Occasionwedstrijd # 178: Lange carrières Escher is de winnaar!
 | Wat ik hier vreemd vind is dat mensen stemmen op auto's vanwege de lange tijd dat ze in productie zijn. Er is er echter maar eentje die in al die jaren uit dezelfde fabriek is gerold en dat is de Morgan. Voor mij een wereldvondst van de inzender!
De andere modellen zijn meestal nog wel geproduceerd, maar alleen voor een bepaalde markt in een totaal andere fabriek in een totaal ander land dan het land van herkomst met toch een andere gedachte in mijn ogen.
|
 | Quote rzasa
Deze week gaan we opzoek naar een occasion van een model dat 15 jaar of langer in productie is of is geweest. Het gaat hierbij om modellen die in de basis zo goed als ongewijzigd zijn gebleven. Het is hierbij toegestaan dat het model door meerdere fabrikanten is geproduceerd. Ook mag de typenaam anders zijn. Hoe langer de auto in productie is geweest, des te hogere ogen gooi je!
Quote zonder Matra, met BMW
Wat ik hier vreemd vind is dat mensen stemmen op auto's vanwege de lange tijd dat ze in productie zijn. Er is er echter maar eentje die in al die jaren uit dezelfde fabriek is gerold en dat is de Morgan. Voor mij een wereldvondst van de inzender!
De andere modellen zijn meestal nog wel geproduceerd, maar alleen voor een bepaalde markt in een totaal andere fabriek in een totaal ander land dan het land van herkomst met toch een andere gedachte in mijn ogen.
Ja, er wordt helaas niet altijd gestemd zoals de wedstrijdopener het voor ogen had... 
|
 | Rijtje gemakshalve even kopiëren...
Quote rzasa
Stemtijd! Wouter 82- Lada Niva  Escher - Saab 900  michiel1551 - Land Rover Defender  J0tter - VW Kever  smarter - Morris Oxford III  Bobbeltje - Mercedes G-klasse  Spekky - VW Golf  929V6 - Datsun 1400 Bakkie  Pink Panther - Renault 16  zonder Matra, met BMW - Jaguar XJ-S  D.E.N.N.I.S. - Ford Model T  Niels. - Volvo PV445 Duett  Dutch Finnatic - VW Transporter 1  jessekraal.nl - Alfa Romeo Giulia 0fnHpuBPBq+N!RBg~~_27.JPG) Jorn. - Peugeot 205  Meike - Fiat Panda  rzasa - Tatra 613  non-turbo - VW Santana zGs+Y+BPD7yPMflw~~_19.JPG) Guus Leferink - Renault 6  D. Elzinga - Trabant  JW01 - Citroën 2CV  Kreidler - Volvo 240  British Racing Green - Morgan +4  §anitarium - Citroën HZ  j.ko - Mini  Inzending van 0ldtimer is afgekeurd. Stemmen maar, gewoon op je favorieten.
|
 | 1. michiel1551 - Land Rover Defender (een van mijn natte dromen) 2. §anitarium - Citroën HZ (mooie herinneringen aan uit mijn kindertijd toen we met zo eentje altijd hout voor de haard gingen halen) 3. JW01 - Citroën 2CV (bij twijfel tussen Mini, T en 2CV toch voor deze laatste gekozen omdat het mijn eerste eigen autootje was)
|
 | 1. D.E.N.N.I.S 2. Jorn. 3. JW01
|
 | Quote British Racing GreenJa, er wordt helaas niet altijd gestemd zoals de wedstrijdopener het voor ogen had... 
Dan kunnen we net zo goed stoppen met stemmen. De wedstrijdleider is dan de jury die bepaalt wie wint en de volgende wedstrijd organiseert. Het bespaart ook nog eens de moeite van het maken van het rijtje en de puntentelling.
|
 | Zullen we nou eens een keertje ophouden met dat geneuzel over stemmotivaties? Tenzij het te doorzichtig is (destijds een keer met de Opelfans) is het ieders eigen goed recht om op een bepaald model te stemmen lijkt me. Zolang de jury een inzending goedgekeurd heeft, heeft het totaal geen zin om over de manier van stemmen te beginnen.
1. Wouter 82 2. Meike 3. j.ko
|
 | Quote §anitarium
Zullen we nou eens een keertje ophouden met dat geneuzel over stemmotivaties? Tenzij het te doorzichtig is (destijds een keer met de Opelfans) is het ieders eigen goed recht om op een bepaald model te stemmen lijkt me. Zolang de jury een inzending goedgekeurd heeft, heeft het totaal geen zin om over de manier van stemmen te beginnen.
Dat vind ik dus niet. Als de insteek is dat de langst geproduceerde de meeste punten verdient, dan hoort dat gewoon te gebeuren. en niet anders.
Mijns isnziens moet de topic opener er gewoon voor zorgen dat de opdracht open genoeg is dat stemmen zin heeft. In dit geval dus niet. De winnaar is de Morgan, en 2 is de Kever. Klaar.
|
 | Quote stoterstangen90
Quote §anitarium
Zullen we nou eens een keertje ophouden met dat geneuzel over stemmotivaties? Tenzij het te doorzichtig is (destijds een keer met de Opelfans) is het ieders eigen goed recht om op een bepaald model te stemmen lijkt me. Zolang de jury een inzending goedgekeurd heeft, heeft het totaal geen zin om over de manier van stemmen te beginnen.
Dat vind ik dus niet. Als de insteek is dat de langst geproduceerde de meeste punten verdient, dan hoort dat gewoon te gebeuren. en niet anders. Mijns isnziens moet de topic opener er gewoon voor zorgen dat de opdracht open genoeg is dat stemmen zin heeft. In dit geval dus niet. De winnaar is de Morgan, en 2 is de Kever. Klaar.
De opdracht is misschien wat ongelukkig geformuleerd, het had inderdaad beter geweest: ga op zoek naar een auto die ten minste 15 jaar in productie is geweest. Daar zijn de wedstrijdeisen ook naar. Maar door de openingszin van de opdracht letterlijk te nemen (en niet de wedstrijdeisen) vereng je de wedstrijd vreselijk en zouden vele prachtige inzendingen nooit naar boven komen. Dat vind ik persoonlijk één van de leukste elementen van de occasionwedstrijd: allemaal geweldige inzendingen samen zien, die bovendien aan één (of meerdere) gemeenschappelijke criteria voldoen. Kijk maar eens wat een bont gezelschap de opdracht van deze week bijeen heeft gekregen! Genoeg gezeurd nu, hierbij mijn stemmen:
1. jesserkraal.nl (Alfa Romeo Giulia): geweldig model, geen wonder dat 'ie zo lang in productie is gebleven. Instant klassieker! 2. Jorn (Peugeot 205 Rallye): vooral omwille van de prachtige staat van deze Rallye 3. Meike (Fiat Panda 4x4): opnieuw topstaat en een leuke uitvoering, die je niet vaak meer tegenkomt!
Eervolle vermelding voor Dutch Finnatic (VW T1), maar ik geloof dat die inzending vanaf de dag van de plaatsing al verkocht was, staat zo ook in de titelomschrijving.
|
 | Quote Escher
Eervolle vermelding voor Dutch Finnatic (VW T1), maar ik geloof dat die inzending vanaf de dag van de plaatsing al verkocht was, staat zo ook in de titelomschrijving.
Ik heb hem nog een keer bekeken maar ik zie dat niet. Waar maak je dat uit op?
|
 | Quote Dutch Finnatic
Quote Escher
Quote Ebay
Now sold. Another poss arriving soon
|
 | Een mooi rijtje, moeilijk kiezen! Complimenten aan alle inzenders, maar er kunnen er maar drie in de punten vallen:
1. zonder Matra, met BMW – Jaguar XJ-S. Met afstand de mooiste wat mij betreft, hier droom ik van! Is ook eens op TV geweest bij Wheeler Dealers, daarna heb ik het internet afgestruind om er een te zoeken. Helaas blijft het daar dan altijd bij… geen geld, geen ruimte, geen tijd… 2. Meike – Fiat Panda 4x4. Cult-auto die door autoleken niet als zodanig herkend wordt (haha, ouwe Panda…). Nu het bijpassende vakantiehuisje in de Ardennen nog… 3. Escher – Saab 900. Lekker eigenwijze auto, en dit is een bijzondere uitvoering. Ziet er schitterend uit, staat goed op de foto en is met recht een mooi eerbetoon aan het failliete Saab.
|
 | 1. zonder Matra, met BMW - Jaguar XJ-S 2. Dutch Finnatic - VW Transporter 1 3. Jorn. - Peugeot 205
|
 | Quote 929V6
Quote British Racing GreenJa, er wordt helaas niet altijd gestemd zoals de wedstrijdopener het voor ogen had... 
Dan kunnen we net zo goed stoppen met stemmen. De wedstrijdleider is dan de jury die bepaalt wie wint en de volgende wedstrijd organiseert. Het bespaart ook nog eens de moeite van het maken van het rijtje en de puntentelling. 
Waar heb ik wat gezegd? Dat je hoge ogen gooit met de langste carrière is slechts een veronderstelling mijnerzijds natuurlijk. Je stemt op wat jij een leuke occasion vindt, zoals je dat bij iedere wedstrijd doet. Ook al duurde die carrière precies 15 jaar.
|
 | Quote stoterstangen90
Mijns isnziens moet de topic opener er gewoon voor zorgen dat de opdracht open genoeg is dat stemmen zin heeft. In dit geval dus niet. De winnaar is de Morgan, en 2 is de Kever. Klaar.
Die opdracht is helder genoeg, kijk eens naar de inzendingen!
|
 | Quote JW01 (vanaf een Appel)
Quote Dutch Finnatic
Quote Escher
Quote Ebay
Now sold. Another poss arriving soon
Ik kan mij niet herinneren dat het er stond, dan moet ik ziende blind zijn geweest. Maar soms ben ik dat... Dat zou eigenlijk betekenen dat mijn inzending afgekeurd zou moeten zijn
Jury!
|
 | @rzasa,
Niet te serieus nemen. Uiteraard ga ik er net als jij vanuit dat iedereen gewoon stemt op wat ie zelf mooi of interessant vindt.
|
 | Ik heb bij het plaatsen van de T1 niet gezien dat hij op dat moment al verkocht was. We laten het maar zo.
|
 | 1. 929V6 - Datsun 1400 Bakkie 2. j.ko - Mini 3. Bobbeltje - Mercedes G-klasse
|
 | 1 D. Elzinga - Trabant (als de muur niet was gevallen zou de kameraad dan nog steeds in productie zijn geweest?) 2 Pink Panther - Renault 16 (vooruitstrevend ontwerp) 3 j.ko - Mini (idem, daarom zo lang meegegaan?)
|
 | Uitslag:
1. Escher: 20 punten 2. Kreider: 10 punten 3. J.ko en Jorn: 9 punten 4. 929V6, zonder Matra, met BMW, Dutch Finnatic, 8 punten 5. Bobbeltje, Meike 7 punten
De rest heeft 5 of minder punten.
Escher, overtuigende overwinning. Gratuliere.
|
 | @Escher
Van harte ben benieuwd naar de volgende wedstrijd 
|
 | Bedankt aan iedereen die voor me heeft gestemd! Ik zorg zo snel mogelijk voor een nieuwe opgave 
|
|