My Weblog Contest #32 De laatste liter
 | @hansje
Ik schrijf sinds jaar en dag hier verhalen, en je hebt me daarvoor ook een keer punten gegeven. Ik heb respect voor je mening, maar waarom kom je daar nu pas mee, na al die maanden van verhalen pennen?
|
 | @ Joachim: Mijn zwiepstaart is een Toller.

|
 | Quote meeuw
@ Joachim: Mijn zwiepstaart is een Toller.
Leuke hond!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2012 11:43 door Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel).
|
 | @Soloman: je hebt gelijk. Ik moet eigenlijk zeggen dat ik bedoel dat het verhaal me niet zo aanspreekt.
@allen: Hoewel het als zelfspot was bedoeld neem ik mijn opmerking over geestelijk in de war zijn terug en daarvoor excuses. Ik vind het hoewel het zelfspot is, onkies gezien het verhaal van Edend.
|
 | Onderstaande link is onze hond, die we twee weken geleden op de leeftijd van 15 jaar hebben moeten laten inslapen. Dat is voor een schotsche collie heeeeel erg oud.
Dit was mijn vierde schotsche collie. Volgend voorjaar willen we wederom een collie uit een pasgeboren nestje.
Donald aan de wandel.
|
 | Quote De Schaduw
Wow, wat een prachtig beest! Hebben wij vroeger thuis ook gehad. Ik heb wat met dat beestje geravot in de weilanden. Oude kleren aan en gaan, geweldig.
Ze is inmiddels al 12 jaar bij mij. Maar rennen kan ze nog prima!
|
 | Quote hansje36
Onderstaande link is onze hond, die we twee weken geleden op de leeftijd van 15 jaar hebben moeten laten inslapen. Dat is voor een schotsche collie heeeeel erg oud.
Dit was mijn vierde schotsche collie. Volgend voorjaar willen we wederom een collie uit een pasgeboren nestje.
Wat een lieverd! Sneu dat je hem hebt moeten laten inslapen. Gelukkig heeft hij vijftien mogen worden!
|
 | Quote hansje36
@allen: Hoewel het als zelfspot was bedoeld neem ik mijn opmerking over geestelijk in de war zijn terug en daarvoor excuses. Ik vind het hoewel het zelfspot is, onkies gezien het verhaal van Edend.
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Wat is dat toch met Edend? Gisteren die vreemde reactie? Is er oud zeer?
|
 | Ik had er zes op Curacao. Vijf zijn daar ouderdom (en een aan longontsteking) overleden. Eentje hebben we meegenomen (allemaal waren ze vullisbakkenras, maar dat zijn de enige honden die de hitte en zon kunnen weerstaan, rashonden kunnen daar veel moeilijker tegen). De hond keek heel raar op van de sneeuw in Holland maar vond het meer dan prachtig. Ik heb nog nooit zo'n dolle hond gezien. Toendie 16 was kreeg ze griep en herstelde daar niet van, spuitje... Het einde van haar leven was totaal geen pretje. Ze werd incontinent (het was iedere ochtend dweilen en zorgen dat je altijd een schep bij je had met een zak, ik ving de drollen op tijdens het wandelen, ik liep dan achter haar)
Geen hond meer genomen, want we wonen in een flat, dat is een hondenleven voor die beesten. En ik vond het erg veel werk. Toen ze incontinent was, moest ik er altijd om vier uur uit, ze krabte toen aan de slaapkamerdeur altijd omdat ze dan moest. Dus voorlopig even niet. We werken ook allebei, dan zit zo'n hond de hele dag alleen.
|
 | @Hansje36
Dank je wel!
|
 | @allen: Ik weet niet wat er met Edend aan de hand is, voorzover ik weet geen oud zeer. Ik schat eerder in dat Edend teveel aan de drank of drugs heeft gezeten of een stoornis heeft die momenteel de boventoon voert.
|
 | Ik hoop dat hij er weer boven op komt. Ik heb het bericht wat inhoud betreft niet serieus genomen. Mocht er wel iets in de haak zijn, hebben we iets verkeerds gezegd? dan hoor ik het graag.
|
 | En pagina 8 is hier.
|
 | Gewijzigd. Vond mijn bericht bij nader inzien niet passend.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2012 08:28 door Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel).
|
 | Beste Martijn, of wie dan ook,
reageer morgenochtend even, ik denk dat het dan een stuk beter gaat...
pm'tje gestuurd
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2012 22:02 door Soloman.
|
 | Quote Elke dag een nieuwe dag
Ben hier niet de hoofdprofessional, heb een echt leven en toch ook een Nederlander
Autogroet,
Martijn Stadsman
Martijn, Daffaf, Edend,
Geldt dat niet voor ons allen?  Ik heb je leren kennen als een aardige, open jongen. Sinds je echter je geluk wat verder weg bent gaan beproeven, kan ik je steeds minder volgen... Vaak heb ik de indruk dat je de dingen een beetje doorelkaar haalt. Eerlijk gezegd maak ik me zorgen om je. Kun je niet iets minder cryptisch vertellen waar je mee bezig bent, en wat je hart zo bewaart en exalteert?
mvrgr, moons
|
 | 1 non-turbo - 3 ptn 2 meeuw 3 Joost
+/- volgen mettertijd
mvrgr, moons
|
 | Vervallen posting.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2012 14:23 door non-turbo.
|
 | Thuis enorm druk met verbouwen van de zolder tot kinderkamer (tweede kind op komst, uitgerekend 7 juni). Dakkapel, isolatie, elektra, afwerking, er komt nogal wat bij kijken en als het kind er te vroeg is, hebben we al niet veel tijd meer. Daarom weinig aanwezig hier en niet in de gelegenheid geweest een blog te produceren. Ik heb de inzendingen wel geprint naast de bank liggen, maar of ik er vanavond nog voor elven aan toe kom betwijfel ik...
|
 | Quote moons
Quote Elke dag een nieuwe dag
Ben hier niet de hoofdprofessional, heb een echt leven en toch ook een Nederlander
Autogroet,
Martijn Stadsman
Martijn, Daffaf, Edend, Geldt dat niet voor ons allen? Ik heb je leren kennen als een aardige, open jongen. Sinds je echter je geluk wat verder weg bent gaan beproeven, kan ik je steeds minder volgen... Vaak heb ik de indruk dat je de dingen een beetje doorelkaar haalt. Eerlijk gezegd maak ik me zorgen om je. Kun je niet iets minder cryptisch vertellen waar je mee bezig bent, en wat je hart zo bewaart en exalteert?mvrgr, moons
Ik sluit me hier volledig bij aan!
|
 | Quote j.ko
Thuis enorm druk met verbouwen van de zolder tot kinderkamer (tweede kind op komst, uitgerekend 7 juni). Dakkapel, isolatie, elektra, afwerking, er komt nogal wat bij kijken en als het kind er te vroeg is, hebben we al niet veel tijd meer. Daarom weinig aanwezig hier en niet in de gelegenheid geweest een blog te produceren. Ik heb de inzendingen wel geprint naast de bank liggen, maar of ik er vanavond nog voor elven aan toe kom betwijfel ik...
Ik kan mij voorstellen dat je nu even wat anders aan je hoofd hebt.
Sterkte met de zwangerschap (vooral je vrouw natuurlijk! )
|
 | Hey! 
Alles onder controle in het bloggerscafé?
|
 | Alles loopt hier prima, er zijn nog iets meer dan drie uur voor de stembussen sluiten.
|
 | En mijn beoordelingen en punten.
hansje36 : Mooi en goed geschreven en de urgentie is duidelijk. Toch, de autogerelateerdheid mis ik. Joost M : Goed geschreven, ik moest wel even doordenken over de flitsen, maar de geboorte van de Focus is mooi. non-turbo : Eigenlijk het andere uiterste van het verhaal van Joost. Net iets lekkerder of is het omdat ik in mijn hart Engels ben? meeuw : Autogerelateerd a, en stiekem hetzelfde als non-turbo.
Ivanov : Geniaal! Dutch Finnatic : Ook sterk, maar weinig autogerelateerd. Pink Panther : Een echte blog en geen verhaal! Soloman : Weer een sterk verhaal, maar toch net niet goed genoeg voor punten. Ik kan alleen er niet de vinger op leggen waar de punten verloren worden.
De punten :
3 punten voor non-turbo 2 punten voor Joost M 1 punt voor Pink Panther.
|
 | En ach, laten we er dan ook maar een tussenstand doorheen gooien.
1. non-turbo, 15 punten 2. Dutch Finnatic, 9 punten 3. meeuw, 8 punten 4. Joost M, 5 punten 5. Ivanov, Soloman, 4 punten 7. Pink Panther, 3 punten 8. hansje36, 0 punten.
Het spijt me Hans, jouw verhaal is erg goed en als ik meer dan de 3-2-1 punten zou kunnen geven zou jij er zeker wat van krijgen!
|
 | Had zelf gedacht dat Dutch F. bovenaan zou staan. Soms kan ik het moeilijk inschatten, hoewel ik bij nader nalezen de positie van NT ook wel begrijp.
@ Ivanov: Wat moet ik nu van je commentaar denken?
|
 | Tja, we stevenen af op een derde overwinning van NT. Ik heb mijn meester gevonden.
Het wordt tijd om eens goed na te denken nu.
Ik geloof dat ik de komende drie weken maar even pauze neem, meivakantie noemen ze zoiets geloof ik.
Ben trouwens afgepeigerd, ik werk me bijna dood. Ik heb mezelf verplicht maandag vrij te nemen (morgen is het huishouden aan de beurt).
|
 | Quote Arjuna1
Hey!  Alles onder controle in het bloggerscafé?
Leef je nog? Wordt eens een keer tijd dat je lijf hier in de strijd gooit, makker! We kunnen je goed gebruiken.
|
 | Die NT krijgen wij de komende 23 jaar niet meer af van de 1e plaats van de all-time stand 
|
 | Nee, dat gaat niet meer lukken.
Ik ga me maar eens weer gooien op mijn Amerika-topic en mijn fueilleton, denk ik....
Het is trouwens echt de week van concessies en compromissen. Onze organisatie telt nu 2100 man en moet naar 1200. Ik zit in de hoek waar de klappen vallen. Over een paar weken word ik 50. Gesprekken gevoerd op het werk en moet nu dingen beslissen (lees taken loslaten, maw, ik ga weer loopjongen worden. Wat een week...) Werk ga ik niet meer vinden. Ik ben te oud. Jeetje, het is echt superraar, ik voel me nog prima, en zit in de kracht van mijn leven, maar blijkbaar ben ik afgeschreven.
En nu ook even rust nemen hier in dit topic. Alles op een rijtje zetten.... @Joachim: je idee is leuk, maar het wordt wel mijn serie, hier worden geen punten aan gegeven straks en er is maar een ding wat ik wil:
lekker schrijven.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2012 20:59 door Soloman.
|
 | Tja, we moeten maar een andere vrijetijdsbesteding gaan zoeken....
|
 | Ben wel blij dat ik niet bovenaan sta, want heb vandaag en morgen geen tijd voor een nieuw onderwerp (schijn jarig te zijn vandaag).
|
 | Nog 1 uur en 57 minuten.
|
 | In goed gezelschap Meeuw:
Carmen Electra (1972 : 40 jaar) Froukje de Both (1972 : 40 jaar) Jessica Lange (1949 : 63 jaar)
Gefeliciteerd!

|
 | Bedankt! (met Carmen wil ik het wel samen vieren )
|
 | Nog 1 uur en 13 minuten.
|
 | @Ivanov: aardig van je, maar geeft niet. You lose one, you win one. Ik maak me meer zorgen over Non-turbo, zoals het er nu naar uit ziet, gaat hij voor de derde keer winnen. Het is hem van harte gegund, maar wij blijven in verbazing achter.
@Meeuw: gefeliciteerd !
|
 | Joost M, Dutch Finnatic en Pink Panther 'moeten' nog stemmen, de rest is uiteraard ook erg welkom. Neem een voorbeeld aan de Schaduw en Joachim Stiller!
|
 | Quote meeuw
Bedankt! (met Carmen wil ik het wel samen vieren  )
Ik moest even zoeken naar een plaatje (waar ik geen commentaar op zou krijgen)
Edit: met de beoordelingen ben ik bezig, komt er aan!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2012 21:58 door Dutch Finnatic.
|
 | Deze :
was ook een mogelijkheid geweest.
|
 | @Dutch Finnatic: wat zal die een last van haar rug hebben. 
|
 | Nog 40 minuten.
|
 | 29 minuten...
|
 | Afleiding?
And speakin' of...waarom horen we al een tijd niets meer van onze Blogkoningin?
|
 | @Ivanov: daar zit ik nu net aan te denken, waar is Daphne gebleven? ik mis haar, evenals Moons. Die reageert wel, maar een blog ho maar....
|
 | Allemaal geweldige stukken deze keer, erg moeilijk om te kiezen. Heb nog overwogen om de methode van Take Off te hanteren (alles uitprinten en van de trap af gooien, punten in volgorde van landen, of andersom (is dan ook weer een dilemma (waar je om zou kunnen dobbelen, volgens de “Chouffe-methode))). Toch maar even achter de oren gekrabd en zie, leestert en huivert:
Joost: leuk gevonden, levendig gezet Non-turbo: erg goed en inlevend geschreven Meeuw: ontroerend, uit het leven gegrepen Ivanov: Wat een indrukwekkend, toegewijd verhaal! Dutch Finnatic: Realistisch drama, het gebeurd…
De waardering, gebaseerd op de “Saffie Methode”: 1e plaats: Hans. Aangrijpend, leerzaam kijkje achter de schermen. Nooit geweten, die verantwoording. 2e plaats: PP. Informatief, levendig, ondergewaardeerd m.i. 3e plaats: Solo. Fantastisch, waar haal je het vandaan?
Greetz, from the Ardennes.
|
 | Het is hier wel flink aan het doodbloeden. Weinig inzendingen, weinig reacties en zeker op de avond van de uitslag, weinig respons. Where is everybody.
|
|