheid – Spekky 126 Harry, hol schon mal den wagen – Pink Panther 127 It’s nine eleven! – smarter 128 Rover V8: When Britannia ruled the waves! – MasterB 129 Older is Better – Bobbeltje 130 Weekje pikes peak hill climb – Escher 131 Moderne EMW’-er – Spekky 132 Een aangepaste carrosserie door... – Daewoo-Chevrolet 133 Zuidelijk halfrond - opel-omega 134 The modern A-Team- Escher 135 Save us from Johnny! - 929V6 136 Full size Yank - zonder Matra, met BMW 137 Japanse sportauto's en -coupés uit de jaren '80 - 929V6 138 Compacte stationwagon voor een klein prijsje - rzasa 139 De motor achterin - Guus Leferink 140 Gemaakt in NL - rzasa 141 Vive la France - rzasa 142 De tweedeurs sedan - Guus Leferink 143 Cuore Sportivo - Bobbeltje 144 Budget Cabrio - PascalD 145 De vergane glorie - Bobbeltje 146 Tupperware Volkswagen - rzasa 147 Vierdeurs, motor achterin - zonder Matra met BMW 148 Vreemde campers - Escher 149 The best 4 by 4 by far - smarter 150 Police Quest - British Racing Green 151 British Racing Green - smarter 152 La Dolce Vita - Richard 1976 153 Vakantiebarrel - Zonder Matra, met BMW 154 De ideale bergklimauto - Escher 155 Nichemarkt - PascalD 156 (on)sportief - smarter 157 Dubbeltest - Niels. 158 Eerste auto - smarter 159 Over de muur, over het ijzeren gordijn – Spekky 160 Kuifje - Niels. 161 Driewieler - rzasa 162 Scale 1/64 - Escher 163 Designed by... - Niels. 164 Limousine - Jorn/smarter 165 Amsterdam-Dakar Challange - rzasa 166 The chase is better than the catch - Michiel1551 167 Around the world in 80 days - rzasa 168 British Style - D.E.N.N.I.S. 169 DIY EV-Conversion, batteries included - rzasa 170 2 fabrikanten, 1 auto - smarter 171 Geen luxepaarden, maar werkpaarden - Meike 172 Vreemde Hobby's - D. Elzinga 173 Oliestoker - rzasa 174 Japanse sedan - Guus Leferink 175 Oud en toch nieuw- Escher 176 Stars & Stripes - Smarter 177 De klapkoplamp - rzasa 178 Lange carrières - Escher 179 Kwaliteitsproblemen - smarter 180 De vijfpitter - Escher 181 Two-tone - British Racing Green 182 Op pensioen, bye bye leaser, en wat nu? - JW01 183 Coupé-Cabriolet – Niels. 184 Driedeurs Stationwagon - §anitarium 185 Top Gear Special - non-turbo 186 Caravanrace - non-turbo 187 1977 Deutscher Herbst - JW01 188 Belastingvrij: Welke kies jij? - §anitarium 189 Sleeper - Bobbeltje 190 Gas Guzzler - stoterstangen90 191 RHD - JOtter 192 Gamma - JOtter 193 COTY - smarter 194 Budget Vakantie Auto - JOtter 195 Rebadges - smarter 196 No Compromise- Escher 197 Facelift - Wouter82 198 Euro 2012 - smarter 199 Usa roadtrip 1955-1965 - JesseKraal.nl 200 Two Hundred - Pink Panther 201 Mag het iets meer zijn? - smarter 202 Simplify, then add lightness - 929V6 203 La Nationale 7 - rzasa 204 Opvallende bedrijfswagen - non-turbo 205 De Bende van Nijvel – Spekky 206 Anniversary – Wouter82 207 Rotte peren - Zonder Matra, met BMW 208 Tweecilinders - British Racing Green 209 Happy with Honda - PascalD 210 Vier maal vier - Guus Leferink 211 Ford - Escher 212 Decennia - Pink Panther Icons and Golden Years
Inzenden kan tot woensdag 3 oktober, 20.00 uur, stemmen tot vrijdag 5 oktober, 20:00 uur

Succes!
11 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2012 20:03 door zonder Matra, met BMW.
|
 | Helemaal over het hoofd gezien, dan maar mijn eerste idee, the sequal! Opmaakmvolgt
|
 | Sorry, pp heb de wedstrijd aan moeten passen, wedstrijd moet helaas altijd een andere inslag hebben.....
|
 | waarom? Het is toch al even geleden. Helemaal origneel kom je toch niet meer rond.
|
 | -
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-09-2012 22:17 door Pink Panther.
|
 | Oke, scroll nu naar boven, wedstrijd gewijzigd. Beetje vreemd, 1 opmerking en hoppa overslag. Vond de diesel vele malen beter en met veel meer keuze en uitdaging. Dus nu ben ik niet blij. Wijzig je nu even terug?
|
 | Helaas, Wouter had gelijk met zijn opmerking, ik heb helemaal over het hoofd gezien dat er een Dieselwedstrijd geweest is, daarom toch terug naar mijn ( minder) originele idee. Wat betreft de keus die je hebt; die is gigantisch groot vergeleken met de initele wedstrijd. Sorry dat ik er een potje van gemaakt heb in de openingspost, mijn browser wilde niet wat ik wilde, waardoor ik hem tig keer opnieuw heb moeten plaatsen.
|
 | 2005 smart roadster coupé

Moederbedrijf Mercedes-Benz trok begin van deze eeuw alles uit de kast om van het merk smart een volwaardige modellijn te presenteren. Naast de reeds bestaande stadsauto fortwo, toverde Mercedes in 2003 de verrassende roadster en roadster coupé uit de hoge hoed. Beiden zeer onderscheidend gelijnde hypermoderne sportwagentjes. Het erg lage gewicht (ca. 850kg), de motor en aandrijving achter (3 cilinder Turbo) en een extreem lage zit gaven een echt kart gevoel ondanks het lage motorvermogen. Een echte betaalbare sportauto met lage gebruikskosten. Nog steeds is het concept en de vormgeving helemaal actueel, erg jammer dat smart deze modellijn heeft laten varen. Dat geldt wat mij betreft ook voor de forfour, ook een heel vooruitstrevend ontwerp en een hele fijne auto. Ik heb zelf een forfour gehad van 2006 tot 2010, geweldige auto. Nu weet iedereen meteen weer waar mijn nickname vandaan komt...
Hoewel de forfour ook met een 3-pitter geleverd is, gaat mijn emotie toch meer uit naar de prachtige smart roadster. Het blijft een absoluut briljant en onderscheidend ontwerp. Een mooie balans tussen aaibaar, bescheiden en toch stoer.
Omdat het een relatief jong model is dat gemakkelijk te vinden is als occasion heb ik voor mezelf de lat een stukje hoger gelegd om tot mijn inzending te komen. Ik heb in dit geval heel bewust gezocht naar een smart roadster die ik zelf nieuw gekocht zou kunnen hebben qua kleurencombi, velgen enz.
Ik heb in dit geval bewust niet voor het Brabus topmodel gekozen, die alles in 1 kleur heeft (de Brabus is uitsluitend in geheel zwart of geheel zilver geleverd). Een echt kenmerk van het merk smart is de contrasterende tridion veiligheidskooi. De felgekleurde kunststof bodypanels van dit gele exemplaar steken er lekker bij af zodat de fraaie en stoere belijning optimaal uitkomt. De matzwarte koplampbehuizing vind ik bovendien veel mooier het model accentueren dan wanneer alles in 1 kleur is. Ook wilde ik absoluut een exemplaar met de heel kenmerkende 3-spaaks velgen. Hoewel ik normaal gesproken absoluut geen 3-spaaks fan ben, vind ik deze velgen echt bij dit model horen. Tenslotte vind ik de roadster coupé net even karakteristieker qua achterzijde dan de 'normale' roadster versie. Het was dus even zoeken, want zoveel mooi gefotografeerde exemplaren binnen mijn heel specifieke wensenpakketje kon ik niet direct vinden.
Over dit exemplaar:
Bouwjaar: 2005 Km. stand: 45.000 Motor: 700cc 3-cilinder Turbo met 82pk Gewicht: 865 kg Prijs: € 8.500,-
8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2012 21:33 door smarter.
|
 | 1958 Wartburg 311 Cabriolet EUR 66.667

u3e3PBQVLD6hMYw~~_27.JPG)

66.667 EUR MwSt. nicht ausweisbar Cabrio/Roadster, Gebrauchtfahrzeug EZ 07/1958 99.999 km
Wat meer informatie:
Der ab 1956 produzierte Wartburg 311 wurde aus dem EMW 309 (dem früheren IFA F9), welcher auf das 1940 entwickelte Modell DKW F9 der Auto Union zurückging, weiterentwickelt: Der Rahmen des aus Zwickau zwangsübernommenen Wagens wurde um zehn Zentimeter verlängert und erhielt eine deutlich größere und viertürige Karosserie. Als Handelsnamen wählte man den Namen des ersten 1898 produzierten Motorwagens der Eisenacher Fahrzeugwerke. Die Bezeichnung 311 steht ebenso wie die folgenden (313, 312, 353 und Prototypen) in BMW-Tradition – alle in Eisenach hergestellten BMWs und EMWs hatten dreistellige Nummern, die sämtlich mit einer „3“ begannen; der F9 wurde in Eisenach als „309“ geführt.[1]
Der Wartburg 311 konnte wegen seiner Rahmenbauweise relativ problemlos in verschiedenen Karosserieausführungen hergestellt werden, siehe unten.
2. Januar 1956: Produktionsbeginn des Wartburg 311 mit einem Hubraum von 900 cm³ und einer Leistung von 28 kW (37 PS) bei 4000/min. Das Werk gab eine Höchstgeschwindigkeit von 115 km/h und einen durchschnittlichen Kraftstoffverbrauch von 9,8 l/100 km an. Veränderungen gegenüber dem IFA F9 waren neben dem verlängerten Rahmen und der Karosserie mit deutlich vergrößertem Kofferraum eine verstärkte Hinterachse und Teleskopstoßdämpfer sowie eine Steigerung der Motorleistung um 5 PS.
Mijn motivatie: Over onterechte vooroordelen gesproken: alles in de DDR was volgens velen grauw, grijs en vierkant, van de Plattenbau tot aan de auto-ontwerpen. Maar kijk eens naar deze Wartburg, het ontwerp zou zo uit Italië of Frankrijk kunnen komen! Totale elegantie, en ook nog voorzien van een 3 - cylinder motor!. Eigenlijk was het ontwerp inclusief de motorische downsizing zijn tijd lichtjaren vooruit!
De prijs die voor dit exemplaar wordt gevraagd is ambitieus, anderzijds is het een relatief weinig gebouwde wagen. Reden hiervan is volgens mij dat het bezit van zo'n Cabrio in DDR-tijden de bekende zin uit Orwells Animal Farm wel heel duidelijk weergaf ("all pigs are equel, but...).
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2012 16:15 door non-turbo.
|
 | Wie kent er goede italiaanse sites?
|
 | Dank u, maar heelaas niet vindbaar. Zoek een Alfa Romeo 33 1.8 Turbo Diesel. (Ja, dit is een 3 cilinder, zelfs de grootste ooit in een personenauto!)
|
 | Gewoon een hoop laadruimte en ook nog een aanhanger gewicht van 1250 kg voor een behoorlijke caravan:
Barkas B1000
EZ 08/1964, € 8.950, 19.700 km, Benzine, 31 kW (42 PS), Handgeschakeld
Es Handelt Sich um einen Schön gemachten und Hergerichteten Barkas B1000 MB, 2 Takter 3 Zylinder, Erstzulassung 30-10-1964, Sofort fahrbereit!! Innenausstattung und Aufbau Perfekt!! Anhängerkupplung 1250 Kg. mit neuer Pritsche Plane Holzspriegel und Holz Ladebordwände, Original DDR Fahrzeugbrief vorhanden. Auf Wunsch mit Oldtimer Gutachten, Oldtimer Fahrzeugpass vorhanden, mit 07-Kennzeichen gefahren.

eBPqPYd4IU!~~_27.JPG)
|
 | Tot nu toe is alles goedgekeurd.
|
 | Ik ben deze ooit tegen gekomen, maar mijn Japans is te slecht om te zien of hij te koop is.
|
 | Ga er maar vanuit dat deze niet te koop staat. Nu kan ik nog geen japans lezen, maar net zoals op de tradionele Japanse autosites staan prijzen duidelijk vermeld in gewoon voor ons leesbare getallen met daarvoor het Yen teken. Zover ik die pagina heb doorgelezen, ben ik die niet tegen gekomen. 
|
 | Ja dat dacht ik ook, een Japanse autotrack (met een Engelse vertaling ) zou ideaal zijn.
|
 | Dat was geen 3 cilinder. We gaan verder opzoek!
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2012 22:31 door 0LDTIMER.
|
 | Ik zoek me rot naar een +1990 Alfa Romeo 33 1.8 TD... Deze is voorzien van een 3 cilinder 1.8 diesel motor van VM, de grootste 3 cilinder welke ooit in een personenauto is gezet?
help...
|
 | Quote Guus Leferink
Ik zoek me rot naar een +1990 Alfa Romeo 33 1.8 TD... Deze is voorzien van een 3 cilinder 1.8 diesel motor van VM, de grootste 3 cilinder welke ooit in een personenauto is gezet?
help...
Quote Pink Panther
Dank u, maar heelaas niet vindbaar. Zoek een Alfa Romeo 33 1.8 Turbo Diesel. (Ja, dit is een 3 cilinder, zelfs de grootste ooit in een personenauto!)
|
 | Een Commer brandweerwagen met driecilinder tweetakt dieselmotor (sowieso de grootste driecilinder (voor een motorvoertuig) aller tijden) is helaas ook niet te vinden. Zou strikt genomen wel aan de wedstrijdregels voldoen (een truck is immers ook een auto).
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-09-2012 21:30 door 929V6.
|
 | Nog steeds alles goedgekeurd.
|
 | De foto's waren verdwenen, even elders geüpload.
|
 | "This add is no longer active in our system, so it may be outdated!"
Wel een mooie inzending, er staat vast ergens anders nog wel een mooie 1000 SP te koop.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2012 19:25 door smarter.
|
 | Quote Pink Panther
Quote Guus Leferink
Ik zoek me rot naar een +1990 Alfa Romeo 33 1.8 TD... Deze is voorzien van een 3 cilinder 1.8 diesel motor van VM, de grootste 3 cilinder welke ooit in een personenauto is gezet?
help...
Quote Pink Panther
Dank u, maar heelaas niet vindbaar. Zoek een Alfa Romeo 33 1.8 Turbo Diesel. (Ja, dit is een 3 cilinder, zelfs de grootste ooit in een personenauto!)
Ik was hier ook driftig naar opzoek, maar deze is onmogelijk om te vinden (in goede staat). Hier heb je er een, maar die is jammergenoeg afgetrapt.
|
 | Quote 0LDTIMER
Quote Pink Panther
Quote Guus Leferink
help...
Quote Pink Panther
Ik was hier ook driftig naar opzoek, maar deze is onmogelijk om te vinden (in goede staat). Hier heb je er een, maar die is jammergenoeg afgetrapt.
Met welke zoekwoorden heb je die boven water gekregen? Heb volgens mij alles wel geprobeerd. Zal wel een geexporteerde zijn, want ik wist niet beter dan dat ze niet buiten Italië zijn verkocht.
|
 | Daihatsu Charade 1.0 1980
Charade
Prijs 13000 ARS (Argentijnse Dollar)

Año 1980, Km: 1.111.111.111, combustible Nafta  Charade mod 80 - Papeles al dìa - Motor super economico - gomas nuevas - bateria, embrage, tren delatnero, bobina, cables y bujias nuevas, Aire acondicionado
Als je het hebt over 3 cilinder motoren, dan denk ik direct aan Daihatsu. De kleine wagentjes met de typische dreunende brom in de motor. In de jaren 70 / 80 /90 en 00 zijn ze gebruikt, dus veel verschillende modellen met een pittig en klein motortje. Zowel diesel als benzine zijn al 3 cilinders gebruikt. Ik ga terug naar het begin, 1 van de eerste auto van Daihatsu die standaard een 3 cilinder had. 1.0 is niet groot, maar voldoende voor een auto van deze grootte. Juist het model met de patrijspoort en de ronde koplampen (g10 mk1) haalt bij mij jeugdherrinnering op, ookal vond ik ze vroeger niet zo bijzonder als nu. Echter na lange zoektocht, ze zijn bijna nergens meer te vinden, toch 1 gevonden. De 5 deurs is meer te vinden dan de coupe (3 deurs), de 3 deurs is gewoon het leukst. Ook de mk2 zie je meer dan de mk1, echter de rechthoekige koplampen doen afbreuk aan het karakter van de ronde vormen. Je moet ervoor naar Argentinië, maar dan heb je ook wat.
6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-10-2012 19:20 door Wrangler.
|
 | Quote Wrangler
Ben eigenlijk op zoek naar een 3 deurs, ik zoek nog even verder. 
Zo eentje met een patrijspoort achteraan?

|
 | Quote British Racing Green
Quote Wrangler
Ben eigenlijk op zoek naar een 3 deurs, ik zoek nog even verder. 
Zo eentje met een patrijspoort achteraan? 
Ja die bedoel ik!
|
 | Alles goedgekeurd, bwhalve die van Jesse kraal wegens geen actuele advertentie
|
 | Is deze overigens ook toegestaan?
BMW
|
|