My weblog contest #31 - Autobahn Winnaar : non-turbo!

Gepost door non-turbo 
My weblog contest #31 - Autobahn

Zoals velen van jullie zullen beamen is de Duitse Autobahn iets heel bijzonders. Slecht wegdek in het Westen, geweldig in het Oosten (nieuwbouw...) en vooral een omgeving met een bijna onaardse aantrekkingskracht. Er zijn zelfs reizen voor rijke Koreanen naar deze sub-wereld, waarbij maximumsnelheden niet wettelijk bestaan...Daarnaast - De eindeloze files, de gele kentekenplaten met fietsendragers, de A6 frustraten... De kadans, de merkwaardige gratis toiletten mits je je 50 Cent voucher maar ruilt voor iets onzinnigs in de ARAL-Tankstelle...Genoeg input voor een Blog denk ik zo...

Wat muziek voor op de achtergrond bij het schrijven:

23 Autobahn Minuten vanuit een W123 - Kraftwerk Werkt wel hypnotiserendcool smiley

Mocht dit onderwerp ver onder het gebruikelijk niveau zijn, laat het met weten, dan pas ik meteen aan (Newbie onzekerheidsmodus staat aan...)

De regels
- De blog is autogerelateerd en heeft "Autobahn" als titel
- De inhoud moet duidelijk terugslaan op de titel;
- Zodra je een blog plaatst op AW Mijn Weblogs, voeg je zelf een link naar je blog toe aan dit forumtopic;
- Na sluiting van de inzendtermijn, kan iedereen stemmen (ook niet-bloggers);
- De winnaar krijgt een digitale cup met oren

De inzendtermijn
Inzenden t/m vrijdag 23 maart 2012 23.00u.
Stemmen t/m vrijdag 30 maart 2012 23.00u.

Succes!

7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2012 23:09 door Ivanov.
Dit is een fantastisch onderwerp. Het leuke hiervan is dat het namelijk ALTIJD autogerelateerd is. Hier kun je dus alles op los laten.
Nog iets leuks: de foto is zeer inspirerend.
Soloman
Dit is een fantastisch onderwerp. Het leuke hiervan is dat het namelijk ALTIJD autogerelateerd is. Hier kun je dus alles op los laten.
Nog iets leuks: de foto is zeer inspirerend.

Dank, nu durf ik rustig naar bed te gaan!
Ja, hier is wel wat van te maken... Leuk onderwerp!

Edit: trusteh!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2012 00:58 door Dutch Finnatic.
non-turbo,

Als dit onderwerp niet storm gaat lopen, eet ik mijn hoed op.

mvrgr,
moons
@ non-turbo: Gefelciteerd met je fantastiche debuut, en de nieuwe weblogcontest.
Re: My weblog contest #31 - Autobahn
10-03-2012 09:29
non-turbo

De inzendtermijn
Inzenden t/m vrijdag 17 maart 2012 23.00u.
Stemmen t/m vrijdag 24 maart 2012 23.00u.

Succes!

Hebben we maar één week voor de blog?

Als ik uitgehuild ben zal ik eens kijken of er inspiratie komt opborrelen.
Wij gaan zo naar de Opel dealer, kijken voor een Opel Corsa 1.3 cdti ecoflex. Vind ik altijd spannend, hoe valt de inruilprijs van de huidige Corsa en wat gaat me dat dan kosten cq moet ik er bij leggen.
Kijken of ik er een leuke deal uit kan slepen.
Ivanov
non-turbo

De inzendtermijn

Succes!

Dank voor jullie positieve feed-back!

Wat is de normale tijdsspanne? Twee weken? Regels zijn er natuurlijk om aan te passen...
Het zou zonde zijn om creativiteit onder druk te zetten, tenslotte!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2012 10:38 door non-turbo.
10-03-2012 10:58
non-turbo
Ivanov
non-turbo

De inzendtermijn

Succes!

Wat is de normale tijdsspanne? Twee weken? Regels zijn er natuurlijk om aan te passen...

Klopt, twee weken voor het inspiratie krijgen-schrijven-plaatsen en vervolgens één week voor het lezen en beoordelen. Het zou dus inzenden tot en met vrijdag 23 maart 23.00u moeten zijn en stemmen tot en met vrijdag 30 maart 23.00u.
Ivanov
non-turbo
Ivanov
non-turbo

De inzendtermijn

Succes!

Klopt, twee weken voor het inspiratie krijgen-schrijven-plaatsen en vervolgens één week voor het lezen en beoordelen. Het zou dus inzenden tot en met vrijdag 23 maart 23.00u moeten zijn en stemmen tot en met vrijdag 30 maart 23.00u.

Aangepast, met excuses voor de geleden psychische schadesmiling smiley
Van mij mag het indd wel een weekje meer worden, ik voel al wat op borrelen, maar weet nog niet zeker of ik met dit ook mijn blog ga schrijven.

Inspiratie genoeg, maar ook wel zo lastig dat ik al wat blogs/columns heb geschreven over de autobahn eye rolling smiley
Nou, dan kun je dat mooi uit je portfolio halen om hier in te zenden, lijkt me.

Ik moet trouwens ook werken aan mijn portfolio. Dus even al mijn blogs opslaan. Ik ben daar erg slordig in. Jammer dat een hele rits heb gedelete toen ik ruzie had met iemand hier..
Het is al gebeurd, ik begon te typen en het is een vrij algemene opvatting geworden over hoe ik de Autobahn zie:

Der Autobahn und die Ausfahrt

Reacties en kritiek zijn natuurlijk welkom ! big smile smiley

Edit: Word af en toe wel moe van dat weblog-systeem-dinges... heb al direct na het insturen al een wijziging gedaan in de eerste alinea en het staat er nog niet op angry smily

Edit 2: Gefixed grinning smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2012 13:27 door Meike.
10-03-2012 14:27
Na 13 uur en 1 minuut is er al de eerste inzending.

Meike : Der Autobahn und die Ausfahrt
De ranglijst over het afgelopen blog-jaar staat ter afsluiting onder het vorige topic.
hansje36
En dit is hem geworden:

Opel Corsa 1.3 cdti Ecoflex Cosmo Plus

Hans, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Ik kan alleen je foto's niet zien. Misschien beter in dit topic een fotootje uploaden?
Zo, mijn deelname deze ronde staat ook online. M'n eerste blog pas dit jaar zag ik.
Je hebt een showroom modelletje gekocht ? grinning smiley
Meike, welcome back.
Eindelijk weer eens een verfrissend iemand, een vrouw in ons midden. Dat manneng-oh is nou wel mooi geweest.
Ik weet dat ik je vorige blog behoorlijk heb afgekraakt, maar laat je je daardoor alsjeblieft niet weerhouden. Ik ben maar ook 1 van de zoveel miljard.
Je heb them niet afgekraakt hoor, je interpreteerde het iets anders dan dat ik het geschreven had. Want zoals je beweerde, dat het één en al klaagzang en chagrijnig was, zo heb ik dat zelf niet ervaren en als ik het terug lees, lees ik dat er ook niet vanaf.

Nevermind... Bedankt voor je excuses = aanvaard grinning smiley
@Meike: nee, heb geen showroom modelletje gekocht, is een foto vanuit de internet brochure.
De levertijd is een maand of twee, eerder als het mee zit.
Wat het onderwerp betreft dwarrelen er allerlei ideeen door het hoofd. Ik geef het de tijd, ik ga niet direct in de pen klimmen. Het is trouwens een onderwerp die erg veel ruimte geeft. Daar moet je gebruik van maken.
10-03-2012 19:53

j.ko : Autobahn
11-03-2012 00:20
Ik zie ook bij de Weblogsectie dat non-turbo zijn blog geplaatst heeft, maar ik mis hier de link nog.
Hans, van harte met je aankoop! Veel prettige kilometers toegewenst.

Je kunt de link vanuit photobucket hier neerzetten, te beginnen met [http..., dan is het plaatje rechtstreeks hier te zien.

Is dit hem maar dan een driedeurs uitvoering?

Ook recessie bij de Wegenwacht, de Touran is verruild voor de Caddy (psst, niet verder vertellen, de Touran en Caddy zijn totaan de achterkant van het voorportier identiek, ieder die dus met een Touran rijdt had zich wat kunnen besparen...)
@JoostM: Dat is hem inderdaad, maar dan in driedeurs uitvoering.
Ik zal het wel niet snappen, maar krijg hem vanuit Photobucket niet hier als plaatje.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2012 09:43 door hansje36.
11-03-2012 11:02

j.ko : Autobahn
non-turbo : Autobahn
Muziek!

Met dit duidelijk Duitse thema op zoek gegaan naar iets Duits dat met "fahren" te maken heeft. Ook al heeft het niet de letterlijke betekenis.

Wel aardig:

FERTIG, LOS! -SPUTNIK- LASS MICH FAHREN

Een prachtige titel:

Leben wie Franzosen Auto fahren

en de tekst

Dutch Finnatic
Muziek!

Met dit duidelijk Duitse thema op zoek gegaan naar iets Duits dat met "fahren" te maken heeft.
Een prachtige titel:

Leben wie Franzosen Auto fahren

en de tekst

prachtig!
Na me jarenlang met een Amerikaan (Nike) en een Japanner (Asics) te hebben voortbewogen, sinds gisteren voor een Duitser (Puma) gekozen. EEns kijken of de vermeende Duitse Grondigheid wordt bevestigd, de eerste 10 km van de te verwachte 2000 zitten erop.

@Hansje36

Gefeliciteerd met de Corsa Ecoflex! Goede keuze. thumbs up

Ik rij sinds juli 2011 ook in een Ecoflex Cosmo. Ik heb er nu bijna 22000 km op zitten zonder problemen en tot volle tevredenheid. Wel heb ik er ruim drie maanden op moeten wachten door de tsunami in Japan. Zie onderstaande link naar mijn review en verbruiksmonitor. Wellicht interessant voor je.

Review Opel Corsa Ecoflex 1.3CDTi Cosmo
Joost M
[www.nu.nl]

Zwitsers stemmen tegen langere vakantie

opmerkelijk....

Joost,

Zo zijn wij Zwitsers. Een nijver volkje. Noeste werkers, wars van de elders vigerende zesjescultuur. Daarom zie je hier ook zo weinig Alto's, Aygo's, Picanto's, Twingo's, Pixo's... Wij houden niet van half werk.
cool smiley grinning smiley eye popping smiley

mvrgr,
moons
moons
Joost M
[www.nu.nl]

opmerkelijk....

@moons,

Maar daar is wel een agressieve campagne aan voorafgegaan. In ieder geval in Wallis.

mvrgr Quattro_Pro
Quattro_Pro (vanuit het dierenasiel)
@Hansje36

Hé QP,

Blij dat ik je tref!
Wat was dat voor gedoe bij de weblogs over narcissen en pessidinges en freusia's en andere bloemrijke zaken enzo?
Ik vraag het maar even, de flora is niet echt mijn fort. Bovendien zijn bloemen hier in CH onbetaalbaar...
grinning smiley

mvrgr,
moons
Quatro wilde je natuurlijk een beetje gek maken, binnenkort gaat tie nameljk open:

De keukenhof...
moons
Joost M
[www.nu.nl]

opmerkelijk....

Joost,

Zo zijn wij Zwitsers. Een nijver volkje. Noeste werkers, wars van de elders vigerende zesjescultuur. Daarom zie je hier ook zo weinig Alto's, Aygo's, Picanto's, Twingo's, Pixo's... Wij houden niet van half werk.

mvrgr,
moons

Ha ha en in de oorlog waren jullie ook écht onafhankelijk...
Het idee is er, helaas.
Ik heb er al over gedroomd. Ik wens het jullie niet toe. De schets en de eerste zinnen staan al op papier..sad smiley
moons
@Hansje36

Hé QP,

Blij dat ik je tref!
Wat was dat voor gedoe bij de weblogs over narcissen en pessidinges en freusia's en andere bloemrijke zaken enzo?
Ik vraag het maar even, de flora is niet echt mijn fort. Bovendien zijn bloemen hier in CH onbetaalbaar...
grinning smiley

mvrgr,
moons

@moons,

Nou, ik reageerde even op de lofuitingen van BMW-Ben naar jou bescheiden persoontje. cool smiley
Hij noemde jou in één adem narcis en pessedinges. Ik vond dat vanuit psychologisch standpunt een interessante casus. Iemand die vol liefde is voor zijn ego en toch een somber beeld van het leven heeft is een niet alledaagse combinatie. Laat ik even ter verduidelijking stellen dat ik mij geenszins achter de conclusies stel van BMW-Ben inzake zijn psychologische analyse van jou geestelijke toestand. Ik ging hier alleen even op in. Eigenlijk stilletjes in de hoop en verwachting op jou reactie op deze analyse. Ik hoop dat je mij niet euvel duidt. confused smiley

Met alle respect.
Quattro_Pro winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2012 19:53 door Quattro_Pro (vanuit het dierenasiel).

moons
@Hansje36

Hé QP,

Blij dat ik je tref!
grinning smiley

mvrgr,
moons

@moons,

Nou, ik reageerde even op de lofuitingen van BMW-Ben naar jou bescheiden persoontje. cool smiley
Hij noemde jou in één adem narcis en pessedinges. Ik vond dat vanuit psychologisch standpunt een interessante casus. Iemand die vol liefde is voor zijn ego en toch een somber beeld van het leven heeft is een niet alledaagse combinatie. Laat ik even ter verduidelijking stellen dat ik mij geenszins achter de conclusies stel van BMW-Ben inzake zijn psychologische analyse van jou geestelijke toestand. Ik ging hier alleen even op in. Eigenlijk stilletjes in de hoop en verwachting op jou reactie op deze analyse. Ik hoop dat je mij niet euvel duidt. confused smiley

Met alle respect.

Quattro_Pro,

Ik geloof dat ik het begin te begrijpen... Lijkt inderdaad vanuit psychologisch standpunt een interessante casus...
Zou ik me graag over willen buigen. Helaas zit ik momenteel midden in mijn lesvoorbereidingen voor morgen (maandag altijd mijn drukste dag, en dan 's avonds ook nog een paar oudergesprekken die eveneens enige preparatie vergen...). Vind je het erg als ik daar pas in de loop van de week op terug kom? Kan ik e.e.a ook nog even rustig laten bezinken.

mvrgr,
moons

.
moons

moons
@Hansje36

Hé QP,

Blij dat ik je tref!
grinning smiley

mvrgr,
moons

@moons,

Met alle respect.

Quattro_Pro,

Ik geloof dat ik het begin te begrijpen... Lijkt inderdaad vanuit psychologisch standpunt een interessante casus...
Zou ik me graag over willen buigen. Helaas zit ik momenteel midden in mijn lesvoorbereidingen voor morgen (maandag altijd mijn drukste dag, en dan 's avonds ook nog een paar oudergesprekken die eveneens enige preparatie vergen...). Vind je het erg als ik daar pas in de loop van de week op terug kom? Kan ik e.e.a ook nog even rustig laten bezinken.

mvrgr,
moons

.

@moons,

Alle begrip en geen enkel probleem......smiling smiley Ben natuurlijk wel in blijde verwachting.....smiling bouncing smiley

mvg, QP.
Joost M
moons
Joost M
[www.nu.nl]

opmerkelijk....

Joost,

mvrgr,
moons

Ha ha en in de oorlog waren jullie ook écht onafhankelijk...

Joost,

Daar roer je een heikel punt aan... Zou ik graag iets genuanceerds over willen zeggen. Helaas zit ik momenteel midden in mijn lesvoorbereidingen voor morgen (maandag altijd mijn drukste dag, en dan 's avonds ook nog een paar oudergesprekken die eveneens enige preparatie vergen...). Vind je het erg als ik daar pas in de loop van de week op terug kom?

Kun je voorlopig hier en hier en hier mee vooruit?

citaat: Tijdens de invasie van Frankrijk in mei/juni 1940 schond de Duitse luchtmacht (Luftwaffe) het Zwitserse luchtruim niet minder dan 197 keer! In een aantal gevallen gevallen haalde Zwitserse vliegtuigen en afweergeschut vliegtuigen van de Luftwaffe naar beneden. In totaal ging het om elf toestellen.

mvrgr,
moons

Ruetliwiese

nog een citaat: Toen in juni 1940 Frankrijk door de Duitsers werd verslagen, was Zwitserland ingeklemd door de asmogendheden. Op 25 juni, vier dagen nadat Frankrijk een wapenstilstand had gesloten met Duitsland, sprak bondspresident Marcel Pilet-Golaz de bevolking via de radio toe. Bondspresident Pilet-Golaz benadrukte de bevolking dat Zwitserland neutraal zou blijven, maar tegelijkertijd onder ogen moest zien dat Europa niet meer hetzelfde was en dat Zwitserland zich moest aanpassen aan de nieuwe orde. Veel Zwitsers waren ontzet over deze radiorede, niet in de laatste plaats generaal Guisan. Bondspresident Pilet-Golaz werd als veel te toegefelijk gezien. Generaal Guisan besloot om in te grijpen. Op 25 juli 1940 vond er op de Rütli, de legendarische bergweide (waar in 1291 de Zwitserse Onafhankelijkheid van de Habsburgers was uitgeroepen - zie ook: Wilhelm Tell - kan een wandeling/bootocht erheen bijzonder aanbevelen - m) in het kanton Uri, een openluchtbijeenkomst plaats van alle Zwitserse commandanten. Generaal Guisan sprak een rede uit waarin hij duidelijk maakte dat Zwitserland iedere aanval van buitenaf zou afslaan. Ook waarschuwde hij voor defaitisme en verslapping, alsook voor gebrek aan vertrouwen in eigen kracht. Deze rede viel zeer goed bij de bevolking en de kranten prezen de opperbevelhebber. Veel minder gelukkig met de rede waren de Bondsraad - Pilet-Golaz sprak van "de ongelukkige Rütlirede" - en de Duitse en Italiaanse regeringen die fel protesteerden. Duitsland was woedend en eiste genoegdoening. Tevens maakte Duitsland bij monde van haar gezant in Bern Ernst Freiherr von Weizsäcker bij de Zwitserse regering bekend dat haar neutraliteitspolitiek volkomen achterhaald was en zij er verstandig aandeed om deel te nemen aan de oorlog aan de zijde van de asmogendheden. Hier ging de Zwitserse regering natuurlijk niet op in.

edits: opmaak

.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2012 00:12 door moons.
[www.ginopress.nl]

Slecht nieuws in het ouwe dorp.

Nog meer slecht nieuws, uit onze oude straat, voor de mensen die het AD lezen.

We woonden in een doodlopend straatje, maar de gemeente heeft altijd verzuimd het stukje naar de openbare weg aan te kopen. De eigenaar is dat nu zat en heeft een blokkade opgericht.

[www.rtvdrenthe.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2012 21:03 door Joost M.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep