My Weblog Contest #32 De laatste liter

Gepost door non-turbo 
Soloman
De laatste liter

@DF, nee, ik bedoelde iets anders, maar dat ga ik verder niet toelichten.drinking smiley
als je haar bijnaam erbij zoekt, weet je het. denk ik.

Ik kon het nog niet bedenken maar misschien is jouw dirty mind net iets erger dan de de mijne...grinning smiley
Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel)
Nu de A4 de deur uit is, is het tijd voor iets nieuws....

Het is een witte Peugeot 107 geworden;

Gebroederlijk naast elkaar... Zout en peper...cool smiley

Leuk model maar mij te klein (en dan heb ik het niet over de foto's). Niet gereden maar wel de "kofferbak" even bekeken. Wat een tildrempel!. Wat een krapte!.

Ik kon (met enige moeite) nog wel achter mijzelf zitten maar dat neem ik de auto niet kwalijk. Ik vind wel dat de boodschappen zonder problemen in de kofferbak moeten kunnen, dat gaat hier meestal niet lukken.

Ik heb er niet mee gereden. Zelf kom je van een A4, dat is nog eens downsizen! Is het dan niet errug wennen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2012 01:20 door Dutch Finnatic.
Dutch Finnatic
Soloman

Jaaah, die ken ik nog wel. Heel aardige thriller, Dennis Weaver in pre-Mcloud (?) tijdperk.

Ik ken hem ook nog, maar hoe de titel nou weer was...? Geen idee, iemand? Die film heb ik trouwens op te jonge leftijd gezien, ik heb dagen last gehad van achtervolgingswaanzin. Bij het zien van de foto's alleen al bekruipt me dat gevoel weer. Toch (of juist daarom) is het wel een goede film in mijn herinnering.
j.ko
Dutch Finnatic
Soloman

Jaaah, die ken ik nog wel. Heel aardige thriller, Dennis Weaver in pre-Mcloud (?) tijdperk.

Ik ken hem ook nog, maar hoe de titel nou weer was...? Geen idee, iemand? Die film heb ik trouwens op te jonge leftijd gezien, ik heb dagen last gehad van achtervolgingswaanzin. Bij het zien van de foto's alleen al bekruipt me dat gevoel weer. Toch (of juist daarom) is het wel een goede film in mijn herinnering.

Duel, de eerste film van Steven Spielberg. Toevallig deze een week geleden op DVD gezien; blijft een geweldig spannende film, ondanks, of misschien wel dankzij, het vrijwel ontbreken van dialogen. Deze DVD is voor een Euro of 5 verkrijgbaar!
Thanks! smiling smiley

Wat een heerlijk rustige dag nu Vodafone eruit ligt vanwege de brand. thumbs up
Waardeloos dat Vodafone eruit ligt juist !. Ons hele systeem op het werk, inclusief het draadloze netwerk lag eruit. Dus ook geen toegang in het Elektronisch Zorg Dossier. Gelukkig gebeurt er ( nog niks) vreemds, want we kunnen nergens bij.
Dutch Finnatic

Leuk model maar mij te klein (en dan heb ik het niet over de foto's). Niet gereden maar wel de "kofferbak" even bekeken. Wat een tildrempel!. Wat een krapte!.

Ik kon (met enige moeite) nog wel achter mijzelf zitten maar dat neem ik de auto niet kwalijk. Ik vind wel dat de boodschappen zonder problemen in de kofferbak moeten kunnen, dat gaat hier meestal niet lukken.

Ik heb er niet mee gereden. Zelf kom je van een A4, dat is nog eens downsizen! Is het dan niet errug wennen?

DF,

Mij ook te klein. Enfin, ik veroorloof me dan ook de luxe van 2 te grote auto's, waar 1 te grote al zou volstaan... cool smiley
Op het gevaar af voor mijn beurt te spreken, toch het volgende: volgens mij went alles. Ter illustratie, de hobby van Nederlands beroemdste basketballer aller tijden, Rik Smits (2.24m): motorcross.

Vergelijk de grootte van 's mans voet met de diameter van het achterwiel... big smile smiley En waar denk je dat hij met zijn kont belandt als hij zonder overleg zijn achterste weer op het zadel wil zetten?

Mis! Hij heeft zich aangewend wat verder door zijn knieŽn te gaan, al beroert hij daarbij met zijn knieschijven zijn wedstrijdnummerplaat.
Waar een wil is is een weg. Ik zou de ruimte van de Outlanders niet willen missen, maar beweerde ik in mijn weblog Mission Impossible - Focussen niet:
Ruimte dan? Jij met je gemiddelde postuur kunt in elke auto wel een comfortabel plekje vinden achter het stuur. En met vier man op wintersport kan ook in een Twingo. Man wat hebben jullie gelachen die winter van `96 in Gerlos... En die ene liter bagageruimte meer of minder, ach.

Boodschappen in kofferbak? ZeeŽn van ruimte als je gewoonlijk met opgeklapte achterbank rijdt, en die enkel neerklapt voor die ene keer dat je met zijn vieren in het doosje zit. Want met zijn vieren ging je waarschijnlijk toch al niet naar AH, toch?

Voor wat betreft die tildrempel heb je wel een punt (niet alle auto's hebben zo'n slimme in 2 delen openende achterklep ŗ la Outlander grinning smiley ), maar Joachim zal zelf wel weten of, en hoe lang nog, hij zich in staat acht een bak bier over die drempel in de achterklep te frommelen (en nu de kinderen de deur uit zijn zullen de kratten Coke er ook niet meer zo hard doorheengaan als voorheen)

mvrgr,
moons

PSsst, overigens heeft Rik voor wat betreft zijn auto's (hij bezit een uitgebreide verzameling) een buitengewone voorliefde voor cabrio's - en voor de dagelijkse boodschappen een mastodont van het formaat Escalade. Dat dan weer wťl...

.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2012 17:57 door moons.
Dutch Finnatic
Soloman
De laatste liter

@DF, nee, ik bedoelde iets anders, maar dat ga ik verder niet toelichten.drinking smiley
als je haar bijnaam erbij zoekt, weet je het. denk ik.

Ik kon het nog niet bedenken maar misschien is jouw dirty mind net iets erger dan de de mijne...grinning smiley

och, het hoort erbij, is iets van het leven.

Over Duel: ik vind de film juist ontzettend knap door het missen van dialogen. Het verhaal is ietwat onwaarschijnlijk, maar de spanning die wordt opgebouwd, ja, geweldig gewoon (begint met een kapotte slang en dan die gevolgen erna, ja goed hoor)
hansje36
Waardeloos dat Vodafone eruit ligt juist !. Ons hele systeem op het werk, inclusief het draadloze netwerk lag eruit. Dus ook geen toegang in het Elektronisch Zorg Dossier. Gelukkig gebeurt er ( nog niks) vreemds, want we kunnen nergens bij.

Oef da's minder, Hans. Er zijn al stemmen die zeggen dat er er een back up systeem moet komen. Ik wist niet dat de vaste lijn er ook uitlag. Wel vreemd, vanmorgen ging het redelijk goed met de GSM, maar vanmiddag was het helemaal niks (nog steeds niets).
Dutch Finnatic

DF,

Nou, dat wennen valt wel mee, want ik reed zelf in de Corsa. Het enige wat ik van de audi mis is de geweldige stereo van het audi MMI systeem. Zeker in het huidige Bach seizoen. De 107 is inderdaad klein, maar deze wordt alleen gebruikt voor de korte stukjes of als mijn vrouw en ik gelijktijdig de auto nodig hebben. Dit gebeurd soms. De kofferbak van de 107 is inderdaad mini, een kratje bier kan er niet in. Daarom raad ik iedereen die deze auto overweegt aan de 4 deurs te nemen. Kan het kratje op de achterbank.

Verder is het back to basic. Ik heb nog een luxe uitvoering met centrale deurvergrendeling, electrische ramen (aan bestuurderszijde heb je geen knopje voor het rechterraam) en airco. Het autootje betrekt je lekker bij het sturen en je maakt alles lekker mee. Wind, hobbels etc. Het driepittertje heeft een lekkere sound. Als je doortrekt heeft ie heus een sportief geluid. De foto's zijn inderdaad klein. Daarom nog maar eens;

Ach, mobiele telefoon, vroeger had je het ook niet.

Ik heb vandaag thuis gewerkt, gewoon met een telefoonverbinding naar de werkcomputer. Als die er uit ligt, hijs ik me in mijn kleren, pak ik de trein en ga naar kantoor. Ik heb daar geen probleem mee.

Ik heb een mobieltje, maar die heb ik amper bij me. Ik heb hem gewoon niet nodig.

Als de NS er uit ligt, dat vind ik erger, maar dat je niet kunt bellen, ach kom, eindelijk een keertje rust in de trein.
hansje36

Hoe zit dan met de patiŽnten Hans? Ik neem toch aan dat uitvallende ICT die voor levensbedreigende situaties kunnen zorgen van een back-up zijn voorzien cq. van noodprotocollen?
Niet dat ik denk dat er vier dagen na dato nog iemand - misschien afgezien van enkele der betroffenen - ťcht zit te wachten op de Zwitserse plussen en minnen betreffende deze Enige Echte Onbegrensde MyWeblogContest, maar belofte maakt schuld. Wellicht dat deze of gene er nog zijn voordeel mee kan doen (bovendien is een scherpe lik mosterd is ook nŠ de maaltijd allerminst te versmaden... )

Je hebt het mis.
Want ik heb er wel op zitten wachten....

En ik denk dat ik niet de enige ben. Laten we wel wezen.
Je bent de godfather hier (ik doe het niet met hoofdletter, want ik ben erg gelovig, anders zou ik het doen, ik wil Gods naam niet noemen in ons aardse bestaan)

Zucht, ik weet niet of het me gaat lukken dit keer met een blog. Heb zware tijden, de reorganisatie gaat maar door op het werk. 1-1-2013 krijgen we te horen welke functie je krijgt in een tijdelijke organisatie. Ik heb het gevoel overgeleverd te zijn. Ik heb twee functies op het moment. Een heeft duidelijk mijn voorkeur, maar formeel ben ik een economisch iemand. Leuk, maar het liefst zou ik het zo houden, de helft van de week ben ik een economisch iemand, de andere helft een expert in innovatie. Dat gaat straks anders worden, dan moet ik kiezen. Dat gaat in mijn hoofd om. En er moeten nog heel erg veel mensen uit (misschien ik ook wel).

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2012 19:32 door Soloman.
Ik heb nu een luxeprobleem. Ik was begonnen aan een verhaal, tot ik vanmiddag ineens een idee kreeg en ik de pauze een blog geschreven heb. Daarnaast heb ik nog even aan de andere gewerkt...wat te doen... Eerst de eerste maar eens uittypen.
Soloman

Zucht, ik weet niet of het me gaat lukken dit keer met een blog. Heb zware tijden, de reorganisatie gaat maar door op het werk. 1-1-2013 krijgen we te horen welke functie je krijgt in een tijdelijke organisatie. Ik heb het gevoel overgeleverd te zijn. Ik heb twee functies op het moment. Een heeft duidelijk mijn voorkeur, maar formeel ben ik een economisch iemand. Leuk, maar het liefst zou ik het zo houden, de helft van de week ben ik een economisch iemand, de andere helft een expert in innovatie. Dat gaat straks anders worden, dan moet ik kiezen. Dat gaat in mijn hoofd om. En er moeten nog heel erg veel mensen uit (misschien ik ook wel).

Zware tijden inderdaad Solo. Ik begrijp hoe dat voelt. Rijksbreed wordt er gereorganiseerd. Ik duik van de ene reorganisatie in de andere. Bij mij blijven er na 1-3-2013 van de 355 functies nog 170 over. Ach, we zien het dan wel weer...

@Joachim Stiller : We zijn pas sinds een paar weken over op electronisch zorgdossier. Uiteraard staan op de server op het hoofdkantoor alle gegevens. Maar wij werken op de afdelingen met draadloze systemen die inloggen op de server. Dat lag dus plat door Vodafone.
Er zal een protocol moeten komen hoe we in soortgelijke situaties moeten gaan handelen.

Computers, systemen etc, het is allemaal prachtig en mooi zolang het goed werkt. Maar valt er wat uit, dan kunnen we nergens meer bij cq zijn we zeer onthand.

Leuk karretje rechts op de foto.spinning smiley sticking its tongue out
Heb je revieuw gelezen. Ik heb bewust geen navigatie besteld, wilde liever ECC.
Daarnaast heb ik op mijn telefoon een TomTom zitten en die is wel actueel.

@Soloman: De klappen voor de bezuinigingen vallen in vele hoeken, speciaal onderwijs, de ambtenaren etc.etc.
Ik wens je sterkte en hoop op banenbehoud.

Het is Witte Donderdag, maar het leek Stille Zaterdag.
Deze mevrouw heb ik de laatste jaren van haar leven verzorgd. Eerst vanaf 2007 in de thuiszorg en vanaf 2009 in het verpleeghuis.
Zij en ik hadden een speciale band met elkaar.

Xenia van Bijlevelt - de Jong, ( eerder Xenia Stad - de Jong)
hansje36
Deze mevrouw heb ik de laatste jaren van haar leven verzorgd. Eerst vanaf 2007 in de thuiszorg en vanaf 2009 in het verpleeghuis.

Je zult vast fijne gesprekken met haar hebben gevoerd. Deze oude mensen hebben veel meegemaakt. Wij kunnen veel van ze leren..... De geschiedenis herhaald zich immers.

Maar helaas worden deze oude mensen in het laatste hoofdstuk van hun leven vaak nog te veel aan hun lot overgelaten. Maar gelukkig zijn er mensen zoals jij die om ze geven.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-04-2012 19:08 door Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel).
moons
Dutch Finnatic

Het is een witte Peugeot 107 geworden

DF,

Mij ook te klein. Enfin, ik veroorloof me dan ook de luxe van 2 te grote auto's, waar 1 te grote al zou volstaan... cool smiley
Op het gevaar af voor mijn beurt te spreken, toch het volgende: volgens mij went alles. Ter illustratie, de hobby van Nederlands beroemdste basketballer aller tijden, Rik Smits (2.24m): motorcross.

Vergelijk de grootte van 's mans voet met de diameter van het achterwiel... big smile smiley En waar denk je dat hij met zijn kont belandt als hij zonder overleg zijn achterste weer op het zadel wil zetten?

Mis! Hij heeft zich aangewend wat verder door zijn knieŽn te gaan, al beroert hij daarbij met zijn knieschijven zijn wedstrijdnummerplaat.
Waar een wil is is een weg. Ik zou de ruimte van de Outlanders niet willen missen, maar beweerde ik in mijn weblog Mission Impossible - Focussen niet:
Ruimte dan? Jij met je gemiddelde postuur kunt in elke auto wel een comfortabel plekje vinden achter het stuur. En met vier man op wintersport kan ook in een Twingo. Man wat hebben jullie gelachen die winter van `96 in Gerlos... En die ene liter bagageruimte meer of minder, ach.

Boodschappen in kofferbak? ZeeŽn van ruimte als je gewoonlijk met opgeklapte achterbank rijdt, en die enkel neerklapt voor die ene keer dat je met zijn vieren in het doosje zit. Want met zijn vieren ging je waarschijnlijk toch al niet naar AH, toch?

Voor wat betreft die tildrempel heb je wel een punt (niet alle auto's hebben zo'n slimme in 2 delen openende achterklep ŗ la Outlander grinning smiley ), maar Joachim zal zelf wel weten of, en hoe lang nog, hij zich in staat acht een bak bier over die drempel in de achterklep te frommelen (en nu de kinderen de deur uit zijn zullen de kratten Coke er ook niet meer zo hard doorheengaan als voorheen)

mvrgr,
moons
.

Leuk voorbeeld van Rik Smits!

Inderdaad alles went. Helaas voor de portemonnee is dat ook andersom het geval. Als je een keer luxe hebt geproefd is het lastig terug te gaan. Dat geld tenminste wel voor mij, Joachim lijkt daar minder moeite mee te hebben.

Algemeen voorbeeld: 100 euro loonsverhoging, dat gaat er zo bij door. Maar als ons koopkrachtplaatje anderhalf procent negatief is hebben we een probleem...

Persoonlijk voorbeeld: sinds kort stuur ik ook in een Micra. Dat de sleutel in mijn jaszak kan blijven zitten went zo, de decibellen op de snelweg ies minder....

P.S. Die beoordelingen, ik heb er niet wakker van gelegen dat je ze nog niet geplaatst had, maar heb ze wel uitvoerig bestudeerd toen je ze plaatste. thumbs up Je hebt er ook zo'n fijne vorm voor gevonden: een veer voor het goede gevoel en een kritische kanttekening om van te leren. thumbs up thumbs up

Edit: waarom had ik die passage ook al weer vet gemaakt? Oh ja, die achterbank altijd opgeklapt, daar ben ik niet zo'n voorstander van. Alle rotzooi in het zicht. Een lege kofferbak inderdaad ook.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-04-2012 22:14 door Dutch Finnatic.
hansje36

1 van de dames uit je blog Hans? Je hebt daarmee toch een mooi monumentje voor haar opgericht.

Gecondoleerd in ieder geval.

Vreemd, je kan mensen soms niet eens goed kennen, als ze komen te overlijden wordt ik er altijd een beetje stil van. Een oom of tante die ik al jaren niet meer gezien heb bijvoorbeeld. Voor die persoon is het leven afgelopen maar bij jezelf gaat de drukte door. Als je dan voor de keuze staat wel of niet naar de begrafenis of crematie te gaan moet je het zeker wel doen. De laatste kans om afscheid te nemen en stil te staan bij zijn of haar leven.
Dutch Finnatic
moons
Dutch Finnatic

Het is een witte Peugeot 107 geworden

DF,

mvrgr,
moons
.

Leuk voorbeeld van Rik Smits!

Inderdaad alles went. Helaas voor de portemonnee is dat ook andersom het geval. Als je een keer luxe hebt geproefd is het lastig terug te gaan. Dat geld tenminste wel voor mij, Joachim lijkt daar minder moeite mee te hebben.

Algemeen voorbeeld: 100 euro loonsverhoging, dat gaat er zo bij door. Maar als ons koopkrachtplaatje anderhalf procent negatief is hebben we een probleem...

Persoonlijk voorbeeld: sinds kort stuur ik ook in een Micra. Dat de sleutel in mijn jaszak kan blijven zitten went zo, de decibellen op de snelweg ies minder....

P.S. Die beoordelingen, ik heb er niet wakker van gelegen dat je ze nog niet geplaatst had, maar heb ze wel uitvoerig bestudeerd toen je ze plaatste. thumbs up Je hebt er ook zo'n fijne vorm voor gevonden: een veer voor het goede gevoel en een kritische kanttekening om van te leren. thumbs up thumbs up

Edit: waarom had ik die passage ook al weer vet gemaakt? Oh ja, die achterbank altijd opgeklapt, daar ben ik niet zo'n voorstander van. Alle rotzooi in het zicht. Een lege kofferbak inderdaad ook.

moons, DF,

Ik ben een liefhebber van autorijden, in wat voor auto is voor mij niet zo belangrijk meer. Het fijnste van de audi vond ik toch de stereo. Die was fantastisch. En dat je je nooit zorgen hoefde te maken of je in de winter boven aan de berg die vermaledijde sneeuwkettingen om moest leggen. Voor de rest mis ik hem totaal niet.

De staatskas zal hem wel missen. Ik reed onbewust altijd veel te hard. Ik kreeg dan ook regelmatig post uit Leeuwarden, Ik voorspel dan ook dat het CJIB binnenkort een reorganisatie gaat doorvoeren en mensen "moet laten gaan". Rutte heeft vast geen rekening gehouden met deze komende financiŽle tegenvaller op 's rijksbegroting.

De 107 rijdt verder prima. Vooral dat geluid van die driecylinder klinkt lekker sportief als je hem doortrekt in de versnellingen. Je moet er alleen geen lange reizen mee maken. Gelukkig hebben we daar de Corsa voor. Die heeft echt fantastische stoelen. En dat voor een auto uit het B-segment.
Goede keuze hoor! Heb diverse keren in een Aygo gereden, OK het interieur is wat basic, maar verder een prima drieling.

Joachim, heb je het AW artikel nog gelezen van die jongen die zijn C1 heeft verbouwd tot echte drieling? Met 107 en Aygo accenten?

Gisteren weer een De Wilt foto! Hij gaat nog gek doen!

Iemand gisterenavond nog naar de EO gekeken, Passion of the Christ? Is toch wel (zo vind ik) waar het allemaal om draait in het leven, dood en opstanding voor onze schuld. Schitterend neergezet lijdensverhaal door de EO, live in Rotterdam!
@DutchF: ik heb inderdaad veel van deze mevrouw geleerd. We hebben veel gesproken over de oorlog en over de olympische spelen. Geef nooit op zei ze vaak.

En inderdaad, het is ťťn van de dames in mijn vorige blog.

@JoostM: ik heb gisterenavond met bewondering en respect zitten kijken naar the Passion. Wat kan die Danny goed zingen.
Mooi hoe een eeuwenoud verhaal verpakt is in deze moderne versie.
Sorry, maar ik heb er mijn eigen gedachten over.
Ik vind dat het allemaal een hoog Story-gehalte heeft. Ik kan me jullie gevoelens wel voorstellen, maar die hotshots staan er alleen maar voor zichzelf, daar draait het om en niet om de lijdensweg van Jezus (waar het om zou moeten draaien). Klinkt misschien een beetje negatief, maar ik ben hier wel achter gekomen.
Een oudere vrouwelijke collega zingt in een koor de Passions. Ik sprak me er de waarderin voor uit, tot ik er achter kwam dat ze totaal niet geloofde. Wat een afknapper. "Ik vind de muziek alleen erg mooi". Ik heb haar daarna niet meer aangekeken. Als je zingt over God moet je er achter staan, die kracht is zo enorm.

@Joost: inderdaad. We leven hier ons leven, maar als je terug naar God keert, zal Hij je niet vragen wat je hebt uitgespookt. Dat is liefde.
Hij was nog ver van huis, toen zijn vader hem al zag. Omdat hij met hem begaan was, liep hij hem snel tegemoet, sloeg zijn armen om hem heen en kuste hem. Vader, zei de zoon, wat ik heb gedaan was tegen de wil van de hemel en tegen de uwe; ik verdien het niet nog langer uw zoon genoemd te worden. Maar zijn vader zei tegen zijn knechten: Vlug! Haal het beste gewaad en trek het hem aan; steek een ring aan zijn vinger en doe hem schoenen aan. Haal het mestkalf uit de stal en slacht het. We gaan eten en feestvieren. Want mijn zoon hier, hij was dood maar hij leeft weer, ik was hem kwijt maar hij is terug. En zij begonnen feest te vieren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2012 10:28 door Soloman.
Jan, ieder zijn meuk natuurlijk. Zelf vond ik deze vorm prachtig om te zien. Jammer dat deze vorm je niet kan boeien, maar da's natuurlijk persoonlijk.
Zelf twee jaar geleden een trouwerij gefotografeerd. Inclusief kerkdienst. Was met echte leuke vrolijke muziek. Dan is het bij ons maar een saaie bedoeling. Kan ok niet iedereen aanspreken, omdat dit tegen de reguliere tradities ingaat. Ik vond het heel verfrissend.
Hans, mooi dat je iemand van dat kaliber hebt mogen verzorgen. Die zal heel wat levensverhalen hebben gehad, als je zo oud bent geworden.
Hmm, de Libertel eeh Vodafone perikelen hebben me nu ook wel bezig gehouden. Vanmorgen wilde ik een werk in Woerden bezoeken, de planner wist alleen de straatnaam maar geen huisnummer. De persoon zelf gebeld, die nam niet op (had mij daarna een keer of 10 teruggebeld bleek later, maar geen verbinding). Ik probeerde te bellen met het andere kantoor, daar hoorde ik de receptioniste, maar zij hoorde mij niet! Vier keer gebeld, maar de gesprekken duurden maar 10 seconde (hallo ik hoor u niet). Uiteindelijk wat straatjes in Woerden doorkruist en heb hem toen zelf gevonden.
Joost M
Jan, ieder zijn meuk natuurlijk. Zelf vond ik deze vorm prachtig om te zien. Jammer dat deze vorm je niet kan boeien, maar da's natuurlijk persoonlijk.
Zelf twee jaar geleden een trouwerij gefotografeerd. Inclusief kerkdienst. Was met echte leuke vrolijke muziek. Dan is het bij ons maar een saaie bedoeling. Kan ok niet iedereen aanspreken, omdat dit tegen de reguliere tradities ingaat. Ik vond het heel verfrissend.

Ik hou niet van nep. Als iemand in een christelijk koor zit omdat hij/zij het zingen leuk vindt maar niet gelooft, dan denk ik, ga naar een ander zangkoor.
Ik vind het trouwens daarnaast onbegrijpelijk dat de meeste mensen denken dat hun leven alles is en daarna niets. Net zoals je nadenkt over je gezondheid (doe ik niet, ok), hoor je ook na te denken over je geest. Hoe is het mogelijk dat mensen denken met zo'n magnifieke machine als het menselijk lichaam, de fantasie, de denkkracht, de geesteskracht, dat er gewoon mensen zijn dat zij een gewoon .... biologisch verschijnsel zijn??
Onbegrijpelijk....
met hoofdletters.
Jan, ik ben het met je eens. Wel eens horen zeggen dat de kans op leven vergelijkbaar is met de kans dat als er een explosie op een autokerkhof plaatsvindt uit de brokstukken een roze Rools Royce uitkomt. Zeer onwaarschijnlijk dus en je doet het leven wel te kort door het alleen aan botsende molekulen toe te schrijven.

Maar helaas, velen kunnen kerk en geloof niet van elkaar onderscheiden, en het feit dat de kerk de menselijke interpretatie is die helaas in het verleden tot veel fouten leidde (wat een lekker makkelijk argument is om er nu niets aan te doen).

Die dame die meezingt, je kunt het ook anders bekijken, ze is nu betrokken bij het koor en misschien komt er een periode in haar leven dat het wťl iets zegt, omdat dit bijgebleven is.
@JoostM: in de 32 jaar dat ik in de zorg werk, heb ik heel veel hoogbejaarden verzorgd. Ieder had een eigen uniek verhaal. De oudste die ik ooit verzorgd had was 106, de jongste was een tweeling van 1 maand. Zo divers is mijn werk. A la, we worden ( vet) onderbetaald, maar de genoegens van een band die je met iemand hebt en die je verzorgd is niet in geld uit te drukken.

@Soloman: je hebt deels gelijk. Het is inderdaad waar dat ongelovigen staan te zingen, maar het is per slot hun werk. Gisterenavond was het verhaal van de kruisiging van Jezus Christus in een modern jasje gestoken. Jongeren moet je tegenwoordig blijkbaar anders stimuleren.
Ik ben het met Joost eens dat misschien later het wel tot geloof leid
Net als jij ben ik er van overtuigd dat er na dit leven meer is. Het kan niet dat we een stofje in de eeuwigheid zijn, en dat er daarna niks meer zou zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2012 16:14 door hansje36.
hansje36
het wel tot geloof lijd.

Hoe toepasselijk. winking smiley
@De schaduw: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Soloman
Joost M

Ik hou niet van nep. Als iemand in een christelijk koor zit omdat hij/zij het zingen leuk vindt maar niet gelooft, dan denk ik, ga naar een ander zangkoor.
Ik vind het trouwens daarnaast onbegrijpelijk dat de meeste mensen denken dat hun leven alles is en daarna niets. Net zoals je nadenkt over je gezondheid (doe ik niet, ok), hoor je ook na te denken over je geest. Hoe is het mogelijk dat mensen denken met zo'n magnifieke machine als het menselijk lichaam, de fantasie, de denkkracht, de geesteskracht, dat er gewoon mensen zijn dat zij een gewoon .... biologisch verschijnsel zijn??
Onbegrijpelijk....
met hoofdletters.
'

Solo,

Met alle respect, ik ben het absoluut niet met je eens. Waarom zou iemand die niet geloofd niet in de Passiespelen mogen zingen? Zoals ik Jezus zie en beleef, zou iedereen meer dan welkom zijn. God is liefde. Voor iedereen. Dogmatisch denken levert zo weinig op en is zo beperkend in je humane creativiteit. Ik zie God dagelijks. Wanneer? als ik mijn vrouw in de ogen kijk en zie hoe veel kracht zij de laatste jaren heeft getoond tijdens een zeer zware ziekte. Ze heeft een slechte prognose voor de toekomst. Toch is ze sterk en positief. (Ze is een collega van je Hans)

Ik zie God 's morgens als ik de hond uit laat. Ik ben een geluksvogel en woon aan de bosrand in de Utrechtse heuvelrug. Ik zie God in het mysterieuze reewild dat volkomen geluidloos in de ochtend of avondschemering door het bos sluipt en je doodstil aankijkt. Ik zie ze vrijwel dagelijks. Wat een voorrecht. Ik zie God in de prachtige bergen van Zwitserland. Ik hoor God als ik naar Johann Sebastian Bach luister. God is bij de gesprekken tussen Hans en die oude mevrouw die hij verzorgde. Kennisoverdracht en overdracht van liefde van een oude vrouw naar een jongere generatie. Zorg en liefde van de jongere generatie naar een oude vrouw in de laatste momenten van haar aardse leven. Hij heeft mij vaak bij de kladden gegrepen als ik eens zwelgde in zelfmedelijden en uit het oog verloor welk een zondagskind ik eigenlijk ben. Hij is overal. Maar Hij is degene die mag oordelen. Daarom ook ben ik wars van Christelijke (voorschrijvende) politiek.

Dogma's zijn de grootste vijand van het geloof. Wie heeft er gelijk? Jij?, Ik?, De katholieke kerk? Mohammed, (Vrede zij met Hem) Luther? Desi Bouterse? Zeg jij het maar. God heeft ons ons verstand gegeven. Dat schept verantwoordelijkheid. Denk zelf na en handel in de geest waarvan jij denkt dat Hij het bedoeld heeft. Dat je in Zijn geest handelt.

Dat maakt het wel iets lastiger. Je kunt dan namelijk niet terugvallen op dogma's, maar bent zelf verantwoordelijk. Dat is vrijheid! Ook de vrijheid om niet te geloven. Of de vrijheid om te twijfelen. Was het niet Hij die zei, "Hij die twijfelt geloofd"?

Ik heb gisteren niet gekeken. Ik ben niet zo van de Nederlandse artiesten, maar dat is mijn beperking. Het mooiste vind ik nog steeds de musical Jezus Christ Superstar van Andrew Lloyd Webber. Gewaagd in die tijd, maar een waar meesterwerk.

Solo, Ik wil je niet aanvallen, maar alleen mijn mening met je delen. Hij is zeker niet beter of slechter dan de jouwe.
Life of Brian is ook niet te versmaden! ;-)
hansje36
@De schaduw: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

inderdaad Hans, hier langskomen zonder verder inhoudelijke bijdrage en dan zoiets neerzettten.....zegt meer over de persoon zelf.
Joachim, je weet het wel raak te zeggen! Menig geloofsoorlog had voorkomen kunnen worden als er wat meer respect is. Ik ben toevallig PKN lid, maar was naar de moskee gegaan als ik in (pak hem beet) Afganistan was geboren. Ik geloof daarom ook niet dat er maar ťťn geloof bestaat.
Joost M
Joachim, je weet het wel raak te zeggen! Menig geloofsoorlog had voorkomen kunnen worden als er wat meer respect is. Ik ben toevallig PKN lid, maar was naar de moskee gegaan als ik in (pak hem beet) Afganistan was geboren. Ik geloof daarom ook niet dat er maar ťťn geloof bestaat.

Precies Joost. Dat is de essentie.

Ik ben toevallig RK omdat mijn wieg in het zuiden des lands heeft gestaan.
Joost M
Goede keuze hoor! Heb diverse keren in een Aygo gereden, OK het interieur is wat basic, maar verder een prima drieling.

Joachim, heb je het AW artikel nog gelezen van die jongen die zijn C1 heeft verbouwd tot echte drieling? Met 107 en Aygo accenten?

Ja, leuk hť. Zo creatief ook. Zijn focus lag op de morette koplampen die alleen op een 107 passen. Wat doe je dan? Je bent doelgericht en dat maakt vindinkrijk. Je zet er gewoon een andere neus op!

Hier is ie C1

en dan 107!

De geboorte van een C107 is een feit!

Chapeau Renť!

Foto's (www.citybugclub.nl)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2012 18:29 door Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel).
A Gallon Of Gas - The Kinks

I've been waiting for years to buy a brand new cadillac
But now that I've got one I want to send it right back
I can't afford the gas to fill my luxury limousine
But even if I had the dough no one's got no gasoline

I went to my local dealer to see if he could set me straight
He said there's a little gas going but I'd have to wait
But he offered some red hot speed and some really high grade hash
But a gallon of gas can't be purchased anywhere for any amount of cash

I can score you some coke and some grade one grass
But I can't get a gallon of gas
I've got some downers some speed all the drugs that you need
But I can't get a gallon of gas
There's no more left to buy or sell
There's no more oil left in the well
A gallon of gas can't be purchased anywhere
For any amount of cash

two extra verses from long version:
I love your body-work, but you're really no use
How can I drive you when I got no juice?
Because it's stuck in neutral and my engine's got no speed
And the highways are deserted
and the air smells unnaturally clean.

It's got power-assisted overdrive and carpets on the floor,
but it's parked out front just like a dead dinosaur.
And I'll be paying off the bank for 45 years or more.
It should go 100 miles an hour,
but it's never moved away from my door.

Who needs a car and a seven-forty-seven
When you can't buy a gallon of gas
Who needs a highway, an airport or a jet
When you can't get a gallon of gas
There's no more left to buy or sell
There's no more oil left in the well
A gallon of gas can't be purchased anywhere
For any amount of cash
You can't buy a gallon of gas

@Joachim
Nee hoor, ik voel me helemaal niet aangevallen. Meningen zijn om gedeeld te worden. Ik woon trouwens ook aan de rand van de Utrechtse heuvelrug, Bilthoven, prachtig wandelen! Wil er nooit meer weg. Vijf minuten van mijn huis en ik sta midden in het bos.

Wat het geloof betreft: ieder zijn mening, natuurlijk.
@Soloman,
Jammer dat je de discussie niet inhoudelijk aangaat. Ik was hier graag wat dieper op ingegaan.
Net even de laatste punt-komma en stijlfoutjes eruit gehaald, ready to go!

@Joost M: geen bezwaar dus?
@Soloman,
Jammer dat je de discussie niet inhoudelijk aangaat. Ik was hier graag wat dieper op ingegaan.

komt nog wel.
Ben net thuis van mijn werk.drinking smiley
@Joachim,

ik vind het wel een aardige discussie. Wat mij betreft staat het 1-0 voor jougrinning smiley En dan te bedenken dat ik atheÔst ben.

@Solo,

als ik atheÔst ben en die uitzending helemaal waardeloos vond ben ik wat jou betreft okť?

Geintje, moet kunnen

Die uitzending: ik vond het wel mooi, al heb ik het niet helemaal gezien. Ik ben geen smartlappenfan maar het "betere Nederlandse lied" kan ik wel waarderen. Ingepast in een bijbels verhaal gaf het wel een mystiek tintje. De techniek (regie) van de uitzending werd vanavond ook nog besproken in DWDD. Dan wordt duidelijk dat het ook technisch een heel karwei is.

Het geloof: ik heb geloof in mijzelf en mijn medemens. Naastenliefde, vertrouwen, verantwoordelijkheid, ik heb "het geloof" daar niet voor nodig. Al denk ik dat het wel kan helpen.

Ik weet dat ik met die mening mensen op hun ziel trap. Ik begrijp dat wel, iets waar je passie voor hebt, het is lastig te begrijpen dat anderen daar geen passie voor hebben. Of dat nou het geloof, die voetbalclub of bloggen en forummen op autoweek.nl is...

Het is lastig uit te leggen. Misschien gaat het het best op deze manier:

Soloman
Onbegrijpelijk....
met hoofdletters.

DF alias Soloman
Ik vind het trouwens daarnaast onbegrijpelijk dat de meeste mensen denken dat hun lichaam het vanzelf wel redt. Net zoals je nadenkt over je geloof (doe ik niet, ok), hoor je ook na te denken over je lichaam. Hoe is het mogelijk dat mensen denken met zo'n magnifieke machine als het menselijk lichaam, de fantasie, de denkkracht, de geesteskracht, dat er gewoon mensen zijn die denken dat dat niet ....... onderhouden hoeft te worden??
Onbegrijpelijk....
met hoofdletters.

Gedoog Hoop & Liefde van Erik van Muiswinkel

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep