BMW 5-Serie F10/11 Facelift
 | Niks mis met de huidige bumper/spoiler, moet eerst nog zien of dit wel een verbetering wordt.
|
 | Als het zo wordt vind ik wel een verbetering. 
|
 | ^^ Shop neem ik aan?

|
 | Volgens mij krijgt de facelift geen doorgetrokken koplampen (ala de 3)...
|
 | Haha, zo misvormd zal de neus vast niet worden 
|
 | Als hij komt zoals die van TopSpeed laten tonen kan ik het alleen maar toejuichen...
|
 | Neem maar van mij aan dat de koplampen (zoals de hele neus, en zoals de hele auto) nauwelijks wijzigen. Die zullen zeker niet zoals bij de 3 tot de nieren gaan doorlopen.
BMW zou ook wel gek zijn om veel te veranderen aan de 5. Het is gewoon dé grote topper in zn segment, verkoopt veel beter dan E en A6. "Never change a winning team" 
|
 | Meestal vind ik de LCI versies net wat mooier dan de pre LCI versies. Voor de F1x weet ik het nog niet zo. De bovenstaande foto's ogen niet heel flateus vind ik. Maar dat is wel vaker het geval met spyshots. Hopelijk komen er binnenkort wat betere foto's waarop een vergelijk fatsoenlijk gedaan kan worden. De LCI versie oogt iig wat scherper van voren. Maar dat is niet echt verassend.
|
 | Vind het een fraaie neus . Geen dramatische facelift gelukkig! De nieren lijken een maatje kleiner geworden. Het lijkt mij aannemelijk dat er een Sport Line, Luxury Line en Modern Line gaan komen die afwijkende mistlamproosters krijgen, net als bij de 3.
|
 | Ziet er netjes uit, vind het echter geen echte verbetering t.o.v. de huidige neus, en kan mij voorstellen dat ie wat lastiger van een 3-Serie is te onderscheiden door zn plattere koplampen en nieren.
|
 | Hm. Ik zie, na lang turen, dat er vanaf bovenaan de koplamp een lijntje richting de grille loopt, onnodig vind ik. Verder niet echt rigoureus, zoals verwacht, deze facelift. Maar dat ene lijntje, daar val ik toch over. Nog eventjes gekeken: nee, ik vind het echt niks. Vreemd dat zo'n kleine uitsnede (aan beide zijden) voor mij zo'n verschil maakt. Het hoekige aspect van die groeve vind ik namelijk vloeken bij de ronde vormen van de 5.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2013 23:37 door der Magistrat.
|
 | Quote der Magistrat
Hm. Ik zie, na lang turen, dat er vanaf bovenaan de koplamp een lijntje richting de grille loopt, onnodig vind ik. Verder niet echt rigoureus, zoals verwacht, deze facelift. Maar dat ene lijntje, daar val ik toch over. Nog eventjes gekeken: nee, ik vind het echt niks. Vreemd dat zo'n kleine uitsnede (aan beide zijden) voor mij zo'n verschil maakt. Het hoekige aspect van die groeve vind ik namelijk vloeken bij de ronde vormen van de 5.
Na lang turen? Zoiets zie je toch meteen? 
Ik vind t wel een verbetering. het lijntje waar jij t over hebt maakt de koplamp scherper (koplamp is ook iets minder hoog, zo lijkt het, en loopt iets scherper naar de knipperlichten). Verder is het gedeelte rond de nieren mooier opgelost; ipv een bolle hangneus die als-het-ware vanaf de motorkap over de grille en onder bumper heen ligt is de neus mooier geintegreerd. Ook die nieren zijn nu iets scherper getekent (minder rondingen, kijk maar naar het middenstuk tussen de nieren) en zijn als ik het goed zie de nieren iets minder hoog. Verder kijkt hij iets 'gemener' uit zi'n ogen, bij de pre-facelift kijkt hij ietwat verschrikt. Van de onderbumper ben ik nog steeds niet kapot, die oogt nog steeds wat te 'gretig'. Maar al met al een verbetering wat mij betreft! 
|
 | Quote Bentley Arnage
Zo op het eerste gezicht vind ik het geen verbetering.  De neus is wat spitser geworden en de nieren en koplampringen wat kleiner. Het is allemaal wat opgeschoven in de richting van de 3-serie en dat vind ik jammer. Op dit moment kun je het nog duidelijk herkennen als er een F10/F11 op je afkomt. Hij heeft immers wat grotere dagrijlicht-rondjes en de neus is wat boller dan bij de 3. Vooral de wat bollere neus vind ik geslaagd. Met andere woorden: doe mij de huidige maar. Met een beetje pech is de 530 ook niet meer leverbaar en wordt deze definitief vervangen door de 528 viercilinder. Bij de 3 is dit immers ook zo en zit er een gat in het leveringsprogramma. En dan zit je dus, als je een zescilinder wilt, gelijk vast aan een 535 met dubbele turbo, die helaas flink aan de prijs is. Laatste puntje: De verschillende lines van de 3 hoeven ze wat mij betreft niet bij de 5 te introduceren. Maak gewoon alle mogelijkheden en combinaties leverbaar en laat de klant het lekker zelf uitzoeken! 
+1, ben het volledig eens met deze post.
|
 | Die chroomstrips in de onderbumper (zo te zien glimmend) vind ik ook nogal "overdone", iets te tierelantijnerig zeg maar. Bij de huidige (mat-chroom) is het allemaal wat subtieler.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2013 08:06 door Rearwheel Driver.
|
 | Quote JP2010
Quote der Magistrat
Hm. Ik zie, na lang turen, dat er vanaf bovenaan de koplamp een lijntje richting de grille loopt, onnodig vind ik. Verder niet echt rigoureus, zoals verwacht, deze facelift. Maar dat ene lijntje, daar val ik toch over. Nog eventjes gekeken: nee, ik vind het echt niks. Vreemd dat zo'n kleine uitsnede (aan beide zijden) voor mij zo'n verschil maakt. Het hoekige aspect van die groeve vind ik namelijk vloeken bij de ronde vormen van de 5.
Na lang turen? Zoiets zie je toch meteen? 
Ik niet, ik kijk eerst naar het geheel, niet naar kleine lijntjes.
|
 | Interieur alles bij het oude zo te zien. Prima, kan nog wedijveren met de vernieuwde E-klasse en is i.m.o. nog altijd veel fraaier dan van de A6.
|
|