Jeep Cherokee IV [camo-free 22-02]

Gepost door D-C 
In Europa is de huidige Cherokee al een paar jaar terug uit het gamma gehaald (net als de Patriot), maar is in Noord-Amerika onveranderd leverbaar, waar het model sinds de tweede generatie Liberty heet. De volgende generatie schijnt mondiaal weer gewoon Cherokee te gaan heten en zal worden gebaseerd op het Compact US Wide platform van de Dodge Dart en bijvoorbeeld de volgende generatie Chrysler 200/Lancia Flavia.

Bron: [www.allpar.com] via [www.carspyshots.net]
*edit: bron: [forums.motortrend.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-02-2013 00:31 door D-C.
Re: Jeep Cherokee IV
17-10-2012 12:09
Anoniemer dus. Jammer. Lijkt aan de hand van deze ene vage foto meer een Hyundai of Kia.
18-10-2012 15:57
Waar is het toch misgegaan?

Wordt hier dan de Alfa SUV op gebaseerd?
26-01-2013 17:05
Interieur:

Impressie (Car and Driver):

Bron: [worldscoop.forumpro.fr]
Jammer van dat dashboard. Komt zo Koreaans over. Op de een of andere manier houd ik er niet van als de ventilatieroosters apart van elkaar zitten in plaats van naast elkaar aan de bovenkant van het dashboard.
Jeep Cherokee
22-02-2013 18:34

autoblog.nl
De vierkante Jeep is dood, lang leve ronde vormen en spleetogen!Jeep staat op het punt een nieuwe Cherokee te onthullen, namelijk op de New York Auto Show volgende maand. Maar dat doen ze niet voordat we de Crossover slash SUV eerst helemaal naakt aan het eind van de assemblagelijn in de fabriek zien. Best wel Europees gestyled. Met ernstig geknepen koplampen naast de zeven-sleuven-grille. Was dat jouw invloed, Alfa?Cherokee, een naam die buiten de VS al werd gebruikt door Jeep, maar in het voormalige Indianenland lag dat ietwat gevoelig, daarom noemden ze hem daar Liberty. Met de 2014 Cherokee is dat weer teruggedraaid. Waarom? Geen idee.De nieuwe Cherokee deelt zijn platform met de Dodge Dart, die op zijn beurt weer gedeeltelijk op de Alfa Romeo Giulietta is gebaseerd. Verwacht bij de Europese versie dan ook een viercilinder-optie – de 1.4 Turbo van fiat en/of de Tiger Shark 2.4 – en in de VS zal de V6 natuurlijk gewoon blijven bestaan. Hoewel dat waarschijnlijk de 3.2 V6 in plaats van de 3.6 wordt. (bron: Jalopnik)
Re: Jeep Cherokee
22-02-2013 18:35
Even wennen, maar niet verkeerdsmiling smiley
Wat een apart bedrijf is die Fiat Groep toch. Zo'n oer-Amerikaanse SUV een Italiaans design geven, op basis van deze foto's dan. Ik, als liefhebber van Italiaans design, vind de voorkant toch wat overgestyleerd.
22-02-2013 19:25
Het lijkt wel een Outlandercrying smilie

Overigens niets ten nadele van een outlander maar die koplampen....confused smiley
22-02-2013 20:51
Wannabe kruizing tussen een Pontiac Aztek (onderkant) en een oude Porsche Cayenne (verchroomde raamlijsten).
Gezien het platform en de samenwerking met Italianen had er een veel mooiere auto kunnen staan.
22-02-2013 20:53
mijn hemel.....die voorkant, alsof het een amfibie voertuig is...........nah, dit (de echte Cherokee met de reputatie die erbij hoorde) was nog het laatste greintje zelfrespect wat ze bij Chrysler hadden, is nu ook weg.
22-02-2013 21:29
Zelfde als bij de c4 picasso: leds op de plek waar 'normaal gesproken' de normale koplampen zitten, koplampen die iets naar onderen in de bumper zitten...
22-02-2013 22:35
Ai, dat is ff wennen! Ik ben niet erg enthousiast.Dit is wel een behoorlijke overgang qua design. Het nieuwe Grand Cherokee front is er ook bepaald niet op voorruit gegaan met de recente facelift. Maar soms moet je als fabrikant qua design het roer gewoon radicaal omgooien. Dat wat BMW deed bij de 7 serie en Jaguar bij de XF. Maar of dit voor Jeep de juiste weg is?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2013 22:36 door BMdoubleyou.
22-02-2013 22:37
Een Cherokee moet stoer zijn en eruit zien dat hij tegen een stootje kan. Dat doet deze niet.
22-02-2013 23:26
Hahaha, wat een blamage. crying smilie
23-02-2013 09:15
Toch wel opvallend dat Jeep en Citroën tegelijkertijd met eenzelfde, bijzondere koplampconfiguratie komen...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-02-2013 09:15 door Wouter82.
Ik vind de achterkant lelijker dan de voorkant die wat mij betreft de mist ingaat bij de bumper.
Ik begin er, net als bij de reeds genoemde C4 Picasso, toch aan te wennen. Zeker op die laatste foto's die Karko post, best fraai nog hoor ('draaikonterij', jep). Nu de achterkant nog, ik wacht voor dat oordeel op betere foto's.
Vind het geen Jeep, maar eerder een of andere auto uit Korea. Jammer. Stom dat ze deze auto Cherokee gaan noemen. In Amerika is de Cherokee een auto die nog steeds enorm gewaardeerd wordt en bij die naam verwachten ze echt niet zo'n auto als dit. In de VS zijn de kritieken op deze auto dan ook niet mals. Deze had beter Liberty kunnen blijven heten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-02-2013 22:29 door Lancia Lover.
Tja, euh... Redelijk sprakeloos eigenlijk...
Een van dé redenen om een Jeep te kopen was dat je er goed mee het terrein in kon, dat hoef je met deze tondeuse niet te proberen. Zal wel met weinig aanpassingen een Alfa van te maken zijn, waarbij de lijnen van de neus dan ook veel beter kloppen als er het Alfahart in verwerkt is. Mag tenminste hopen dat er een dergelijke reden achter zit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep