Offtopic #96 - Als je wilt leren vloeken, moet je in een auto stappen

Gepost door Soloman 

Ik hang hem ook altijd aan het oor, veel teveel werk om hem op de BT te hangen

Teveel werk? Zodra de contactsleutel omgedraaid wordt schakelt hij automatisch over op bleutooth. thumbs up

Zo te zien zal ik enkele mensen nu op hun tenen trappen, maar dat niet hands-free bellen zouden ze nog harder aan moeten pakken, en gewoon die boete nog een keer over de kop ofzo. thumbs up
Porsche Gek
BMW4Life
Heerlijk, handheld bellen in de auto. Ik doe het eigenlijk elke dag.

Aii, weer een boete gehad? tongue sticking out smiley

Nee. smiling smiley

@ Daantje: Lekker bezig met de auto's! thumbs up
Superleggera

Teveel werk? Zodra de contactsleutel omgedraaid wordt schakelt hij automatisch over op bleutooth. thumbs up

Zo te zien zal ik enkele mensen nu op hun tenen trappen, maar dat niet hands-free bellen zouden ze nog harder aan moeten pakken, en gewoon die boete nog een keer over de kop ofzo. thumbs up

Volledig mee eens.
en als je dat al veel werk vindt? Jongen, dan ga je nog verschieten in het leven denk ik.....
Ach ja, veel mensen vinden het niet de moeite waard, tot er iets gebeurt.

Morgen lekker gaan eten voor verjaardag grootvader, spijtig dat het nog geen mosselseizoen is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2012 18:33 door michiel1551.
michiel1551
Ach ja, veel mensen vinden het niet de moeite waard, tot er iets gebeurt.

Dat dacht hij ook. Hoorde op het werk dat deze man, een kennis van een collega, als notoire inhaler bekend stond. Totdat het noodlot hem trof. Heb nog eventjes voor dat ongeluk in de file gestaan. Kwam zaterdagochtend net uit de nachtdienst. Maar ben gekeerd en heb een alternatieve route gevolgd. Rij iedere dag die route. En heel af en toe haal ook ik daar weleens in. Is een flauwe bocht naar rechts. In een autoweg. Waar je dus 100 mag. Maar je mag er niet inhalen. Maar bij goed zicht en flink snelheidsverschil waag ik het er dus ook weleens op. Maar als een vrachtwagen mij het zicht ontneemt uiteraard niet. Dan heb je een groot hart. Voor de overledene een te groot hart dus.
Zie hier in de buurt altijd reclameborden van sauna Diana(Zundert) staan. Vroeg me af waarom iemand helemaal naar ginder zou rijden voor een sauna. Blijkt dat het een "speciale" sauna voor rijke heren is, ahum....
Superleggera

Klopttongue sticking out smiley Maar ik vergeet altijd om m'n BT aan te zetten. Dus als die gaat pak ik hem gewoon, mits de omstandigheden het toelaten. Zit eigenlijk heel vaak met m'n telefoon te prutsen tijdens het rijden. Slechte eigenschap die ik van m'n vader heb overgenomen.

Zo te zien zal ik enkele mensen nu op hun tenen trappen, maar dat niet hands-free bellen zouden ze nog harder aan moeten pakken, en gewoon die boete nog een keer over de kop ofzo.

Hands-free bellen of niet hands-free bellen, het leidt allebei af. Dus waarom niet hands-free bellen zwaarder aanpakken en hands-free bellen stimuleren, terwijl dat ook gevaar oplevert?
Slechte eigenschappen zijn er om af te leren. Een goede test voor je vastberadenheid. Laat zien dat jij sterker bent dan je slechte eigenschap.

Hands-free bellen of niet hands-free bellen, het leidt allebei af. Dus waarom niet hands-free bellen zwaarder aanpakken en hands-free bellen stimuleren, terwijl dat ook gevaar oplevert?

Hands-free bellen leidt inderdaad ook af maar beperkt je niet lichamelijk. Als je soms van die stumpers met de telefoon aan het oor een rotonde over ziet gaan...
Riceaux

Zo te zien zal ik enkele mensen nu op hun tenen trappen, maar dat niet hands-free bellen zouden ze nog harder aan moeten pakken, en gewoon die boete nog een keer over de kop ofzo.

Met handsfree bellen kan je je beide handen tenminste gebruiken om met de auto te rijden.
Avond. Eind april/begin mei met de Alfa naar de Ring. big smile smiley

Hands-free bellen leidt inderdaad ook af maar beperkt je niet lichamelijk. Als je soms van die stumpers met de telefoon aan het oor een rotonde over ziet gaan...

Ken genoeg mensen die het grootste gedeelte van de tijd met 1 hand aan het stuur rijden. Dus als het daar om zou gaan is het bullshit. Bellen in de auto vertraagd je reactievermogen en je coŲrdinatievermogen. En om eerlijk te zijn, ik heb liever dat iemand op een stumperige manier over een rotonde gaat door het bellen dan dat hij net even een seconde of 2 te laat remt op de snelweg en ik z'n motorkap in m'n rug heb.
Het gaat erom dat je juist 2 handen aan het stuur moet hebben. Als je altijd maar met 1 hand rijdt, ben je theoretisch gezien ook verkeerd bezig. Of je nu belt, of gewoon maar ťťn hand aan je stuur hebt, je hebt sowieso minder controle.

Ken genoeg mensen die het grootste gedeelte van de tijd met 1 hand aan het stuur rijden. Dus als het daar om zou gaan is het bullshit. Bellen in de auto vertraagd je reactievermogen en je coŲrdinatievermogen. En om eerlijk te zijn, ik heb liever dat iemand op een stumperige manier over een rotonde gaat door het bellen dan dat hij net even een seconde of 2 te laat remt op de snelweg en ik z'n motorkap in m'n rug heb.

Er wordt op niet handsfree bellen bekeurd omdat dat extra gevaar oplevert ten opzichte van handsfree. Als je alles moet verbieden wat afleidt kan je niet meer in de auto stappen...

Ik ben ook geen voorstander van al dat "high-tech" gedoe in auto's. BMW bijvoorbeeld, met facebook, twitter en andere zooi. Dat hoort niet in een auto thuis...
michiel1551
Het gaat erom dat je juist 2 handen aan het stuur moet hebben. Als je altijd maar met 1 hand rijdt, ben je theoretisch gezien ook verkeerd bezig. Of je nu belt, of gewoon maar ťťn hand aan je stuur hebt, je hebt sowieso minder controle.

Discussie ging over bellen. Bellen leidt af. Afleiding is vertraagd reactievermogen. Is grotere kans om remacties/uitwijkacties van anderen niet tijdig te detecteren. Daar mee eens?

Er wordt op niet handsfree bellen bekeurd omdat dat extra gevaar oplevert ten opzichte van handsfree. Als je alles moet verbieden wat afleidt kan je niet meer in de auto stappen...

Helemaal waar. Maar waarom dan hands-free bellen stimuleren en niet gewoon bellen in de auto totaal demotiveren?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2012 22:23 door Riceaux.

Maar waarom dan hands-free bellen stimuleren en niet gewoon bellen in de auto totaal demotiveren?

Een totaalverbod zouden ze graag willen maar dat is niet te handhaven dus dan de minst slechte maar tolereren.

Vanochtend op NGC nog een mooi programma gezien. Ging over de hersenen van een mens, hoe selectief deze werken.

Er was ook een stuk over bellen en autorijden. Handsfree bellen staat gelijk aan 0.8 promille alcohol in het bloed (qua reactievermogen etc.). Zodra men een telefoon in de hand heeft tijdens het autorijden verdubbelt dit naar 1.6 promille.
@ Daniel
Goede opmerking, je hebt zo het offtopic gereanimeerdtongue sticking out smiley

Vol in de flank geraakt. Bestuurder heeft het niet overleefd. Zal in de terugslag met zijn hoofd tegen de deurpost zijn geklapt?
En als brandweerman mag je 'm er dan uitzagen. Geen lekker klusje.
Weg richting Donkerbroek toch? Als je ziet wat mensen daar soms voor capriolen uithalen qua inhalen... nut smiley
Bedenk me opeens dat we daar morgenmiddag langs moeten naar Emmen! eye popping smiley
Van de week gelezen over 'borstkloppers', huh vooral aan het eind van de maand.
Na het voltanken met veel getast en geklop voorwenden; geld vergeten! Een schuld
bekentenis moet uitkomst brengen maar tankstation is niet blij met deze ontwikkeling.

borstkloppers big smile smiley
JW01 (vanaf een Appel)
Weg richting Donkerbroek toch? Als je ziet wat mensen daar soms voor capriolen uithalen qua inhalen... nut smiley
Bedenk me opeens dat we daar morgenmiddag langs moeten naar Emmen! eye popping smiley

Hier was het ongeveer. Slechtoffer reed richting Drachten. En had dus de flauwe bocht naar rechts. Tesamen met een voor hem rijdende vrachtauto 0,0 zicht. En dan toch inhalen. Tsja!

Aan het einde van je geld een stuk maand overhebben. Medio 2005 voor het laatst debetrente betaald. Sindsdien niet meer rood gestaan. Terwijl het de jaren daarvoor schering en inslag was. Kwestie van tot hier en niet verder. 180 graden veranderen kan best.
Riceaux
michiel1551

Discussie ging over bellen. Bellen leidt af. Afleiding is vertraagd reactievermogen. Is grotere kans om remacties/uitwijkacties van anderen niet tijdig te detecteren. Daar mee eens?

Bellen leidt af, daar ben ik het volledig mee eens, maar handheld bellen geeft nog eens extra afleiding en maakt het ook een pak moeilijker om te kunnen ingrijpen.
Het ergste is nog vermoeid rijden, heb ik gemerkt. Ik werk hard en dan merk je dat je er niet meer echt bij bent achter het stuur.
Levensgevaarlijk! Als ik me moe voel pak ik de fiets, of zeg gewoon de afspraak af als ik echt met de auto zou moeten.

In deze maatschappij zien we veel als verplichtingen, daar komt dat bellen in de auto ook vandaan. Altijd haast, altijd overal op tijd zijn.
Tien minuten eerder vertrekken is geen schande, een afspraak afzeggen ook niet en even stoppen op een parkeerplaats om de telefoon ter hand te nemen al helemaal niet.

Het ergste is nog vermoeid rijden, heb ik gemerkt.

Pas ook last van gehad, stond toen in Den Helder en moest nog in de spits terug naar Rotterdam, lekker rustig aan op de cruise control.

Aan het einde van je geld een stuk maand overhebben. Medio 2005 voor het laatst debetrente betaald. Sindsdien niet meer rood gestaan. Terwijl het de jaren daarvoor schering en inslag was. Kwestie van tot hier en niet verder. 180 graden veranderen kan best.

Als ik meer uitgeef dan ik binnenkrijg zorg ik er voor dat ik meer binnenkrijg. drinking smiley

Pas ook last van gehad, stond toen in Den Helder en moest nog in de spits terug naar Rotterdam, lekker rustig aan op de cruise control.

Is het niet beter om in zo'n geval lekker van de cruise control af te blijven?
Riceaux
Als ik meer uitgeef dan ik binnenkrijg zorg ik er voor dat ik meer binnenkrijg. drinking smiley

Kijk, da's een ondernemersinstelling. thumbs up

Is het niet beter om in zo'n geval lekker van de cruise control af te blijven?

Ook mijn eerste gedachte.

Kijk, da's een ondernemersinstelling.

Toevallig ben ik ook ondernemer winking smiley
Grrr ik kan slecht tegen mensen die te laat facturen betalen. Kan ik er morgen weer achteraan bellen. -.-'
De betaalcultuur in Nederland is slecht. Gelukkig heb ik in mijn opvoeding anders geleerd. Mijn vader was eigenaar van een bouwbedrijf. En had ook met slecht betalende klanten te maken. Waardoor ik ook de andere kant van het verhaal zag. De stress die dat mijn vader opleverde. Niet leuk om dat als kind te zien.

Vanmiddag met moeder de vrouw naar Wolvega geweest. Eerst twee uurtjes in Home Center rondgekeken. Beetje mensen kijken. Daarna hapje eten bij van der Valk, ook in Wolvega. Schnitzel en Dame Blanche. Wat kan het leven toch heerlijk zijn. Als je er zelf maar wat van maakt tenminste. Dan doet het slechte weer er niet eens toe.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-04-2012 19:17 door Twingo1.

De betaalcultuur in Nederland is slecht. Gelukkig heb ik in mijn opvoeding anders geleerd. Mijn vader was eigenaar van een bouwbedrijf. En had ook met slecht betalende klanten te maken. Waardoor ik ook de andere kant van het verhaal zag. De stress die dat mijn vader opleverde. Niet leuk om dat als kind te zien.

Het kan zeker veel stress veroorzaken. Nou ben ik gelukkig financieel niet afhankelijk van deze factuurtjes, maar vervelend is het wel.
Gelukkig kan ik er straks gewoon zelf voor zorgen dat ik op tijd m'n geld krijg. drinking smiley

Vanmiddag met moeder de vrouw naar Wolvega geweest. Eerst twee uurtjes in Home Center rondgekeken. Beetje mensen kijken. Daarna hapje eten bij van der Valk, ook in Wolvega. Schnitzel en Dame Blanche. Wat kan het leven toch heerlijk zijn. Als je er zelf maar wat van maakt tenminste. Dan doet het slechte weer er niet eens toe.

Genieten van de kleine dingen in het leven is mooi! thumbs up
Riceaux

Het kan zeker veel stress veroorzaken. Nou ben ik gelukkig financieel niet afhankelijk van deze factuurtjes, maar vervelend is het wel.
Gelukkig kan ik er straks gewoon zelf voor zorgen dat ik op tijd m'n geld krijg. drinking smiley

Knokploeg? grinning smiley
Riceaux

Klinkt goed, ik zal m'n boksbeugels eens op zoeken. Of bedoelde je dat niet?drinking smiley
Ik heb hier nog ergens een basebalbat liggen, dus als je hulp nodig hebt zeg je het maar. smiling smiley

Knokploeg?

Nee ik beheer dan het geld van m'n klanten en kan dus gewoon het geld wat ze mij moeten betalen zelf overmaken. grinning smiley

Wat denken jullie toch weer slecht over mij grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-04-2012 20:18 door Riceaux.
Bossinkje
Tsja, hoe zou dat nou komen. drinking smiley

Avond! smiling smiley

Geen idee grinning smiley

Avond drinking smiley
Riceaux

Kan je zeggen, het is inderdaad behoorlijk vervelend als je er financieel afhankelijk van bent. Oftewel; zojuist maar weer 3 (!) herinneringsmailtjes verstuurd. Zucht..

Hoe waren de paasdagen bij jullie heren? Hier prima! big smile smiley
Niks bijzonders. Gisteren bij m'n opa geweest in het ziekenhuis, heeft een beroerte gehad.
JW01 (vanaf een Appel)
Niks bijzonders. Gisteren bij m'n opa geweest in het ziekenhuis, heeft een beroerte gehad.

Aii, gaat het wel weer goed met hem inmiddels?
Tsja, wat heet goed? Heeft links uitval en en hij kan heel moeilijk praten, maar dat hoort erbij.
Kan wel een paar maanden duren voordat het weer een beetje opknapt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2012 12:35 door JW01 (vanaf een Appel).
Deze discussie is gesloten.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep