My Weblog Contest # 33 De Chauffeur Gewonnen door meeuw!

Gepost door non-turbo 
Ik voel me schuldig. Ik baal hier verschrikkelijk van. sorry.

verhalen schrijven is zo simpel, ik ben de goochelaar, jullie de tovenaars.
,
we zijn allemaal tovenaars, alleen niet altijd met elkaars Act eens.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2012 22:32 door hansje36.
Mijn bijdrage

Geen winnaar, misschien zelfs geen punten in dit geweld, maar meedoen is belangrijker winking smiley.

Ik moet in ieder geval nog een link aanpassen en later komen er nog wel een paar plaatjes bij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2012 23:00 door Dutch Finnatic.
Dat maakt helemaal geen flikkerr uit DFdrinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2012 22:47 door Soloman.
De lijst.

LoveMyJeep : De Chauffeur
Meeuw : Meer dan een chauffeur!
Joost M : De chauffeur
hansje36 : De (allerbeste) chauffeur
Twix : Chauffeuren in je eigen leven
non-turbo : Een ontmoeting met De Chauffeur
Soloman : De chauffeur zonder adem
Ivanov : De Autobahn part two: de chauffeur
Pink Panther : Chauffeur
Dutch Finnatic : De taxichauffeur

@ Dutch, jouw eigen link werkt nog niet goed.
Moons, moons, moons,,,

waar ben je man?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2012 22:54 door Soloman.
Ach, moons heeft nog 4 minuten, tijd zat dus.
INZENDINGEN GESLOTEN, STEMBUSSEN GEOPEND
Dear all!

Ik merk dat ik, door mijn komst en drie overwinningen op rij, klaarblijkelijk een stempel op dit topic heb gedrukt. Graag wil ik jullie iets meer achtergrond schetsen. Ik ben geen schrijver / journalist of iets dergelijks, ik doe iets in Finance. Circa een half jaar geleden heb ik me op het AutoWeek forum aangemeld, aangezien ik de Occasion-wedstrijd gewoon een leuk spelletje vond. Op een gegeven moment zag ik dat er ook een "Blog-contest" was.

Heel lang geleden, (de Titanic voer nog winking smiley ), op de middelbare school, vond ik het schrijven van "opstellen" (zal tegenwoordig vast anders heten, fictief-linguale-creativiteitsvorming gok ik) leuk, daarom heb ik een poging gewaagd. En, tot mijn verbijstering, met succes! Heel veel leuke reacties, waarvoor oprecht dank. Natuurlijk ook een tweede weblog geschreven, wederom gewonnen, en wederom erg veel enthousiasme binnen "de groep". Na mijn derde overwinning op rij (sorry dat ik dit type, maar dit vervulde me met een gevoel van trots) zag ik de stemming bij enkelen ietwat omslaan. Dit zie ik ook terug in bovenstaande commentaren.

Waarom ik meedoe? Ik merk dat ik schrijven leuk vond en nog steeds vind en wellicht dat ik hiermee ooit "iets" wil doen. Jullie mening vind ik daarom ook bijzonder waardevol en belangrijk, jullie helpen mij om beter te worden. Graag wil ik ook de komende wedstrijden meedoen en met jullie blijven klankboarden. Ik probeer daarom mijn beoordeling redelijk uitgebreid te geven. Kort en goed: ik heb hier plezier in, en winnen is voor mij absoluut niet de reden om mee te doen. Ik heb op mijn meest recente weblog twee reacties gehad, en deze vond ik oprecht grandioos. Ik bloos als ik ze terug lees.

Waarom ik twijfel om door te gaan? Zie de postings van Hansje en Soloman. Ik wil geen sfeer van frustratie of afkeur hier zaaien. Geloof me, in het echt ben ik een aardige kerel, die voor eenieder het beste wil. Ik wil niet "the man to beat" zijn, laat staan iemand die een ander zijn hobby wil ontnemen. Als ik dat doe, ook al is het maar bij één persoon, stop ik per direct na deze stemronde. Persoonlijk zou ik dit erg jammer vinden, maar geloof me, daar kom ik makkelijk overheen. Als iemand van jullie liever heeft dat ik niet meer post, laat het me weten, per PM of liever nog "en publique".

Warm regards,

non-turbo
non-turbo, ik spreek voor mezelf dat ik jouw inzendingen zeer waardeer.

Daarbij geldt in mijn ogen hetzelfde als in de Formule 1. Als een bepaald team dominant is wil de FIA de regels veranderen. Daar ben ik tegen. Als een bepaald team dominant is, moet de rest gewoon beter zijn/haar best doen. En daarbij is het bij de blogcontest extra lastig, want daar ligt de uitdaging in steeds een ander onderwerp.

En compleet off-topic. Waarom hebben we reclamebanners voor OB tampons? Zijn wij tegenwoordig de targetgroup?
@non-turbo

De discussie over wat een webblog zou (moeten) inhouden werd hier al gevoerd oordat je meedeed. Mijn mening in dat opzicht heb ik al eerder gepost en bij het stemmen heb ik dat ook eerder als uitgangspunt gehanteerd (hoewel niet altijd even consequent).
@Non-burbo: Niet stoppen svp, gewoon blijven meeschrijven omdat je er plezier aan beleeft.
Drie keer op rij winnen is je van harte gegund.
Je ontneemt me zeker niet mijn hobby.
Een ieder schrijft op zijn eigen manier, de een meer in een log, de ander zoals Soloman meer in een fictie verhaal.
Gewoon doorgaan Non-Turbo, als ik er voor ga zitten kan ik je makkelijk aan. big smile smiley
Alleen de laatste tijd niet meer zo'n zin en inspiratie, maar dat zal wel weer een keer omslaan.
Soloman
Shit, geen moons...crying smilie

Soloman, Medebloggers,

Mit nichten! In CH wordt ingespannen meegelezen, en plust en mint moons er vrolijk op los:

LoveMyJeep : De Chauffeur
+ zou ik ook wel willen... Helaas rijd ik in mijn hoedanigheid van chauffeur eens per week een overjarig busje (drie keer op en neer naar het zwembad in het naastgelegen stadje), maar... daar staat tegenover dat ik niet om half drie 's nachts op een brommige Defender hoef te wachten, maar me na gedane arbeid gerieflijk in het weldadig verwarmde leer van mijn gereed staande Outlander mag nestelen big smile smiley én dat er bij mij achterin door een vijftien Zwitserse kinderkeeltjes sterk koor op de terugweg heel aandoenlijk onbeholpen Engelse liedjes worden gezongen cool smiley
- incongruenties; beetje brokkelig; gegeven de titel geen verrassend slot

Meeuw : Meer dan een chauffeur!
+ prettige lofzang, persoonlijk
- weinig ontwikkeling, daardoor blijft het een beetje vlakjes

Joost M : De chauffeur
+ sympathiek standpunt, weinig op af te dingen
- (al blijft het storen dat de antithese ontbreekt) ; misschien niet helemaal de juiste parochie/kansel voor deze preek? grinning smiley

hansje36 : De (allerbeste) chauffeur
+ Precies! lekkere tongue-in-cheek opener
- slot bevredigt niet helemaal, had wat mij betreft - na de sterke persoonlijke ontboezeming - wel veralgemeniseerd mogen worden

Twix : Chauffeuren in je eigen leven
+ hartverwarmende oproep
- weinig detail: had wat meer uitgewerkt mogen worden

+ goede en - vreemd genoeg - actuele onderwerpkeuze
- slordigheidjes in tijden en aanhalingstekens; overtuigt niet helemaal: te veel haast, had best wat langer gemogen; je beschrijft de omgeving, maar ik voel de smoezeligheid en de dreiging niet > meer dramatiseren!

Soloman : De chauffeur zonder adem
+ sfeer! dialogen,
- slordigheidjes, beperkte karakterisering, déjà-vu: gegeven van gevallen staatshoofd heb je, zoals je zelf al aangeeft, eerder aanverwant aangewend

Ivanov : De Autobahn part two: de chauffeur
+ leuk gevonden; serieus thema
- had de helft korter gekund; hoog Hollywood gehalte

Pink Panther : Chauffeur
+ leest - als altijd - lekker weg
- beetje warrig, overtuigt niet

+ spijker op de kop; lekker kort
- te kort: geen these > antithese > synthese (of evt. uitbreiding met taxi-chauffeur in Hong Kong, Parijs, Oslo, Moskou?)

Op de punten beraad ik me nog even...

mvrgr,
moons

PSssst, ook over andere voorbijkomende onderwerpen heb ik zo mijn gedachten. Volgens mij viel het met de weerstand tegen de 600-woorden-regel van PP wel mee. Had zelfs de indruk dat die veeleer werd toegejuicht... En Daphne's vermeende dictatoriale aspiraties? Welnee, samen met Carlover (moderator) en Topic-Starter (winnaar vorige contest) vormde zij de driekoppige jury. En in geval van nood werd ondergetekende (als consigliere) geraadpleegd. Prima toch? Haar inspirerende en entamerende aanwezigheid, gepaard aan lichtvoetige commentaren en scherpe pen (al ging ze af en toe wat kort door de bocht) worden - door mij in ieder geval - node gemist...

edit: opmaak

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2012 12:45 door moons.
hansje36
we zijn allemaal tovenaars, alleen niet altijd met elkaars Act eens.

smileys with beer
Mooi gezegd, Hans!
Re (Moons): PSssst, ook over andere voorbijkomende onderwerpen heb ik zo mijn gedachten. Volgens mij viel het met de weerstand tegen de 600-woorden-regel van PP wel mee. Had zelfs de indruk dat die veeleer werd toegejuicht... En Daphne's vermeende dictatoriale aspiraties? Welnee, samen met Carlover (moderator) en Topic-Starter (winnaar vorige contest) vormde zij de driekoppige jury. En in geval van nood werd ondergetekende (als consigliere) geraadpleegd. Prima toch? Haar inspirerende en entamerende aanwezigheid, gepaard aan lichtvoetige commentaren en scherpe pen (al ging ze af en toe wat kort door de bocht) worden - door mij in ieder geval - node gemist...

Zo denk ik er ook over. Niets aan de hand dus.
Ivanov

En compleet off-topic. Waarom hebben we reclamebanners voor OB tampons? Zijn wij tegenwoordig de targetgroup?

Waarschijnlijk omdat je vrouw heeft zitten googelen.
Ik doe zelf vaak "boodschappen" (van make-up tot panty's en zelfs laarzen toen ze een keer haar voet verzwikt had) voor mijn vrouw, omdat ik in Utrecht werk, met de trein ga, en zo Hoog-Catherijne voor de hand ligt en ik zoek ook wel eens dingen op internet. En de reactie van de reclame is zeer direct. Laatst nog zocht ik een apart boek, googelen waar die te koop was. Daarna vloog de reclame me om de oren over dat boek!

Ik vind dat vreselijk.

@Moons, over de beoordeling: mee eens. Dat ik in herhaling viel, wist ik. Ik heb er nog aan gewerkt om de boel anders te boetseren, maar je blijft het zien, helaas. De opdracht was te uitgekauwd en kwam te vroeg. Ik ben toe aan schrijf-vakantie, absoluut. Maar deze is met opzet in de strijd gegooid om non-turbo van de hoofdprijs te houden, klinkt stom, maar is wel de waarheid. De slorgidheidjes: gek, ik heb extra mijn best gedaan.

@Non-turbo, mijn reactie komt later, maar ik kan je wel vertellen dat je gevoelens totaal onterecht zijn.

@de rest: Ivanov en ik werken aan een oplossing in reactie op het gemopper van gisteravond. Komt goed...
Ben bang dat ik hier geen fictie meer ga schrijven, hoort denk ik ergens anders. Maar dat gevoel had ik al.

+ spijker op de kop; lekker kort
- te kort: geen these > antithese > synthese (of evt. uitbreiding met taxi-chauffeur in Hong Kong, Parijs, Oslo, Moskou?)

confused smiley
Humor heb je wel, Moons

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2012 13:58 door Soloman.
Wat er ook gebeurt hierna, en er gaat zeker wat gebeuren denk ik, want zowel Non-turbo als mij heeft het niet onberoerd gelaten, voor mij gaat er wel wat veranderen. Ik heb besloten met het stoppen waar ik sterk ben hier, fictie. Ik ga me wijden aan non-fictie Dat betekent een flinke neergang de komende tijd. Ik moet het vak opnieuw in de vingers krijgen, maar dat ik eens weer terugkom in non-fictie op niveau is zeker. Ik ken mezelf te goed.

De reden voor mijn beslissing is dat ik niet wil dat hier mensen weglopen (zoals Hans, of Meeuw), ik heb dezelfde gevoelens als non-turbo. Nogmaals, ik had weg willen blijven dit keer, maar toen ik de woorden van Ivanov las dat de laatste inzender (non-turbo) de prijs al had gewonnen, was mijn allereerste reactie "Not over my dead body" (hup, weer een lijkgrinning smiley)

Dat was de trigger.
Ivanov, als je dit niet had geschreven, was ik niet met een verhaal gekomen. Ik had echt het gevoel: Ik laat non-turbo niet voor de vierde keer winnen. En als niemand anders het doet, doe ik het. cool smileydrinking smiley

Als Ivanov dat niet had gezegd en als ik de commentaren niet had gelezen onder de blog van Non-turbo, had ik niet ingezonden.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2012 13:55 door Soloman.
Soloman
Ivanov

Waarschijnlijk omdat je vrouw heeft zitten googelen.

I wish... je hebt mijn (bijna winnende) Een brief toch gelezen?

Soloman
Dat was de trigger.
Ivanov, als je dit niet had geschreven, was ik niet met een verhaal gekomen. Ik had echt het gevoel: Ik laat non-turbo niet voor de vierde keer winnen. En als niemand anders het doet, doe ik het.

Als Ivanov dat niet had gezegd en als ik de commentaren niet had gelezen onder de blog van Non-turbo, had ik niet ingezonden.

Paul McCartney schijnt ooit gezegd te hebben dat hij het van zichzelf de grootste prestatie vind dat hij John Lennon weer aan het schrijven gekregen heeft...
non-turbo
Dear all!

Ik merk dat ik, door mijn komst en drie overwinningen op rij, klaarblijkelijk een stempel op dit topic heb gedrukt. Graag wil ik jullie iets meer achtergrond schetsen. Ik ben geen schrijver / journalist of iets dergelijks, ik doe iets in Finance. Circa een half jaar geleden heb ik me op het AutoWeek forum aangemeld, aangezien ik de Occasion-wedstrijd gewoon een leuk spelletje vond. Op een gegeven moment zag ik dat er ook een "Blog-contest" was.

Heel lang geleden, (de Titanic voer nog winking smiley ), op de middelbare school, vond ik het schrijven van "opstellen" (zal tegenwoordig vast anders heten, fictief-linguale-creativiteitsvorming gok ik) leuk, daarom heb ik een poging gewaagd. En, tot mijn verbijstering, met succes! Heel veel leuke reacties, waarvoor oprecht dank. Natuurlijk ook een tweede weblog geschreven, wederom gewonnen, en wederom erg veel enthousiasme binnen "de groep". Na mijn derde overwinning op rij (sorry dat ik dit type, maar dit vervulde me met een gevoel van trots) zag ik de stemming bij enkelen ietwat omslaan. Dit zie ik ook terug in bovenstaande commentaren.

Waarom ik meedoe? Ik merk dat ik schrijven leuk vond en nog steeds vind en wellicht dat ik hiermee ooit "iets" wil doen. Jullie mening vind ik daarom ook bijzonder waardevol en belangrijk, jullie helpen mij om beter te worden. Graag wil ik ook de komende wedstrijden meedoen en met jullie blijven klankboarden. Ik probeer daarom mijn beoordeling redelijk uitgebreid te geven. Kort en goed: ik heb hier plezier in, en winnen is voor mij absoluut niet de reden om mee te doen. Ik heb op mijn meest recente weblog twee reacties gehad, en deze vond ik oprecht grandioos. Ik bloos als ik ze terug lees.

Waarom ik twijfel om door te gaan? Zie de postings van Hansje en Soloman. Ik wil geen sfeer van frustratie of afkeur hier zaaien. Geloof me, in het echt ben ik een aardige kerel, die voor eenieder het beste wil. Ik wil niet "the man to beat" zijn, laat staan iemand die een ander zijn hobby wil ontnemen. Als ik dat doe, ook al is het maar bij één persoon, stop ik per direct na deze stemronde. Persoonlijk zou ik dit erg jammer vinden, maar geloof me, daar kom ik makkelijk overheen. Als iemand van jullie liever heeft dat ik niet meer post, laat het me weten, per PM of liever nog "en publique".

Warm regards,

non-turbo

non-turbo,

Dat een aardig kerel bent, geloof ik onmiddellijk. Virtueel en in het echt (al spreekt dat je in de finance werkzaam bent tegen je grinning smiley )
Ga door!
Of je wil of niet, je bent momenteel the man to beat (zoals in het verleden ook Arjuna, Daphne - als the girl to beat, Soloman, meeuw, j.ko, en ikzelf dat zijn geweest - trek het je niet aan: je bevind je in goed gezelschap!). Daarom heb ik deze keer ook wat extra zout op je slakken gelegd winking smiley

mvrgr,
moons

PSsst - zonder gekheid - eigenlijk was ik een beetje teleurgesteld. Je hebt een fraai thema gevonden en met behulp van een paar passende motieven een goede blog geschreven, die - met wat meer transpiratie - m.i. een grootse blog had kunnen wezen

.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2012 14:15 door moons.
Ik trek mijn inzending terug....
tot mijn spijt.

Ik kan de discussie niet aan....
sorry

- zie mijn toelichting na reactie Hans -

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2012 18:18 door Soloman.
Soms denk ik wel dat ik hier in het grote troosthuis van een psychiatrische inrichting ben aangeland. Hoeveel mensen zitten hier, die elke reactie geheel uitpluizen en direct op zichzelf terugkoppelen.

Denk niet te negatief, zie het als een leuk tijdsbedrijf. Kan mij het schelen indien iemand 5 x achter elkaar wint. Als we met zijn allen vinden dat die vijf blogs per wedstrijd de beste waren, dan is dat zo. Dat ik al een tijdje droog sta, na 3 overwinningen, het boeit me echt niets. Ik blijf het soms leuk en soms minder leuk vinden om te schrijven. En dus ben ik soms beter en soms minder goed. De ene blog schrijf ik in een klein ½ uurtje en plaats ik. Met andere worstel ik soms meerdere dagen om ze vervolgens te deleten. Het zij zo.

Iedere inzet wordt gewaardeerd. Ongeacht het resultaat, ongeacht de vorm, de kritiek, de aantallen dat deze wordt gelezen, de soms ondoordachte reacties, het geringer aantal punten of de weinige overwinningen die worden gehaald. Ik heb nu 77 blogs geschreven, ik denk zo'n 25 tot 30 keer aan de wedstrijd meegedaan. Dus gemiddeld 1 op de 10 is raak. Meer dan genoeg, dunkt me.

Mensen zie het leven als een groot feest, het duurt maar even. Stop met het doemdenken, maar maak plezier.

Zo dat moest ik ff kwijt. cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2012 15:01 door Pink Panther.
moons

+ goede en - vreemd genoeg - actuele onderwerpkeuze
- slordigheidjes in tijden en aanhalingstekens; overtuigt niet helemaal: te veel haast, had best wat langer gemogen; je beschrijft de omgeving, maar ik voel de smoezeligheid en de dreiging niet > meer dramatiseren!

Beste Moons,

Dank voor je beoordeling! Die slordigheidjes neem ik van je aan, ik zal vanavond trachten ze eruit te krijgen.
Voor wat betreft de inhoud: de Blog was oorspronkelijk ongeveer 50% langer, ik heb hierin zelf nogal gesnoeid om zo rond de 1.000 woorden te blijven. Waarom? Geen idee. Wellicht ben ik hierin was te ver doorgeschoten en heb ik teveel geschrapt. Ik neem je opmerkingen in ieder geval ter harte!!!

n-t
Pink Panther

Denk niet te negatief, zie het als een leuk tijdsbedrijf. Kan mij het schelen indien iemand 5 x achter elkaar wint. Als we met zijn allen vinden dat die vijf blogs per wedstrijd de beste waren, dan is dat zo. Dat ik al een tijdje droog sta, na 3 overwinningen, het boeit me echt niets. Ik blijf het soms leuk en soms minder leuk vinden om te schrijven. En dus ben ik soms beter en soms minder goed. De ene blog schrijf ik in een klein ½ uurtje en plaats ik. Met andere worstel ik soms meerdere dagen om ze vervolgens te deleten. Het zij zo.

Iedere inzet wordt gewaardeerd. Ongeacht het resultaat, ongeacht de vorm, de kritiek, de aantallen dat deze wordt gelezen, de soms ondoordachte reacties, het geringer aantal punten of de weinige overwinningen die worden gehaald. Ik heb nu 77 blogs geschreven, ik denk zo'n 25 tot 30 keer aan de wedstrijd meegedaan. Dus gemiddeld 1 op de 10 is raak. Meer dan genoeg, dunkt me.

Mensen zie het leven als een groot feest, het duurt maar even. Stop met het doemdenken, maar maak plezier.

thumbs up

Dank voor deze reactie, is mij uit het hart gegrepen!
non-turbo
Pink Panther

thumbs up

Dank voor deze reactie, is mij uit het hart gegrepen!

Dat is onmogelijk, het waren mijn vingers die het typten.

Pff, die Moons ook, weer die moeilijk woorden....

Een antithese is een stijlfiguur waarbij tegengestelde begrippen worden verbonden. Dit wordt gebruikt om een eigenschap te versterken, of te benadrukken. Mooi lijkt immers mooier naast lelijk, goed beter naast slecht.

Voorbeeld:

Medicijnen en vrouwen waren zijn grootste antipathieën, en hij was gewoon te beweren, dat hij zonder de laatste wel leven en zonder de eerste wel sterven kon.
(Hildebrand).

De uitleg snap ik dan wel, maar hoe het op mijn stukje slaat?

En wat alle non turbo perikelen betreft???? Mooi gesproken Pink. En een weekje vakantie geeft ook veel rust!

En don't worry.....je zou maar meneer Pon zijn, nu....met alle TSI perikelen........daarmee vergekelen zijn alle andere perikelen penuts.

Jan, van harte gefeliciteerd, trouwens!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2012 16:38 door Joost M.
@Soloman: jammer dat je je inzending terug trekt. Van de week schreef je een heel verhaal over dat je 50 wordt, veel evenwichtiger in het leven staat etc, etc. Beetje in tegenspraak met terugtrekken.
Hans,

Juist omdat ik evenwichtig ben, trek ik me terug. Mijn inzending is niet eerlijk. Waarom niet? Omdat ik geen blogs kan schrijven, daarom niet. Dus vlucht ik in fictie, dan heb je macht over alles.
Daarnaast is mijn verhaal een compilatie van eerdere. Dat is oneerlijk punt 2.
Punt 3: Toen ik alles zat te overwegen (je moest eens weten wat alles hier heeft losgemaakt bij me, waaronder jouw reactie) ben ik mijn verhaal eens even gaan analyseren en toen ontdekte ik iets schokkends, waar ik niet mee weet om te gaan. Er zit symboliek in, die over mijzelf gaat. Waarom zeg ik dat? Zoals je weet hou ik een droomdagboek bij en analyseer ik mijn dromen. Dat doe ik al 40 jaar of zo. Dus ik ben knap ervaren. Als ik droom over een lift, zoals afgelopen nacht, weet ik in luttele seconden welke gevoelsen daarmee in verbinding staan. dat was a.
b.: zoals je weet schrijf ik de beste verhalen vanuit mijn onderbewustzijn. Ik schrijf zelf niet, ik laat me sturen.

En toen las ik mijn verhaal en toen ik die eens onder een droomloep nam...... shit.....
Verhalen en dromen komen uit dezelfde bron en gebruiken dezelfde beelden en spraak!

Toen ik dat ontdekte heb ik letterlijk een tijd stil voor me uit zitten staren. Ik schrok ervan.

En nu komt het ergste: de symboliek staat in directe verbinding met mijn inzet hier en punt 1!
Ik dacht, wauw, dit is gevaarlijk spul.....

Ik hoop dat je nu mijn gedachten een beetje begrijpt. Dat ik hiervoor heb besloten om hier niet meer fictie ga schrijven komt niet zomaar uit de lucht vallen. Je woorden "Daar valt niet tegen op te schrijven" hebben me stevig aan het denken gebracht. En ik dacht, verdomd, hij heeft gelijk. Het is net als bij een race, je spreekt af dat je tegen elkaar gaat fietsen en ik pak een motor. Het is zo gemakkelijk fantasie te schrijven. Bij een echte blog komt veel meer bij kijken. Ik pen gewoon neer wat me ingegeven wordt, nul komma nul energie en al helemaal geen inzet.

Wat Pink Panther schreef vond ik trouwens wel een beetje moeilijk te verwerken. Wij zijn geen stelletje geschiften bij elkaar. Natuurlijk is het hobby, maar als ik schrijf dat ik het niet over me heen laat gaan dat Non Turbo drie keer achter elkaar wint, lijkt me gezonde competitie. Ik heb geen moment hier verwijten geuit WAAROM hij zo vaak won.

Enne, volgende keer doe ik weer mee. Met een echte blog, non-fictie. Gaat behoorlijk zweten worden, en ik zie me als een echte rookie dan. Och, is ook niets mis mee toch?
Ik ziet het als een nieuwe uitdaging!

sorry, ik moest dit keer wel intrekken, want het zat me zooooo verschrikkelijk dwars. Ik sliep er niet van.

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2012 18:48 door Soloman.
Sorry Soloman indien ik je gekwetst heb. Je verhaal hierboven begrijp ik niet, ik ben daar denk ik een te nuchter persoon voor. Ik gun echter ieder zijn plezier, zijn gedachten, inzichten en zijn eigen beoordelingen. Jou ook, net zo goed als een ieder ander.

Alleen heb ik, en dan bedoel ik dit in het algemeen en aan iedereen, willen aangeven, dat er hier soms wel erg ver wordt doorgedraaft over dingen die hoegenaamd geen betekenis hebben of door de schrijver nooit als zodanig bedoelt zijn. Anders gezegd, leg allemaal niet zo veel zout op de slakken.

Gun ieder zijn mening, indien het echt op de persoon wordt gespeeld zal de moderator echt wel ingrijpen. Gelukkig is het zover nog niet gekomen.
Joost M
En wat alle non turbo perikelen betreft???? Mooi gesproken Pink. En een weekje vakantie geeft ook veel rust!

Hoe ben je er gekomen, je auto mag hem niet eens trekken!
Ik heb trouwens een zelfde probleem, vorige week mijn nieuwe sleurhut ontvangen, weegt leeg 1120kg, mijn auto mag 1300 trekken, dus dat wordt ook een randgevalletje. (die in de advertentie is niet de mijne, wel 100% identiek)
PP, geaccepteerd, maar vergelijk me nooit meer met een psychiatrisch patient.

Even resumeren (je zei dat je het niet begreep)
1. Als er reacties komen dat iemand niet meer mee wil doen doordat er "niet tegenop te schrijven" is, heb je een probleem.
2. Als er bedenkingen worden geuit over het uiteenlopende inhoudende karakter van de blogs (appels en peren) heb je een probleem.
3. Deze twee punten liggen aan mijn voeten, hebben met mij te maken.
4. De leegloop in dit topic is navenant, duidelijk, we hebben een probleem
5. aan wat ligt het? zie voorgaande punten.

Dus mijn actie is duidelijk.

Meer vragen?drinking smiley
Soloman
PP, geaccepteerd, maar vergelijk me nooit meer met een psychiatrisch patient.

Even resumeren (je zei dat je het niet begreep)
1. Als er reacties komen dat iemand niet meer mee wil doen doordat er "niet tegenop te schrijven" is, heb je een probleem.
2. Als er bedenkingen worden geuit over het uiteenlopende inhoudende karakter van de blogs (appels en peren) heb je een probleem.
3. Deze twee punten liggen aan mijn voeten, hebben met mij te maken.
4. De leegloop in dit topic is navenant, duidelijk, we hebben een probleem
5. aan wat ligt het? zie voorgaande punten.

Dus mijn actie is duidelijk.

Meer vragen?drinking smiley

Soloman, dat heeft niets met jou te maken.

Ik schreef:

Soms denk ik wel dat ik hier in het grote troosthuis van een psychiatrische inrichting ben aangeland. Hoeveel mensen zitten hier, die elke reactie geheel uitpluizen en direct op zichzelf terugkoppelen.

Daarbij heb ik niemand met naam genoemd en ook niemand bedoeld. Eigenlijk raken we nu meteen de kern van de zaak. Men personaliseert veel te snel een opmerking, trekt het zich veel te snel aan.

Wat ik wil zeggen: dat ik voor mezelf constateerde dat, indien ik even 1 of 2 daagjes niet deze pagina's las, ik totaal de draad kwijt ben. En dat ik opmerkingen voorbij zie komen die meer met allerlei randzaken, persoonlijke gevoelskwesties en dergelijke te maken hebben en eigenlijk veel te serieus zijn voor deze site. Zo ook deze reactie, ik schrijf veel liever iets leuks over andere onderwerpen.

Dat er mensen zijn die, zoals jezelf, meer aandacht hebben voor de psyche van de mens, dat respecteer ik. In mijn werk, als vertegenwoordiger, tref ik mensen van allerlei pluimage en geloof me, ik heb ze allemaal even lief. Wat ik alleen wil aangeven, dat de opmerkingen op deze site nooit op de persoon gericht (mogen) zijn. Indien dat wel gebeurt, dan zou ik direct de moderator en de sitebeheerder in laten grijpen. En in ernstige gevallen zelfs nog over andere stappen nadenken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2012 20:33 door Pink Panther.
Joost M
Pff, die Moons ook, weer die moeilijk woorden....

Een antithese is een stijlfiguur waarbij tegengestelde begrippen worden verbonden. Dit wordt gebruikt om een eigenschap te versterken, of te benadrukken. Mooi lijkt immers mooier naast lelijk, goed beter naast slecht.

Voorbeeld:

Medicijnen en vrouwen waren zijn grootste antipathieën, en hij was gewoon te beweren, dat hij zonder de laatste wel leven en zonder de eerste wel sterven kon.
(Hildebrand).

De uitleg snap ik dan wel, maar hoe het op mijn stukje slaat?

Dat je het hebt opgezocht siert je, Joost! Helaas heb je op de verkeerde plaats gekeken... Of, beter, misschien had je ook op een paar andere plekken kunnen zoeken. Waar ik het over had was de klassieke opbouw van een betoog (zie ook: Plato, Kant, Hegel, Popper etc.):

Je leidt in
Je signaleert een probleem (expositie of probleemstelling: wat eentonig dat bijna alle bomen groen zijn - de wegen zijn te smal - etc, etc)
Je analyseert het probleem (zet de groenheid van bomen, de wegbreedte in een biologisch, historisch, politiek, sociologisch, fysisch kader)
Je oppert een oplossing (these of hypothese of propositie: misschien moeten we de blaadjes verven? - de weg 1 km breed maken?)
Je verzint tegenwerpingen, tegen jouw oplossing (antithese: dan wordt er geen zuurstof meer geproduceerd - kost een boel bos en weiland)
Je probeert de tegenwerpingen te integreren in de oplossing (synthese: kleurstof in het grondwater doen - 100 m breed)
Je concludeert (misschien kunnen we het maar beter laten zoals het is big smile smiley )

Je betoog wordt overtuigender naarmate je zelf meer tegenwerpingen tegen je oplossing verzint én ontkracht, óf integreert in je voorgestelde oplossing (of laat zien dat er welbeschouwd eigenlijk helemaal geen probleem ís)

Misschien in de herfstvakantie toch een cursusje boeken in het wonderschone Seetal? Je weet: voor jou - prix d'ami! - slechts 1095 euro - evt. te voldoen in termijnen grinning smiley

mvrgr,
moons

edits: opmaak en spelling en duidelijkheid

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2012 20:58 door moons.
Indien dat wel gebeurt, dan zou ik direct de moderator en de sitebeheerder in laten grijpen. En in ernstige gevallen zelfs nog over andere stappen nadenken.

zucht zucht

we discusseren hier over de inhoud van blogs, sorry, ik zie de connectie niet.
Je snapt het niet. sad smiley

Je snapt mijn punt niet. Ik heb het hier over gelijkwaardigheid in competitie. Ik probeer het leuk te houden en denk er serieus over na.
waarom zou iemand nu Ivanov moeten bellen met een rode telefoon.confused smiley

Ik moet wel even dit kwijt:
Ik worstel enorm met probleem van fictie/non-fictie/blog. Dat is het probleem dat Meeuw ook al een beetje aangaf. Bij ellke ronde hebben we dus een mand met peren, appels en pruimen.

Dan komen we tot de hamvraag: wat is een blog? Een kort verhaal zoals ik dat schreef? Is dat een blog?
Om nog een stapje verder te gaan: hoe voelen we ons erbij. Dat is bij deze ronde enigszins duidelijk geworden en of het nou hobby is of niet, leuk of gezellig, ik vind het wel belangrijk dat er over gepraat wordt. Ik vind het gewoon niet zo als mensen hier afhaken. Het houdt me erg bezig. En dat bezighouden moet ik ergens kwijt, hier dus. of ga ik nu te ver?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2012 21:16 door Soloman.
Soloman
Indien dat wel gebeurt, dan zou ik direct de moderator en de sitebeheerder in laten grijpen. En in ernstige gevallen zelfs nog over andere stappen nadenken.

zucht zucht

we discusseren hier over de inhoud van blogs, sorry, ik zie de connectie niet.
Je snapt het niet. sad smiley

Je snapt mijn punt niet. Ik heb het hier over gelijkwaardigheid in competitie. Ik probeer het leuk te houden en denk er serieus over na.
waarom zou iemand nu Ivanov moeten bellen met een rode telefoon.confused smiley

Jongens,

Waar gaat het over? Weet iemand dat nog? Even afkoelen?
Volwassen kerels van rond de vijftig, moet we kunnen toch: we agree to disagree

Schreef Hans gisterenavond niet: we zijn allemaal tovenaars, alleen niet altijd met elkaars Act eens. ?

mvrgr,
moons
Ik ben nog steeds een puber moons.
Ik zat vandaag nog te denken: ik ben 50, maar ben nog steeds die jongen van 20. Er is niets veranderd. Ben alleen iets dikker geworden, heb er een rimpeltje bij, en af en toe heb ik moeite met opstaan. Maar ik ben geen haar veranderd.

Maar even on-topic. Wat schrijven betreft ben ik een beetje serieus. Ik ben gewoon geschrokken van de reacties van Meeuw en Hans.
Wow.

Wat een problemen allemaal hier..... En ik zeg van de week nog tegen iemand dat Duitsers bang zijn en alleen maar problemen zien, waar de Nederlanders meestal uitdagingen en oplossingen zien..... winking smiley

Ik denk niet dat er problemen zijn, ik denk dat er met de contest een natuurlijk proces aan de gang is. Het loopt nu een paar jaar, er zijn mensen die al vanaf het begin meedoen. Logisch, dat mensen na een tijd wat "verzadigd" raken. Wij zijn niet allemaal/allemaal niet "echte" schrijvers, dus lijkt het me niet vreemd dat er mensen zijn, waaronder ik ook, die - ondanks het nieuwe onderwerp elke contest - een beetje zonder ideeen komen te zitten. Iedere 3 weken weer een nieuwe blog, een nieuw verhaal. Het is niet makkelijk daar dan steeds weer iets nieuws uit te blijven halen. Sommige mensen beheersen maar 1 stijl, anderen kunnen alleen maar uit hun eigen ervaringen schrijven. Zelf heb ik de meeste noemenswaardige verhalen uit mijn eigen ervaringspool wel verteld, dus blijft mijn mening en fictie over. Dat werkt beperkend.

En als er dan ineens "vers bloed" bij komt in de vorm van een goed schrijvende non-turbo, vind ik het ook niet raar dat hij meteen goed gewaardeerd wordt en als debutant meteen een aantal keren achter elkaar wint. Het is immers nieuw, al die andere verhalen en stijlen kennen we al, deze nog niet. Daarbij schrijft hij ook nog goed - ik wil dus niets afdoen aan de kwaliteit van zijn inzendingen, als ze niet goed waren zouden ze niet winnen - dus hij heeft met zijn "frisheid" een duidelijk voordeel boven de anderen. Wat natuurlijk ook weer afschrikkend kan werken, zoals blijkt. En ik denk dat non-turbo gewoon "mazzel" heeft dat hij juist nu is ingestapt, ik denk dat er veel van ons zijn die stukken hebben ingezonden die nu hetzelfde hadden bereikt, als ze NU waren geschreven ipv toen en van een "nieuwe" deelnemer waren gekomen.

Als er dus mensen zijn die al "moeite" hebben mee te blijven doen, dan is de verleiding groot om af te haken als er ineens zo'n "kanon" als non-turbo bij zit. En misschien is dat helemaal niet zo'n slecht idee, vaak is even afstand nemen goed om weer motivatie en inspiratie te vinden. Helaas moeten niet teveel mensen dat ineens doen, want dan blijft er weinig van de blogcontest over vrees ik. Je ziet nu al dat mensen langzaam gaan twijfelen omdat oudgedienden als Daphne en Arjuna, en ook Moons lijkt qua deelname af te haken. Zelf heb ik ook het e.e.a. overgeslagen en een PP laat ook vaker verstek gaan. Als "vaste waarden" afhaken zet dat anderen ook aan het twijfelen.

Het belangrijkste lijkt me nog steeds, dat we dit voor ons plezier doen. Als je een "plicht" voelt om mee te doen, doe je naar mijn mening iets fout. Je doet mee omdat je het WIL, niet omdat het moet. Als je geen motivatie kan vinden, is het in mijn ogen geen ramp om een ronde over te slaan. Want anders pers je er iets geforceerds uit, wat anderen het gevoel geeft dat de kwaliteit daalt en jezelf alleen maar teleur kan stellen. En dat is zonde. Als dat betekent dat de contest doodbloedt, so be it... Dan moet dat zo zijn. De wereld draait gewoon verder!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2012 08:03 door LoveMyJeep.
@Soloman: ik bied je mijn nederige excuses aan als ik je op de een op andere manier mocht hebben gekwetst. Dat is in ieder geval mijn bedoeling niet.
IK begrijp je redenen waarom je je blog terug trekt, en ik snap hoe je tot een blog komt. In tegenstelling tot anderen ben ik verre van nuchter en snap ik het allemaal.

En nee, het is hier geen trefpunt van mensen met psychiatrische problemen en daardoor een troosthuis.
Love my Jeep, mooi geschreven!

En Hansje, lees die zin met het troosthuis ook niet te letterlijk, ik wilde de sfeer die hier hing in een zin weergeven. En ik denk dat dat wel over is gekomen. Ik wil en heb er niemand mee willen kwetsen of aanvallen.
@P.P : Ik neem je zin niet te letterlijk. Ik weet dat je er niemand mee wil kwesten of aanvallen.
Pff wat een gepraat allemaal, ben ooit lid geweest van een forum waar alleen maar vrouwen kwamen, was erg gezellig, maar als je één ding verkeerd zei.....????

Jan, wat is e rmis met je dromen als voorbeeld te laten zijn voor je non fictieve verhalen? Geen probleem voor ons toch? Hopelijk vindt je een manier om er toch weer plezier aan te beleven.

PP, de Verso mocht hem toch wel trekken? Hoe zat het ook alweer??? 1100 kg.... Chateau leeg: 975 kg, met wat spulletjes rond de 1100 kg. Rijbewijs B, auto 1560 kg, dus geen probleem. Hij trekt hem ook gewoon prima, zal er geen andere auto om kopen. Alleen die dikke uit Den Haag gooit roet in het eten met zijn afschaffing van de belastiongvrije km vergoeding. Als je dan het stukje van Kleijwegt uit de laatste AW leest......dan wordt het een hete herfst!

We zijn weer lekker thuis. Was helaas een frisse week, maar toch wel goed te doen op de camping.

Vrienden van ons stonden ook op de camping en dat was beregezellig.
Moons, dank voor je analyse. De grote lijnen vinden in het verhaal, dat vind ik nog altijd lastig. Heb in de 32 weblogs al diverse soorten betogen gehouden, ben dan zelf redelijk tevreden, maar jouw analyse is dan toch wel weer verfrissend.
Of de cursus gaat helpen??? Zit al op 1/3 van mijn leven, of je dan nog wat kan leren...?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2012 17:03 door Joost M.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep