BMW 2 Series (2013)

Gepost door rotaryfan 
De 1-cabrio gaat dus 2-serie heten?
der Magistrat
De 1-cabrio gaat dus 2-serie heten?

Was te verwachten.

BMW 2-serie Coupé mag naar buiten
woensdag 19 december 2012

De BMW 2-serie bewandelt dezelfde weg als de 4-serie: de tweedeursmodellen van de 1-serie stijgen in de numerieke modelnamenhiërarchie van BMW. Hier zien we de 2-serie Coupé voor het eerst buiten.

Gevoelsmatig hebben de BMW 1-serie Coupé en Cabriolet nooit de credits gekregen die ze verdienen. Wat wil je met een 3-serie direct daarboven! Ook het nogal smaakgevoelige design zal daaraan vast ten grondslag hebben gelegen. Overwegend positief is er namelijk nooit gereageerd op het exterieur van de tweedeurs 1-series. Met de 2-serie – die er wederom als Coupé en Cabriolet komt – denkt de Beierse fabrikant dit recht te zetten. De nieuw in het leven geroepen BMW-serie zal een sportievere uitstraling hebben, en één die vooral meer in balans is. De bekritiseerde ‘hangbuik’ tussen de voor- en achteras zal in elk geval niet terugkeren.

Geen zescilinders
Ondanks de gestegen rang zal de techniek van de 2-serie rechtstreeks overgeheveld zijn van de 1-serie. Dat betekent automatisch ook geen zes-in-lijn-motoren meer. Enkel viercilinders zullen op het palet prijken. In eerste instantie, want op termijn verwachten we ook BMW’s nieuwe 3-cilinder met TwinTurbo Technologie in de 2-serie. Evenals xDrive-vierwielaandrijving overigens. Wanneer is nog onbekend, maar voor de 1-serie zit deze 1.5 liter turbomotor er al aan te komen.

IAA Frankfurt
Duidelijkheid over wanneer de nieuwe BMW 2-serie wordt onthuld hebben we nog niet. We zetten in op de IAA in Frankfurt, begin september volgend jaar. Minstens tien maanden later staat de Cabriolet gepland.

Bron: [www.autowereld.com]

Bron: [www.autoevolution.com]

Bron: [www.autoevolution.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-12-2012 18:04 door Daewoo-Chevrolet.
Re: BMW 2 Series (2013)
21-12-2012 03:55
Ik ben benieuwd wat dit gaat worden. Die coupe ziet er nog niet eens zo slecht uit... misschien moet ik op termijn mijn levensmotto "het leven begint pas bij een 3-serie" aanpassen...
Vooral de cabrio ziet er best goed uit. Bij de coupé ben ik bang dat (net als bij de huidige) de verhoudingen niet helemaal kloppen.
Zouden er ook een 2 GC en een 1 Sedan komen? big smile smiley
11-02-2013 17:36
Aan deze foto te zien in iedergeval wel een BMW 1 serie MPV ? Of gewoon de nieuwe X1 ? smiling smiley

De 1 Active Tourer waarschijnlijk.
Was dat niet de 1 GT?
Geloof ergens gelezen te hebben dat hij geen 1 GT ging heten.
D-C
Impressie:

Motoren:

Bron: [worldscoop.forumpro.fr]

Dit ziet er meer uit als de realdeal. Ik bedoel. Dit lijkt me een model uit BMW's carconfigurator.

BMW 2-serie laat nu ook interieur zien

Het 'meer premium maken' van coupés ten opzichte van hun sedanbroertjes smaakt bij BMW naar meer. Na de 6-serie en binnenkort de 4-serie gaat het Beierse merk ook in het lagere segment de premiumaanpak hanteren. BMW Nederland laat ons weten nog niets over deze auto daar buiten te kunnen brengen, maar gelukkig hebben wij al wel wat informatie voor je. Net zoals de opvolger van de 3-serie Coupé voortaan 4-serie heet, zal BMW de coupéversie van de 1-serie in de toekomst 2-serie dopen. De reden is simpel: met een andere naam is er meer onderscheid tussen de hatchback en de coupé. Hierdoor kan het merk een hogere meerprijs voor de coupé rekenen. Overigens is dat premiumgehalte aan het interieur niet zo heel erg af te zien: we zien een binnenste dat heel veel overeenkomt met dat van de 1-serie hatchback zoals we die nu al kennen. Qua motoren zal de 2-serie iets hoger in de boom zitten dan de 1-serie, dus reken er maar op dat er geen 214i komt. Een M235i van het M Performance-label lijkt daarentegen juist wél erg waarschijnlijk. Een volvette M2 is ook een zeer reële mogelijkheid als spirituele opvolger van de zeer populaire 1-serie M Coupé. Wellicht brengt BMW ook potentere versies van z'n driecilinder naar deze auto. Dit jaar komt de 2-serie zeker niet bij de dealers te staan. 2014 lijkt daarentegen een goede gok voor de marktintroductie van de nieuwe Beemer.
[www.autoweek.nl]
Dit kon wel eens een toppertje gaan worden thumbs up
De huidige 1 Coupé is al een fantastisch rijdend karretje, echter in een niet zo fraaie verpakking. Bij deze 2 lijken de verhoudingen veel beter te kloppen, waardoor de auto veel stoerder zal zijn dan z'n voorganger. Daarmee kon deze "2" wel eens de "02" of "E21" van deze tijd gaan worden.
lijkt me een heerlijke auto om een lekker potje mee te sturen. thumbs up
De 2 Serie in actie op de Nürburgring:

Niet verkeerd! Ben benieuwd naar de achterkant.
mooi ding, en eindelijk mooie koplampen! jammer dat die m-bumpers steeds lelijker worden. zo'n enorm plakkaat lichtgrijs achterop is geen gezicht
16-05-2013 12:59
Ik zie hem hier al regelmatig gecamoufleerd rijden en helemaal vaak bij het BMW tankstation. Door de camouflage is het vrij lastig te zien, maar de verhouding zijn imo super.
Een stuk beter iig als de 1 coupe. Deze vind ik namelijk niet in verhouding.
Die is wel heel mooi zeg! thumbs up
Jammer (voor mij) dat de meer praktische 1-serie toch duidelijk minder geslaagd te noemen is.
Filmpje van een 3D model:

[www.youtube.com]
JP2010
Filmpje van een 3D model:

Lijkt wel een miniatuur!
03-07-2013 20:46
Zo, die onderscheidt zich stevig van de 1-serie. Veel mooier front, vind ik.
Wordt een schitterend stoer bakkie, en ongetwijfeld één van de fijnst sturende BMW's.
Veel bereikbaarder dan een 4-serie, denk ik dat je deze 2-serie best kunt zien als de E21 en E30 van deze tijd!
05-07-2013 00:18
Het was wel te denken dat ze WEER GEEN water en of olietemperatuur meter zouden krijgen...

Zwaar teleurstelling voor BMW...
X
Het was wel te denken dat ze WEER GEEN water en of olietemperatuur meter zouden krijgen...

Zit dat niet gewoon ergens in de boordcomputer... eye rolling smiley
Ergens heel diep weggestopt wel, ja.

Specificaties BMW 2-serie vroegtijdig op internet

Na de 4-serie is het volgens BMW tijd voor de 2-serie. Jawel, ook de 1-serie Coupe en Cabrio gaan zogenaamd een stukje omhoog op de premiumladder. Vandaag leren we meer over de motorisering van de 2-serie! Op Bimmerpost.com, een website voor BMW-fanaten, heeft een oplettende lezer de specificaties van de 220i, 220d en de explosieve M235i weten op te duikelen. De data is uit de configurator komen rollen die de Zuid-Afrikaanse BMW-tak per ongeluk online had gezet.

De 220i beschikt net als de gewone 320i (niet de EDE dus), een 2.0 turbo met 184 pk en 270 Nm aan koppel. Daarmee lanceert hij BMW's aankomende kleinste coupé in 7,0 seconden naar de 100 km/h. Doorrennen doet-ie tot 235 km/h. Wie liever niet zelf schakelt moet genoegen nemen met 230 km/h. De acceleratie van 0 naar 100 km/h van de 220i met automaat wordt niet vermeld. Z'n totaalgewicht komt uit op 1.350 kilo. Bij ons is de 1-serie niet als 120i in de prijslijst te vinden, bij de hatchback gaapt er een gat tussen de 118i en de 125i.

Liever een diesel? Niet getreurd, want de 220d zal ook z'n weg naar de 2-serie vinden. De zelftontbrander levert net als de bovenstaande benzineversie 184 pk. Z'n koppel valt, zoals het een echte diesel betaamt, met 380 Nm een stuk hoger uit. Na 7,1 seconden staat de 100 km/h op de klok, wie iets langer geduld heeft krijgt de naald van de teller uiteindelijk ook op 230 km/h. Z'n gemiddeld verbruik moet uitkomen op 4,5 l/100 km.

Het lekkerste bewaren we natuurlijk voor het laatst, en in dit geval is dat de M235i. Van de 1-serie coupé was een échte M-versie leverbaar, maar voor de 2-serie zal die nog wat jaartjes op zich laten 326 pk uit z'n geblazen 2.979 cc metende zescilinder persen, zes stuks meer dan de M135i. De handgeschakelde versie van de 1.455 kilo wegende Duitser knalt in 5 tellen naar de 100 km/h. Wie de 2-serie zelf laat schakelen is 0,2 seconden sneller. Z'n topsnelheid is natuurlijk weer begrensd op 250 km/h. Wat dat verbruikt? Volgens de specificaties drinkt-ie gemiddeld 8,1 l/100 km.
[www.autoweek.nl]

prachtig! zonder de hondslelijke neus van de 1 serie en zo op het eerste oog weet de voetgangersveiligheid het ontwerp van de neus niet zo te verkl*ten als bij de 3 en 4 serie. hopelijk oogt de kont zonder camouflage ook stoer ipv dat suffe van de 3 serie
De laaghangende koplampen op de 3-serie zijn volgens mij eerder een design-keuze dan een direct gevolg van 'voetgangersveiligheid'...
die discussie heb je al eens met me geprobeerd te houden.
M235i

Gelekt: BMW 2-serie als M-Performance

Ook de huidige 1-serie wordt in een sportief coupé-jasje gehesen, alleen zal hij ditmaal als 2-serie door het leven gaan. Daarmee herhaalt BMW het trucje dat het Duitse merk met de 4-serie heeft uitgehaald. Vandaag krijgen we meer beeld van de aanstaande sportieveling op ons scherm.

Op de website 2addicts zijn nieuwe afbeeldingen van de 2-serie opgedoken. We zien opnieuw een knalrood exemplaar, dat ditmaal als M-Performance op het net is verschenen. Onder de kap van de 235i komt volgens internetgeruchten een 326 pk sterke geblazen 3-liter te liggen. Die gegevens komen niet uit de lucht vallen, eerder verschenen namelijk al de specificaties van de 2-serie vroegtijdig op internet.

De handgeschakelde versie sprint in 5 seconden naar de 100 km/h. Wie z'n Duitser zelf laat schakelen is 0,2 seconden sneller. Z'n topsnelheid is als vanouds weer begrensd op 250 km/h. Het gemiddeld verbruik is volgens gelekte documenten vastgesteld op 8,1 l/100 km.

We zien een ware powerdome op de motorkap en een iets aangedikte bumperpartij. Opvallend zijn de zilverkleurige spiegelkappen. Daarmee lijkt BMW een beetje gespiekt te hebben bij Audi. De heren in Ingolstadt voeren al vrij lang zijspiegels in deze kleurstelling op hun S-modellen. We kunnen nog niet melden wanneer de 2-serie op de markt verschijnt, in ieder geval zal z'n officiële onthulling niet lang meer op zich laten wachten.
[www.autoweek.nl]
22-10-2013 10:41
Wow thumbs up
Ongetwijfeld één van de leukste, zo niet DE leukste BMW !!
geweldig! en echt een mooie neus, eindelijk. ben alleen bang voor de achterlampen, worden volgens mij net iets te truttig.

http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=904520

Ai, de achterlichten vind ik een afknapper. Een beetje saai, 'bescheten'

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-10-2013 18:15 door JP2010.
Ik snap wat je bedoeld, ik vind ze ook niet heel goed ogen maar ze zijn voor BMW-begrippen best origineel.
wat ik al zei; truttige achterlampen. de enige die nog stoer 'kijkt' is de 5 serie. alle anderen hebben aan stoerheid ingeboet
Ziet er goed uit! De 'even' series van BMW zijn een voor een plaatjes!
23-10-2013 20:46
Inderdaad, al bij introductie een klassieker! Deze auto klopt helemaal, en heeft een uitstraling zoals de E21 en E30 die in hun tijd hadden.
Alles wat Benz of Audi hier tegenover zullen zetten is gedoemd te mislukken, dit zal de kampioen zijn in z'n klasse! Wat mij betreft echt he-le-maal TOP thumbs upthumbs upthumbs up
Ik vind het nù al een te heet gewassen 4-coupe en mist daarmee z'n lengte om een écht mooei coupe te zijn. Hij oogt voor mij te compact. Daarnaast vind ik de achterlichten echt te suf/saai of zoals voetveeg het noemt: 'tuttig'.
Nee, voor mij laat BMW hier maar weer eens zien dat je voor toon aangevend design niet bij dit merk moet zijn. smiling smiley
23-10-2013 22:41
Natuurlijk moet je voor de mooiste Coupe-vorm bij de 4-serie (en nog beter de 6-serie) zijn. Maar de 2-serie heeft een andere X-factor. Hij is lekker compact, stuurt ongetwijfeld als de beste, smoelt gewoon goed........ Ik zie hem als de 323i (E21) van deze tijd.
En dit karretje is toch 10x lekkerder dan een A3 sedan of een CLA?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep