Offtopic #96 - Als je wilt leren vloeken, moet je in een auto stappen

Gepost door Soloman 
Goede zullen er wel tussen zitten, maar het blijft inderdaad oppassen! Ik kijk wel regelmatig op deze site Dan betaal je wel iets meer maar dan heb je wel iets minder kans op een boot. Moet je wel alleen even het stuur aan de goede kant hebben drinking smiley
Zal eens kijken.

En deze dan; wel 246k km's, maar voor de rest nog hartstikke netjes! [link.marktplaats.nl]
Eerste eigenaar, zo zal je ze niet vaak tegenkomen! Zeker als alle documentatie/bonnen erbij zitten heb je toch meer zekerheid over het verleden winking smiley
Meestal bevatten de custom-nummerplaten de initialen, leeftijd enz. van de eigenaar, maar soms ook niet.
Vandaag iemand gezien met nummerplaat 9-LAM-560.
3 keer raden welke auto? grinning smiley
Lada Niva?

Of hij was na 9 drankjes zo lam dat hij 560 ugl blies? drinking smiley
Kan ook. smiling smiley
Ook nog een oudere heer in een 911 GT3 en een errug mooie M3 coupé(staat trouwens te koop).
[nl.autoscout24.be]

En deze stond achterin op garagenummerplaten.
Is volgens mij de ideale manier om met veel luxewagens te rijden, gewoon 2dehands dealer worden.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2012 19:00 door michiel1551.
Klopt. Er rijden hier regelmatig dikke auto's door de straat op groene kentekenplaten, is volgens mij gewoon de eigenaar van een autobedrijf die de auto's gebruikt om privé mee te rijden.
@R.: Klopt ja.. Denk dat als je hem even op de brug zet en even goed nakijkt dat je het wel aan kan durven om die aan te schaffen. smiling smiley

Dit brengt me wel op een vraag; hoeveel km kan zo'n GT Turbo blok eigenlijk aan?

Overigens, zeer veel leuke auto's op die site! Wat is zo'n Lancer EVO 5 toch gaaf.. Of zo'n Toyota Glanza.. Of 1 van de Impreza's... Ja zoiets komt hier nog wel eens. big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2012 19:20 door Porsche Gek.
PG, als ik een glazen bol had dan zou ik het je laten weten. Denk dat veel afhangt van goed onderhoud en de boel goed warm rijden en niet met koude motor gaan trappen.
Vanmiddag bijna met een aantal auto's op elkaar door één of andere halve zool (pet op, oorbellen, standaard verhaal) in een e36. Die pino denkt in de spits even driftend (in de binnenbocht) de snelweg op te draaien. Aan de ene kant positief dat er geen andere auto's op in zijn gereden, aan de andere kant jammer want had ik graag even gestopt om te vragen hoe het was als hij wél de vangrail in was geklapt.

Rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven.
@PG:

2 liter turboblok met 218 pk standaard is redelijk betrouwbaar.
2 ton haalt het blok wel normaal gesproken, ook met tuning.

Het 2 liter turboblok met standaard 225 pk (welke in mijn Sub ligt) is betrouwbaarder.
Sterkere onderdelen en betere koeling.

Zou dus meer km aan moeten kunnen, maar de auto heeft ook weer meer gewicht.
In de praktijk gaan ze dus nagenoeg even lang mee, alleen is de 225 pk een stuk minder storingsgevoelig.drinking smiley
@CK: thumbs up Die in de advertentie heeft 246.000 gelopen, dus da's wel een beetje z'n max/over z'n max?

Nu iig nog niks voor mij, later wellicht. smiling smiley
Net de Fiësta even gewassen bij de wasbox (Alfa dealer), hij glimt weer als een kerstbal. Ze hadden ook nog een leuke actie bij de pomp... 14 cent per liter korting op alle brandstoffen, gelijk maar even volgegooid voor 1.729 per liter (Texaco). smiling smiley
Carkiller
Is een keertje gereviseerd denk ik.drinking smiley

En dan maar 2.999 vragen? Dit lijkt mij een gevalletje 'if it's too good to be true... It usually is'.
Avond heren!

En dan maar 2.999 vragen? Dit lijkt mij een gevalletje 'if it's too good to be true... It usually is'.

Al stop je er een audiosysteem in van 10k, dat maakt de auto nog geen 13k waard. Hij is natuurlijk wel 14 jaar oud met de nodige kilometers.

Ik kwam deze nog tegen. Wat een geld zeg! Btw, laatste tenaamstelling: mei 2008 en apk verlopen in 2007. Misschien is het een museumstuk nut smiley
Duur subje met dat bouwjaar. Leuk dingetje wel, doet niets aan af, maar om er tien ruggen voor neer te leggen....eye rolling smiley
Is een speciale uitvoering, de "555". Zijn er geloof ik 555 van gemaakt.
Toevallig kostte deze uitvoering nieuw ook: f 55.555,- weet ik me nog te herinneren! cool smiley
Bij dat model zou ik kijken naar een GT Turbo.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2012 22:54 door JW01 (vanaf een Appel).
Hmm, het model was twee series later ook nog te krijgen dus ik denk dat er wel meer van gemaakt zijn. Deze is wel mooi maar het model uit 2000 was net wat fraaier. Is een droomauto van mij geweest maar ik heb er nooit in gereden. Wie weet, ooit......

gelijk maar even volgegooid voor 1.729 per liter (Texaco).

Euro 98? 95 is hier bij de witte pomp maar 1.739, dus zo bizar is die korting dan niet toch?
Vanmiddag lekker getankt voor 1.389 drinking smiley

Heb er alweer 2500 km opzitten in anderhalve week. Volgende week maar weer ff wat kleine dingen aanpakken. drinking smiley

Euro 98? 95 is hier bij de witte pomp maar 1.739, dus zo bizar is die korting dan niet toch?

Gewoon 95. Voor 95 betaal je hier bij de goedkopere pompen rond de €1.80, bij de merken (Shell, BP, Texaco) betaal je minstens €1.85.

Deze actie was 14 cent korting per liter, normaal dus €1.869.
1.729, da's nog steeds best duur. Ik tank hier voor 1.749. En daar gaat nog wat korting vanaf ook.
Nou rico, zou kan het dus ookbig smile smiley

Gisteren en vandaag de MX-5 behandeld met scratch x 2.0 ofzo, weet ik hetspinning smiley sticking its tongue out En ik de wax gezet. Wat een verschil! Dat ding is echt opgeknapt, volgens mij had de vorige eigenaar een abonnement op de wasstraat.
Binnen kort nog even alle velgen er af en de remklauwen even zwart maken, die bonk roest is echt waardeloos. En van de week even mistlampjes bestellen. Sluiten ze niet aan, veel te veel werk en je hebt er toch geen ruk aan. Maar het staat wel stukken beter dan die goedkope plastic roostertjes.
hmmmm, voor mij kan het nog net.
Voor mij is het net iets te veel 'johnny' om er zelf in te rijden, maar goed.
Mooie uitlaatpijpjes wel.

edit: nee, Johnny is niet het goede woord. Voor kleine autootjes houd ik het liever simpeler.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2012 18:19 door michiel1551.
Nice. big smile smiley

Met Wiskunde B m'n cijfer dmv m'n herkansing opgehaald van een 5,0 naar een 7,1. big smile smiley
thumbs up
Heb in herkansing ooit m'n cijfer voor kostprijsberekening van 5/20 naar 15/20 verbeterd. smiling smiley
Heb nog 2 weken stage, dan nog 2 weken aan m'n eindwerk werken en dat is het....
God, wat ben ik blij dat ik binnenkort(hopelijk) van school af ben.

Brera heb ik al afgeschreven wegens te onpraktisch, maar zo'n 159 bevalt me toch ook wel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2012 20:31 door michiel1551.
Goedenavond!

Tijdje niet gereageerd, maar sinds ik 06.40 opsta en gewoon 40 uur per week werk ben ik echt kapot 's avonds nut smiley

Maargoed, nog 10 weken en dan genoeg tijd in m'n vakantie om weer te spammen tongue sticking out smiley
michiel1551
Brera heb ik al afgeschreven wegens te onpraktisch, maar zo'n 159 bevalt me toch ook wel.

Mij ook! cool smiley
QuiCk01
..... maar sinds ik 06.40 opsta en gewoon 40 uur per week werk ben ik echt kapot 's avonds nut smiley

Haha, da's ongewoonte.
Op de rare grijze doppen op de bumper, de verwijderde mistlampen, de booskijkers en de velgen na een leuk ding ja die Cupra. Maar die van mij wordt dikker. drinking smiley

Tijdje niet gereageerd, maar sinds ik 06.40 opsta en gewoon 40 uur per week werk ben ik echt kapot 's avonds

Mietje. Ik ging 30 uur per week naar school en ik werkte daarnaast ook nog ongeveer 40 uur en ik post hier ook gewoon. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2012 21:52 door Riceaux.
Riceaux
Op de rare grijze doppen op de bumper, de verwijderde mistlampen, de booskijkers en de velgen na een leuk ding ja die Cupra. Maar die van mij wordt dikker. drinking smiley

Poets dat hok eerst maar eens!tongue sticking out smiley

Poets dat hok eerst maar eens!

Morgen t/m woensdag heb ik er voor uit getrokken. winking smiley

En misschien ga ik 'm ook nog wel helemaal laten spuiten. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2012 22:12 door Riceaux.
S-RS
40 uur per week? Dat is vast geen EW maar stage?tongue sticking out smiley

Haha klopt! Al 2 weken 0 uur gemaakt voor EW, dus hopen dat ik dit nog even kan volhouden zonder gezeik.

Twingo1
QuiCk01
..... maar sinds ik 06.40 opsta en gewoon 40 uur per week werk ben ik echt kapot 's avonds nut smiley

Haha, da's ongewoonte.

Haha zeg dat wel! Valt vies tegen zeg big smile smiley
Riceaux
Morgen t/m woensdag heb ik er voor uit getrokken. winking smiley

Zo, lekker bezig!tongue sticking out smiley

Gewoon thuis? Miss kom ik wel even kijken. En als dat niet mag doe ik het gewoonbig smile smiley

Riceaux
En misschien ga ik 'm ook nog wel helemaal laten spuiten. winking smiley

Ah joh, als je hem moet poetsen redelijk kunt krijgen is het ook goed toch. Kun je dat geld weer in Diesel steken.

Toch raar, wie had ooit gedacht dat je tegen Rico kon zeggen dat die z'n geld in DIESEL moest investerennut smiley

QuiCk01
Haha klopt! Al 2 weken 0 uur gemaakt voor EW, dus hopen dat ik dit nog even kan volhouden zonder gezeik.

Dat zou wel verrot zijn als ze gaan zeiken. Maar heb al wel eens gehoord dat ze al eens naar iemand hadden gemaild waarom die al zolang niet had gewerkt...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2012 22:26 door S-RS.

Gewoon thuis? Miss kom ik wel even kijken. En als dat niet mag doe ik het gewoon

Nee kilometertje verderop in de schuur bij m'n tante. Als je langs wil komen moet je het maar ff laten weten, stuur ik je dan adres wel ff. winking smiley

Ah joh, als je hem moet poetsen redelijk kunt krijgen is het ook goed toch. Kun je dat geld weer in Diesel steken.

Toch raar, wie had ooit gedacht dat je tegen Rico kon zeggen dat die z'n geld in DIESEL moest investeren

Zit wat in. Doe het ook alleen als ik keertje geld over heb hoor.

Gister nog even leuk een Celica GTi 2.0 gepest. Hoorde een hoop herrie naast me op de ringweg. Keek ik op zij, sjonnie met rioolpijp onder z'n Celica. Reden 70, ik ging volgas er vandoor in z'n 4. Ik hoorde em nog terugschakelen maar het had al geen zin meer voor hem. grinning smiley Gotta love diesel. haha
Riceaux
Nee kilometertje verderop in de schuur bij m'n tante. Als je langs wil komen moet je het maar ff laten weten, stuur ik je dan adres wel ff. winking smiley

Komt goed!

Riceaux
Gotta love diesel. haha

Het begint nu echt eng te wordeneye popping smiley

Het begint nu echt eng te worden

Vind benzine nog steeds leuker hoor. En voor op het circuit is zo'n zwaar dieselblok voorin helemaal niks, maar voor dagelijks gebruik bevalt het prima.
Rico alles nog wel goed met je??
maak me wel zorgen als ik dit allemala zo lees!spinning smiley sticking its tongue out
Hoi allemaal smiling smiley

Wat gaat dit weer een fijn voetbalseizoen worden; lekker weer Ajax kampioen! Met een beetje mazzel aankomende zondag. Dan wordt koninginnennacht helemaal legendarisch. drinking smiley
Ruben.
Nou dat was dan het einde kabinet Rutte..

Ik kijk er eigenlijk niet eens meer van op...
Middag.drinking smiley

Vandaag in een zilverkleurige WRX STi gereden bij de dealer.

Reed goed, alleen had de auto een aantal missertjes.

Zo zat de kofferbak vol krassen, was het leer beschadigd (voornamelijk van de achterbank) en was de auto niet sneller dan mijn huidige Sub.
Kan hem wel laten tunen, maar dan komt er nog 2,5k euro bij de 23,5K euro die hij al moest kosten.
En hij is zilverkleurig...
Verder heeft hij nog een zwaardere koppeling en een heel klein flutspoilertje achterop.

En wat echt tegen viel, max 95 in de 2e versnelling.thumbs down

Verkloot heel je 0-100 tijd, en het rare is:

Een gewone WRX van dat type mag maar 6.500 toeren draaien en rijd dan 100 in 2.
Een WRX STi mag 7.000 toeren draien en rijd dan dus 95 in 2.
Nu heeft de STi wel 6 versnellingen, maar eigenlijk zijn die veel te kort.
Zeker na tuning schakel je je suf om niet steeds in de begrenzer te knallen.

Misser eerste klas, aangezien snel schakelen niet de beste eigenschap van een Subaru versnellingsbak is.drinking smiley
@CK
Dus een STI valt helemaal af? Nu weer gewoon kijken naar een WRX met 5 bak?

Had vandaag een RCZ mee, was er eentje met een 1.6THP 200pk.
Het blok viel me niets tegen. Tot de redline trok die er lekker aan. Weg ligging was prima, maar je moet geen monster prestaties verwachten. Ding heeft redelijk wat onderstuur in de bochten en rotondes, met de MX5 op hakkietakkie bandjes geef je hem met gemak het nakijken.
Wat ik wel ontzettend verrot vond was dat hij ontzettend lang in z'n toeren bleef hangen bij het schakelen. Het zal vast een voordeel ofzo zijn voor de snelheid, maar ik vond het wel rete irritant. Als je 6500tmp maakte en je trapt de koppeling in blijft die nog ontzettend lang hangen.
Deze discussie is gesloten.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep