Mercedes S-Klasse (2013)

Gepost door Nico94 
Icebrain
PSA-rules
Ik heb toch nog steeds de indruk dat we nog niet de echte afwerking van het dash te zien krijgen: de rand van het dash loopt bij de tellers rond, terwijl de zwarte omlijsting met chrome rand veel hoekiger loopt; kan me niet voorstellen dat ze dat zo gaan doen.

Jij bedoelt dat vierkante binnenwerk zeker en of dat blijft of niet...........????

Precies, ik kan me niet voorstellen dat ze dat zo in productie gaan nemen.
Leuk gedaan een fake 3e remlicht in de kofferbakdeksel........................big smile smiley

PSA Rules
Precies, ik kan me niet voorstellen dat ze dat zo in productie gaan nemen.

Idd, is ook niet des MB, maar het is leuk gedaan dat wel...............big smile smiley

600S pullman:

15 mei is de presentatie van de nieuwe S.

Bron: [www.worldcarfans.com] via [worldscoop.forumpro.fr]

De koplampen/grille vind ik minder geslaagd, verder een fraai model.
Wat een gaaf dashboard! Mooi, dat licht achter het instrumantarium. En dat scherm rechts lijkt mij wel een touch screen, gezien de knoppen...
Wat een ontzettend fraaie Benz thumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs up

Qua exterieur vind ik het nu al de mooiste S sinds de W126. Qua interieur ziet het er behoorlijk frivool uit, moet ik het eerst eens in het echt zien. Maar ook daar heb ik steeds meer vertrouwen in bij het zien van deze beelden.

Kan onderhand wel in het "officieel"-topic lijkt mij.
15 mei issie pas officieel smiling smiley
mooie auto. oogt best slank voor zo'n auto. vind die hangende kont wat te koreaans ogen. interieur wel fraai maar ik heb liever ouderwetse klokken
Kijkend naar deze S: Mercedes heeft wat mij betreft de juiste designlijn gevonden voor de komende jaren!
Jaren lang is het merk wat zoekende geweest qua design, maar dit mag er weer zijn! Laat de volgende C en E hier maar lekker op voortborduren thumbs up
Wat een prachtige wagen!
Het is duidelijk: De S is weer de top op automobielgebied!thumbs up

Exterieurdesign is naar mijn mening ook beter dan de huidige. Weer een echte Mercedes-Benz!

Lijkt me heerlijk om een flink eind te rijden, zittend in die heerlijke stoelen en in dat prachtige interieur met veel power onder de rechtervoet. Als ik nog eens de loterij win...smiling smiley
Het is vast een perfecte auto, maar qua exterieurdesign kan Mercedes mij niet overtuigen. Ook deze S vind ik weer niet geslaagd. De achterkant vind ik niet mooi vanwege de achterlichten en de hangende kont die straks ook de C helaas zal ontsieren. Het interieur lijkt nogal over the top.
Buitenkantje aardig, interieur mooi maar het dashboard... In een woord afgrijselijk (van wat ik er nu van kan zien).
Alle voorgangers op een rijtje:

Wat een historie !!!
de laatste twee generaties vind ik echt prachtig. de huidige zeker sinds de facelift kijk ik nog graag naar die auto. waarom? geen hangende kont. wat is daar nou weer mooi aan?
Ik hou wel van een hangende kont (bij auto's dan). Vooral bij grote sedans. Geeft de auto een relaxte en comfortabele uitstraling.

In het donker een geweldige ambiance thumbs up. Maar bij daglicht weet ik niet of dat enorme beeldschermgebeuren er wel zo fraai uitziet. Het zou dan (zeker bij bepaalde lichtinval) best wel eens wat "billig" kunnen ogen in het verder heel luxe afgewerkte interieur. Ook vraag ik mij af of het geen stofnest wordt om en achter dat scherm. Vooralsnog zie ik liever het klokkenwinkeltje van de vernieuwde E-Klasse.
Heb ook nog wat twijfels over het digitale gebeuren, eerst maar eens wachten tot een eerste test/rij-impressie.

Verder wel een prachtig interieur en mooi exterieur, qua uitstraling toch een paar stapjes hoger dan de 7 en A8.
Ook leuk om te zien dat Mercedes bij steeds meer modellen de uitlaten stileert zoals Citroen daarmee is begonnen! big smile smiley thumbs up

@ Rearwheel Driver: de eerste S die jij daar toont, is echt prachtig.
PSA-rules

@ Rearwheel Driver: de eerste S die jij daar toont, is echt prachtig.

De 600 Pullman, ja die is echt mooi. Eigenlijk zijn de eerste 2 nog geen echte S-Klasses (natuurlijk wel de voorlopers ervan).
De eerste Mercedes die als S-Klasse door het leven ging was de W116, de 3e in het rijtje. Vind ik eigenlijk ook nog steeds de mooiste S, hoewel ik ook helemaal gek ben van z'n opvolger eronder, de W126. Droombolides uit mijn jonge jaren winking smiley
De W126 is ook mijn favoriet, hoewel ik ook nog wel een zwak heb voor zijn tegenpool, de mastodont W140.

Zeker waar, de W140 is ook een heel bijzondere Benz, niet voor niets Der Kathedral genoemd. Ik vind alleen de motorkap iets te schuin aflopen, daardoor klopt het silhouet niet helemaal i.m.o.

Ook de W221 kan mij zeer bekoren. De minste S vind ik de W220, die doet mij weinig tot niets.
Schitterend, die "hangkont"! Ik zou het gewoon een "aflopende kofferbaklijn" oid noemen, maar dat terzijde. Ik vind het de auto een klassieke, sierlijke uitstraling geven. Als die lijn horizontaler zou lopen, zoals bij de W126 en de W140, dan was dat bij deze auto een heel raar gezicht geweest. De W220 vind ik overigens ook erg fraai, is imo een van de meest bescheiden ogende S-klasses.
Ik heb gisteren een gecamoufleerde Mercedes gespot, hoe krijg ik de foto geladen naar Autoweek?
Afbeeldingen plaatsen
Om een afbeelding in een bericht te plaatsen, moet deze afbeelding al ergens beschikbaar zijn op het internet. Staat een afbeelding nog niet op internet, dan kun je gebruik maken van uploadsites, zoals Photobucket en Imageshack.
Om een afbeelding te kunnen plaatsen, heb je de adresregel nodig. Die kun je vinden door met de rechtermuisknop op de afbeelding te klikken en dan naar ‘Eigenschappen’ te gaan.
Kopieer deze adresregel en klik vervolgens in de knoppenbalk bij je bericht op de knop ‘URL van een afbeelding invoegen’.
Er verschijnt dan een opdrachtvenster waar je de adresregel in plakt. Klik op ‘OK’, en de afbeelding wordt ingevoegd: er staat in je bericht nu iets als .
Met de knop ‘Bekijken’ kun je zien of de afbeelding goed in je bericht geplaatst is.
Denk er wel aan dat op sommige afbeeldingen auteursrechten rusten, en dat rechthebbenden niet altijd goedkeuring verlenen aan het plaatsen op websites.

succes

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2013 13:12 door Eddie de Eagle.
Carfanatic
foto

Die foto schijnt officieel te zijn...

Filmpje:
[www.youtube.com]
Tsja, "foto"...Waarom is het tegenwoordig niet meer mogelijk voor een autofabrikant om een nieuwe model dmw échte, eerlijke foti te presenteren, in plaats van dit geshop?

Maar goed, ik vind de nieuwe S echt schitterend tot dusver. Barok, tikkie extravagant (mag het in dit segment?), en toch klopt elke lijn in het plaatwerk wat mij betreft. De lampen vind ik een ander verhaal, maar al dat lijntjesgepriegel in de armaturen, daar hebben meer fabrikanten last van...
Rearwheel Driver
Zeker waar, de W140 is ook een heel bijzondere Benz, niet voor niets Der Kathedral genoemd. Ik vind alleen de motorkap iets te schuin aflopen, daardoor klopt het silhouet niet helemaal i.m.o.

Ook de W221 kan mij zeer bekoren. De minste S vind ik de W220, die doet mij weinig tot niets.

De W126 is wat mij betreft de mooiste S tot nu toe, maar dan wel een facelift exemplaar in verlengde uitvoering. Wat mij betreft de absolute top qua ontwerp, ook na al die jaren nog. Aan de nieue moet ik nog een beetje wennen, maar dat is normaal bij mij. Ik begin een bepaald model vaak pas na jaren te waarderen....
HVP
Tsja, "foto"...Waarom is het tegenwoordig niet meer mogelijk voor een autofabrikant om een nieuwe model dmw échte, eerlijke foti te presenteren, in plaats van dit geshop?

Dat gebeurt ook wel, zoals bij de CLA. Eerst zie je mooie presentatie foto's:
[www.autoweek.nl]

Daarna wat normalere foto's:
[www.autoweek.nl]

Zie je bij meer merken. Eerst van die leuke folder foto's met enorme sfeer-zonnen, daarna zie je normalere officiele foto's voorbij komen.
wat een lelijke omranding van de grille, net als bij de e klasse facelift!
@JP2010:
volgens de forumregels van sommige hardliners zal je deze foto's toch onder 'nieuwe auto's' moeten publiceren: shame on you!grinning smiley
iDS
@JP2010:
volgens de forumregels van sommige hardliners zal je deze foto's toch onder 'nieuwe auto's' moeten publiceren: shame on you!grinning smiley

Ach, ik kan niet ontkennen dat ook ik wel eens met zo'n jankerige toon anderen heb gezegd dat ze verkeerd bezig waren. smiling smiley

nog wat meer: [www.autoblog.nl]

mooie auto hoor maar die enorme schermen en dat stuur vind ik echt geen gezicht. niets stijlvol aan

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-05-2013 22:41 door voetveeg.
Een schermdashboard vind ik toch wel een slechte evolutie net als al die touchscreens...
Want? 10x liever een intuïtief touchscreen dan een scherm met allerlei (onhandig geplaatste) knoppen ernaast imo...
X
Een schermdashboard vind ik toch wel een slechte evolutie net als al die touchscreens...

+1

Ook ben ik veel meer fan van tellers met wijzers dan van dat digitale gedoe.
is meer grappig als een gimmick, net als bij de v40. maar hoeveel informatie heb je nou echt nodig als je aan het rijden bent? we slaan een beetje door met al die opties die leuk staan in een persbericht
Ik heb niet direct een voorkeur, beide (analoog & digitaal) hebben mooie maar ook minder mooie oplossingen. Toch zie ik de voordelen van een volledig 'schermdash' wel, oa dat je in ieder geval een stuk vrijer bent in het tonen van informatie, je zit niet vast aan bepaalde plekken in het dashboard.
Het dash wordt er in dit geval zeker niet mooier van. Wat een megascherm! Weinig subtiel....

Dat stuur is toch geen gezicht? Ik begrijp werkelijk niet hoe ze daarvoor hebben kunnen kiezen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-05-2013 14:53 door BMdoubleyou.

stuur doet me ergens aan denkenwinking smiley
Mij ook:

Heel vrolijk stuur!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep