My Weblog Contest #41 : Uit het archief !

Gepost door Meike 
Welkom bij alweer de 41e ronde van de enige echte:

Autoweek MyWeblog Blogcontest.

De weblog wedstrijden zijn in het leven geroepen omdat de MyWeblogsectie van de Autoweekpagina met uitsterven werd bedreigd. De My Weblog wedstrijden zijn een soort natuurreservaat en zo houden we deze traditie in leven.

De contest staat open voor iedereen die mee wil doen en de volgende minimale spelregels in acht neemt:
- De inhoud van de blog moet duidelijk verband hebben met de titel en de opdracht.
- De inhoud moet auto gerelateerd zijn.
- Deelnemende inzendingen worden voorzien van een link naar dit topic en hier wordt een link geplaatst naar de inzending.
- De inzending dient uiterlijk op Vrijdag 19 Oktober a.s. om 23.59 uur geplaatst te zijn - Servertijd is daarbij bepalend.
- Vanaf Zaterdag 20 Oktober tot Vrijdag 26 Oktober 23.00 uur kan er door iedereen - deelnemer of niet - gestemd worden, waarna de winnaar wordt uitgeroepen.
- Op verzoek van de Jury wil ik iedereen er op wijzen dat het in het kader van morele verplichting wel zo fijn is als ten minste iedereen die een blog plaatst ook de moeite neemt te stemmen. Natuurlijk kan niemand gedwongen worden, maar het is wel zo leuk voor iedereen die een blog plaatst.

De winnaar van de contest staat niet met lege handen: prijs is het bepalen en plaatsen van de volgende contest en het onderwerp daarvan! En met enig geluk staat ook een digitale cup met oren ter beschikking!

Goed, waar gaan we dan over schrijven deze ronde? Wel, de opdracht wordt dit keer "Uit het archief".

Ja, wat kan je hier nu weer mee ?

Simpel. Elke regelmatige blogger of persoon met een sterke eigen mening of inbeeldingsvermogen, heeft wel iets wat hem al tijden bezig houdt, of welke blog hij al tijden heeft liggen op zijn digitale bureaublad?

Nu is het je kans om die ene blog eindelijk eens te plaatsen. Wat wil je al die tijd al aan ons kwijt? Is het iets actueels, autobiografisch of wellicht fictie waarmee je een bepaald onderwerp duidelijk probeert te maken? Ook als je niets hebt 'liggen', dan zal er alsnog wel iets zijn in het verkeer of auto-land waar je al tijden een sterke mening over hebt ? Vertel het ons !

Het is dus een vrij algemeen onderwerp, maar er zit een adder onder het gras.
Zonder al te persoonlijk te worden, moet ieder zijn geboorteplaats verwerken in zijn blog, zonder direct (het mág wel) te verwijzen dat het over je geboorteplaats gaat.

Ik ben enorm benieuwd hoe jullie deze adder gaan vangen en gaan plaatsen in jullie blog !

Hierbij wens ik iedereen succes met het (her)schrijven. winking smiley

Succes iedereen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-10-2012 20:11 door Meike.
Laat ik ook even vertellen hoe ik op deze opdracht gekomen ben!

Oké, doe je ogen eens dicht, gewoon, 10 seconden. Na die 10 seconden ben je geen forummer meer, maar een toevallige bezoeker aan de site van het blad Autoweek. Je gaat naar de homepage en komt bij het vakje "My Weblog". Tot je grote verbazing zie je allerlei weblogs met 1 specifiek onderwerp. Is dit toeval ofzo? Wat is hier aan de hand?

Je besluit een willekeurige weblog te openen en ziet onderaan dat deze weblog meedoet aan de enige echte onvermurwbare onverschrokken en onvervangbare MyWeblog Contest. Tja, het zal wel zo zijn, denk je dan. Goed, ik heb toch niets anders te doen en ga nog zo'n weblog lezen. "Hee, dit is wel geestig, een weblog met de zelfde titel, maar toch helemaal anders dan die eerste weblog die ik las!"

Doordat ik met de ogen van een toevallige Autoweeksite-bezoeker heb gekeken, dacht ik: Hmmm, kunnen we iets aan de inhoud doen of aan de titel van de weblogs, zodat er meer variatie komt en de toevallige bezoeker niet zal denken: "Oh god, zoveel weblogs over het Uit Je Dak gaan, die ga ik niet allemaal lezen hóór".

Hierbij wil ik dus ingaan op het topic van LoveMyJeep en het leuker/variabeler maken van de Weblogcontest ! Mijn idee is het origineel houden en niet in herhaling vallen. Want ook als je een nieuwssite bezoekt en allerlei columns tegen zou komen van verschillende columnisten met de zelfde titel doch een geheel andere inhoud geven aan de columns, zouden lezers het in mijn ogen wel eens vervelend of vermoeiend kunnen gaan vinden en niet alle columns zullen gaan lezen.

Het lijkt mij een mooi gebaar om de toevallige bezoekers wat meer variatie te bieden door de titels in vervolg niet meer "verplicht" te linken aan de opdracht, maar deze vakkundig te verwerken in de weblog of de slotzin: Deze weblog is een deelname aan de weblogwdstrijd met het onderwerp: "...." Wat vond u van deze weblog? Laat een reactie achter of stem mee op ..... (forum/topic adres).

Natuurlijk sta je hier vrij in dit wel te doen, maar je kan het onderwerp net zo goed verwerken in de blog zelf. Ik denk ook dat het zeker onze eigen creativiteit ten goede zal komen en er minder nadruk hoeft te liggen op de onderwerpen !
Aha! Hier kan ik wat mee, al speelt de auto (busje eigenlijk) maar een relatief kleine rol. Is dat o.k.?

(nog gefeliciteerd, Meike!)
Uit mijn geboorteplaats (Makassar) valt weinig autogerelateerds te halen. En een archief heb je daar niet meer. Toen ik werd geboren was daar een guerilla-oorlog aan de gang. Denk dat het huis is platgebrand. Uit mijn geheugen putten wordt ook vrij lastig. Ik was 0 toen ik werd geboren confused smiley
Gefeliciteerd met je overwinning, Meike!

Ook al viel je bij mij (net) buiten de punten, het is je gegund. Je schrijft zo lekker makkelijk en persoonlijk!

Best regards,

n-t
Op zich geen probleem, ik ben ruimdenkend big smile smiley Maar wellicht kan je het busje een grotere/belangrijkere bijrol geven dan dat het aanvankelijk deed? Wat voor een busje, nieuw-oud-roestig-van opa geweest of andere details maken het ding gelijk een stuk leuker. Ben benieuwd big smile smiley
"Tranen uit de hemel"

Als er te weinig "dossier" of "auto" in voorkomt, hoor ik het wel.. Ik ben helaas niet gezegend met zo'n rijke fantasie als sommigen hier.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2012 01:02 door Sinner_.
Sinner_
"Tranen uit de hemel"

Ik ben helaas niet gezegend met zo'n rijke fantasie als sommigen hier.

Wees daar blij om! Ik word er alleen maar moe van.....
Eens kijken of ik hier wat mee kan. Heb nu wat anders aan mijn hoofd. In mijn blogs kwam mijn liefde voor BMW al vaak naar voren. Telkens in de vorm van een zzzzz-droom. Maar vandaag werden we wakker en verrek, het is geen Z3 geworden. Nee, ook geen Z4. Maar er staat wel een propellor op de motorkap!
@ meeuw: de opdracht is je geboorteplaats te verwerken in je blog, dat op zich hoeft dus niets autogerelateerds te zijn. Het kan voorbij komen op het nieuws, je/iemand rijdt er toevallig langs, er is vanalles te verzinnen.

@ Meike:
Top insteek! Goed gekeken naar variatie, heel creatief. Waarschijnlijk ben ik de komende 2 weken thuis, dus moet er wel een blog gaan lukken smiling smiley

@ Twix: Spannend! Die propellor zal wel stevig door je hoofd vliegen dan winking smiley Veel plezier met het hele proces en geniet als hij er eenmaal is!
LMJ: Hij staat al voor de deur! Ik zit nu handleidingen te lezen. Zitten een hoop knopjes in.
Vandaag twee uur met de Verso beziggeweest, alle troep eruit (er kwamen 5 (!) DS pennetjes tevoorschijn), gewassen, gezogen veel gezogen en gepoetst. Foto's gemaat voor de advertientie. Bweurt is afgelopen donderdag gedaan, gloeibougies vervangen, APK tot oktober 2012, dus klaar voor de verkoop. Ben benieuwd of er belangstelling is, van een Nederlander of gaat tie toch naar de Baltische staten? Dan was de APK voor nop, maar het klinkt natuurlijk wel goed.

We gaan maar weer eens aan het denken.
Het idee is in ieder geval orgineel, chapeau Meike !
Meike, maak nog even de openings- en uitnodigings weblog. Kun je gewoon de tekst uit je topic kopieren. Dan klopt het format weer geheel!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2012 16:30 door Joost Prius Verso.
Nou, daar gaan we dan:

Qua kleur natuurlijk wel wat anders dan de opvallende Mini, maar daarom niet minder mooi. De cirkel is rond. Na een E46 318i Executive is er eindelijk weer een Beamer bij huize Twix: een E90 328i. Zoals Ivanov al had uitgevonden, een model dat niet in Europa geleverd is, maar niets anders is dan een versie tussen de 325i en de 330i.

Er was vroeger veel kritiek op het i-drive systeem van BMW, maar tegenwoordig werkt het heel gemakkelijk. Althans, zonder na te denken kunnen wij de belangrijkste zaken meteen vinden.
Krèg nâh tietuh, un weblog schrèven oveâh ies wat je altèd al wilduh melden en dan oâk je woânplaats eâhrin veâhrweâhrken.
Wow... Wat een schitterende wagen! Veel plezier ermee.
Joost Prius Verso
Meike, maak nog even de openings- en uitnodigings weblog. Kun je gewoon de tekst uit je topic kopieren. Dan klopt het format weer geheel!

Oh, is dit ook een regel dan big smile smiley confused smiley

Maar wat is het nut van deze 'weblog' ? Persoonlijk gezien, zou ik dit net zo goed als spam zien als wanneer iemand, een student, op het forum reclame wil maken voor een kleine enquête die hij houdt onder auto-minnend Nederland?

"Wij" hebben zo'n propaganda weblog toch helemaal niet nodig? winking smiley

Ik snap dat dit het format is, maar ik heb in al die tijd dat ik mee doen aan de My Weblog wedstrijden, nog nooit deze weblogs gelezen en ik snap het nut er ook niet zo van dat dit zo is? En als ik het al niet snap, zouden de 'gasten' het dan wel snappen? Net zoals de weblog-titels, ben ik van mening dat we, ook gezien het Denktank-topic van LoveMyJeep, niet moeten doorslaan in regeltjes/formats en andere vastigheden. Even een frisse wind er doorheen, op weg naar de MyWeblogwedstrijden van 2013 !

Mijn voorstel:

- Meer vrijheden wat betreft de weblogtitels, geen verwerking van de opdracht in de titel (wat natuurlijk wel mag, dit is aan de keuze van de blogger zelf), maar zie met jouw titel meer te 'verkopen' met een pakkende titel, een titel waar mensen nieuwsgierig van worden ! Zolang je weblog inhoudelijk maar duidelijk aan een bepaalde opdracht voldoet, zou het voldoende moeten zijn om deel te nemen aan de wedstrijden ! Toch ? smiling smiley
- Meer gericht op niet-geregistreerde bezoekers van de Autoweek site, dan dat het gericht is op stamgasten van het autoweek-forum.
- Meer vrijheden/verplichtingen in het wel/niet auto-gerelateerde, zie jij als blogger een associatie tussen de automobiele sector en biologie, bijvoorbeeld het vergelijk van de SDI motor van Volkswagen en de heerlijke dromerige langzame wereld der Koalabeertjes, vermaak ons dan met zo'n blog!

Ben benieuwd wat jullie van deze stelling vinden. Wellicht is het ook een manier om andere soort opdrachten/onderwerpen te verzinnen. Daarom kwam ik ook met de vage regel om je geboorteplaats te verwerken in de weblog, zonder ook maar iets over een geboorteplaats los te hoeven laten.
Meike, de regels zijn heilig, ik heb ze ook ooit eens onder de aandacht proberen te brengen, dat was toen nog in de tijd van Daphne die hier met tucht regeerde. Misschien is de tijd er nu wel rijp voor....
Misschien moeten we even wachten wat waarde moons ervan vindt. Waar is ie eigenlijk?
Ik sta wel open voor Miekes idee. Indien je wat te pennen hebt, kun je natuurlijk altijd een blog schrijven, maar om altijd naar een onderwerp toe te werken/schrijven, werkt ook benauwend, cq. het verminderd de spontaniteit.
Dus waarom op Moons wachten, is die de sheriff of zo. Indien we met zijn allen open staan voor Miekes idee, dan zeg ik doorvoeren..
Als gerespecteerd forumlid is het best om ook te zien wat Moons in gedachten heeft, net als Soloman.

En nogmaals, in het verleden zijn er zat punten vergeven voor niet autogerelateerde blogs, dus de mogelijkheden zijn er al. We moeten het niet te gecompliceerd maken allemaal. Maar Meike's ideeen staan mij wij aan. Maar ja, wie ben ik?

Dank jullie voor de gelukswensen mbt de nieuwe auto.

@ Joost: heb je de Verso niet ingeruild? Ik volg het even niet meer geloof ik.
De Verso is in partikulier bezit, de Prius Wagon is een leaseauto. Vandaar dat ik hem zelf moet verkopen.
Ah, ach so. Dat verklaart een hoop voor me. Waarschijnlijk heb ik daar overheen gelezen in de vorige contest. Ik ben erg benieuwd waar je straks gemiddeld op gaat uitkomen qua gebruik. Ik houd dat zelf altijd precies bij, voor de leuk.
Joost Prius Verso
De Verso is in partikulier bezit, de Prius Wagon is een leaseauto. Vandaar dat ik hem zelf moet verkopen.

Waar zet je hem te koop? Ik weet niet hoe goed je hem zuiver hebt gekregen, ik heb er regelmatig zelf verkocht die ik vooraf gewoon proffesioneel liet poetsen. Kost € 100 - 150, maar haal je er dubbel en dwars uit. Meteen na het poetsen foto's maken. Tegenwoordig maak ik de foto's zodra ik de auto heb, dan is ie mooi gepoetst. Zolang de staat niet veel wijzigd, kan ik die dan gebruiken bij een eventuele verkoop. Loop erg te twijfelen met mijn Avensis, houden of verkopen.
Is de eerste inzending er al?

Sinner_ : Tranen uit de hemel.
Ik laat het nog even borrelen... Mijn geboorteplaats heeft een Verkeers Chaos Plan, dus dat zou moeten kunnen, maar ik wacht wel of er wat gaat komen.
Meike
- De inzending dient uiterlijk op Vrijdag 19 Oktober a.s. om 23.59 uur geplaatst te zijn - Servertijd is daarbij bepalend.

Dank u, ik ga niet tot 23.59u opblijven om de contest te sluiten.

Edit : bovendien zit ik dan in Duitsland bij de Nürburgring met de Westfieldcup...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2012 22:55 door Ivanov.
"Verkeers Chaos Plan" Klinkt interessant! big smile smiley
Pink, in het segment waar ik opereer met deze km stand is goede kennis van het Arabisch of Estst belangrijker dan een perfect gepoetste auto. Ik ga het dus eerst zo proberen. Foto's is volgens mij weinig mis mee, met de Panasonic genomen en die overdrijft iets met de kleuren.

Maar eeh de Avensis weg? Weer een Verso terug? Ik weet nog een goeie diesel te koop, voor weinig......
Ivanov
Ik laat het nog even borrelen... Mijn geboorteplaats heeft een Verkeers Chaos Plan, dus dat zou moeten kunnen, maar ik wacht wel of er wat gaat komen.

Klinkt alsof we de zelfde geboorteplaats delen big smile smiley

Hilversum toevallig ? grinning smiley
Mmm, hertenrugfilet met bospaddestoelen.
Meike
Ivanov

Klinkt alsof we de zelfde geboorteplaats delen big smile smiley

Hilversum toevallig ? grinning smiley

Nee, zoveel ambtenaren zoveel slechte plannen rondvliegen...
Zeg Sinner,

Je hebt, moet ik zeggen, wel een zeer indrukwekkende auto-cv!
Enneuh, sloten, weet je daar alles van??? Ik bedoel werkelijk alle sloten?
Arjuna1
Zeg Sinner,

big smile smiley

Ja, ook autosloten. En nee, niet op die manier. winking smiley
Ivanov

Kan overal zijn, een verkeers chaos plan. Verkeers Chaos Plan met hoofdletters moet Groningen zijn.

mvrgr,
moons
Joost Prius Verso
Pink, in het segment waar ik opereer met deze km stand is goede kennis van het Arabisch of Estst belangrijker dan een perfect gepoetste auto. Ik ga het dus eerst zo proberen. Foto's is volgens mij weinig mis mee, met de Panasonic genomen en die overdrijft iets met de kleuren.

Maar eeh de Avensis weg? Weer een Verso terug? Ik weet nog een goeie diesel te koop, voor weinig......

Nee, als ik het doe zal het lpg worden, een G3 installatie, dus geen Toyota, want die ondersteunen geen lpg. Overweeg zo iets als Moons.

Je had trouwens je vloermat er uit moeten halen met de foto. Daaronder oogt het waarschijnlijk als nieuw. spinning smiley sticking its tongue out
Mooie advertentie trouwens en zeer redelijke prijs. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-10-2012 23:29 door Pink Panther.
Sinner_
Arjuna1
Zeg Sinner,

big smile smiley

Weet je, ik ben al jaaaaaaaarrrrren helemaal gek op Aston. Vooral de V8 Vantage, maar kan hem niet betalen.

Euhhh......................
Joost,

Ben idd deze week in de kost (drie maaltijden/dag). Had daar zelfs geen keuze in: maaltijden horen volgens de cursusleiding bij de cursus. Maar iets in mij protesteerde toch tegen de inwoning (vijftien man op één slaapzaal - het zaaltje voor de vrouwen is iets knusser: acht maar).... Vinden ze hier heel gewoon eye popping smiley Alle mannen hier in CH gaan dan ook van hun 21e tot hun 42e twee wkn/jr op herhaling (van militaire dienst) - op kosten van... de werkgever.

mvrgr,
moons
moons
Joost,
(vijftien man op één slaapzaal - het zaaltje voor de vrouwen is iets knusser: acht maar)

Gewoon even een VRA-tje invullen, met het verzoek om bij de dames op zaal te mogen. Wegens...... claustrofobie ofzo.
Arjuna1
Sinner_
Arjuna1
Zeg Sinner,

big smile smiley

Weet je, ik ben al jaaaaaaaarrrrren helemaal gek op Aston. Vooral de V8 Vantage, maar kan hem niet betalen.

Geef me 2 minuten voor de oude, en 5 (hooguit 6) voor de nieuwe. thumbs up
Sinner_
Arjuna1
Sinner_
Arjuna1
Zeg Sinner,

big smile smiley

Geef me 2 minuten voor de oude, en 5 (hooguit 6) voor de nieuwe. thumbs up

Ik ga effe op zoek naar een Midnight Blue exemplaar, met Magnolia interieur...

En: een lage kilometerstand natuurlijk. smiling bouncing smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep