My Weblog Contest #32 De laatste liter

Gepost door non-turbo 
My weblog contest #32 - De laatste liter

De laatste liter als thema, de laatste liter wat?

Benzine op deze planeet of in de tank?
De stap terug van een 3,0 V6 naar een simpele tweeliter viercylinder?
Het maximaal uitnutten van de kofferruimte?
De fles die je beter had kunnen laten staan?

Het is aan jullie!!!

De regels
- De blog is autogerelateerd en heeft "De laatste liter" als titel;
- De inhoud moet duidelijk terugslaan op de titel;
- Zodra je een blog plaatst op AW Mijn Weblogs, voeg je zelf een link naar je blog toe aan dit forumtopic;
- Na sluiting van de inzendtermijn, kan iedereen stemmen (ook niet-bloggers);
- De winnaar krijgt een digitale cup met oren

De inzendtermijn
Inzenden t/m vrijdag 13 april 2012 23.00u.
Stemmen t/m vrijdag 20 april 2012 23.00u.

Succes!
Eens kijken of ik mijn hersencellen weer een beetje kan ordenen, ik heb wat bewogen weekjes achter de rug, vandaar ook geen inzending en stemmen de vorige keer. Deze wil ik wel weer proberen. Heb al een ideetje.
Hee, dat dashboard ken ik!

De laatste liter in mijn zwarte Verso 2.0 D4D 2002.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-03-2012 15:42 door Joost M.
Pfffffffffff.....dat word een lastige. Hoewel........er borrelt een ideetje op.
Maar of ik daar een weblog over kan schrijven?
Doet me denken aan onze huurauto vorige week. We hadden hem volgegooid om hem terug te brengen naar de verhuurder, maar de benzinemeter ging niet omhoog. Ben vervolgens weer gestoptnen kreeg er 1 dollar 80 in...

Maar helaas, daar kan je geen blog mee vullen. Een beetje dunne basis.

Mooie bak.

Over de laatste liter gesproken. Een collega (rijksambtenaar) van mij had connecties met deze dame. Hij werd gearresteerd, afgelopen en uit
Zo'n Grand Marquis is ontzettend comfortabel. Ik dacht eerst dat er dezelfde motor in ligt als in onze Expedition. Maar dat is niet zo. Slechts een 4.6l...
Zal ik dan mijn oude gewoonte maar weer oppakken en als eerste plaatsen?

De laatste liter, het vervoer van gevaarlijke stoffen.
@Twix
slechts...
Is het niet genoeg dan?eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-03-2012 17:52 door Soloman.
Tuurlijk is het voldoende. Meer dan voldoende zelfs. Je raakt verwend met / gewend aan grote motoren. In onze Expedition ligt een 5.4 liter. Het fijne van de grote V8-motoren vind ik de enorme souplesse. Ze komen zelden tot de 2500 toeren. Gewoon niet nodig.
Ik heb even mijn beoordeling op de vorige blog gezet.
Niet boos worden.smiling smiley
is goed bedoeld.
(Vooral Meike mag wat mij betreft haar oude pen weer oppakken, die mis ik echt)
Er borrelt wel een idee...maar dat moet nog even rijpen...
@ Soloman:

Dank voor je feed-back!

Non-Turbo
Begint als een topper. De tweede alinea snap ik niet, maar goed. Je blog staat vol met toppers afgewisseld met downers. Deze is echt mooi: Ik voelde me die ochtend alsof ik gemaakt was van verkreukeld glas, na een avond en nacht gevuld met intieme, wisselende contacten met alles van porselein in de badkamer, dus zij reed terug naar huis. Ik zat vol van typisch mannelijk zelfmedelijden op de rechter voorstoel, stervende.
Bij jou is het zo dat je het gevoel hebt dat je niet in je verbeeldingssfeer blijft. Dat is jammer. Ik weet dat het moeilijk is. Ik ben ook een jongen uit een aardappelland van de koude grond die tussen de koeien is opgegroeid. De kunst is om de schrijfwereld te scheiden van je achtergrond.

Mijn weblog bestaat uit daadwerkelijke ervaringen, ten eerste de voedselvergiftiging (met een beetje creativiteit vind je ook nog wel de daadwerkelijke locatie...) en ten tweede de "bijna-dood" ervaring, welke binnen een jaar plaatsvonden. Ik heb deze alleen aan elkaar gekoppeld om er een lezenswaardige Weblog van te maken. Er is dus geen sprake van een verbeeldingssfeer (dat is misschien ook wat te hoog gegrepen voor mij...), maar slechts van een poging werkelijke gebeurtenissen op een leuke en leesbare manier aan elkaar te plakken en te posten...

Best regards,

non-turbo

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2012 00:02 door non-turbo.
Ik moet direct aan het vakantieverhaal van j.ko denken. Op de laatste druppel de berg op en af...
Soloman
Mooie bak.

Over de laatste liter gesproken. Een collega (rijksambtenaar) van mij had connecties met deze dame. Hij werd gearresteerd, afgelopen en uit

Mogen ze nog wel een keer een film van maken, zoals de Profumo affaire. Broeierige suspense, heerlijk.

Edit: Alleen de connectie met liters snap ik niet. Was ie onder invloed?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2012 10:18 door Dutch Finnatic.
De laatste liter

@DF, nee, ik bedoelde iets anders, maar dat ga ik verder niet toelichten.drinking smiley
als je haar bijnaam erbij zoekt, weet je het. denk ik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2012 11:22 door Soloman.
De laatste liter

Het leven van een ster van 25 zonsmassa. Reacties n de sterkern. Ziet er dramatisch uit en is het ook.
Don't worry, de zon komt niet verder dan nummer 2 en doet er langer over.

waterstof-verbranding 6.000.000 jaar
helium-verbranding 1.000.000 jaar
koolstof-verbranding 400 jaar
neon-verbranding 1 jaar
zuurstof-verbranding 8 maanden
silicium-verbranding 4 dagen

edit: ik heb de formules van de reacties maar weggehaald, want dat ging niet helemaal goed.
Verbranding is een ongelukkig gekozen woord, want het is kernfusie.
Aan het eind wordt ijzer gemaakt, na ijzer komt er niets (want dan is er energie nodig voor kernfusie) en dan implodeert/explodeert de ster.

Onze zon eindigt nog vrij netjes.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2012 13:11 door Soloman.
Joost M
Ik moet direct aan het vakantieverhaal van j.ko denken. Op de laatste druppel de berg op en af...

Leuk dat je je die blog nog herinnert, hij is toch al van anderhalf jaar geleden! Voor hen die hem niet meer kennen: link
Jan, gelukkig heeft in die 7.000.000 jaar de mensheid al kans gezien zichzelf 25 keer te vernietigen met zijn egoistische gedrag en oorlogszucht....;-) Misschien rolt er vanuit de evolutie (OK door het Opperwezen een duwtje gegeven) ooit een mens uit die de appel gewoon let hangen.

j.ko, ik heb een olifantengeheugen voor dat soort dingen, helaas ook voor alle negatieve opmerkingen die wel eens heen en weer gaan (inclusief die van mijzelf...)
Na de brand gisterenochtend bij speelgoedgoerroe 'Arie van der Panne' in mijn woonplaats kan ik deze openbare bekentenis doen.
Het zal 1974 geweest zijn en we woonden nog in de oude flat, nu rijkelijk voorzien van schotels. Met mijn broer en papa gingen wij op vrijdagavond altijd 'het dorp' in. Vaak kochten we een gebakje en dronken we koffie bij mijn oude opa die trouwens gisteren 129 zou zijn geworden.

Bij Arie van der Panne aan de Hoofdstraat stond een modelletje te koop, een rode Renault 17. Ik zie hem zó voor me. Hij kostte 2 gulden en 10 cent, maar ik had als zevenjarige knul net geen twee gulden in mijn zak. Ik ging het slechte pad op en liet het autootje zó in mijn mouw glijden. thumbs down

Thuis stond hij naast de overige autootjes te pronken, en grote broer (speelde zijn rol als grote broer iets te goed) wilde weten hoe ik aan het autootje kwam. Al slecht leugenaar deed ik mijn bekentenis en moest het op zaterdag aan mijn ouders huilend opbiechten. Om half vijf 's middags reden we naar het dorp toe, in de rode Corolla (ook een rode) en ik moest het autootje teruggeven. Gelukkig deed mijn vader (die de oude Arie van der Panne persoonlijk kende, tja het blijft een dorp) het woord, ik wilde het liefst dood zijn op dat moment.....

Gelukkig kwam alles toch nog goed. De winkel was al een tijdje leeg en is dus gisterenochtend afgefikt. De gemeente laat het in die hoek aardig verpauperen...

Nee, over 30 jaar komt er geen bekentenis dat ik het pand heb aangestoken....ik zat als goed PKNér op zondagmorgen in de kerk.
Veel plezier

[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2012 13:11 door Joost M.
@JoostM : Arie van de Panne die heeft hier in Zoetermeer ook een vestiging gehad. Volgens mij is de vestiging in de wijk Meerzicht nog steeds van Arie van de Panne ( waarschijnlijk zijn zoon of alleen als naamgever).
Ik denk dat we als kind ons allemaal wel eens aan een diefstalletje hebben schuldig gemaakt. Ik durf wel op te biechten dat ik bij de benzinepomp met vriendjes weleens snoep heb gepikt. thumbs downIk tank er inmiddels al 30 jaar, dus die reep chocolade heb ik vast al terugbetaald. spinning smiley sticking its tongue out
Hans, dat klopt! Ze gingen met één vestiging verder.
Gelukkig dat het tankstation niet failliet is gegaan.....;-)
@JoostM: Sinds heden ga ik 600 meter verder naar de volgende benzinepomp van Avia. Daar kan je tanken met korting via je ANWB pas.
5 ct per liter. Dat is op jaarbasis meer dan 100 euro, dat is snel verdiend.
Soloman
Ik heb even mijn beoordeling op de vorige blog gezet.
Niet boos worden.smiling smiley
is goed bedoeld.
(Vooral Meike mag wat mij betreft haar oude pen weer oppakken, die mis ik echt)

Dank, erg leuk om te lezen ! Of ik aan je wens kan voldoen ?

Geen idee, al heb ik al wel weer een anekdote uit het verleden voor deze wedstrijd, het is moeilijk om nog origineel te blijven, lekkere columns/blogs schrijven zoals ik dit een jaar of 4/5 geleden deed, dat gevoel heb ik niet meer. Taaltechnisch word het steeds weer een warboel aan lettertjes/leestekens en alinea's waar ik elke keer weer de zelfde kritieken bij opvang. Terecht en daar hoor je mij niet over, maar momenteel heb ik het idee dat ik ook niet zo snel weer op oude niveau kom.

Zoals een meesterschilder ook soms zo zijn rustpauzes nodig heeft, of een boekschrijfster dat net haar beste roman in jaren heeft gepubliceerd, de inspiratie/motivatie om zelf weer te schilderen of the schrijven is verdwenen en een kunstschilder/illustrator kan soms ook heel kwalitatief minder werk leveren als er op opdracht gewerkt word, in plaats dat de geest de vrije loop krijgt.

Mijn creativiteit en woordenschat is sinds dat ik niet meer op de weg zit ook wel wat verminderd heb ik gemerkt, zinnen lopen slordig of onnodig langdradig terwijl diezelfde zin ook veel korter en duidelijker had gekund.

Persoonlijk denk ik dat ik even schrijf-moe ben en vanaf de zomer wel weer wat materiaal heb om te verwerken in de wedstrijdblog of om zelf met iets te komen, out of the blue. Om het gerelateerd te houden, ik hink denk ik op mijn laatste litertje literaire brandstof winking smiley
Joost M
Nummer 20 van dit jaar:

Helga ziet er weer prachtig uit.

of doelde je daar niet op?
Een mooi en handig overzichtslijstje :

hansje36 : De laatste liter, vervoer van O2
Joost M : De laatste liter

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2012 21:01 door Ivanov.
Joost M
Veel plezier

[www.autoweek.nl]

Inderdaad met veel plezier gelezen, maar ook met een bijgevoel: mijn ruwe concept is exact het tegenovergestelde van jouw verhaal, en daarmee voor mijn gevoel niet meer voldoende origineel...Ik moet me gaan herbezinnen!
Mmmm
leren jasje is niet zo. Nou, combinatie met riem, ehm, toch niet slecht, maar voor een weermevrouw?

Ah, ik zie het al, haar houding, leren jasje, riem in combinatie met verkrampte handjes, hmmm, niet zo. Maar ik denk dat het uit een goed hart komt.

Nog even over die sterren en mensen Joost. De zon leeft 10 miljard jaar, de voorbeeldster die ik liet zien maar 7 miljoen jaar (25 zonsmassa's).
De zon komt niet verder dan helium.

Dat wij mensen de boel flink verpest hebben...
mee eens.....
(helaas, wat hebben wij er een zooitje van gemaakt)
Nu de A4 de deur uit is, is het tijd voor iets nieuws....

Het is een witte Peugeot 107 geworden;

Het kontje;

Gebroederlijk naast elkaar... Zout en peper...cool smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2012 23:04 door Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel).
mooi stel hoor

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2012 23:55 door Soloman.
Mijn inzending hierbij:

[www.autoweek.nl]

Warm regards,

non-turbo

can we tank?

driving to the gasstation

can we make it?

beetje sneller he, ik heb nog maar een liter

waar blijf je nou?

dan maar zo..
non-turbo
Joost M
Veel plezier

[www.autoweek.nl]

Inderdaad met veel plezier gelezen, maar ook met een bijgevoel: mijn ruwe concept is exact het tegenovergestelde van jouw verhaal, en daarmee voor mijn gevoel niet meer voldoende origineel...Ik moet me gaan herbezinnen!

NT, da's wel herkenbaar, een vroege inzending heeft het voordeel dat het onderwerp 'geclaimed' is, al kan een andere insteek op hetzelfde weer heel anders zijn. Nadeel is dat het werk eerst bejubeld wordt, maar het uiteindelijk niet zoveel oplevert. Vaak omdat het nieuwtje eraf is (ook een paar keer meegemaakt met weblogs waar volgens mij meer in had gezeten). De Moons methode kun je ook hanteren, 22.59 insturen en heel origineel uit de hoek komen. Dan ben je (kwa tijd) geen middenmotor. Meestal blijven de eersten en laatsten het beste hangen.

Ik heb je verhaal even snel gelezen, vond het een prima weblog!
Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel)

[/img]

Goede keuze, prima betrouwbare Daihatsu techniek verpakt in leuke vormgeving. Zelf vind ik de C1 het leukste van de drie, maar da's persoonlijk.

Joachim, zien we op de achtergrond trouwens het dierenasiel?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2012 06:57 door Joost M.
Soloman
Mmmm
leren jasje is niet zo. Nou, combinatie met riem, ehm, toch niet slecht, maar voor een weermevrouw?

Ah, ik zie het al, haar houding, leren jasje, riem in combinatie met verkrampte handjes, hmmm, niet zo. Maar ik denk dat het uit een goed hart komt.

Nog even over die sterren en mensen Joost. De zon leeft 10 miljard jaar, de voorbeeldster die ik liet zien maar 7 miljoen jaar (25 zonsmassa's).
De zon komt niet verder dan helium.

Dat wij mensen de boel flink verpest hebben...
mee eens.....
(helaas, wat hebben wij er een zooitje van gemaakt)

Jan, het is maar net op welk moment je op Fn Prscr drukt. Heb al de meest wezenloze gezichtsuitdrukkingen moeten scippen.
Net als de pararazzi, stel je bent Willem Lex en Max en je zit tezamen te eten. Op 100 meter de Canon EOS1 met 600 mm schietklaar. Natuurlijk is er een keer een moment dat je de blik van elkaar afwent of dat je niet blij kijkt. 'Het huwelijk staat op springen', lees je de volgende week in de Party/Prive/etc etc.

En wat de evolutie betreft, misschien leven we aan het eind van dit jaar niet meer en zijn we met zijn allen over 1 miljard jaar teruggeevolueerd als Toyofiel.....;-) (lees: aardig,. betrouwbaar, behulpzaam en leuk persoon ;-) )

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2012 06:56 door Joost M.
Medebloggers,

Niet dat ik denk dat er iemand - misschien afgezien van enkele der betroffenen - nog écht zit te wachten op de Zwitserse plussen en minnen betreffende de vorige Enige Echte Onbegrensde MyWeblogContest, maar belofte maakt schuld. Wellicht dat deze of gene er nog zijn voordeel mee kan doen (bovendien is een scherpe lik mosterd is ook ná de maaltijd allerminst te versmaden... nut smiley )

Meike : Die Autobahn und die Ausfahrt
+ hoge graad van meeëenserigheid; persoonlijk; soepel geschreven
- maar wel met veel omhaal van woorden, van de hak op de tak, verbrokkeld

j.ko : Autobahn
+ persoonlijk; verzorgde blog; lekker kort; verrassende invulling
- amper een representatieve steekproef te noemen, hoge graad van meeöneenserigheid waar is Arjuna toch als je hem nodig hebt? big smile smiley

non-turbo : Autobahn
+ goed geschreven; sterke uitwerking
- van een mager gegeven

hansje36 : Autobahn - fahren oder nicht?
+ sterke, persoonlijke invalshoek
- te veel hooi op je vork; eigenlijk twee blogs

Ivanov : Een bijna lege weg
+ heb jij even uitgepakt! ; je schrijfstijl wordt steeds beter; ongeval beeldend gebracht; aandacht voor details en achtergronden verlevendigen het verhaal en verdiepen de karakters
- maar houden de plot erg op

Dutch Finnatic : Niet alleen auto's op de Autobahn
+ origineel; prettige schrijfstijl
- afwikkeling van schades is niet mijn ding: zonder whodunnit niet spannend

Joost M : De Autobahn killer
+ fictie; uitdagend gegeven
- killer wordt niet invoelbaar; geen Autobahn (al kunnen we daarover van mening verschillen); ongefundeerd gespring in tijdsvormen van werkwoorden; kan compacter

Soloman : Autobahn - Dunkle Strasse
+ fictie (zoals bij jou gebruikelijk); sfeertekening (idem); gebeitelde zinnen, sterke dialogen; verrassende invulling van het thema
- maar wel een béétje gezocht; kan de spanning niet helemaal doortrekken/vasthouden; her en der kleine wenkbrauwfronsjes

(nt 1 punt, Ivanov 2, Soloman 3 punten)

mvrgr,
moons

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-04-2012 18:10 door moons.
Joost M

[/img]

Goede keuze, prima betrouwbare Daihatsu techniek verpakt in leuke vormgeving. Zelf vind ik de C1 het leukste van de drie, maar da's persoonlijk.

Joachim, zien we op de achtergrond trouwens het dierenasiel?

Thnx Joost!

Ik zocht één van de drie. Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit welke. Deze peug had lekker weinig gelopen en ziet er perfect uit met de noodzakelijke opties. (airco) En de dealer zit om de hoek.

Wat dat dierenasiel betreft....Dat is mijn bescheiden optrekje. De enigen die alhier liefdevol asiel genieten zijn mijn hond en ik. Wij worden gedoogd door mijn echtgenote...winking smiley De niet aflatende waakzaamheid van mijn mechelse herder beschermt ons tegen allehande gespuis...

Een mooi en handig overzichtslijstje :

hansje36 : De laatste liter, vervoer van O2
Joost M : De laatste liter
non-turbo : De laatste liter
Joost M
non-turbo
Joost M
Veel plezier

[www.autoweek.nl]

NT, da's wel herkenbaar, een vroege inzending heeft het voordeel dat het onderwerp 'geclaimed' is, al kan een andere insteek op hetzelfde weer heel anders zijn. Nadeel is dat het werk eerst bejubeld wordt, maar het uiteindelijk niet zoveel oplevert. Vaak omdat het nieuwtje eraf is (ook een paar keer meegemaakt met weblogs waar volgens mij meer in had gezeten). De Moons methode kun je ook hanteren, 22.59 insturen en heel origineel uit de hoek komen. Dan ben je (kwa tijd) geen middenmotor. Meestal blijven de eersten en laatsten het beste hangen.

Ik heb je verhaal even snel gelezen, vond het een prima weblog!

Ik heb mijn ruwe opzet toch maar even uitgewerkt. Mocht jij tegen deze inzending bezwaar hebben wegens een oprecht toevallige soortgelijke insteek (geboorte versus dood) haal ik deze meteen weg. Hoor het graag van je!
meeuw
mmm, plotselinge inspiratie:
[www.autoweek.nl]

Meeuw, ik moest vanmiddag aan je denken! Dat we al even niets van je gehoord hadden. En nu weer inspiratie thumbs up thumbs up
meeuw
mmm, plotselinge inspiratie:
[www.autoweek.nl]

Meeuw,

Mooie invulling van het thema.

mvrgr,
moons

Joachim,

Paar dagen niet hier geweest, snel, snel alles gelezen. Deze overzien. Dat is dan weer een van de nadelen van downsizen (in dit geval fotootjes): ik had er overheen gekeken winking smiley
Mooi 'dierenasiel' trouwens, waar ergens?

mvrgr,
moons
Soloman

Jaaah, die ken ik nog wel. Heel aardige thriller, Dennis Weaver in pre-Mcloud (?) tijdperk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep