Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd. Dit vinden wij jammer, want autoweek.nl is mede dankzij deze advertenties gratis toegankelijk. Wilt u een uitzondering maken voor autoweek.nl, of meer lezen over hoe wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Renault Scénic IV (2016) | Grand Scénic p.2

Gepost door Wouter82 
Nog niks te zien eigenlijk maar het is een begin smiling smiley

Testwerk Renault Scénic begonnen

Onder deze wonderlijk aangepaste Grand Scénic zit het onderstel van de opvolger van de auto. Over het uiterlijk worden we niets wijzer, maar het is duidelijk dat het testwerk begonnen is. Wat we wel zien, is dat de spoorbreedte behoorlijk toeneemt ten opzichte van de huidige Scénic. De wielkasten op deze auto moesten rigoreus worden uitgebouwd om de wielen netjes onderdak te bieden. Ook lijkt het erop dat de overhang achter iets korter is, wat zou duiden op een langere wielbasis, maar dat is niet met zekerheid te zeggen. Ook naar het uiterlijk van de auto kunnen we dus alleen maar gissen, maar eerder schreven we dat Renault bij het ontwerpen van de midi-MPV goed zal kijken naar de R-space concept uit 2011 (foto 4). Die auto zag er behoorlijk spannend uit voor dit segment en mocht op veel bijval rekenen van het publiek, dus voor die mensen is het te hopen dat men in Frankrijk inderdaad geluisterd heeft. We verwachten de introductie van de vierde generatie Scénic in 2014.
[www.autoweek.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2016 10:08 door Wouter82.
Impressies uit het Franse blad Auto+:

Daar de teasers / impressies van recente Renault aardig bleken te kloppen met het uiteindelijke model heb ik weinig twijfels dat deze jongen het wordt ...... pracht MPV.
De impressie ziet er weer leuk uit smiling smiley
impressies zijn altijd extremer in het begin. zal vanzelf weer afzwakken. zelfde hebben we gezien bij de captur. ben erg beneuwd naar de nieuwe scenic, hopelijk niet zo verwijfd als de captur
voetveeg
impressies zijn altijd extremer in het begin. zal vanzelf weer afzwakken. zelfde hebben we gezien bij de captur. ben erg beneuwd naar de nieuwe scenic, hopelijk niet zo verwijfd als de captur

In dit geval zie je impressies van het interieur/dash. Mijn ervaring leert dat er in dat geval een kern van waarheid in zit en dat de impressies er flink in de buurt zitten... smiling smiley
Die impressies worden vaak ook gemaakt op basis van een bron hč. Autofabrikanten testen altijd onder een select gezelschap bepaalde designs, het interieur etc. Iedereen die daaraan (vaak op uitnodiging) aan deelneemt tekent voor geheimhouding. Foto's maken e.d. zijn natuurlijk helemaal niet toegestaan.
Maar als je het goed kan omschrijven kan een impressie zo gemaakt zijn die vaak veel details van het mogelijke eindproduct bevat. thumbs up

Ontopic: Ziet er niet verkeerd uit, al had ik meer de flank van de R-space verwacht met oplopende raamlijn naar achteren.
Ik heb in de titel 2014 maar gewijzigd in 2016 big smile smiley
Wat zijn dat voor leidingen die daar onder de deuren hangen????
Hoeveel inch zijn die banden? Lijken wel 19"? Achterlichten lijken af te wijken van de meest recente modellen van Renault, maar misschien meer in lijn met de Espace?
Het lijkt erop dat de raamlijn iets van de r-space concept meekrijgt. Je ziet dat de raamlijn ter hoogte van de bestuurder-portier naar achteren naar onderen afbuigt:

Ik vraag me af waarom de velgen een zwarte rand hebben. Om de wielen (inch) kleiner te laten lijken?
Die gespltste A-stijl hadden ze al vanaf de eerste Scenic moeten doen. Dan had je niet de lelijke raamspijl halverwege de voorportierramen gehad.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-11-2015 15:28 door JP2010.
Zal ongetwijfeld weer een fraaie Renault worden, de huidige nieuwe Renaults zien er top uit, maar waarom toch die scherp oplopende raamlijn? Dit zie je bij meer nieuwe modellen zoals de Volvo XC90, is dit om een 'dynamisch' aspect aan het ontwerp toe te voegen? In de praktijk staat het zelden fraai (in mijn optiek) en is het in ieder geval erg lastig met inparkeren en dus onoverzichtelijk, maar goed daar hebben we dan tegenwoordig weer een hele batterij inparkeerhulpen voor. Waarom mag een grote raampartij niet meer in hedendaagse ontwerpen?
Tja, waarom zijn neuzen zo rond tegenwoordig. Een belangrijke is denk ik de voergangersveiligheid.
Dit gaat een hele mooie worden.
Mwa... ik ben niet zo enthousiast nog. De achterlichten ogen wel erg simpel (geen led, althans niet voor remlichten). Daarnaast vind ik ze wat weg hebben van de Clio IV Estate.

Voorzijde met die extra ruit kan er mee door. Wat op de getekende impressie niet goed naar voren komt, maar op de gecamoufleerde wel duidelijker zichtbaar is, is de lijn die de achterruit gaat maken. Het deed me denken aan de Rspace:
Als het op de Kadjar gaat lijken dan is het een aardige auto maar niet zo spectaculair. Zeker achterlampen lijken wel op dat van de C-max
Grappig dat ze bij Renault blijven vasthouden aan een schroefantenne achterop het dak.
Goede, maar wellicht is het meer mensen opgevallen dat de Mégane IV op de IAA soms een stengeltje had, de andere had weer een soort 'vin' zoals BMW ze jaren terug introduceerden. Verschil? Geen idee, was beide een GT.
Antenne loos zijn ze nog niet in ieder geval nee winking smiley
Is toch niets mis met een vinnetje of een schroefantenne. Esthetisch vind ik het zelfs wel mooi.
Nu in het juiste topic. Woensdag kwamen ze op de Catharijnesingel in Utrecht voorbij.

Vanmorgen dezelfde auto's op de A27 zien rijden. Ze zijn dus nog steeds in Nederland.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2015 22:03 door JP2010.
MC W
plaatje
Was al een aantal post naar boven gepost..

Vage foto van t interieur:

Ik vind het toch doodzonde dat het weids opgezette dashboard plaats moet maken voor zo'n tablet dashboard. Maar ja, dat viel te verwachten. Ook andere Scenic stijlkenmerken zoals de stijl in het voorportierraam en het laatste zijruitje lijken helaas niet terug te keren.
Hmm.. lijkt wel erg 'crossie' zo. Zouden ze met de Scénic ook echt die kant op gaan? Een soort mini Espace? Lijkt me haast te dicht naar de Kadjar te gaan.
Ja, vd Acker heeft al aangegeven dat de Scenic meer richting de crossover kant gaat. Een auto die er zo uitziet dat vaders er graag in willen rijden, aldus LvdA
Je zou inderdaad verwachten dat de Scénic (en zeker de Grand) weer echte MPV's worden, en dat je voor bijvoorbeeld de grotere hoofdruimte beter een Grand Scénic dan een Espace kunt kopen.
MPV verkopen dalen al een tijd enorm. Die van de crossover nemen alleen maar toe, trek je conclusieswinking smiley
Roder
Ja, vd Acker heeft al aangegeven dat de Scenic meer richting de crossover kant gaat. Een auto die er zo uitziet dat vaders er graag in willen rijden, aldus LvdA

Dat zou wel jammer zijn aan de ene kant. Immers, dan kun je toch net zo goed een Kadjar of inderdaad een Espace kopen? Zorg dan juist dat die Scénic helemaal in het teken van ruimte staat, zou je zeggen.
Vezes
Roder

Dat zou wel jammer zijn aan de ene kant. Immers, dan kun je toch net zo goed een Kadjar of inderdaad een Espace kopen? Zorg dan juist dat die Scénic helemaal in het teken van ruimte staat, zou je zeggen.

Een Espace is veel duurder, net zoals dat altijd al geweest is, de Kadjar is een totaal ander soort auto. 4x4 mogelijkheid, geen losse stoelen, geen 7 zitplaatsen, etc. Kunnen dus prima naast elkaar.
Roder
Vezes
Roder

Een Espace is veel duurder, net zoals dat altijd al geweest is, de Kadjar is een totaal ander soort auto. 4x4 mogelijkheid, geen losse stoelen, geen 7 zitplaatsen, etc. Kunnen dus prima naast elkaar.

Maar die zit er dus wel aan te komen.

[www.autoweek.nl]
Dat is de Koleos/Djeyo, waar verder nog niks over bekend is (zou ook vooral voor China of zelfs China-only kunnen zijn). Heeft niks met de Kadjar te maken verderwinking smiley Zo komt er ook een verlengde Captur voor India, maar dat is ook niet zo relevant.
Nee ik doelde ook niet zozeer op de Kadjar, maar meer op een zevenzits SUV/crossover.
Maar die komt dus misschien niet eens naar NL/Europawinking smiley Zo is de kans op een Scenic naar Azie andersom ook kleiner.
Oké dan kan ik het me alweer meer voorstellen.
En ik kan me ook voorstellen dat wat jij eerder zei (over de Scénic als crossover) dat de consumenten daar tegenwoordig meer op zitten te wachten, maar ja mijn logica is niet die van de gemiddelde consument dus blijkbaar grinning smiley
Vond deze nog. Clignoteurs lijken in de koplampen te zitten, maar dit zou een mooi R-space voortborduursel zijn qua verlichting.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.