Occasionwedstrijd #191: RHD

Gepost door stoterstangen90 
Ik vind persoonlijk deze inzending juist heel inventief. Enerzijds valt deze auto net buiten de budgetgrens, anderzijds is er zwart op wit bewijs dat deze Saab wel degelijk te koop is onder de € 1.500,-:

Saabforum.nl
900 classic AUT RHD 1985 1.595 euro

Berichtdoor rademaker » wo 28 maart, 2012 12:55
te koop mijn belastingvrije 5-deurs automaat met schuifdakje en met rechts stuur. 8 klepper injectie.
Voor forummers 100 euro korting of gratis links dashboard en stuurhuis

Te zien op Speurders:
* [www.speurders.nl] ... 77787.html

Prijzen zijn natuurlijk vaak onderhandelbaar, daar kan je met een forumopdracht natuurlijk geen rekening mee houden. Opdracht = opdracht. In dit geval is het in mijn ogen echter wel 100% aangetoond dat de aangeboden auto toch ook daadwerkelijk binnen budget te koop is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-04-2012 22:52 door smarter.
smarter
Ik vind persoonlijk deze inzending juist heel inventief. Enerzijds valt deze auto net buiten de budgetgrens, anderzijds is er zwart op wit bewijs dat deze Saab wel degelijk te koop is onder de € 1.500,-:

Saabforum.nl

te koop mijn belastingvrije 5-deurs automaat met schuifdakje en met rechts stuur. 8 klepper injectie.

Te zien op Speurders:

Prijzen zijn natuurlijk vaak onderhandelbaar, daar kan je met een forumopdracht natuurlijk geen rekening mee houden. Opdracht = opdracht. In dit geval is het in mijn ogen echter wel 100% aangetoond dat de aangeboden auto toch ook daadwerkelijk binnen budget te koop is.

Toch iemand die het creatieve inziet en waardeert thumbs up

Bij een opdracht als deze komt het uitdagende erop aan om de randen van de wedstrijd op te zoeken...
Een wagen in eerste instantie boven budget waarvan je via een andere site zwart op wit het bewijs kan leveren dat hij toch binnen budget verkrijgbaar is, dat lijkt mij zo'n gevalletje aftasten van de grenzen.
Saabforum.nl

Te zien op Speurders:

Ik ben benieuwd hoe dat rijd, links het stuur en rechts de pedalen. cool smiley
Ik denk dat ik dan toch maar die Impreza weer ga opzoeken van 10d. Met een beetje creatief onderhandelen zou ik die eventueel ook wel voor minder dan €1500 kunnen krijgen.

London Black Cab Taxi Diesel auto not LHD in spain

GBP 995,00 = +/- € 1.219,70

Año:1996
Cambio: Automático
Combustible: Diesel
Cilindrada (cc): 2.700 cc
London Black Cab Taxi
2.7 Turbo Diesel (Nissan engine)
Automatic Gearbox
BRG
smarter

Saabforum.nl

Te zien op Speurders:

Toch iemand die het creatieve inziet en waardeert thumbs up

Bij een opdracht als deze komt het uitdagende erop aan om de randen van de wedstrijd op te zoeken...
Een wagen in eerste instantie boven budget waarvan je via een andere site zwart op wit het bewijs kan leveren dat hij toch binnen budget verkrijgbaar is, dat lijkt mij zo'n gevalletje aftasten van de grenzen.

Zal ik dan toch maar gaan mailen met bepaalde mensen achter leuke advertenties die net boven budget zitten om zwart op wit grinning smileyaan te tonen dat ze wel onder die prijs weg mogen?
Ik vind het op deze manier wel leuk gevonden, die advertentie van die Saab van BRG. Van mij mag het gewoon. Of de stemmers het er ook mee eens zijn, kan ik niet inschatten.
stoterstangen90
Ik vind het op deze manier wel leuk gevonden, die advertentie van die Saab van BRG. Van mij mag het gewoon.

smileys with beer
Inzending gewijzigd!
Toch maar een iets luxere autmobiel dan de Pajero.
stoterstangen90
Ik vind het op deze manier wel leuk gevonden, die advertentie van die Saab van BRG. Van mij mag het gewoon. Of de stemmers het er ook mee eens zijn, kan ik niet inschatten.

thumbs down
D.E.N.N.I.S.
stoterstangen90

thumbs down

thumbs down
MG Midget

Verkoopprijs: € 1.200,-
Kilometerstand: 121.000 km
Bouwjaar 07/1971
F 94000 Créteil

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2012 23:05 door Wouter82.
Nou, blijkbaar zal "mijn" Saab op weinig stemmen kunnen rekenen...
Maar ik laat hem lekker eigenzinnig staan... tongue sticking out smiley
Gewoon, omdat het zo'n mooie wagen is!
Die MG vind ik wel wat dubieus. De prijs is onwaarschijnlijk laag voor die staat en er klopt van alles niet aan die advertentie (11 pk, ABS en ESP???).
een echte ........Ford Maverick GLX LWB

€ 900

link

929V6
Die MG vind ik wel wat dubieus. De prijs is onwaarschijnlijk laag voor die staat en er klopt van alles niet aan die advertentie (11 pk, ABS en ESP???).

Ach, dat is de Franse slag cool smiley
British Racing Green
Geen rijtje? confused smiley

Couldn't agree more!!!
Ik zeg niks, en post vervolgens gewoon een hele nieuwe wedstrijd over een uurtje...winking smiley

Maar nu serieus: Een wedstrijd organiseren en bijhouden betekent ook op gezette tijden aktie ondernemen:

-Woensdagavond 20:00 op een rijtje
-Vrijdagavond 20:00 de telling + uitslag

Als dat om wat voor reden dan ook niet gaat lukken, dan graag vooraf bericht en een beleefd verzoek aan een ander om in te springen.

Zoals het nu gaat komt het wel erg laks over.
Was toch al niet zo'n populaire wedstrijd deze, volgens mij sinds tijden niet zo weinig inzendingen.
Sorry jongens. Ik was later dan gepland thuis.

Heb zelfs geen eigen inzending kunnen doen.

Overigens is stemmen zonder dat "Op een rijtje" ook best mogelijk. Ooit is dat ingevoerd als service, maar nu wordt het als een verplichting in de schoenen van de wedstrijdorganisator geschoven. Net als de plicht om binnen een half uur na het aflopen van de vorige wedstrijd al een nieuwe te plaatsen.

Sorry als ik nu op lange tenen ga staan, maar voor mij hoeft het op deze manier niet meer zo. Het is een spelletje, geen levensvervulling!

Zo, dat moest er even uit.
smarter
Als dat om wat voor reden dan ook niet gaat lukken, dan graag vooraf bericht en een beleefd verzoek aan een ander om in te springen.

Je hebt zeker gelijk dat het maar een spelletje is. Een spelletje heeft echter ook richtlijnen, deze zijn in deze zeker niet keihard, zie bovenstaande quote
Niet al te veel inzendingen, niet dat ik mij er populair zal mee maken, maar dat was toch al niet het geval met mijn "forumkorting"-inzending, dus gewoon allemaal maar even van commentaar voorzien :

Smarter Vanette - beuh, wat een lelijk ding
rsaza Tata - koekblik, niet mijn smaak
DF Vauxhall - uitsluitend in England verkocht model, geen kunst aan
Wrangler Nissan - een 4 deur zonder deurstijl, de max!
Escher Cherry - een lelijke Datsun
Matra A6 - wat oogt die grauw en vuil op die foto
non-turbo LR - wauw!!!
D Elzinga Mini - had de advertentie ook gespot, maar wat een wrak
Jorn MGF - voor 1500? het kan dus blijkbaar...
Jotter Simca - lijkt spotgoedkoop
Spekky Jag - de Engelse kentekens staan er nog op...
Niels Lexus - weinig geld voor die sloep
929V6 Dyane - een rechtsgestuurde Dyane, was ik nooit opgekomen
JW01 306 - de sedan is nog lelijker dan de break
Dennis 400 - "ConditieNiet bekend"
BRG Saab - sta nog altijd achter mijn inzending
Gullwing London Cab - nogal voor de hand liggende inzending
Wouter Midget - die advertentie klopt aan geen kanten
PP Maverick - leuk ding

Jammer dat Niels zijn Pajero wijzigde, want die had mijn 3 punten gekregen...
En die gaan nu naar :

1. non-turbo - LAND ROVER type Commando Lightweight Diesel 1975
2. Wrangler - Nissan Laurel 1989
3. Pink Panther - Ford Maverick
stoterstangen90
Sorry jongens. Ik was later dan gepland thuis.

Deze had ik even overheen gelezen, kan natuurlijk altijd gebeuren. No hard feelings
Zoveel inzendingen zijn er toch niet, dus zonder OER lukt het deze keer ook wel.

1. JOtter - SIMCA 1300 - Plaatje van een auto, met een voor RHD-uitvoeringen unieke vloerpook (LHD had altijd een stuurversnelling).
2. Wrangler - Nissan Laurel - Dat model kende ik niet eens, gaaf ding.
3. Escher - Datsun Cherry - Leuk model in zeldzame vijfdeursuitvoering.
British Racing Green
Niet al te veel inzendingen, niet dat ik mij er populair zal mee maken, maar dat was toch al niet het geval met mijn "forumkorting"-inzending, dus gewoon allemaal maar even van commentaar voorzien :

Dennis 400 - "ConditieNiet bekend"

Goed punt thumbs up, dat is belangrijke informatie.

Ik heb even gekeken bij VWE en deze Rover heeft een APK die geldig is tot 24-11-2012. En hij staat sinds 17-04-2012 op naam van de huidige eigenaar. Dus ik denk dat we er zeker van kunnen zijn dat hij in ieder geval in rijdbare toestand bevindt.

Mijn stem:
1. Wrangler - Nissan Laurel
2. Jotter - Simca 1300
3. 929V6 - Citroën Dyane 6
Eens met SS90, het is geen halszaak. Misschien ben ik ook af en toe wat te ongeduldig...

Om het OER van BRG te volgen:

Smarter Vanette - aparte, originele inzending, niet echt mijn ding.
rsaza Tata - Zie je ook echt weinig, en met reden...
DF Vauxhall -Mooie staat, weinig geld, maar niet speciaal
Wrangler Nissan - Coole bak, shortlist!
Escher Cherry - geweldige staat voor zo'n ooit grauw japje, shortlist!
Matra A6 - veel auto voor weinig, maar niet spectaculair...
non-turbo LR - geen mening
D Elzinga Mini -leuke auto, wel heel matige staat
Jorn MGF - voor 1500? het kan dus blijkbaar...(sluit me volledig bij BRG aan!)
Jotter Simca - wat een pareltje, meteen mijn Nr 1!
Spekky Jag - Schitterende auto, maar wel een afgeleefd exemplaar. Knap gezien het budget!
Niels Lexus - weinig geld voor die sloep, ook een beetje rafelige staat
929V6 Dyane - ook gevonden, leuke inzending, staat van de auto niet optimaal, wel shortlist!
BRG - Saab 900 - schitterende auto, idem staat. Creativiteit na goedkeuring voor mij geen issue, shortlist!
JW01 306 - allerdaags gebruiksvoorwerp, loop ik niet voor warm.
Dennis 400 - zie 306, hoewel dit meer mijn soort auto is.
Gullwing - London Cab Leuke bak voor weinig, beetje obvious, maar zeker shortlist.
Wouter Midget - die advertentie klopt aan geen kanten. Eens, zie telefoonnummer! Helaas een fake-advertentie. Valt af!
PP Maverick - veel auto voor het geld, dat zeker!

En mijn stem:
1) Jotter Simca Zonder enige twijfel mijn nummer 1!
2) BRG - Saab 900 Zoals boven beschreven, pareltje en mijn merk! Daarnaast dient na goedkeuring van de TS de inzending naar mijn mening "gewoon" te worden beoordeeld!
3) Wrangler Nissan: was even twijfelen, maar een mooi onderhouden stukje jeugdsentiment!
1.JOtter - Simca 1300 1966
2.British Racing Green - Saab 900 classic 1985
3.Wrangler - Nissan Laurel 1989
OK, op een rijtje ziet er zo uit:

smarter - Nissan Vanette Largo

rzasa- Tata Indica

Dutch Finnatic- Vauxhall Carlton

Wrangler - Nissan Laurel

Escher - Datsun Cherry

zonder Matra, met BMW - Audi A6

non-turbo - Land Rover

D. Elzinga - Mini Clubman

Jorn. - MGF

J0tter - Simca 1300

Spekky - Jaguar XJ6

Niels. - Lexus LS400

929V6 - Citroën Dyane

JW01 - Peugeot 306

D.E.N.N.I.S - Rover 400

British Racing Green - Saab 900

Gullwing - London Taxi

Wouter82 - MG Midget

Pink Panther - Ford Maverick

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2012 23:21 door smarter.
Ik ga voor de auto's die ik het minst met het stuur aan de rechterkant verwacht had:

1. J0tter - Simca 1300
2. British Racing Green - Saab 900
3. Pink Panther - Ford Maverick
@ Smarter: waar is mijn fraaie hokje gebleven?
non-turbo
@ Smarter: waar is mijn fraaie hokje gebleven?

Sorry, linkje gefixt!
Laat me raden naar de titel van de volgende wedstrijdgrinning smiley

Maar eerst mijn stemmen voor deze:

1. J0tter - Simca 1300, mooie auto, onbegrijpelijk dat die niet meer kost
2. Wouter82 - MG Midget, mooie auto, onbegrijpelijk dat die niet meer kost
3. Escher - Datsun Cherry, mijn eerste auto!
1. J0tter - Simca 1300 - Wauw, gaaf ding! En ook onverwacht RHD, dat verwacht je niet bij zo'n Fransoos.
2. 929V6 - Citroën Dyane - Blijft leuk, zo'n Dyane. En ook hier verwachtte ik niet snel RHD.
3. Escher - Datsun Cherry - Leuk wagentje!
1: Jotter (Simca 1300): gewoon een prachtige klassieker.
2: Wouter82 (Mg Midget): een beetje vreemd voor dat geld, maar wel een topautootje.
3: Niels (Lexus Ls400): een prachtwagen met een foute gouden grille.
1. 929V6
2. Escher
3. JOtter
1. Wrangler - Nissan Laurel

2. Escher - Datsun Cherry

3. Gullwing - London Taxi
1 - Escher - Datsun Cherry
2 - 929V6 - Citroën Dyane
3 - smarter - Nissan Vanette Largo
Sinds gistermorgen is er niet meer gestemd...
Misschien moet toch eens werk worden gemaakt van de afspraak dat "inzenden" meebrengt dat je ook geacht wordt te stemmen,
en dat alle punten aan niet-stemmers vervallen.
British Racing Green
Sinds gistermorgen is er niet meer gestemd...
Misschien moet toch eens werk worden gemaakt van de afspraak dat "inzenden" meebrengt dat je ook geacht wordt te stemmen,
en dat alle punten aan niet-stemmers vervallen.

Pardon? Volgens mij staat dit in de OP:

stoterstangen90
Inzenden tot woensdag 25 april 20:00 uur. Stemmen tot vrijdag 27 april 20:00uur.

Je kan ook gewoon even de stemmen afwachten; Ik stem namelijk meestal laat/later dan gemiddeld.

Hier mijn top drie:

1.) Escher / Datsun Cherry

2.) D.E.N.N.I.S / Rover 400

3.) smarter / Nissan Vanette
1. rzasa
2. Gullwing
3. JOtter
1. J0tter - Simca 1300
2. Pink Panther - Ford Maverick
3. rzasa- Tata Indica
1 929V6 - Citroën Dyane
2 J0tter - Simca 1300
3 British Racing Green - Saab 900
En de uitslag is? (Ik denk de simca van Jotter) veel succes met de volgende opdracht! lhd in rhd land?grinning smiley
zonder Matra, met BMW
En de uitslag is? (Ik denk de simca van Jotter) veel succes met de volgende opdracht! lhd in rhd land?grinning smiley

Auto's met stuur in het midden! grinning smiley
Alle punten even geteld, en dan blijkt idd dat ik de winaar ben (Als ik goed geteld heb):

1. 30 -> JOtter
2. 13 -> Escher
3. 12 -> Wrangler
4. 11 -> 929V6
5. 7 -> British Racing Green
6. 4 -> Wouter82
6. 4 -> rzasa
6. 4 -> Pink Panther
7. 3 -> Gullwing
7. 3 -> non-turbo
8. 2 -> smarter
8. 2 -> D.E.N.N.I.S
9. 1 -> Niels

Iedereen héél erg bedankt voor het stemmen op de Simca, zoveel stemmen had ik nooit verwacht...

De nieuwe wedstrijd staat zo online, maar of iedereen daar blij mee is... (nut smiley)
Het turflijstje is klaar.

de winnaar is.........
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep