My weblog contest # 35: Eigenlijk niet goed, de winnaar is DUTCH FINNATIC

Gepost door Joost M 
Welkom bij nummer 35 van de…..

Enige Echte Onvervalste AWMyweblogcontest

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Da’s het leuke van deze contest. We beginnen gewoon opnieuw met een vers onderwerp. Intussen mag AutoWeek zich gaan buigen over het uitbrengen van de blogcontest in boekvorm. Zal zeker goed verkopen!

De spelregels zijn simpel:
- De blog draagt de titel die wordt bepaald door de voorgaande winnaar
- De inhoud moet duidelijk terugslaan op de titel
- zodra je een blog plaatst, voeg je zelf de link naar je blog toe aan het forumtopic dat voor dit deel is aangemaakt, hier dus
- na twee weken is de stemronde en kan iedereen (ook als je geen blog hebt geschreven) stemmen en zijn top 3 doorgeven via dit topic
- de persoon met de meeste stemmen bedenkt de nieuwe titel waarna we allemaal weer aan de slag mogen

De nieuwe titel luidt: Eigenlijk niet goed

Je kent het vast wel, een spatje regen en de videoband moet nog even naar de videotheek. Daar pak je normaal de fiets voor, maar omdat je in een luie bui bent…de auto. Zonde van dat korte stukje en die twee koude starts. Of je rijdt op de snelweg en er schuift iemand tussen jou en je voorganger. Veel te dicht erop en je zou de cruise even uit moeten zetten om een veilige afstand te creeëren. ‘Eigenlijk niet goed’ om zo verder te gaan. Meestal gaat het goed, maar echt prettig is het niet. Of die ene stoplichtsprint, omdat jouw ego groter is dan gewenst. Moest je dat nou echt doen?

Let op: er staat ‘eigenlijk’ voor. De zwakte van de mens is hierin dus de bepalende factor. Je zult de actie zelf goed kunnen verdedigen, maar …..?

Inzenden t/m vrijdag 15 juni 23.00 uur
Stemmen t/m vrijdag 22 juni 23.00 uur

De uitslag, je mag er alles over zeggen (mits de forumregels niet worden overtreden), maar uiteindelijk beslist de jury. Het juryschap is overdraagbaar, leidend en uiteraard bindend in het eindresultaat.

Wellicht ten overvloede zij vermeld dat deze blogoff bedoeld is als een extraatje, om een leuke nieuwe dimensie aan het blogschrijven toe te voegen. Uiteraard kun je gewoon je eigen blogs blijven schrijven.
Mocht er iets niet duidelijk zijn, of heb je suggesties, aarzel dan niet contact op te nemen met de jury of met mij.

Da's nog eens een leuk thema, Joost! Erg origineel, en niet zo "standaard" als de meeste onderwerpen dan toch weer snel zijn... No offence naar de andere thema's natuurlijk!

Het past wel bij mijn psychologische/analytische kijk op het verkeer dus hiermee zou ik wel wat moeten kunnen smiling smiley
Leuk thema. Goed nadenken voor een blog.
Ik bedacht dat er parallellen zijn met Stom, stommer, stomst, maar dat er ook verschillen zijn. Met 35 onderwerpen is dit toch niet geheel te verkomen.
Nog wat voorbeelden nodig?

Luister hierna, het songthema is het blogthema spinning smiley sticking its tongue out

Leider Geil - Deichkind
psychologische/analytische kijk op het verkeer

Ah, dus daar komt het vandaan.

Ik ga beginnen met schrijven. Eerst op papier. Over twee weken ben ik klaar.
Joost nog gefeliciteerd. Bijzonder terechte overwinning.

Was van plan om een poosje maar eens niets in te zenden. Het aantal lezers en stemmers inspireren mij niet echt tot een grote inspanning en het quasi-literaire geneuzel in dit topic kan mij ook niet echt boeien. Ik ben meer iemand van 'doe maar gewoon, dat is al gek genoeg'. Daarom ben ik ook bijzonder blij met de overwinning van Joost.

Maar anderzijds heb ik al een (echt gebeurde, persoonlijke) blog in mijn hoofd dat 100% onderwerp- (+auto-) gerelateerd is. Eens kijken of ik nog tijd heb om het op schrift te zetten.
Meeuw, dank je! En fijn dat het onderwerp je heeft kunnen inspireren. Ben benieuwd waarmee je komt, ik lees je verhalen graag.
Ik heb trouwens zelf nog helemaal geen idee.......
Moet trouwens het onderwerp persé in de titel staan?
en het quasi-literaire geneuzel in dit topic kan mij ook niet echt boeien
inderdaad, moe word ik er ook van.

Het aantal lezers en stemmers inspireren mij niet echt
same problem here.
Weet wel een onderwerp.... De nieuwe Auris is eigenlijk niet goed
Ongelooflijk, net een artikel gelezen over Joran van der Sloot. Jongen die alles had, rijke ouders, mogelijkheden tot goede opleiding, Aruba.
Eerst 28 jaar in de bak in Peru (zeg maar 19 jaar als hij zich keurig gedraagt), dan moet hij alsnog naar Amerika om daar waarschijnlijk 20 jaar de cel in te gaan. Wauw, 19 jaar in de gevangenis is al veel, dan mag je er uit, en dan moet je nog een keer!

Ongelooflijk dat iemand zijn eigen leven zo weg heeft gegooid. Ik zie hem nog zo zitten in die Jeep, lachend, alsof hij iedereen uitlachte, moet je nou kijken. Vader dood aan een hartaanval, waarschijnlijk door hem en hij komt pas waarschijnlijk op zijn 60ste vrij. Dan krijg je geen werk meer niks meer. Niks meer over van die populaire guy op Aruba. Houd me wel bezig...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2012 19:28 door Soloman.
Soloman
Ongelooflijk, net een artikel gelezen over Joran van der Sloot. Jongen die alles had, rijke ouders, mogelijkheden tot goede opleiding, Aruba.
Eerst 28 jaar in de bak in Peru (zeg maar 19 jaar als hij zich keurig gedraagt), dan moet hij alsnog naar Amerika om daar waarschijnlijk 20 jaar de cel in te gaan. Wauw, 19 jaar in de gevangenis is al veel, dan mag je er uit, en dan moet je nog een keer!

Ongelooflijk dat iemand zijn eigen leven zo weg heeft gegooid. Ik zie hem nog zo zitten in die Jeep, lachend, alsof hij iedereen uitlachte, moet je nou kijken. Vader dood aan een hartaanval, waarschijnlijk door hem en hij komt pas waarschijnlijk op zijn 60ste vrij. Dan krijg je geen werk meer niks meer. Niks meer over van die populaire guy op Aruba. Houd me wel bezig...

Meen je dit echt? Ik kan er geen seconde wakker van liggen.

Als de schuld niet duidelijk bewezen was, zou ik er anders over denken. In deze situatie heb ik er weinig medeleven voor over.
Zo, mijn blog is geschreven. Nog even een plaatje zoeken en op taalfouten nakijken. Maar is het wel verstandig om als eerste te posten?
IdeJ
Soloman

Meen je dit echt? Ik kan er geen seconde wakker van liggen.

Als de schuld niet duidelijk bewezen was, zou ik er anders over denken. In deze situatie heb ik er weinig medeleven voor over.

Medeleven heb ik ook totaal niet hoor. Maar ik dwaal wel eens af in "hoe zou het zijn", en dan stel ik me zo'n situatie voor en leef ik me in.
Maar ik vind het een vreselijke jongen. Altijd maar ontkennen. Kom eens een keer met het echte verhaal, dan heeft die familie ook rust, maar dat durft ie niet of zo. Vind ik verschrikkelijk.
Dan maar meteen mijn inzending posten: [www.autoweek.nl]

Wederom 100% autobiografisch, zonder overdrijving. Kost wel wat stemmen, maar het gaat mij om het verhaald en niet om de frutsels.
meeuw
Dan maar meteen mijn inzending posten: [www.autoweek.nl]

Wederom 100% autobiografisch, zonder overdrijving. Kost wel wat stemmen, maar het gaat mij om het verhaald en niet om de frutsels.

Leuke blog Meeuw! Ik wilde eigenlijk wat quasi-literair geneuzel opschrijven nu, maar ik lees net dat je dat niet leuk vindt... big smile smiley

Ik denk wel dat je in aanmerking komt voor veel punten!
Ik ben het maar heel heel soms met Meeuw eens, maar ook nu weer.
De titel van de blog is wat ongelukkig, zoals die nu wordt opgelegd.

Eigenlijk niet goed is eigenlijk niet goed. Ik zoek eigenlijk (goed) naar een trefwoord waarin de zwakheid van de mens centraal staat. Als jury en meneer Joost M daarmee eens zijn...
@IdeJ: Ik ben niet de enige die stemt grinning smiley
En de eerste inzending :

meeuw : Eigenlijk niet goed, maar wat dan wel???

Ik heb nog geen enkele inspiratie.
meeuw
Joost nog gefeliciteerd. Bijzonder terechte overwinning.

Was van plan om een poosje maar eens niets in te zenden. Het aantal lezers en stemmers inspireren mij niet echt tot een grote inspanning en het quasi-literaire geneuzel in dit topic kan mij ook niet echt boeien. Ik ben meer iemand van 'doe maar gewoon, dat is al gek genoeg'. Daarom ben ik ook bijzonder blij met de overwinning van Joost.

Maar anderzijds heb ik al een (echt gebeurde, persoonlijke) blog in mijn hoofd dat 100% onderwerp- (+auto-) gerelateerd is. Eens kijken of ik nog tijd heb om het op schrift te zetten.

En Meeuw pikt er weer lustig op los... Of is de vergelijking met een olifant en een porseleinkast meer van toepassing?

Vorige keer 10 bloggers en 11 stemmers. Goed, het is beter geweest en inderdaad kon de promotie beter. Dat ligt overigens niet alleen aan AW. Maar is afhaken dan de oplossing?

En het quasi litteraire geneuzel? Ik begrijp niet goed wat je daar mee bedoelt. De blogs, de commentaren? Of de verhalende toevoegingen van bijvoorbeeld Solo, Moons en Arjuna. De manier waarop je het hier neergezet hebt maakte dat ik de neiging had een aantal snerende opmerkingen te maken, maar ja, zet je weer zo'n fijne blog neerthumbs up

Probeer je het de volgende keer wat vriendelijker neer te zetten? winking smiley
Ach ieder zijn ding.

Ik laat me er niet van weerhouden om hier af en toe wat neer te zetten als ik een poëtische of proazische opwelling heb.
Ik kom pas met mijn pennevrucht aan het einde van de termijn, als ik er aan toe kom.
@DF: Een snerende opmerking kan ik wel tegen (wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren). En met wat pittige uitspraken wordt iedereen weer wakker eye rolling smiley

Het ging trouwens niet om de blogs; die heb ik met plezier gelezen. Vond ook dat meer blogs een stem verdienden dan de 3 die ik mocht geven. Ging meer om de commentaren/verhalen tussendoor in dit topic. Heb ik mij maar niet mee bemoeid.
Ging meer om de commentaren/verhalen tussendoor in dit topic.

Heb je er moeite mee dat je er niet mee bemoeit?
Was het toch de knuppel in het hoenderhok....

@Meeuw, ik heb jouw commentaren nog even terug gelezen, zag dat je van Moons na deel 1 genoeg had. Da's jammer want dat deel was m.i. niet de sterkste. Naarmate je verder komt leest het lekkerder.
Heb mij voorgenomen om de rest nog te lezen. Als iemand er zo veel energie in steekt moet je dat ook kunnen waarderen.
Soloman
Ik ben het maar heel heel soms met Meeuw eens, maar ook nu weer.
De titel van de blog is wat ongelukkig, zoals die nu wordt opgelegd.

Eigenlijk niet goed is eigenlijk niet goed. Ik zoek eigenlijk (goed) naar een trefwoord waarin de zwakheid van de mens centraal staat. Als jury en meneer Joost M daarmee eens zijn...

Wat de titel betreft zoals Meeuw dit heeft gedaan, prima zo. De titel zit erin en je mag een tekst erachter of ervoor zetten.

Jan, laat je inspireren! Ben benieuwd waarmee je komt.
Hmmm. Als ik deze posts zo lees krijg ik bijna het gevoel dat sommigen de deelname aan de contest bijna als plicht zien in plaats van leuk tijdverdrijf. Naar mijn mening moet je niet schrijven als je het niet wil en geen inspiratie hebt, want als het geforeerd wordt ga je er steeds meer tegenopzien en wordt je ook gevoeliger voor kritiek. Bovendien is het meestal niet bevorderlijk voor de kwaliteit, wat weer kritiek in de hand werkt. Als dat dan weer net effe te persoonlijk wordt opgevat zakt de sfeer in en dan verdwijnen de deelnemers pas echt....

Als je geen zin, inspiratie of tijd hebt, laat de contest dan gewoon schieten. Volgende ronde, nieuwe kansen. Ik denk dat het voor iedereen leuker is om 5 blogs te hebben waar met plezier aan is gewerkt, dan 20 die eruit geperst zijn omdat "het moet". En als je niet schrijft kan je best stemmen of andersom. Ik heb nu ook al weer een paar keer verstek laten gaan en dat was niet alleen omdat ik geen tijd had.

Soloman
psychologische/analytische kijk op het verkeer

Ah, dus daar komt het vandaan.

winking smiley

Niet alleen op verkeer trouwens...
LoveMyJeep
Hmmm. Als ik deze posts zo lees krijg ik bijna het gevoel dat sommigen de deelname aan de contest bijna als plicht zien in plaats van leuk tijdverdrijf. Naar mijn mening moet je niet schrijven als je het niet wil en geen inspiratie hebt, want als het geforeerd wordt ga je er steeds meer tegenopzien en wordt je ook gevoeliger voor kritiek. Bovendien is het meestal niet bevorderlijk voor de kwaliteit, wat weer kritiek in de hand werkt. Als dat dan weer net effe te persoonlijk wordt opgevat zakt de sfeer in en dan verdwijnen de deelnemers pas echt....

Als je geen zin, inspiratie of tijd hebt, laat de contest dan gewoon schieten. Volgende ronde, nieuwe kansen. Ik denk dat het voor iedereen leuker is om 5 blogs te hebben waar met plezier aan is gewerkt, dan 20 die eruit geperst zijn omdat "het moet". En als je niet schrijft kan je best stemmen of andersom. Ik heb nu ook al weer een paar keer verstek laten gaan en dat was niet alleen omdat ik geen tijd had.

Ik denk dat ik me daar maar eens aan ga houden.
Ik ben geneigd om mee te gaan met LMJ en Ivanov. Aan de andere kant voelt het als een soort van falen om af te haken nu de opdracht wat moeilijker is.

Heb nu 0,0 inspiratie, maar de week is nog lang...

En het quasi litteraire geneuzel tussendoor ben ik ook niet zo'n fan van en lees ik ook (bijna) niet. Zal wel de nuchtere Noord-Hollandse insteek zijn...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2012 11:29 door IdeJ.
IdeJ
Ik ben geneigd om mee te gaan met LMJ en Ivanov.

Ik heb niet gezegd dat ik niet mee ga doen deze ronde, alleen dat ik van mening ben dat je moet meedoen omdat je het leuk vindt en omdat je het wilt. Niet omdat je het gevoel hebt dat het een verplichting is. We betalen hier geen contributie, we zijn geen team wat tegen anderen strijdt en dus op elkaar moet kunnen vertrouwen. We zijn een stel autoliefhebbers die er plezier in hebben leuke stukken te schrijven en daar een competitie element aan toegevoegd hebben om het levendig te houden.

En de laatste tijd zijn mensen blijkbaar wat moe van dat wedstrijdelement, het lijkt erop dat het steeds weer binnen begrensde tijd moeten schrijven over een voorgeschreven onderwerp-categorie mensen (te veel?) onder druk zet. Dat vind ik niet onbegrijpelijk, maar wel jammer. Echter, hoe meer je er dan aan vast gaat houden, hoe sneller mensen écht gaan afhaken omdat ze de lol verliezen. En dat zou pas echt zonde zijn. Iets, wat je als hobby doet en dus voor je plezier, met tegenzin doen, dàt is .... Eigenlijk Niet Goed...... winking smiley

Persoonlijk denk ik juist wel met deze nieuwe opdracht uit de voeten te kunnen, dus ik hoop gewoon weer wat bij te dragen...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2012 12:45 door LoveMyJeep.
Juist bij deze opdracht heb ik weer eens inspiratie.. Ik ga er gelijk aan beginnen. Hopelijk zonder al te veel fouten. En dan nog maar zien of ik het ga plaatsen big smile smiley
Mensen, laat het gewoon even los als het teveel je leven gaat beheersen. Forummoeheid is hét verschijnsel van dit medium. Ken het in alle varianten. Daarna kom je als herboren terug....
Vandaag bij de Sony dag in de Fabrique in Utrecht/Maarssen geweest. Het was erg interessant op deze Sony dag, knetterdruk! Ik schat een 1500 mensen, allemaal met een Sony camera. Er waren workshops o.a. over belichting, witbalans, modellenfotografue, filmen met de spiegelreflexcamera e.d. Thema was crique du sollei en allerlei erg lenige dames lieten onder afschuwelijke lichtomstandigheden de meest prachtige dingen zien.

Had mij ook voorgenomen om niet meer geforceerd een blog te schrijven. Bij de laatste onderwerpen kwam ik al snel op vroegere gebeurtenissen waar ik een gerelateerd verhaaltje over kon schrijven; en dan doe ik het dus. Anders sla ik voortaan ook gewoon een keertje (of meer) over.
Joost:

gefeliciteerd met de overwinning en de bijzonder hoge score!
Waarde Moons,

Dank voor het hartelijke: “welkom terug”. Door bezigheden van andere prioriteit was ik niet in de gelegenheid te stemmen voor de laatste contest. Wel alles snel gelezen maar niet grondig genoeg om - in de gegeven spreiding - punten toe te kennen.

Overigens, het kwam spontaan in me op om een citaat uit jouw literaire ge……. aan te halen:

“liet de bijna afgebrande lucifer vallen, glimlachte en deed de deur behoedzaam dicht.”

Mailtje in de maak.
@ aan Ivanov/ de moderator: misschien wil je even kijken in de weblog sessie. Daarin heeft Martijn/Edend/DAFFAF een weblog(je) geschreven.
Kan jij daar je blik eens over laten schijnen? misschien kan jij het verwijderen? Al was het maar ter bescherming van hem.

[www.autoweek.nl]
Mijn oom de psychiator zou zeggen, kom maandag 9.00 maar op het spreekuur. Martijn, het gaat niet goed met je!
Ik heb de link naar de blog doorgestuurd naar de heren van AutoWeek. Verwijderen kunnen we helaas niet, erop wijzen wel.
Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel)
Wat is een psychiator?confused smiley
'

[www.youtube.com]

Uiteraard niet persoonlijk bedoeld en niet bedoeld om iemand te kijk te zetten. Maar dit filmpje kwam bij me op toen je dit vroeg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2012 18:22 door Joost M.
Meike
Juist bij deze opdracht heb ik weer eens inspiratie.. Ik ga er gelijk aan beginnen. Hopelijk zonder al te veel fouten. En dan nog maar zien of ik het ga plaatsen big smile smiley

welkom terug!
Ik twijfel nog.
Maar ben blij dat het geen 100% mannenaangelegenheid is nu. Zooooo saaiiiiii. Gaaaaapppp
Ja Meike, ik zag je bericht. Leuk dat je er weer bent!
Joost M
Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel)
Wat is een psychiator?confused smiley
'

[www.youtube.com]

Uiteraard niet persoonlijk bedoeld en niet bedoeld om iemand te kijk te zetten. Maar dit filmpje kwam bij me op toen je dit vroeg.

Ik heb het even gezien. Helaas is - ik ben waarschijnlijk de enige in NL - de humor van André niet aan mij besteed.
Valt me wel op dat, zonder persoonlijk te worden, er opvallend veel mensen gepikeerd zijn na een wel of niet terechte opmerking van iemand anders.

Loopt iedereen op z'n tenen of is dit de nieuwe "gedragscode" op fora?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep