AutoWeek
   rss
   mobiel
   iphone
   igoogle
   chrome

MyAutoWeek

Infiniti FX

Gepost door Wilbert 
Infiniti FX
19-01-2008 10:50

autoweek.nl
Op de Autosalon van Genève presenteert Infiniti zich niet alleen aan het Europese publiek, Nissans luxedivisie zet het feestje luister bij met de onthulling van de nieuwe FX 55. AutoWeek-lezer Wouter Verver trof de auto vrijwel ongecamoufleerd aan in Engeland.
Vanaf oktober 2008 zijn Infiniti´s eindelijk ook officieel in Europa leverbaar. De FX SUV zie je overigens al vaak rijden, via grijze import wordt hij naar ons land gehaald. Voor de SUV ontwikkelt Infiniti volgens de Britse omroep Channel 4 een nieuw soort hybride systeem, waarbij de elektromotor ook op hogere snelheden de verbrandingsmotor continu blijft ondersteunen. Hierdoor moet de verbrandingsmotor nog zuiniger worden. Het hybridesysteem van een auto als de Lexus RX400h laat de benzinemotor in z´n eentje werken tijdens het rijden op de snelweg, alleen bij tussensprints springt de elektromotor bij. Overigens zal de nieuwe FX met hybride-aandrijving bij fileverkeer net als de bestaande hybrides alleen op de elektromotor voortzoemen.

Kan nog niet zeggen dat ik hem mooier vind dan zijn voorganger...
Echt lelijk, ik vind het huidige model veel mooier.
De koplampen en de achterlichten vind ik niet mooi in het ontwerp passen, ik vind 'm ook minder fraai dan het huidige model. Wel leuk dat AW nu eindelijk een bijzondere scoop heeft.
Re: Infiniti FX
19-01-2008 11:49
Ziet er goed uit smileys with beer
19-01-2008 13:12
Wel slim van ze dat ze hem niet veel veranderen.thumbs up En de twee nieuwe motoren zullen een 3.7 V6 en een 5 liter V8 zijn.
19-01-2008 13:38
Gelukkig lijkt ie nog sterk op de huidige!
19-01-2008 15:39
dit is de EX- concept die we al eerder konden bekijken o.a. op het AW forum

die willen ze er dan net onder laten plaatsnemen ...

19-01-2008 15:41
officiele EX is toh al onthuld?
19-01-2008 15:47
lijkt me die FX toch een beetje nutteloos, wat heeft ie dan meer te bieden dan de EX? eye rolling smiley
19-01-2008 15:49
ruimte, grotere motoren...eye rolling smiley
Zowat alles dus; wat biedt een X5 meer dan een X3? beantwoord dat maar eens...
19-01-2008 20:13
Ik VOND het de mooiste suv, nu de lelijkste (samen met ene Ssyang Yong)..zonde..
20-01-2008 05:48
Zag net een hele zooi ex-en bij de infiniti dealer staan.
Vroeg nog aan mijn vrouw of ze niet een proefrit wilde maken.
Maar nee wilde ze niet.
Binnenkort toch maar eens kijken denk ikgrinning smiley
21-01-2008 13:58
grasmaaier Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik VOND het de mooiste suv, nu de lelijkste (samen
> met ene Ssyang Yong)..zonde..

Ik vind de Ssang Fungahai Rexton anders niet lelijk hoor, deze scoop wel...lijkt wel op een bmw de voorkant dan.

Spied again: 2009 Infiniti FX55 undisguised

Last month, three low-quality spy photos surfaced online showing the 2009 Infiniti FX55 without any disguise. There was some debate over whether those images were real or the result of Photoshop wizardry. That debate can now be put to rest. A new round of spy photos captured yesterday confirm the originals were authentic.

The car will debut at the Geneva Motor Show in March. The nature of the '55' powertrain remains unclear, however it could signify a hybrid system or a range-topping 5.5-liter V8. A 3.5-liter (FX 35) or 3.7-liter (FX 37) variant is also expected.

These latest spy photos are actually less revealing than the originals, but they confirm those images were not fakes, but the real deal!

bron [www.leftlanenews.com]
10-02-2008 15:41
Krijg het idee dat bij de eerste foto's van de grijze wat tape is weggeshopt. De achterlichten op bovenstaande foto's zien er toch net wat anders uit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-02-2008 15:41 door nack.
mm, ik denk niet dat Autoweek foto's gaat photoshoppen..
Teaser:

Bron: [www.autoblog.com]

Mooi aggresieve neus thumbs up
02-03-2008 09:43
Het is mij iets tè agressief.
02-03-2008 12:42
Wie koopt dit ding nou? Ik zou m niet van mn eigen geld willen betalen, daarvoor kun je ook een goede tweedehands S6 voor halen!
02-03-2008 13:02
Wat voor vergelijking is dat nou weer? Je kunt voor dat geld ook ik weet niet hoeveel Aygo's kopen...

Neus is niet helemaal mijn ding, maar dat kleurtje vind ik wel dondersvet big smile smiley
02-03-2008 13:16

Wie koopt dit ding nou? Ik zou m niet van mn eigen geld willen betalen, daarvoor kun je ook een goede tweedehands S6 voor halen!

Wie wil er nou een S6.confused smiley
02-03-2008 14:10
Dat word een mooi neusje !
02-03-2008 14:26
Bentley Arnage
Echt lelijk, ik vind het huidige model veel mooier.

Echt lelijk is ie niet, maar het huidige model is inderdaad veel mooier. Een vriend van me heeft er 1, een FX 45, in het zwart. Om te kwijlen, wat een mooi apparaat. En het rijden is helemaal een feest, die V8 is geweldig. Beresterk en een oorgasmisch geluid.
02-03-2008 16:08

Zo kan ik er nog wel een paar bedenken... nut smiley
04-03-2008 20:03
officieel!

2009 Infiniti FX
By JONATHAN WONG

Infiniti showed its second-generation FX crossover at the Geneva motor show on Tuesday. A more powerful engine range tops a list of improvements--including a new 5.0-liter, 390-hp V8 to give the FX50 70 hp more than the outgoing FX45’s 4.5-liter engine. The base V6 engine has also been tweaked, but specifications were not released at the introduction.

A seven-speed automatic transmission with manual shift mode replaces the previous five-speed unit.

Infiniti promises improved handling characteristics thanks to a reworked suspension. Customers can also order an optional sport package with a continuous damping suspension system, rear-active steer and 21-inch wheels to further sharpen the FX’s handling.

Safety options include intelligent brake assist, lane departure warning and intelligent cruise control. A distance control assist system automatically releases the throttle and applies the brakes to maintain sufficient distance from the car ahead in traffic.

The 2009 Infiniti FX will be available at dealers in June.

bron: [www.autoweek.com]

edit: tekst en bron.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2008 20:05 door le-on wheels.
04-03-2008 20:07
nieuw topic dus... Hij staat toch ook in Geneve?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

logo Sanoma Men's Magazines