Skoda Rapid + vijfdeurs Audi A1 + Seat IBE Geneva Concept + Renault Clio RS N4

Gepost door Yellow Cab 
Als je de laatste spyshots bekijkt, lijkt de Skoda Rapid gewoon een Volkswagen Vento met een Fabia-sausje te worden:

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-07-2011 20:43 door Yellow Cab.
Re: Skoda Rapid
16-06-2011 17:31
Grappig, ik zat ook net naar die spyshots te kijken.

Mooi gedaan hoor. Skoda hoeft hem alleen niet naar NL te halen, volgens mij is hier niet heel erg veel vraag naar (tenzij ze hem voor een scherpe prijs kunnen aanbieden).
Audi A1 vijfdeurs
17-06-2011 14:02
Concurrent Mini biedt een vijfdeursversie aan, maar komt die er ook van de Audi A1? Ooit was er wel een concept car in die richting, maar daarna werd het stil. Een productiemodel zou er zo uit kunnen zien:

Jammer alleen dat die Rapid NIET op de Vento o.i.d. gebaseerd is maar op de Polo !!
Vento is ook gebaseerd op de Polo hoor. Klik.
Re: Audi A1 vijfdeurs
17-06-2011 14:23
FW Ta-183 Huckebein I
Jammer alleen dat die Rapid NIET op de Vento o.i.d. gebaseerd is maar op de Polo !!

De Vento is een Polo sedan!
17-06-2011 14:27
FW Ta-183 Huckebein I

Misschien het topic met de spyshots nog eens bestuderen? winking smiley
Even de moderator powers gebruikt om het topic te splitsen? tongue sticking out smiley

Ik moet zeggen dat beide shops weer erg goed gedaan zijn, en al ben ik niet de grootste VAG-fan (om er maar eens een eufemisme in te gooien), ik moet zeggen dat de Skoda er stukken beter uitziet dan andere auto's in die klasse, uiteraard op de nog steeds mooie Mitsubishi Lancer na.

De Audi doet me niet zoveel, maar verbazingwekkend genoeg ziet 'ie er toch wat minder saai en slaapverwekkend uit dan de driedeurs A1, en de proporties kloppen zonder meer beter. Ik heb alleen wel het idee dat dat laatste meer komt omdat de 3-deurs zo'n lelijk ding is dan dat deze vijfdeurs echt heel geslaagd is. Een verbetering is het zeker, en shoptechnisch is er weer bar weinig op aan te merken.

Robert...
Robert...
Even de moderator powers gebruikt om het topic te splitsen? tongue sticking out smiley

Scherp. grinning smiley

Vallen de Lancer en de Vento echt in dezelfde klasse? Volgens mij wordt de VW onder de compacte sedans gerekend, ik heb 't idee dat de Lancer een klasse groter is. Hoe dan ook: bedankt voor de complimenten, het gaat hier tenslotte om de shops. winking smiley
Volgensmij is de Lancer een klasse kleiner dan auto's als de Mondeo en 508, in die klasse zat vroeger de Galant. Bovendien is de grootste concurrent van de Lancer de Subaru Impreza, en dat is ook een compacte middenklasse sedan, net zoals de Rapid.

Robert...
Lancer = C-segment
Rapid = Polo = B-segment.
JoŽl D.
Vento is ook gebaseerd op de Polo hoor. Klik.

Tsja, en wat zegt jouw eigen link?? : " De Volkswagen Vento is een sedan van het Duitse automerk Volkswagen op basis van de Golf Mk III. "
Dus volgens jou is een Polo een Golf....confused smiley

Mach1

zie hierboven...

Yellow Cab
Misschien het topic met de spyshots nog eens bestuderen? winking smiley

volgens mij ben ik zo ongeveer de enige die dat nu juist gedaan heeft....
Ja, en als je wat verder leest dan je neus lang is lees je het volgende: "De naam Vento wordt in 2010 opnieuw van stal gehaald voor een op de Polo gebaseerde sedan speciaal voor de Russische en Indiase markt. "
17-06-2011 19:06
FW Ta-183 Huckebein I
Mach1

zie hierboven...

Je zit er toch echt naast! De Vento I was idd een Golf III sedan, de vorig jaar gepresenteerde Vento II is echter een Polo V sedan.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2011 19:09 door Mach1.
17-06-2011 19:15
FW Ta-183 Huckebein I
volgens mij ben ik zo ongeveer de enige die dat nu juist gedaan heeft....

Nee dus. winking smiley Maar ik denk de verwarring wel te begrijpen: jij refereert volgens mij aan de Vento I. Dat was inderdaad een sedan op basis van de Golf. De auto waar het in dit topic over gaat, is de Vento II, een sedan uit 2010, gebaseerd op de meest recente Polo. Die auto wordt niet in West-Europa geleverd, maar schijnt dus wel degelijk de basis te worden voor een nieuwe Skoda Rapid.

... en zullen we 't nu weer over de shops hebben?
Hmm, dan had ik het dus ook fout en is zijn auto's als de Lancer, Impreza, Jetta en Fluence dus inderdaad een klasse hoger.

Robert...
Call me twisted, maar ik vond de originele Rapid uit de jaren 70/80 mooier eye popping smiley
Dit is de enige Skoda die de naam Rapid mag dragen. Ze hebben al eerder geprobeerd een nieuwe Rapid te maken, met de conceptnaam 'Tudor', maar dat is nooit wat geworden. Laten ze de nieuwe dan maar Tudor noemen, want deze lijkt totaal niet op de oude Rapid.

Toch een mooie shop, Yellow winking smiley
.Roelovskż
Dit is de enige Skoda die de naam Rapid mag dragen. Ze hebben al eerder geprobeerd een nieuwe Rapid te maken, met de conceptnaam 'Tudor', maar dat is nooit wat geworden. Laten ze de nieuwe dan maar Tudor noemen, want deze lijkt totaal niet op de oude Rapid.

Toch een mooie shop, Yellow winking smiley

Ben je gek geworden? Rapid is een prima naam voor een Skoda in die klasse...

Ik zag trouwens dat de shop van Yellow Cab gebruikt wordt op deze site

Hoe heb jij je copyrights geregeld YC? ;-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2011 13:51 door Antigoon.
Antigoon
(...) Hoe heb jij je copyrights geregeld YC? ;-)

Niet al te best, dat blijkt maar weer. grinning smiley Ik heb ze maar even een berichtje gestuurd. Aanvulling: Ik kreeg al een keurig mailtje terug, ze gaan mijn naam als bron vermelden. Netjes. Tweede aanvulling: Ze vragen nu ook of ik voor hen wil shoppen. Hmm.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2011 17:44 door Yellow Cab.
Yellow Cab
Antigoon
(...) Hoe heb jij je copyrights geregeld YC? ;-)

Niet al te best, dat blijkt maar weer. grinning smiley Ik heb ze maar even een berichtje gestuurd. Aanvulling: Ik kreeg al een keurig mailtje terug, ze gaan mijn naam als bron vermelden. Netjes. Tweede aanvulling: Ze vragen nu ook of ik voor hen wil shoppen. Hmm.

Nou Christiaan, je naam staat er nu bij heur ;-)

En ach, misschien kun je er nog een leuk zakcentje aan over houden, maar onderschat het niet, "verplicht iets afleveren op een deadline" is heel wat anders dan "een beetje leuk aanfrŲbellen" (het ene doe je als je zin hebt, het andere moet)

Maar wel koel toch?

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2011 21:42 door Antigoon.
Skoda IBE Geneva Concept
23-06-2011 20:04
Autoweek meldt dat de volgende Seat Leon ook als stationwagon leverbaar wordt. Van die Leon is nog opmerkelijk weinig zichtbaar: de impressie van Larson gaat nergens over en de spyshots laten dik ingepakte modellen zien. Toch beweren ingewijden te weten dat de IBE Concept als voorbeeld moet dienen.

Voordat het zover is, maakt Seat ons misschien nog wel lekker met een concept car van die stationwagon, net zoals ze met de Concept IBZ deden. Een impressie, op basis van de IBE Paris Concept:

Ik heb 'm IBE Geneva gedoopt: als ze 'n beetje opschieten met die concept car kunnen ze 'm nog net voor GenŤve klaar hebben. grinning smiley Commentaar is welkom!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-06-2011 20:31 door Yellow Cab.
Renault Clio RS N4
16-07-2011 20:40
GeÔnspireerd door dit topic en door Renaults hobby om speciale versies van speciale versies uit te brengen, is hier een Renault Clio RS in het jasje van een Mťgane RS N4.

Speciaal voor alle Renault-fanboys. grinning smiley
Kleurstelling doet het erg goed op de Clio! thumbs up Ook mooier dan een Gordini uitvoering, wat mij betreft. Alleen het pijltje had niet perse gehoeven omdat het een straatversie is zeurenomwattezeuren winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep