Volkswagen Passat (2014)

Gepost door Mach1 
Volkswagen denkt al aan nieuwe Passat

Net als de Golf VI is de huidige Passat feitelijk geen nieuwe auto, maar een grondige doorontwikkeling van het vorige model. Dus al is het huidige model er nog niet zo lang, toch is Volkswagen al aan het testen met de volgende generatie.
Die volgende generatie Passat is wél helemaal nieuw. Volkswagen baseert de auto op de MQB-techniek, die onlangs debuteerde op de Audi A3. De MQB-techniek is dermate flexibel, dat de Volkswagen Groep hiermee auto’s van de grootte van de Polo tot en met de Sharan kan bouwen.
Onder de kap plaatst Volkswagen natuurlijk TSI- en TDI-motoren. Bij de TSI’s zien we de nieuwe generatie met cilinderuitschakeling. Dat zorgt voor een lager verbruik. Een dorstige zescilinder zoals in de 3.6 V6 haalt de volgende generatie waarschijnlijk niet. De TDI’s worden ook weer een stukje zuiniger. Op termijn komt er wellicht ook een hybride.
Aangezien de Passat nog als mule rondrijdt (de techniek van de nieuwe generatie onder een ‘huid’ van de huidige), duurt het nog wel even voor we de definitieve auto bij de dealers kunnen verwachten. We gokken op een marktintroductie in 2014.

autoweek.nl
Eerste informatie over Volkswagen Passat van 2014

De achtste generatie Volkswagen Passat, die begin 2014 wordt verwacht, kan dankzij het nieuwe MQB-platform beter worden uitgerust voor dezelfde prijs. Ook zit er een plug in-hybride in het vat.
Volkswagen staat op het punt het MQB-platform in gebruik te nemen. Op die nieuwe basis kunnen modellen van de meest diverse pluimage worden gebouwd. Dit jaar start dat met de Audi A3 en de Golf VII. In het voorjaar van 2014 volgt de achtste generatie Volkswagen Passat, die op datzelfde Modular Querbaukasten-platform wordt gebouwd.
Door deze nieuwe strategie kunnen de modellen goedkoper worden geproduceerd. In plaats van de auto’s goedkoper in de catalogus te zetten, kiest VW er voor de nieuwe modellen beter uit te rusten voor hetzelfde geld. Dat weet het Duitse blad Autostraßenverkehr te melden.
“Opties als een groot kleurenscherm voor de navigatie, een start/stop-systeem, aansluitingen voor de mobiele telefoon en mp3-spelers, waarvoor nu nog moet worden bijbetaald, zullen in de toekomst standaard zijn,” aldus het Duitse blad.

Plug in-hybride
Ondanks de betere uitrusting wil VW het gewicht van de achtste generatie Passat met minstens vijftig kilo laten afnemen. De basisversie moet weer onder de 1.400 kilo komen. De komst van een plug in-hybride Passat is zo goed als zeker. Die moet een vermogen krijgen van zo’n 170 pk. De elektrische actieradius moet zo’n 50 kilometer zijn. Opvallend is dat de hybride Passat slechts honderd kilo zwaarder is dan de reguliere benzineversies.
De diesels in de nieuwe generatie Passat krijgen alle een NOx-katalysator, waarmee de Euro6-emissienorm wordt gehaald. Om de TSI’s zuiniger te maken, worden die allemaal voorzien van cilinderuitschakeling.

autoweek.nl
Autoweek
Volkswagen denkt al aan nieuwe Passat
Laat dal 'al' maar weg. De huidige Passat blijft toch een soort facelift.

De nieuwe NaviLock?
Dat antieke plastiekerige stuur zonder knoppen nut smiley eye rolling smiley
Yups, Golf interieur.....
Nieuwe NaviLock krijgen ze zelf niet meer los volgens mij. Er hangt al een losse navi in winking smiley

Toekomstige Volkswagen Passat voelt de druk
donderdag 22 augustus 2013

Ondanks de nog altijd ijzersterke reputatie, is het vinden van een nieuwe eigenaar voor elk geproduceerde Volkswagen Passat niet zo vanzelfsprekend meer. De concurrentie rukt op, wordt sterker en beter. Kan de volgende Passat-generatie, de negende al weer, met die druk omgaan?

In ons land is het succes van een (zaken)auto sterk afhankelijk van de bijtellingsklasse waarin hij valt. Als 25% het laagst, of eigenlijk gezegd het hoogst haalbare is, dan kan het model het in Nederland wel schudden. Zeker auto´s in het tjokvolle C- en D-segment. Enkel in de klasse van 14 en 20% valt er nog wat te halen, maar zelfs die laatste staat tegenwoordig onder zware druk doordat er steeds meer 14%’ers op de markt (bij)komen. In andere landen gaat deze vlieger minder sterk op, maar verschuift het oog van de consument ook naar de zuinigste en bovenal schoonste auto’s; klein of groot. Wil de negende generatie Passat niet het kind van de rekening worden - zoals dat momenteel een beetje het geval is - dan moet hij dus ten eerste uiterst efficiënt met brandstof omspringen. Die Volkswagen-naam alleen zal niet meer voldoende zijn.

Groter, luxer en toch lichter
Deze foto’s zijn het eerste bewijs dat Volkswagen bezig is met de ontwikkeling van de nieuwe Passat. En kennelijk nog niet zolang, gezien dit prototype grotendeels een mule is op basis van de huidige generatie. De auto staat nog in de kinderschoenen en dat komt overeen met de verwachting dat het introductiemoment pas ergens in 2015 zal plaatsvinden.
Ondanks dat dat moment nog ver weg is, is de tactiek die Volkswagen bij de nieuwe Passat gaat hanteren in grote lijnen al wel bekend. Door hem op het MQB-platform te zetten zal hij tientallen kilo’s lichter zijn dan zijn voorganger, maar ook goedkoper te produceren. En die bespaarde kosten worden gebruikt om de Passat standaard luxer uit te rusten. De prijzen zullen ongeveer hetzelfde blijven als nu, maar je krijgt daar als koper dus meer voor terug. Het is deze cocktail die ervoor moet zorgen dat de Passat weer de ongekroonde koning in z´n klasse wordt.

Plug-in hybride
Lichter betekent doorgaans ook zuiniger. Verfijnde TSI- en TDI-motoren en verbeterde transmissies zullen daarvoor ook een duit in het zakje doen. Verwacht overigens niet dat Volkswagen de stap gaat nemen om bij sommige motoren een cilinder gaat afhakken. Althans, er zijn geen tekenen dat het merk overstapt op driecilinders. In plaats daarvan wordt er een plug-in hybride naar voren geschoven. Dit moet het zuinigste en schoonste model worden.

Bron: [www.autowereld.com]

Goedkoper om te produceren, ik voel een nieuw topic aankomen smiling smiley
Gek dat de voorzijde van die 'mule' is ingepakt: onder de vermomming zitten gewoon de koplampen van de huidige...net als de rest van de carrosserie?
En goedkoper om te produceren: bij de huidige Golf betekent dat ook minder kwaliteit (zie topic over de lekkende airco), goedkopere technische oplossingen (achteras). Ik zal het maar bij mijn C5 houden winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-08-2013 12:03 door iDS.
nee maar de voorkant is het belangrijkste. daar heb je namelijk te maken met koeling van de motor. wellicht lijkt het niet zo maar deze neus kan belangrijke elementen van de nieuwe herbergen
D-C

Goedkoper om te produceren, ik voel een nieuw topic aankomen smiling smiley

En we waren al zo goed bezig in ons roestende Golf Topic grinning smiley

Volkswagen Passat Variant zweet in Death Valley

Volkswagen werkt aan een opvolger van de huidige Passat en omdat de zomer hier blijkbaar niet warm genoeg is, testen de Duitsers de auto in het immer zonovergoten Death Valley. Het is niet de eerste keer dat we de nieuwe Volkswagen Passat Variant voorbij zien komen. De vorige keer was in maart, toen onze spionagefotograaf een zogenaamde 'mule' kiekte, waarbij de nieuwe techniek wordt getest onder een licht aangepaste koets van het huidige model.

Deze keer zien we de Variant aan het werk in het Amerikaanse Death Valley, een van de heetste plekken op aarde en een favoriet testoord van autofabrikanten. Volkswagen heeft de Passat niet alleen een interessant ogend aanhangertje aangemeten maar ook een compleet nieuwe snuit. De rest van de koets is nog steeds goed herkenbaar als de huidige maar blijkbaar zijn de Duitsers hier toch al bezig om te kijken of de luchtinlaten in de grille op de juiste plaats zitten om voor voldoende adem voor de motor te zorgen. Anders kun je tenslotte net zo goed met de neus van de huidige Passat rondrijden.

De boel is dusdanig goed ingepakt dat we verder weinig aan de weet komen over de nieuwe voorgevel van de Passat. Spatbordverbreders tonen, net als de vorige keer, dat onderhuids wel degelijk de nieuwe MQB-techniek schuilt. Het ligt zodoende voor de hand dat de nieuwe Passat in ieder geval in de breedte wat millimeters groeit en ook de binnenruimte zal toenemen.

Voorlopig doen we het nog even met deze spionagebeelden, de ongecamoufleerde productieversie laat nog naar verwachting pas zien over een jaar op de beurs van Parijs. Begin 2015 komt-ie dan op de markt - de sedan en de Variant gelijktijdig. Behalve een kleine 100 kg lichter lichter en een slagje groter krijgt de nieuwe Passat ook de nieuwste TSI- en TDI-motoren aangemeten, waaronder een biturbo-diesel van zo'n 230 pk en 600 Nm, waarvan ook een nog sterkere GTD-versie komt. Voor 2016 staat er een plug-in hybride op de planning.
[www.autoweek.nl]

Volkswagen Passat in productietrim de weg op

Volkswagen heeft besloten een deel van de geheimzinnigheid rond de nieuwe Passat op te heffen. En dus heeft het merk de prototypes nu in productietrim de weg op gestuurd.

De Volkswagen Passat rijdt weliswaar nog zwaar gecamoufleerd rond, maar we kunnen toch al belangrijke details van de auto zien. Zo zijn er bijvoorbeeld de koplampen, die duidelijk het nieuwe signatuur van Volkswagen dragen. Deze koplampen zagen we al op eerdere concept-cars, bijvoorbeeld de Cross Coupé TDI.

Wat we uiteraard niet op de foto's zien is dat de Passat de MQB-techniek krijgt die we inmiddels al kennen van de Golf. Dat betekent dat de auto flink wat kilo's kan afschudden en zeer waarschijnlijk ook meer ruimte voor de inzittenden krijgt.

Onder de motorkap komen weer de bekende TSI- en TDI-motoren te liggen. Reken op een 1.4 TSI, een 1.8 TSI en een 2.0 TSI. Bij de TDI's vermoeden we exemplaren met een cilinderinhoud van 1,6 en 2,0 liter. Later komt er zeer waarschijnlijk ook een Passat R met meer dan 300 pk.

Ook komt er een plug-in hybride met een gecombineerd vermogen van ongeveer 170 pk. Deze staat op de planning voor 2016. Een gewone hybride is ook een optie.

We rekenen op een showdebuut op de Autosalon van Parijs in oktober 2014. Aan het einde van volgend jaar of begin 2015 moet de auto ook bij de Volkswagen-dealer verschijnen.
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2013 11:47 door Wouter82.
Toch een belangrijke auto in die klasse. Zal wederom een evolutie zijn. En dat is goed.
Zo op het eerste gezicht meer richting Audi A4: sterker aflopende daklijn van zowel sedan als Variant, en de lagere dakdragers voor de Variant.

Ben benieuwd.
Vooral of Volkswagen de verhalen waar gaat maken dat het lichtere MQB platform gaat zorgen voor rijker uitgeruste auto's voor het zelfde geld. Bij de Golf is dat in elk geval nog niet echt goed gelukt.
weer zo'n lelijk hangende lijn. de golf vind ik daarom ook al lelijk geworden
Rembrandt
Zo op het eerste gezicht meer richting Audi A4: sterker aflopende daklijn van zowel sedan als Variant, en de lagere dakdragers voor de Variant.

Mmm, zit net eens naar al die Passats te kijken die hier op de parkeerplaats staan, maar ik zie eigenlijk weinig verschil in lijn (behalve dan die dakdragers). Lijkt toch weer meer evolutie dan revolutie.

Meer foto's: [www.autoevolution.com]

Rembrandt

Dat wordt volgens mij al vanaf de Passat B3 geroepen.
De Variant is nog steeds een mooie auto. In dit segment gaan de ontwikkelingen ontzettend langzaam, dus ik vind 'm zelfs na al die jaren nog niet echt verouderd. De sedan blijft helaas een auto met ongelukkige proporties, hopelijk doet Volkswagen daar iets aan.
Ze lijken me allebei langer of is dat gezichtsbedrog?
Impressies (waar je misschien geen drol aan hebt gezien de verschillen onderling, maar toch leuk om te zien):

Bron: [worldscoop.forumpro.fr]
D-C

De huidige met dat lelijke nieuwe radiatorrooster.

D-C

Véél beter, dus weinig waarschijnlijk winking smiley

D-C

Mooie oplossing voor C-stijl.
Achterlichten: nauwelijks veranderd, zal dus wel niet.

D-C

[/img]

Deze achterlichten zijn OK.
Die lelijke sedan gaan ze toch door iets mooier vervangen hoop ik.
De rest van de impressies mag van mij de vuilnisbak in.
Je zou zeggen dat hij A6-formaat krijgt.
D-C

Deze 2 impressies hebben exact hetzelfde koplamp/bumper-design. Óf deze 2 impressies komen van dezelfde shopper, óf de neus gaat zo worden. smiling smiley
Zouden ze nu eindelijk eens die 110pk versie weggooien en met een nette 120-130 als basis komen? Veel leaserijders zullen de Passat om die reden laten liggen. 110pk is te weinig voor zo'n grote auto en de 140pk wordt door de leasemaatschappijen vaak te duur aangeboden.
JP2010

Deze 2 impressies hebben exact hetzelfde koplamp/bumper-design. Óf deze 2 impressies komen van dezelfde shopper, óf de neus gaat zo worden. smiling smiley

Ik zou maar uitgaan van het eerste.
Nieuwe foto's, maar niet veel meer te zien dan op 19-11-2013.

Nieuwe Volkswagen Passat went aan daglicht

De huidige Passat van modelserie B7 staat sinds 2010 in de showrooms, maar is in feite een grondige modernisering van de Passat B6 die al in 2005 het levenslicht zag. Volkswagen werkt hard aan een opvolger, die we vandaag weer een luchtje zien scheppen.b In 2012 toonde Volkswagen op de salon van Genève de Cross Coupé Concept, een cross-over die naar Volkswagen-begrippen een totaal ander front liet zien. Hoewel de betrapte nieuwe Passat nog zorgvuldig gecamoufleerd is, herkennen we toch een vleugje van het Geneefse studiemodel. De nieuwe lichtunits weten zich namelijk wel een weg door de plakkers naar buiten te schijnen en doen sterk denken aan die van de Cross Coupé.

Ook aan de achterzijde komen we nieuwe lampen tegen, maar met alleen een paar setjes nieuwe lichtunits komt Volkswagen natuurlijk niet weg. Het model lijkt als geheel wat slanker vormgegeven, maar het belangrijkste nieuws komen we ongetwijfeld onderhuids tegen. De nieuwe Passat zal namelijk profiteren van VW's MQB-techniek, waardoor hij ongetwijfeld wat kilo's van zich kan afschudden. Bovendien krijgen de inzittenden dankzij het modulaire platform waarschijnlijk meer ruimte.

Voor de aandrijving zullen niet alleen de bekende TSI- en TDI-motoren zorgen, ook een plug-inhybride-aandrijflijn zal een plekje krijgen in de machinekamer van de nieuwe Passat. We verwachten het productiemodel in oktober op de autosalon van Parijs te kunnen verwelkomen. Eind dit jaar of begin 2015 moet de verse Passat bij de Nederlandse dealers staan.
[www.autoweek.nl]
Dat ziet er zeker prima uit!
Re: Volkswagen Passat (2014)
29-04-2014 10:16
Is dit meteen de LWB-Magotan voor China, of wordt het ook voor Europa zo'n lang eind?
De zijruitlijn schuift wel steeds meer naar BMW en dat is jammer. Verder een mooie auto, maar een VW Passat moet geen poorman's BMW willen zijn, heeft ie niet nodig.
Mooi interieur, maar hoewel die optisch doorlopende luchtroosters vast naar de Phaeton moeten verwijzen, denk ik toch onwillekeurig aan iets anders.

Al ziet het er in de nieuwe Passat niet uit als van scherp-snel-kapot-gaand-en-voor-eeuwig-op-half-zeven-hangend-broodtrommeltjesplastic. Hopelijk terecht.
^^^ Wel héél ver gezocht.
Yellow Cab
Is dit meteen de LWB-Magotan voor China, of wordt het ook voor Europa zo'n lang eind?

Volgens Autoweek wel!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-04-2014 20:03 door Mach1.
Re: Volkswagen Passat (2014)
01-05-2014 09:58
Dat had ik dus goed gezien. big smile smiley Ik denk dat de Europese Passat wat minder gestrekt wordt, maar verder niet heel anders.
Het dashboard had ook in een eind-jaren-90 auto kunnen zitten, maar het oogt wel fraai en hoogwaardig. Je ziet momenteel veel merken worstelen met het beeldscherm, wat steeds prominenter aanwezig is in de moderne auto. Zoals in de nieuwe C-Klasse, waar het eigenlijk maar een ontsierend ding is op het overigens zeer fraaie dashboard. Volkswagen lijkt totaal niet mee te don aan die beeldscherm-rage, en plaatst het scherm nog steeds op de esthetisch meest verantwoorde plek in de middenconsole, onder de ventilatieroosters. Geen ideale plek voor de bestuurder die behoorlijk naar beneden moet kijken, maar bij VW gaat (behoudende) vorm blijkbaar boven functie.
'Esthetisch meest verantwoorde' plek? Oa de i3 en cactus (om 2 recente voorbeelden aan te halen) laten zien dat een scherm onderin de middenconsole wat mij betreft niet tot de esthetisch meest verantwoorde plek behoort. Mercedes heeft een vergelijkbare oplossing (als de i3 en cactus), is iets gestijlder, wat minder 'hardcore' of 'hightech' dan bij die i3 of cactus, maar vind ik het wel wat hebben, zo'n los ogend scherm op een dashboard. Het geeft een sfeer van 'connectivity', en die sfeer raakt mercedes -met als bmw met de i3-, goed. smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-05-2014 22:21 door JP2010.
Yellow Cab
Dat had ik dus goed gezien. big smile smiley Ik denk dat de Europese Passat wat minder gestrekt wordt, maar verder niet heel anders.

Wat mij betreft maken ze de Europese Passat even gestrekt als de Chinese. Kijk naar het succes van de Skoda Superb, die ook naar Chinees recept is ontwikkeld. blauw kenteken erop en gáán met die banaan!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-05-2014 22:31 door ---GT---.
De nieuwe Passat lijkt een geslaagde sedan te worden en da's goed nieuws, want de huidige heeft niet echt een evenwichtig ontwerp. De verhoudingen lijken nu wel te kloppen en de achterkant oogt mooi strak. Ik ben dan weer geen fan van de scherpe lijn over de zijkant. Het front doet me op de een of andere manier aan Citroën denken.
Het zou best een van de mooiste sedans in zijn klasse kunnen worden. De vele bedaagde concurrenten krijgen het hier nog zwaar mee. De Mazda6 is nog vers, maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad. De nieuwe Ford Mondeo verschijnt straks ongeveer tegelijk met de Passat in de showrooms, weet dat twee jaar oude ontwerp nog te overtuigen? Ik weet niet helemaal wat de plannen van Citroën (C5) en Renault (Laguna) zijn, maar de nieuwe generaties zullen nog wel lang op zich laten wachten. De nieuwe Toyota Avensis is waarschijnlijk de enige andere nieuwe concurrent die binnen een jaar te verwachten is.
R W D
Het dashboard had ook in een eind-jaren-90 auto kunnen zitten, maar het oogt wel fraai en hoogwaardig. Je ziet momenteel veel merken worstelen met het beeldscherm, wat steeds prominenter aanwezig is in de moderne auto. Zoals in de nieuwe C-Klasse, waar het eigenlijk maar een ontsierend ding is op het overigens zeer fraaie dashboard. Volkswagen lijkt totaal niet mee te don aan die beeldscherm-rage, en plaatst het scherm nog steeds op de esthetisch meest verantwoorde plek in de middenconsole, onder de ventilatieroosters. Geen ideale plek voor de bestuurder die behoorlijk naar beneden moet kijken, maar bij VW gaat (behoudende) vorm blijkbaar boven functie.

Ergonomisch niet verantwoord en totaal achterhaald terwijl een pak merken aantonen dat het ook ergonomisch én esthetisch kan...maar da's waarschijnlijk VAG-bashen? Het ergste is dat de Duitse pers dan loopt te verkondigen dat de VW-dashboards ergonomisch zo goed in elkaar steken: niet dus. Maar wat je gewend bent...

Het dashboard is duidelijk gebaseerd op wat nu in de Passat zit. Goedkoop in ontwikkeling maar eigenlijk vind ik het huidige er beter uitzien.
AutoWeek-lezer spot: Volkswagen Passat Variant

Voor het spotten van prototypen hoef je niet per se naar barre oorden af te reizen: ook op ons eigen Schiphol komen regelmatig speciale auto's buurten. Zo was er deze week een heuse Passat Variant van de volgende generatie te bewonderen.

We kregen deze foto's opgestuurd door David Tanger. Hij schrijft: "Ik kwam dit weekend deze auto tegen op Schiphol, naast een erg mooie M4 trouwens, maar we weten niet wat het is. Weten jullie er meer over? Ik dacht misschien iets van Mercedes misschien?"

De wielen zetten ons in eerste instantie ook op het verkeerde been, maar uiteindelijk blijkt dit toch echt de volgende generatie Volkswagen Passat te zijn. De vormen komen namelijk overeen met die van de prototypen die we eerder zagen en ook de wielen (die je gemakkelijk met die van Mercedes-Benz zou kunnen verwarren) zijn terug te vinden op andere Volkswagens.

De Passat krijgt een MQB-platform en is dus verwant aan de Golf, de Octavia en de Leon. Onder de kap komen TSI- en TDI-motoren te liggen. Ook komt er een (plug-in)hybride.

De Chinese versie van de nieuwe Passat sedan, de Magotan, lekte eind april al. We moeten nog tot de salon van Parijs in oktober wachten voor we het publieksdebuut van 'onze' Passat meemaken.

Autoweek.nl
Alleen heeft die een andere daklijn en een langere deur...
Waarom al die vuilniszakken? Was de kliko vol? smileys with beer
Nieuwe Volkswagen Passat: een eerste blik

Volkswagen staat op het punt om z'n nieuwe Passat te presenteren. Hoewel we er nog even op moeten wachten, schetst het Duitse merk alvast een beeld van het uiterlijk.

De huidige Passat, een doorontwikkeling van de vorige generatie, loopt in z'n huidige vorm alweer mee sinds 2010. Aan een opvolger wordt gewerkt, vandaag krijgen we een voorproefje van z'n nieuwe verpakking.

Het duurt niet lang meer voordat Volkswagen z'n nieuwe D-segmenter op ons af gaat vuren. De Passat krijgt, zoals we nu kunnen zien, een snoet die enige gelijkenissen vertoont met het front van de Cross Coupé TDI Concept. Z'n bilpartij lijkt er eveneens net wat frivoler uit te gaan zien dan die van het huidige model. Wie bij het zien van deze gelikte tekeningen hoopt op een sportief gelijnde Passat, moeten we helaas teleurstellen. De coupé-achtige lijn zal plaatsmaken voor een reguliere sedanvorm zoals we uit eerdere spionagebeelden konden afleiden.

De Passat zal dankzij nieuwe platformtechnologie een stukje afslanken, en onder de kap zullen we de welbekende TSI- en TDI-motoren tegenkomen. Ga uit van een 1,4- , een 1,8- en een 2,0-TSI, en dieselversies met een inhoud van 1,6- tot 2,0-liter. Ook een 240 pk sterke diesel zou z'n weg naar de Passat gaan vinden. Of we een R-versie kunnen verwachten, valt nog te bezien. Later dit jaar beleeft de nieuwe Passat z'n debuut op de autosalon van Parijs. Volgend jaar moet-ie bij de dealers verschijnen.

autoweek.nl
Ligt het aan mij, of lijken alle nieuwe automodellen meer een grondige facelift dan een echt nieuwe auto?
Alle gekheid op een stokje: VW doet wel erg zijn best om ondanks het nieuwe platform, zijn auto's vooral zoveel mogelijk op zijn voorgangers te laten lijken. Iets met restwaarde ofzo...
---GT---
Alle gekheid op een stokje: VW doet wel erg zijn best om ondanks het nieuwe platform, zijn auto's vooral zoveel mogelijk op zijn voorgangers te laten lijken. Iets met restwaarde ofzo...

Al zou het zo zijn dar het vw om de restwaarde te doen is, so what? VAG is geen charismatische beweging of een nonprofit organisation. Het wil gewoon geld verdienen en heeft daar een plan voor bedacht. VAG/VW gooit het op evolutie waarbij andere merken misschien kiezen voor revolutie [in design].
Maar je doet overkomen alsof dat iets vies of verkeerds is. Dat is wat mijn stoort en ik denk dat dat br.s ook stoort.
Of zie ik dit verkeerd? smiling smiley
JP2010
Maar je doet overkomen alsof dat iets vies of verkeerds is. Dat is wat mijn stoort en ik denk dat dat br.s ook stoort.
Of zie ik dit verkeerd? smiling smiley

Wat de Renault-gebroeders denken doet er niet toe. Jullie zijn toch alleen maar op relletjes uit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep