Tekenwedstrijd #4 Lancia

Gepost door Basjc 
Lancia is een prachtig merk met enorm veel potentie, het zou onder de juiste omstandigheden met goede modellen kunnen concurreren met de grote Duitse drie. Helaas is dat op dit moment niet zo...

Zie hier:

Aan jullie de taak om de glorie jaren van Lancia te laten herleven!

Wat inspiratie uit het verleden van Lancia:

Enz. enz......

In principe mag je maken wat je wil, zolang het maar een Lancia is!

De regels:

- de winnaar (mag) maakt de nieuwe wedstrijd- perspectief maakt niet uit, maar word wel op prijs gesteld.
- max. Een inzending per deelnemer (dan bedoel ik je mag wel meerdere plaatjes van je auto posten (graag zelfs), maar niet 2 verschillende autos)
- plaats de tekening op een mooi groot formaat in de wedstrijd.
- WIP's zijn toegestaan. Toch mag er maar één afbeelding van je tekening in het topic staan.
- Updates plaats je in het bericht waar je je tekening voor het eerst liet zien.
- gifjes alleen als link.

inlever datum: Tot vrijdag 18 januari 22:00 en stemmen tot maandag 21 januari 22:00

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2012 21:12 door Basjc.
Re: Tekenwedstrijd #4 Lancia
27-12-2012 20:36
Leuk thema, al vermoed ik dat de meeste deelnemers achterom zullen kijken in plaats van vooruit.
jammer dat je de 2 lelijkste van het gamma laat zien en deze (imo schitterende auto) vergeet
Dat is inderdaad een hele mooie Chryslerspinning smiley sticking its tongue out
Oehh Italiaans design. Moeilijk hoor!

Ik ga een coupe maken, denk ik. Want coupes zijn vaak mooi

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2012 22:08 door Jasper1997.
Leuk thema thumbs up,

De uitdaging wordt idd om niet naar het verleden te kijken, ik denk dat dat nog behoorlijk moeilijk gaat worden.
Ik ben benieuwd wat er allemaal uitkomt
Deze mag ook gerust als inspiratie dienen:

-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2012 16:02 door Jasper1997.
Lancia heeft schreeuwend mooie auto's gemaakt. De enige auto die ik op dit moment nog een beetje mooi vind is de Ypsilon.

Ik ga denk ik een elegant gelijnde 4 deurs sedan maken. Maar wel 1 die opvalt door zijn design, net zoals de C6 voor Citroen deed.

Ik zag nog iets in het reglement

De regels:

- de winnaar (mag) maakt de nieuwe wedstrijd- perspectief maakt niet uit, maar word wel op prijs gesteld.
- max. Een inzending per deelnemer (dan bedoel ik je mag wel meerdere plaatjes van je auto posten (graag zelfs), maar niet 2 verschillende autos)
- plaats de tekening op een mooi groot formaat in de wedstrijd.
- WIP's zijn toegestaan. Toch mag er maar één afbeelding van je shop in het topic staan.
- Updates plaats je in het bericht waar je je tekening voor het eerst liet zien.
- gifjes alleen als link

Wij maken geen shops, wij maken tekeningen nut smiley
Of de Thesis... Prachtige auto.

En niet te vergeten, de Kappa Coupé...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2012 00:53 door JW01 (vanaf een Appel).
Ik kom normaal gesproken nooit in de tekentopics (en de laatste tijd sowieso weinig in de Knutselhoek), maar deze wedstrijd ga ik wel in de gaten houden.
Re: Tekenwedstrijd #4 Lancia
30-12-2012 10:02
Ik had niet anders van je verwacht, lybra. En voor de tekenaars die lybra niet kennen: consulteer hem als je vragen hebt over je Lancia-ontwerp! big smile smiley
In eerste instantienwilde ik niet meedoen omdat jasper1997 hetzelfde ging maken, maar ik doe toch mee(thema coupé)
Deze vergeten jullie helemaal (hoe durven jullie tongue sticking out smiley)

Dan ook maar gelijk even de nieuwe delta

En om lybra niet kwaad te maken

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2013 11:15 door Jazzzo.
Ik kan zelf geen fatsoenlijke tekening maken, maar ook ik blijf hier toch even meekijken big smile smiley
Ik voel wel wat voor deze teken-wedstrijd. Sinds een tijdje een vaste pc staan hier + teken tablet.

Laat ik een hint geven.

Waar het vuur kruist, zullen die beesten lachen !
Vwing
...Wij maken geen shops, wij maken tekeningen nut smiley

weet ik, dit is ook niet mijn inzending. Dit is een impressie over wat ik ga maken. smiling smiley
Nee, dat bedoelde hij voor.het woordje shop in de regels
Vraagje trouwens, mag ik ook een 3D tekening maken, helemaal vanaf 0 ? Ik zie niet in de regels dat het niet mag ?

Heb nu ongeveer 3 uur zitten tekenen in PaintShop, maar het wil maar niet echt lukken. Wil proberen om de auto die ik voor ogen heb toch in te sturen, hopelijk lukt het mij in 3D wel ??
Leuk idee, misschien ga ik hier iets van maken!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2012 09:15 door OB1.
@ Meike

Volgens mij hadden we in het begin besloten dat het alleen in Photoshop ingekleurd mocht worden. Maar er is nooit echt een verduidelijking gekomen voor deze regel.

Ik vind dat het voor deze wedstrijd of de volgende in ieder geval vastgesteld moet worden of er nou met de computer getekend mag worden of niet.
Na 4 wedstrijden zouden we toch genoeg info moeten hebben? eye rolling smiley

En het woordje shop moet idd weggehaald worden want nu is het gewoon copy paste gedaan van de shop wedstrijden en dat is gewoon amateuristisch.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2012 12:32 door Vwing.
Vwing
@ Meike

Volgens mij hadden we in het begin besloten dat het alleen in Photoshop ingekleurd mocht worden. Maar er is nooit echt een verduidelijking gekomen voor deze regel.

Ik vind dat het voor deze wedstrijd of de volgende in ieder geval vastgesteld moet worden of er nou met de computer getekend mag worden of niet.
Na 4 wedstrijden zouden we toch genoeg info moeten hebben? eye rolling smiley

En het woordje shop moet idd weggehaald worden want nu is het gewoon copy paste gedaan van de shop wedstrijden en dat is gewoon amateuristisch.

Helemaal tekenen met de computer vind ik dat het niet zou mogen, het is nml een tekenwedstrijd en geen computerwedstrijd. Als we het inkleuren met de computer zouden verbieden zouden er fiks minder deelnemers(denk ik) meedoen.

Dus..
Inzending gewijzigd, nog tips etc?

Edit: is het perspectief goed?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2012 15:56 door Jazzzo.
@ Ja-zo

Je tekeningen worden steeds ietsje mooier. En het is moeilijk te zien waar je simpel kan verbeteren maar ik denk dat ik het kan zien.

- Probeer je auto van een lager perspectief te tekenen, Zo is het moeilijk om de lijnen van de auto tot zijn recht te laten komen. (kikker perspectief)
- Maak de spaken van de velgen meer 3D, op dit moment zie je niet dat de spaken dikte hebben als het ware.

Ik denk als je dat doet dat je tekening al veel beter naar voren komt. Want als ik naar de tekening kijk en ik de wielen weghaal klopt het al een stuk beter.

Ik hoop dat je daarmee verder kan. Voor de rest een leuk modelthumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2012 18:37 door Vwing.
Vwing
@ Ja-zo

Je tekeningen worden steeds ietsje mooier. En het is moeilijk te zien waar je simpel kan verbeteren maar ik denk dat ik het kan zien.

- Probeer je auto van een lager perspectief te tekenen, Zo is het moeilijk om de lijnen van de auto tot zijn recht te laten komen. (kikker perspectief)
- Maak de spaken van de velgen meer 3D, op dit moment zie je niet dat de spaken dikte hebben als het ware.

Ik denk als je dat doet dat je tekening al veel beter naar voren komt. Want als ik naar de tekening kijk en ik de wielen weghaal klopt het al een stuk beter.

Ik hoop dat je daarmee verder kan. Voor de rest een leuk modelthumbs up

Bedankt voor de reactie! Ik heb al een paar keer geprobeerd kikker perspectief (hier een vb : <a href="[picturepush.com] src="[www3.picturepush.com]; border="0" alt="Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing" /></a>winking smiley maar elke keer komt er niet zo'n mooi resultaat uit, maar ik blijf oefenen!

Die spaken ga ik nog even aanpassen, door wat lijnen weg te gummen, want ik wilde deze natekenen: <a href="[picturepush.com] src="[www3.picturepush.com]; border="0" alt="Image Hosted by PicturePush - Photo Sharing" /></a>

Waarom schrijf je eigenlijk ja-zo ipv jazzzo?

Edit: ik moet echt een ander programma gaan gebruiken met uploaden, de eerste link is de goede!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-01-2013 12:07 door Jazzzo.
Jazzzo, probeer inderdaad meer een kikkervors perspectief te gebruiken, nu is de hele auto een beetje scheef. De wielen staan verkeerd en hij lijkt van een steile helling af te rijden.
Kikkerperspectief?!? Als je dat zoekt op google krijg je niks over tekenmanieren fz
Dat is ook niet helemaal het juiste woord voor wat ik bedoel.

Je verdwijnpunt moet lager liggen
Ah, dat! Het voelt wel cool om je eigen ontwerp na te tekenengrinning smiley
@Jazzzo: Qua model vind ik 'm helemaal niet gek. Gedurfde koplampen en het stuk in de bumper met de mistlampen erin vind ik ook leuk vormgegeven. Wat ik minder vind is dat de A-stijl wel heel vroeg begint, ik zou liever zien dat die wat verder naar achteren begint. Plus ik denk dat twee extra lijnen op de motorkap (vanaf het logo naar de voorruit; zie de nieuwe Thema of Flavia, die hebben dat ook) 'm wat meer laten aansluiten bij het huidige Lancia-gamma.
Jazzzo
En nu?

Lijkt alsof hij nu een stuk korter is qua achterruit, maar een veel langere (té lange?) kont heeft...
Maar komt alvast veel beter over vanuit dat perspectief thumbs up
Gewijzigde inzending
Ik ben hiermee net bezig geweest. Het idee is om een Lancia te maken op basis van de techniek van de Alfa 4C, dit is goedkoper en daardoor haalbaar voor Lancia.

Ik moet 'm hier en daar nog wat fijn slijpen maar het idee staat erwinking smiley
thumbs up

Ik vind het altijd zo knap hoe je die lijnen zo vlekkeloos en recht krijgt, doe je dat met een speciale techniek ofzo?
Wow, ziet er goed uit zeg !!

Toch een puntje van (opbouwende) kritiek: De heupen vind ik erg breed en 'lomp' overkomen, de raamlijn zakt ook net iets te snel naar mijn mening. Het zou, zeker in lijn met sportieve Lancia's uit het verleden wat hoekiger mogen, zo heb je net wat meer balans in voor en achterzijde en de eventuele eigenaar van de eventuele productieversie heeft wat beter zicht naar achteren ! winking smiley
Wat ik wel grappig vind is dat de rechterkant van de neus op het oog erg gedrongen lijkt te zijn, voor mijn gevoel zou hij wel een cm breder mogen. Voor jouw gevoel blijkbaar eerst ook want de oude lijnen staan er nog! Wel benieuwd hoe dat eruit zag, klopte dat nog veel minder?
Jazzzo
thumbs up

Ik vind het altijd zo knap hoe je die lijnen zo vlekkeloos en recht krijgt, doe je dat met een speciale techniek ofzo?

Je hebt daar een speciale liniaal voor, alleen die is niet rond maar heeft van de kringeltjes .

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2013 16:18 door Jasper1997.
Ik vond dat Lancia nog een moderne sedan miste, de 300 C Thema is een belediging voor een naam zoals Lancia.
Dus heb ik de opvolger voor de veel stijlvollere Lancia Thesis gemaakt.

De foto brengt de kleuren helaas niet goed naar voren.

Lancia Thesis 2013
Ook al zo mooi!thumbs up

Met wat heb je m ingekleurd?
Jasper1997
Jazzzo
thumbs up

Je hebt daar een speciale liniaal voor, alleen die liniaal is niet rond maar heeft van de kringeltjes .

Ik kan nergens zo'n foto vinden.

Ik begrijp niet echt wat je bedoeldconfused smileydrinking smiley

Sorry dat ze niet zo duidelijk zijn, komt door de belichting.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2013 22:12 door BlueOrange.
22:00 gaat niet lukken sad smiley
Heb problemen met uploaden.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2013 22:00 door BlueOrange.
Zo hij is klaar.
Het perspectief kan een beetje raar zijn omdat ik ze een beetje schuin heb gefotografeerd.
BlueOrange
22:00 gaat niet lukken sad smiley
Heb problemen met uploaden.

Je hebt tot 18 januariwinking smiley

Mooie tekeningen in dit topic!

@Jazzzo en Jasper1997: Ik gebruik nooit linialen of iets wat daar op lijkt. Alles uit de losse pols, is een kwestie van oefenen. Heel veel schetsen maken, je kan makkelijk in 10 minuten 5 verschillende schetsen maken en er dan 1 uitkiezen die je dan netjes uitwerkt. Ik ben als klein kind begonnen met het tekenen van dieren, later over gestapt op auto's en heb zo in de loop der jaren heel wat getekend. Ik zit altijd in de les kleine schetsjes te maken in m'n schrift.
O, had dat over het hoofd gezien grinning smiley. Dacht dat het om de 2 weken was.
@Basjc: Hoe oud ben je dan???

Die Lancia op basis van de 4C kan een soort opvolger zijn voor de 037 (en de Stratos)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2013 23:50 door Golf V6.
Ben onlangs 20 gewordenwinking smiley

Van die 037 klopt, dit waren de 2 plaatjes die ik open had staan bij het tekenen van mijn ontwerp:

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep