Wie wordt de grootste autokenner van 2011? [DEEL 47]

Gepost door Pink Panther 
Raad aan de hand van een detailfoto het merk en type van een auto. Er zijn 10 opgaven en per quiz is er een inzendtijd van ongeveer een week. Elke keer zijn er zo'n 10 deelnemers, waartussen een heuse strijd plaatsvindt. Aan het einde van het jaar wordt er bekend gemaakt wie de winnaar is, en zich "De grootste autokenner van 2011" mag noemen.

Regels:

- Voor ieder goed antwoord krijg je maximaal 2 punten, 1 voor het merk, 1 voor het type. (soms is het van belang een carrosserievariant/uitvoering te noemen, als het essentieel is ťn ontbreekt kost dat je een halve punt.)
- Iedere week komt er een nieuwe quiz (van iedere regelmatige deelnemer wordt een bijdrage verwacht).
- Er zijn 10 opgaven per quiz.
- Als niemand een opgave weet, krijgt iedereen voor die auto de volle 2 punten.
- Als bij een opgave wel het merk, maar door niemand het type geraden is, krijgt iedereen voor die auto 1 punt (1 punt extra dus voor degene die het merk wel goed had).
- Antwoorden per PM versturen naar de quizmaster/topicstarter en niet in het topic posten! (en ook niet op andere sites).
- Het gaat om auto's die in (gelimiteerde) serieproductie worden/werden gebouwd.

LET OP: inzenden kan tot en met zaterdag 31 december, 20:00 uur!

Antwoorden ontvangen van:

- JW01
- 929V6

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2011 16:57 door Pink Panther.
Je mag al blij zijn dat ie er staat, wat is die site momenteel een ramp. 15 pogingen om jouw reactie te lezen nodig gehad! Belachelijk.
Tja, inderdaad waardeloos. En er zit ook geen verbetering in, lijkt het wel.
Toch mooi dat je de quiz online hebt kunnen zetten, mijn voorlopige antwoorden zojuist verstuurd.
Ik hoop dat er een goede balans is tussen makkelijk en moeilijk, zoals gezegd, ik heb hem zeer snel samengesteld. Wilde eerst uitsluitend interieurfoto's plaatsen, was echter bang dat dat te moeilijk werd.
Pink Panther
Ik hoop dat er een goede balans is tussen makkelijk en moeilijk, zoals gezegd, ik heb hem zeer snel samengesteld. Wilde eerst uitsluitend interieurfoto's plaatsen, was echter bang dat dat te moeilijk werd.

Leuke puzzel, alleen ben ik niet voor de interieuropgaven. Ik denk dat ik ze beide wel weet, maar vind het weinig met het idee van deze quiz te maken hebben. Desondanks, hulde aan de quizmaster dat er toch nog een laatste editie voor dit jaar online is gekomen.
singleframegrille
Pink Panther

Leuke puzzel, alleen ben ik niet voor de interieuropgaven. Ik denk dat ik ze beide wel weet, maar vind het weinig met het idee van deze quiz te maken hebben. Desondanks, hulde aan de quizmaster dat er toch nog een laatste editie voor dit jaar online is gekomen.

Waarom moet een autokenner quiz over de uitsluitend over de buitenzijde gaan?
Pink Panther
singleframegrille
Pink Panther

Waarom moet een autokenner quiz over de uitsluitend over de buitenzijde gaan?

Omdat dat ook hetgene is wat je het meest ziet? Ik denk dat ik van de meeste auto's geen idee heb hoe het interieur er uitziet...
Nog even ter herinnering de tussenstand (ook net gepubliceerd in deel 46), er zijn echt nog mogelijkheden!

In het nieuwe jaar ga ik weer volop meedoen!
Mach1

Goed zothumbs up.

Voor mij geldt denk ik juist dat ik het wat kalmer aan ga doen.
Alles gevonden, deze laatste opgave was goed te doensmiling smiley
Mijn doel is ook om ze allemaal mee te doen in 2012 !
Ik heb er gewoon veel te veel gemist dit jaar
7 en 10 geen idee, de rest heb ik wel denk ik.
Inzenden gesloten

De Antwoorden:

1 Opel Kadett D:

2 Audi V8:

3 Simca Ralley 1 (2 ook goed, 3 niet, die heeft een spoiler)

4 Alfa Romeo Sud Sprint:

5 Renault 7:

6 Saab 9-5 Sport Combi:

7 VW Kever 4 deurs Rometsch Taxi:

8 Autobianchi Stellina:

9 Bitter SC:

10 Willys Aero 2600:

Geen extra punten deze week.

JW01 (vanaf een Appel)
1. Opel D-Kadett
2. Audi V8 (Merk had ik al vrij snel door, type was even zoeken)
3. ?
4. 1979 Alfa Romeo Alfasud Sprint 1.5 Veloce
5. ?
6. 2011 Saab 9-5 Estate
7. Volvo PV60*
8. ?
9. ?
10. ?

8 Punten

929V6
1. Opel Kadett D
2. Audi V8
3. Simca 1000 Rallye (Rallye 1 of 2, allemaal dezelfde strepen)
4. Alfa Romeo Alfasud Sprint Veloce
5. Renault Siete
6. SAAB 9-5
7. GAZ 12 ZIM
8. Autobianchi Stellina
9. Bitter SC
10. Aero-Willys 2600

18 Punten

Modus
1. Opel Kadett D
2. Audi V8
3. Simca 1000 Rallye 2
4. Alfa Romeo Alfasud Sprint
5. Renault 7
6. Saab 9-5 SportCombi
7. Lincoln??
8. Autobianchi Stellina
9. Bitter SC
10. ??

16 punten

Bobbeltje
1. Opel Kadett D
2. Audi V8 4,2L QUATTRO
3.
4. Alfa Romeo Sprint
5.
6.
7.
8.
9.
10.

5 Punten

Guus Leferink
1. Opel Kadett D
2. Audi V8
3. Simca 1000 Rally
4. Alfa Romeo Sprint
5. Fasa - Renault 7
6. Saab 9-5 Estate
7.
8.
9.
10.

12 Punten

Escher
1. Opel Kadett D
2. Audi V8
3. Simca 1000 Rallye 2
4. Alfa Romeo Alfasud Sprint
5. Renault 7
6. 9-5 SportCombi/Estate
7. 1953 Volkswagen Beetle Rometsch-Taxi
8. ??
9. Bitter SC
10. Holden ??

16 Punten

Singleframegrille
1 Opel Corsa A
2 Audi V8
3 Simca 1000
4 Alfa Romeo Alfetta GTV
5 Renault 7
6 Saab 9-5
7 Oldsmobile
8 Oldsmobile
9 Nissan Silvia
10 Chevrolet

8 Punten

D. Elzinga
1. Opel Kadett 1.2 S (modeljaar 1984)
2. Audi V8 (Typ 4C)
3. Simca 1000 Rallye
4. Alfa Romeo Alfasud Sprint Veloce
5. Renault Siete
6. Saab 9-5 Estate
7. Volkswagen Kšfer Rometsch Taxi (ofwel een vierdeurs brilkever)
8. Autobianchi Stellina
9. Bitter SC
10. Willys Aero

20 Punten

Jotter
1. Opel Kadett
2. Audi 80
3. DeTomaso
4. Alfa-Romeo GTV
5. VW Jetta
6. SAAB 9-5 Estate
7. Ford Super Deluxe
8. Zagato
9. Mazda 929
10. Pontiac

6 Punten
Heren, welk een geweldige eindknal, met name voor D.Elzinga die deze editie met overmacht heeft gewonnen, en voor Guus Leferink die nog net even een plaatsje pakt.

De grootste felicitatie gaat naar Escher die zijn titel prolongeert. Van harte!

Een goede jaarwisseling allemaal en tot in 2012

(wie maakt editie 2012-1?)
Al had ik meegedaan, dan had ik Guus niet meer af kunnen houden... Gezien de hogere gemiddelde score is hij terecht boven mij gekomen. smiling smiley

Gefeliciteerd Escher voor de jaaroverwinning en D.Elzinga voor deze!
En dank sfg voor het netjes bijhouden van alle scores. thumbs up
Dat natuurlijk niet te vergeten! eye popping smiley Bedankt SFG!
Bedankt SFG! smileys with beer

Nooit van gehoord die Rometsch... Ik heb VW bij het googlen naar "split rear windows" zelfs weggefilterd... nut smiley
Die SAAB is eigenlijk een one-off...
singleframegrille
Mach1

Goed zothumbs up.

Voor mij geldt denk ik juist dat ik het wat kalmer aan ga doen.

Ga je wel weer wekelijks de scores bijhouden dan?

Anders moet iemand anders het gaan doen namelijk...
Bedankt iedereen voor de fijne nieuwjaarswensen en de felicitaties! Zal dit jaar proberen om op regelmatige basis aan dit geweldig tijdverdrijf te blijven deelnemen, hoewel de studies steeds meer tijd in beslag nemen... Maar ja, zo ontspannen we nog eens een keer! smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep