Toyota Auris II [Cross @ pag. 2]

Gepost door D-C 
Carparazzi heeft in Zuid-Italië de Corolla hatchback gesnapt. Wat heeft dat te betekenen? In Europa hebben we reeds de Auris, een op de Corolla (Altis) gebaseerde hatchback, met een totaal afwijkend ontwerp echter. In Australië wordt dat model overigens verkocht als Corolla (hatchback). Het enige dat ik kan bedenken is dat de Corolla hatchback voor de VS is bedoeld en de Matrix gaat vervangen. De Matrix is een zustermodel van de Pontiac Vibe, welk model natuurlijk wegens het schrappen van het merk Pontiac uit productie is gegaan. GM stapte uit de joint-venture met Toyota in de Californische NUMMI fabriek en in mei 2010 kocht Tesla de fabriek. Toyota en Tesla gaan hier samenwerken op het gebied van elektrische auto's. De eerste vrucht van de samenwerking is de RAV4 EV die nu op de Los Angeles International Auto Show wordt getoond. Waarschijnlijk moeten de conventioneel aangedreven modellen van Toyota hierdoor wijken en daarmee de Matrix. De ontwikkeling van de Corolla hatchback is wellicht goedkoper dan het verplaatsen van de Matrix-productielijnen. Suggestie op suggestie, maar het is mogelijk winking smiley In landen als China en Brazilië kennen ze wél de Corolla, maar niet de Auris, dus dit model zou ook voor onder andere die markten bedoeld kunnen zijn.

Bron: [www.autozeitung.de]

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2014 21:54 door D-C.
Als die auto bedoeld zou zijn voor de Noord- dan wel Zuid-Amerikaanse markt, waarom is die dan rechtsgestuurd? winking smiley
Best een brede C-stijl...of zou deze net zo'n (vreemd) achterste krijgen als de kleinste Lexus...?
Van mij mogen ze de Corolla ook wel hier naartoe halen. De Auris is nogal een flop. Alleen de hybride zal wel goed verkopen.
Anoniem? Altijd beter dan lelijk.
Ik verwacht niet dat de Corolla hatchback mooier of evenwichtiger wordt, eerder andersom. Sowieso vind ik de Auris niet lelijk, alleen de kont is nogal rommelig. Het front is bij de facelift flink opgeknapt. Maar zo te zien krijgt de Corolla een minstens zo rommelige achterzijde met Toyota Blade-achtige achterlichten:

Nee, toch niet weer van die blikken achterlichten?
Na de Prius en de Verso hebben we dat nou wel gezien.
Het is al erg dat de laatste Verso ook weer van die blinkende units heeft.
Komt van een totaal andere website, maar daar denken ze dat het gaat om iemand die z'n lak wil beschermensmiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2010 14:56 door nack.
Aha, het was de nieuwe Auris. Die komt eind 2012 op de markt. Toyota is dan bezig met een modellenoffensief, want ook de Aygo en RAV4 worden tegen die tijd vervangen en voor die tijd kunnen we nog kennismaken met de Prius Wagon en Yaris Hybrid. De komst van de compacte hybride Aqua of Prius C is ook niet uitgesloten, zo berichten Britse media. De Auris werd eind 2006 gepresenteerd en bestaat dan dus al zes jaar.

Nieuwe Toyota Auris komt eind 2012 al
woensdag 26 oktober 2011

Sinds er een hybride-versie is doet de Toyota Auris het weer lekker. Toch zal de huidige generatie eens vervangen gaan worden, en dat moment komt sneller dan we dachten; eind 2012 moet de nieuwe Auris al klaar zijn.

Gesnapt op Toyota's gloednieuwe testfaciliteit in België ondergaat de nieuwe Auris een van z’n eerste tests in de buitenlucht. Het viel onze spionagefotograaf meteen op hoeveel de auto is gegroeid ten opzichte van het huidige model, en dat betekent doorgaans meer interieurruimte.

Motoren
Over de motoren is nog vrij weinig bekend. Die Hybrid gaat er vast wederom komen en ook staat er een elektrische variant in de planning, maar in eerste instantie moeten we het doen met gewone benzine- en dieselmotoren, allen viercilinders. Aan driecilinders wil Toyota, in tegenstelling tot sommige andere fabrikanten, nog niet beginnen.

Bron: [www.spyshots.nl]

De Auris krijgt dus geen MPV-achtige A-stijl meer. Verder vallen de Prius-achtige achterbumper op, het front en het interieur lijken richting Yaris te gaan.
1 ding is zeker over deze auris,kan kwa uiterlijk alleen maar mooier worden,en met hybride plug-in waarschijnlijk populair in leaseland.
Re: Toyota Auris II
26-10-2011 18:06
De raamlijn ziet er nu al een stuk sympathieker uit dan die van zijn voorganger. Als er nog een derde zijruitje à la Verso achter komt; wat mij betreft helemaal top. Niet helemaal origineel, maar dat verwacht je ook niet van een Toyota.
27-10-2011 15:18
Toyota Auris nog ver weg

Dit zijn de allereerste foto’s van de opvolger van de Toyota Auris. Niet dat ze al begonnen zijn met het drukken van de folders, wat het duurt nog wel even voordat –ie op de markt kan.

De Toyota Auris stamt alweer uit 2007, toen hij werd gepresenteerd als opvolger van de Corolla. De nieuwe naam werd gekozen om de Auris in het vervolg wat dynamischer te maken. Dat heeft niet veel mogen baten, want een verkooptopper is het nooit geworden. Sinds de komst van de hybride versie zijn de kansen van de Auris in Nederland wat gekeerd. Met zijn wegenbelastingvrije status valt hij in de smaak bij mensen die hun portemonnee nauwlettend in de gaten houden.
In 2014 verwachten we de tweede generatie Auris; dan heeft het huidige model er een zevenjarige cyclus op zitten. Dan komt hij onder meer de nieuwe Hyundai i30 en Kia Cee’d tegen. Uit eigen land zijn er concurrenten in de vorm van de Civic en de Mazda 3 en natuurlijk is er de Europese concurrentie die tegen die tijd onder meer bestaat uit de Golf VII.
Naar het motorenaanbod dat de Auris tegen die tijd biedt, kunnen we alleen nog maar gissen. Natuurlijk blijft de hybride in het assortiment. Daarnaast verwachten we weer een aantal ‘normale’ benzine- en dieselmotoren, die in Nederland, wel een bijrol zullen blijven spelen als het huidige fiscale systeem in stand blijft.

bron en meer foto's
05-12-2011 15:15
“Nieuwe Toyota Auris gaat weer Corolla heten”

Toyota werkt aan de opvolger van de Auris. Volgens onze collega’s van het Duitse Autobild moet die al aan het einde van volgend jaar komen en gaat hij gewoon weer Corolla heten.
De eerste spionagefoto’s van de opvolger van de Toyota Auris hebben we al binnen. Verdere details over het nieuwe model zijn nog schaars, maar onze collega’s van het Duitse Autobild lijken zeker te weten dat de nieuwe Golf-concurrent als vanouds weer Corolla gaat heten. “Die naam gaat een comeback beleven, omdat de Auris niet aan de verwachtingen voldoet,” aldus de Duitsers.
De Nederlandse woordvoerder van het merk kan het verhaal niet bevestigen. “Het lijkt me heel sterk dat de naam Corolla terugkeert. We hebben niet de traditie dat namen uit het verleden weer terugkeren. De GT 86 is toch ook geen Celica gaan heten?” De naam Corolla loopt mee sinds 1966 en is, in al zijn verschijningsvormen bij elkaar, nog steeds het meestverkochte autotype ooit met een aantal van 35 miljoen stuks.
De naam Auris werd in 2007 voor de Corolla-opvolger in het leven geroepen om het model in dit segment een wat dynamischer uitstraling te geven. In ons land doet de middenklasser van Toyota het nog relatief goed, door de belastingvrije hybride-versie. Tot en met november zijn er dit jaar tot en met november 5.301 stuks verkocht. Toen die groene vriend er nog niet was, kwam Toyota in 2009 niet verder dan een jaarafzet van 1.800 stuks.
Volgens Autobild groeit de nieuwe Corolla bescheiden tot 4,30 meter. Verder wordt er gesproken over nieuwe turbobenzinemotoren en diesels met vermogens tot 180 pk. Voor de hybride worden de nikkel-metaalhydride accu’s vervangen door lithium ion-exemplaren. Die nemen nog nauwelijks kofferruimte in. Tot slot wordt gemeld dat de nieuwe Auris al aan het einde van 2012 op de markt komt. Veel eerder dan de verwachte 2014. De vroegere komst wordt dan ook ontkend door de Nederlandse woordvoerder. “De nieuwe Auris staat niet op de lijst van volgend jaar.”

autoweek.nl
05-12-2011 15:32
Als dat allebei waar is, dan is het wel een erg duidelijk signaal dat Toyota het model zelf ook geflopt vind...
05-12-2011 15:43
Als ze weer teruggaan naar de Corolla verwacht ik toch ook wel meer varianten, zoals vanouds dus(hatchback, sedan, station en de verso). Als dat allemaal hybrides worden kun je een mooie slag slaan lijkt me!
wo 07 dec 2011, 15:39
Toyota stelt volgende Auris midden 2012 voor

TOKIO - Het laatste jaar voor de Toyota Auris is ingegaan. Over exact een jaar debuteert de nieuwe hatchback bij de vaderlandse dealers. De Telegraaf's Autovisie heeft de nieuwkomer in levende lijve mogen aanschouwen.

We moesten de telefoons inleveren en camera's waren in de afgesloten ruimte van het Japanse designcenter ten strengste verboden. De nieuwe editie ziet er verfrissend uit. Hij neemt designkenmerken van de Yaris over, zoals de brede neus en kloeke lichtunits. De C-stijl is voortaan voorzien van een extra ruitje, in stijl van de Prius Wagon.

De techneuten en ontwerpers namen tijdens de korte presentatie continu de naam Auris in de mond, waarmee de Japanners impliceren dat de nieuwe hatchback ook Auris gaat heten. In de Duitse media wordt daarentegen gesuggereerd dat Toyota niet gelukkig is met de Europese benaming. Het merk zou van plan zijn om de aanduiding Corolla in Europa nieuw leven in te blazen. De woordvoerder van Toyota verwacht zeker niet dat de naam Corolla Auris aflost. "We hebben geen traditie van het terughalen van oude typenamen."

De tweede generatie Auris belooft lichter, zuiniger en schoner te zijn dan het huidige type. Hij komt wederom met benzine- en dieselmotoren op de markt, waarbij gesproken wordt over vermogens van maximaal 200 pk voor de benzine en 180 pk voor de zelfontbranders. De hybridetechnologie met benzinemotor zal wederom van de partij zijn. Een aandrijflijn met dieselmotor en elektro-unit wordt door de importeur tegengesproken.

Toyota kondigt de nieuwe editie halverwege 2012 aan. In maart, op de Autosalon van Genève schittert een conceptstudie. Het definitieve model debuteert op de autoshow in Parijs, die in oktober wordt gehouden. De verkoop start later in het jaar.

Bron: [www.telegraaf.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-12-2011 00:03 door Daewoo-Chevrolet.
04-01-2012 10:41
Toyota Auris voor het eerst op openbare weg

Bij onze eerste spyshots van de nieuwe Toyota Auris reed de auto nog op een afgesloten terrein. Nu heeft het Japanse merk de testrijders het groene licht gegeven om met de prototypes op de openbare weg te rijden.
De nieuwe Auris krijgt duidelijk trekken van de Yaris mee. Dat is geen toeval: het Japanse merk meldde bij de onthulling van de Yaris al dat het design van toekomstige modellen (met name het front) sterk beïnvloed zou worden door de compacte hatchback.
Overigens meldden onze collega’s van AutoBild dat Toyota de Auris weer gewoon Corolla gaat noemen. Momenteel gebruikt het merk die naam alleen nog voor de sedan. Volgens Autobild groeit de nieuwe Corolla bescheiden tot 4,30 meter. Verder wordt er gesproken over nieuwe turbobenzinemotoren en diesels met vermogens tot 180 pk. Voor de hybride worden de nikkel-metaalhydride accu’s vervangen door lithium ion-exemplaren. Die nemen nog nauwelijks kofferruimte in.
Toyota verhuist de productie van de Auris van Frankrijk naar Engeland, heeft het merk eerder bekendgemaakt. De productie gaat plaatsvinden in Burnaston. Medio 2012 begint het merk met het werven van personeel. In totaal komen er 1.500 banen bij. Het Japanse merk investeert 100 miljoen euro in de Engelse fabriek. Eind 2012 moet de nieuwe Auris op de markt komen. Een onthulling op de Autosalon van Parijs in oktober ligt dan voor de hand. Wellicht zien we in maart op de Autosalon van Genève al een concept-car.

autoweek.nl
Denk dat de impressie niet ver verwijderd is van het werkelijke ontwerp.
Front is lekker stoer. Achterkant (zeker zo van schuin-achter bekeken) doet mij denken aan de Lexus CT. Zijkant vind ik weer een beetje saai..
15-02-2012 14:20
Zozo, dat ziet er goed uit zeg. Bijna on-Toyota's, vrij gewaagd ontwerp. Reuzensprong voorwaarts tov het vorige model! Toch leuker om te rijden dit dan een Golf/Astra.
Als de Auris er zo komt uit te zien als op de impressie bovenstaand, dan wordt het een heel mooie wagen! Moet ook wel want Toyota heeft vlgs mij veel last van Kia en Hyundai op het moment. Hopelijk wordt de perceptie van de kwaliteit van met name het interieur verbeterd, mooiere materialen e.d. De technische kwaliteit van Toyota is voorbeeldig en daar zal de nieuwe Auris ook geen uitzondering op zijn.
ingepakt
26-02-2012 19:45
iemand enig idee ze waren door de politie in mechelen aan de kant gezet
Re: ingepakt
26-02-2012 19:47
Je bent niet de enige zo te zien: [www.vroom.be]

12-04-2012 20:59
Belachelijk kleine ruitenwisser achteraan. Van de rest valt nog niet veel te zeggen ...
de afgelopen 24 uur al 2 keer de onderstaande foto/computertekening op het internet gezien. Mogelijk dat dit de nieuwe Corolla (sedan) is.

[caranddriverbrasil.uol.com.br]
Je mag ook gewoon rechtstreeks de plaatjes plaatsen...

[caranddriverbrasil.uol.com.br]
01-05-2012 21:13
Inderdaad, dat zijn de plaatjes.
Wel duidelijk een shop van de Avensis.
01-05-2012 21:31
Dat vond ik zelf ook wel. Maar ja wel in een toonaangevend tijdschrift, vandaar.
02-05-2012 12:09
Die vierkante raamlijnen zijn wel héél erg retro. eye popping smiley
Inderdaad dat was best een groot gemis de afgelopen jaren. De Toyota Fielder zag er erg goed/chique uit in het echt (veel gezien in Japan).

Bron: [www.autoweek.nl]

Dat wordt een lel van een stationcar!
Het ziet er goed uit. Bijna zo goed als een Hyundai of een Kia.
Met andere woorden: Toyota heeft een flinke achterstand opgebouwd ten opzichte van Hyundai/Kia.
Japanners: schoenmakers, blijf bij je leest! De Corolla, Sunny en 323 waren iconen qua middenklasers.
Sinds de Auris, Almera en 3 bestaan de Japanse iconen vrijwel niet meer.
Ik kan het maar aan één ding wijten: De Japanse merken willen Europese auto's maken, maar de Europese consument wil een Japanse auto.
---GT---
Het ziet er goed uit. Bijna zo goed als een Hyundai of een Kia.
Met andere woorden: Toyota heeft een flinke achterstand opgebouwd ten opzichte van Hyundai/Kia.
Japanners: schoenmakers, blijf bij je leest! De Corolla, Sunny en 323 waren iconen qua middenklasers.
Sinds de Auris, Almera en 3 bestaan de Japanse iconen vrijwel niet meer.
Ik kan het maar aan één ding wijten: De Japanse merken willen Europese auto's maken, maar de Europese consument wil een Japanse auto.

Eerder andersomwinking smiley
Als dit hem gaat worden dan wil ik wel bijtekenen. Erg mooi, maar wel een beetje laat.
Als de Wagon er inderdaad gaat uitzien als op de impressies, dan kon dat wel eens een serieuze terugkeer van Toyota in dit segment betekenen. Ziet er goed uit!
Ik heb de echte Auris al gezien op een Japanse forums ze hebben een gelekte dealer boekje, en moet zeggen voorkant is veel agressiever dan die impressie! Update: Net gekeken en ze zijn er vanaf gehaald! sad smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2012 16:37 door stj.

Bron: [www.noticiasautomotivas.com.br]

Hooggespannen verwachtingen worden niet ingelost. Ik vind dit echt een zware teleurstelling. Toyota kan de concurrentiestrijd met Hyundai en Kia in Europa nu wel opgeven.
Dat is jammerlijk mislukt inderdaad.
Als deze auto gelijk met de Kia Cee'd I op de markt was gekomen was de auto modern geweest. Nu loopt Toyota een modelgeneratie achter qua uiterlijk. Het rijden kan natuurlijk nog veel goed maken maar alleen op uiterlijk gaat de Auris II het niet redden.

Binnen het modellengamma van Toyota lijkt de auto nog het meest op de Verso-S (zijkant, grille). Dat geeft meteen al aan dat Toyota nog altijd behoorlijk conservatief is voor wat betreft de carrosserieontwerpen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-05-2012 13:36 door verlichting.
Ik vind er niets aan. Een lelijke auto is het niet, wel tamelijk suf. Dashboard ziet er nog wel oke uit.

Maar begrijp ik goed dat hij toch weer Auris gaat heten?
Nou ik vind dit niks, de achterkant is OK, voorkant mwah en middenstuk eigenlijk helemaal nietszeggend. Bovendien vind ik het interieur nu niet bepaald een verbetering van de huidige Auris..
1993 wil z'n groene displays terug.
Re: Toyota Auris II (uitgelekt!)
28-05-2012 17:41
Daewoo-Chevrolet
Hooggespannen verwachtingen worden niet ingelost. Ik vind dit echt een zware teleurstelling. (...)

Je bent niet de enige! Ik vind 'm een stuk minder scherpgelijnd dan ik op basis van de impressies verwachtte... Wat een tegenvaller! sad smiley
Maar dat zoiets uit kan lekken zeg!
JP2010
Maar dat zoiets uit kan lekken zeg!

Japanse brochures van nieuwe modellen belanden vaak voortijdig op straat, zie bijvoorbeeld de Corolla Axio/Fielder en GT 86.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

Klik hier om in te loggen

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep