Wedstrijd week 47 || Austin Healey

Gepost door Scheur-ijzer 

Vanaf deze week verschijnen de wedstrijden weer op donderdagavond, want ik moet vrijdagochtend voortaan weer om half negen op school zijn. Dat was de huishoudelijke mededeling, dan nu iets belangrijkers: de Austin Healey. Twee maanden terug aangevraagd door Pink Panther, hoog tijd om hem nu eens in te zetten als wedstrijdfoto.

De foto moet een breedte hebben van exact 800 px. De hoogte is 600 px, met een marge van 20%.
WIP's zijn toegestaan. Toch mag er maar n afbeelding van je shop in het topic staan.
Updates plaats je in het bericht waar je je shop voor het eerst liet zien.
GIF-jes alleen als link.
Uiterst tijdstip van inleveren: volgende week donderdag vr 22:00 uur (later is op eigen risico).

Groot!
Vraagje, ook al kom ik maar amper in de wedstrijd topics kijken, vind ik het bovendien zonde dat de opkomst sinds een tijdje de opkomst zo laag is.

Is het niet beter om nieuw talent de tijd te geven en wedstrijden te verlengen naar 2 weken ? Meer inzendingen, meer keus, eerlijker en meer plek voor jong talent dat de foto's op realistische wijze weten te shoppen.

Met natuurlijk de vraag, wie word de volgende SVF, YellofCab of Scheur-ijzer ? smiling bouncing smiley

*als ik al kom kijken, dan neem ik gelijk een topic of 5 door totdat ik weer bij ben en alle wedstrijden heb gezien. Hierbij zal ik kijken (ik beloof niets) om voortaan ook weer te gaan stemmen. winking smiley
Meike
Meer inzendingen, meer keus

Maar is dat wel zo? Stel dat je in de wedstrijden van week 47 en 48 beiden vijf inzendingen hebt, zijn er dan in een samengestelde week van 47 en 48 ook tien inzendingen? Ik denk het niet, want mensen kunnen geen twee keer met dezelfde wedstrijd mee doen. Nu doen er wel vaak mensen twee weken achter elkaar mee. Dus je hebt met dat systeem over een jaar genomen minder inzendingen, en veel minder variatie qua wedstrijdfoto's.
Okee, benieuwd wat jullie hier van maken. Zoals al eerder gezegd, ik kan het niet en heb ook (nog) geen behoefte het te leren.

Ik denk echter dat 2 weken wel degelijk verschil kan maken. Nu zullen er mensen zijn die het wel beheersen, maar dit niet in een paar dagen voor elkaar krijgen, door werk, door ander verplichtingen, door het werktempo, etc.
Wellicht gaan die met een termijn van 2 weken wel de uitdaging aan, bijv. om dat er dan 2 weekenden in zitten.
Ik denk dat dat mij persoonlijk ook wel goed uit zo komen, en dat de kwaliteit van mijn shops hoop ik ook beter wordt. hoop ik...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2012 23:20 door JW01 (vanaf een Appel).
Het is trouwens een Healey 3000, ook wel the big Healey genoemd. Het is inderdaad wel een roadster, maar dat is niet de handelsbenaming.
Ik heb het aangepast in de beginpost, zelf weinig verstand van oldtimers. grinning smiley

Desondanks heb ik wel een paar ideen.
Scheur-ijzer
Meike
Meer inzendingen, meer keus

Maar is dat wel zo? Stel dat je in de wedstrijden van week 47 en 48 beiden vijf inzendingen hebt, zijn er dan in een samengestelde week van 47 en 48 ook tien inzendingen? Ik denk het niet, want mensen kunnen geen twee keer met dezelfde wedstrijd mee doen. Nu doen er wel vaak mensen twee weken achter elkaar mee. Dus je hebt met dat systeem over een jaar genomen minder inzendingen, en veel minder variatie qua wedstrijdfoto's.

Volledig mee eens!
Als je overgaat naar 2 wekelijkse wedstrijden ben ik bang dat dat het begin van het einde inluidt. Overigens is de afnemende belangstelling voor de wedstrijden inherent aan de leegloop van het forum (zie de statistieken van Geelhoed) door de concurrentie van social media (twitter, facebook etc.)

Misschien is dit om te beginnen een goede aanleiding om de vreselijke naam knutselhoek overboord te gooien voor een volwassener en serieuzer klinkende naam (ontwerpen & impressies / photoshop & design) en gebruik te maken van die social media om zo meer aandacht te trekken (als ik op mijn werk vertel dat ik meedoe met shopwedstrijden voor de knutselhoek wordt ik vierkant uitgekachen.tongue sticking out smiley)
SVF

Misschien is dit om te beginnen een goede aanleiding om de vreselijke naam knutselhoek overboord te gooien (...)

Begin je weer? winking smiley
Yellow Cab
SVF

Misschien is dit om te beginnen een goede aanleiding om de vreselijke naam knutselhoek overboord te gooien (...)

Als mensen voor het eerst op het forum komen zien ze knutselhoek niet gelijk als teken en photoshop hoek, dat was zo ook op het begin bij mij. Ik begrijp de mening van svf dus volkomen.
Als moderator kan jij het toch aanpassen?winking smiley
Als redelijk trouwe volger ook even een duit in het zakje:

Misschien een idee om elke twee weken twee wedstrijden naast elkaar te laten lopen? Dan kun je als deelnemer kiezen tussen n van de twee, of allebei. En je hebt meer tijd om te shoppen dus geen WIP's meer als inzending. Als er nu een wedstrijdfoto wordt geplaatst die niet aanspreekt, gebeurt er een hele week niks en dat is ook jammer.

Ben het trouwens wel eens met SVF voor wat betreft de naam "Knutselhoek", dat mag wel iets dynamischer.
Yellow Cab
SVF

Ik moest lachen.

Twee weken voor een wedstrijd zou ook mijn voorkeur hebben. Ik kijk nog wel trouw naar alle topics maar ik heb tegenwoordig eigenlijk geen tijd over om in n week een goeie shop te maken. Meestal begin ik er ook niet aan, omdat ik weet dat ik het niet af ga krijgen. Met een week extra wordt het een ander verhaal smiling smiley

De suggestie van 929V6, twee wedstrijden naast elkaar, is in mijn ogen helemaal een goede. Elke week een nieuwe foto voor mensen die elke week iets willen maken, maar tegelijk twee weken voor mensen die minder tijd hebben. Win-win big smile smiley

Edit: excuus, ik zie dat de discussie in het offtopic verder gaat. Had ik nog niet gezien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2012 19:33 door .Timo.
Wat de wedstrijdfoto betreft, men rommelt niet met klassiekers...
Deze wagen shoppen is eigenlijk heiligschennis sad smiley
Een ander kleurtje kan toch wel: British Racing Green bijvoorbeeld?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2012 20:55 door SVF.
Carrosserieveranderingen of subtiele tuning kunnen ook prima, als 't maar zorgvuldig wordt uitgevoerd. winking smiley
Jazzzo
Als moderator kan jij het toch aanpassen?winking smiley

Yellow Cab
Nee.

Alleen degene die de website onderhoudt. (Jan Renting?)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2012 00:21 door JW01 (vanaf een Appel).
SVF
(...) British Racing Green bijvoorbeeld?

Da's geen British Racing Green, dat lijkt meer Shamrock Green. winking smiley
Yellow Cab
SVF
(...) British Racing Green bijvoorbeeld?

Da's geen British Racing Green, dat lijkt meer Shamrock Green. winking smiley

Kan ook, maar British Racing Green is eigenlijk een verzamelnaam voor diverse (donkere) tinten groen: zie de Nederlande Wikipedia pagina
En op een foto kan een kleur heel anders lijken dan in het echt. Eigenlijk lijkt de kleur van mijn eigen Baleno ook veel op British Racing Green, maar op de foto's oogt het veel lichter en meer blauw-achtig.

Maar genoeg hierover: waar blijven de shops? (ik denk dat ik deze oversla)
SVF
(...) waar blijven de shops?

winking smiley
Srry maar ik vind dit geen yc waardige shop sad smiley
Het lijkt net dat er geen ramen inzitten en de lichtinval: hij is aan de voorkant grijs en aan de zijkant spierwit

ik denk dat ik deze oversla

Ik heb me bedacht:

Een British Racing Boat...

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2012 19:19 door SVF.
Nu wel als het goed is, Photobucket doet raar..
Sinds Photobucket een nieuwe layout heeft werkt het niet zo soepel. Maar terug naar de oude layout gaat ook niet altijd.
@YC,

Het interieur lijkt veel te breed voor de auto en de hoek van de voorruit/het dak klopt voor mijn gevoel niet helemaal.

@SVF,

Onduidelijk of de auto nu opstijgt uit het water of tot halverwege de grille is verzopen...

@QRN,

Netjes, alleen weet ik nog niet wat ik van die groene ruiten moet vinden. Chroomlijstje of rubber om de voorruit zou ook wel mooi staan, gelijmde ruiten zijn wat te modern.
929V6
Het interieur lijkt veel te breed voor de auto en de hoek van de voorruit/het dak klopt voor mijn gevoel niet helemaal.

Toch zou het moeten kloppen, ik heb de hele bovenkant in n keer overgenomen. Mijn donor was een Jaguar Mark V. winking smiley
929V6

@QRN,

Netjes, alleen weet ik nog niet wat ik van die groene ruiten moet vinden. Chroomlijstje of rubber om de voorruit zou ook wel mooi staan, gelijmde ruiten zijn wat te modern.

Mijn donor komt uit 1964, valt wel mee hoe modern het is. Misschien dat ik de ruiten nog aanpas, vind het groene wel hip staan.
Yellow Cab
929V6

Toch zou het moeten kloppen, ik heb de hele bovenkant in n keer overgenomen. Mijn donor was een Jaguar Mark V. winking smiley

Dan is de hele bovenkant misschien iets te breed en te verdraaid ten opzichte van de rest...
Aston Healey... Alleen QRN. grinning smiley

Robert...
Hoezo is er eigenlijk van Austin Healey nog geen nieuw model uitgekomen? Wie heeft de merkrechten eigenlijk tegenwoordig?
Moet er overal een nieuw model van uitkomen dan???
Zo, ik heb ook maar weer eens een poging gewaagd...

Aanpassingen zijn vooral details zoals de ramen, grille etc.
Golf V6
Moet er overal een nieuw model van uitkomen dan???

Moeten alle historische merken een stille dood sterven dan? crying smilie
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

Klik hier om in te loggen

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep