AutoWeek
   rss
   mobiel
   iphone
   igoogle
   chrome

MyAutoWeek

Lexus GX (VS)

Gepost door Daewoo-Chevrolet 
Toyota zal binnenkort de nieuwe Land Cruiser Prado introduceren, die in Europa bekend is onder kortweg de naam Land Cruiser (120). In de VS wordt het model verkocht als Lexus GX. Dit is de eerste uitgelekte foto van de nieuwe Land Cruiser:

Spionagefoto's:

Huidig model:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2009 19:35 door Daewoo-Chevrolet.
Dit is een beetje de dubbele moraal van Toyota. Aan de ene kant flink met het milieu bezig zijn door Hybride op (in?) de markt te zetten, en anderzijds kunnen ze er niet onderuit om dit oermodel een vervanger te geven. Maar gezien de uitgelekte foto doen ze het wel op een zeer nette manier.

Dikke bak en veel beter dan de huidige.thumbs up
Wat een lelijk ding, die nieuwe. Toyota is echt niet goed bezig, de Toyota LC 100 was ook een pracht van een auto, de huidige LC V8 is een zéér lelijk ding. Net hetzelfde als met deze LC dus. Waar is de tijd dat Toyota nog kwam aanzetten met Celica's, Supra's en dikke 4x4's.
Hij zou zo uit China of Korea kunnen komen..........
wow, vallen die foto's me even tegen zeg. Tip voor Toyota: monteer achterlichten die ín de carrosserie passen.
Inderdaad een lelijk ding. En dubbelzinnig is het wel een beetje, de hybrides aan de ene kant, en de landcruiser het andere uiterste. vergeet echter niet dat een Landcruiser (maar dan vooral de oude) half afrika mobiel maakt, dus misschien deze ook wel over 20 jaar.

Roch nog altijd de stoerste landcruiser:

Het is net een kruising tussen een Daihatsu Terios en een Nissan X-Trail geworden.
Waar is de stoere vierkante LandCruiser gebleven?
Tja, de 100 blijft de mooiste!
Super saai als dit kan niet...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-07-2009 22:25 door Daewoo-Chevrolet.
X
Super saai als dit kan niet...

Het kan wel. Dat zie je toch?

Maar je bedoelt vast wat anders en haalt lelijk en saai doorelkaar.

Je kunt er wel heel goed fraaie Mercedessen ML's, BMW X'en en Volvo XC's mee uit de modder slepen.
Ik neem mijn woorden terug: Het is geen dikke bak maar een te logge wagen en hij is niet beter dan de huidige. Nog niet een beetje. Zeker niet met deze camperstickers...
nack
Ik neem mijn woorden terug: Het is geen dikke bak maar een te logge wagen en hij is niet beter dan de huidige. Nog niet een beetje. Zeker niet met deze camperstickers...

Vraag me niet waarom, maar zo ongeveer elke Toyota 4x4 van de laatste 10 jaar die in het Midden-Oosten rondrijdt, heeft dergelijke bestickering.
Was jij niet degene die kritiek had op de "VAG reclames" in AW? Je spamt nu zelf meerdere keren met modellen die hier niet eens verkocht worden. Waarom?
Nee, ik vind het niets. Het interieur gaat nog wel, alleen houd ik niet van de combinatie hout/aluminium.
gearhead
Was jij niet degene die kritiek had op de "VAG reclames" in AW? Je spamt nu zelf meerdere keren met modellen die hier niet eens verkocht worden. Waarom?

Het is ook leuk om de modellen te zien die hiet niet geleverd worden, en dat heeft weinig met spam te maken. Dat D-C dit doet, en vaak degene is die een hoop informatie en foto's post, daar ben ik hem erg dankbaar voor.
gearhead

Waarom moet jij in elk topic naar die hier totaal niet relevante discussie verwijzen? Ik post inderdaad vaak en graag foto's en informatie van auto's die hier niet worden geleverd. Overigens begrijp ik totaal niet waar je het over hebt, want de Toyota Prado en Land Cruiser Prado wordt in Europa verkocht als Land Cruiser (120). En de nieuwe Land Cruiser komt ongetwijfeld weer naar Nederland, onder de Land Cruiser 200 in het gamma. De nieuwe Land Cruiser schijnt de codenaam 155 te krijgen voor de driedeurs en 150 voor de Long Body.
Dat is zo, eens maar het viel me op.
Die achterlichten vind ik niet echt mooi. Die voorkant gaat nog wel qua vormgeving.
Ook (Amerikaans) zustermodel Lexus GX wordt binnenkort vervangen en zal opnieuw zijn gebaseerd op de Land Cruiser (150/Prado):

2010 Lexus GX 460 spy shots

The Lexus GX midsize luxury SUV has been on sale since 2003 and has enjoyed some success during that time, managing to rack up to 35,420 sales in 2004--its best year on record and easily eclipsing the company’s annual target of 20,000 units. Demand in the midsize luxury SUV segment, however, has tanked in recent years and so far this year sales have dropped more than 52%.

While many rivals may soon start pulling out of the segment altogether, Lexus intends to stick it out by launching a redesigned GX. The latest model is expected to feature all-new sheet metal as well as a 310 horsepower 4.6-liter V-8 in replacement of the current model’s anaemic 263 horsepower 4.7-liter V-8. This new 4.6-liter engine, incidentally, is the same unit used in the 2010 Toyota Tundra.

The current body-on-frame platform will remain, but expect radically different styling as well as a redesigned rear door. The interior will also be fully updated, with more luxurious trim and an updated navigation system coming as standard.

The new GX will likely be called the GX 460 and bow in towards the end of the year as a 2010 model, most likely with a debut at the 2009 Los Angeles auto show in November.

Bron: [www.motorauthority.com]
Mooi interieur, het mooiste van de hele auto.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

logo Sanoma Men's Magazines