MijnWeblog Contest #27 - Het beste - gewonnen door SOLOMAN!

Gepost door j.ko 
openingspost op pagina 1
Inzenden tot en met vrijdag 30 december 23.00 uur.

Stemmen van vrijdag 30 december 23.01 uur tot en met vrijdag 6 januari 23.00 uur.
Fraaie prenten! Nu kan ik niet meer achterblijven.
Maareuh... hoe doe je dat ook alweer?

Een zilvergrijze Corolla Verso, je komt ze nauwelijks tegen in de Vinex wijken.
OK mijn Louwman collectie, iets meer Toyota's, voor zover aanwezig, anders wordt het een herhaling van zetten:

Koffie drinken

Gezellig babbelen, je kunt wat van elkaar leren!

Fraai die tekeningen en foto's erachter

De eerste Corolla

Het allereerste Toyota model (AA), recent gevonden in Rusland. Deed tot voor kort gewoon dienst als werkauto.

En deze, ze waren zó goed, ze mochten niet meer meedoen (zeg ik maar tegen mijn kinderen)....

Een hele simpele auto

Een opengewerkte Prius II

Papa, ik wil deze (j.ko 2000GT, James Bond 1967, You only live twice). OK, we verkopen ons huis wel (waarde auto circa 2,5 ton).

Weer terug in het restaurant

Deze nog een keer ter afsluiting. Simone kon de camera die ik bij me had met de zware lens niet zo goed vasthouden, anders hadden we de toevallige vriendelijke dame niet hoeven te vragen voor de foto. En u staat ze er ook op.
Al met al een hele gezellige middag! Dank aan de aanwezigen voor hun gezelligheid.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2011 09:50 door Joost M.
Nog even een opname van de Toyota hoek in het oude museum:

Dat miste ik (waarschijnlijk ben ik de enige) wel een beetje.

Met een heerlijk Corolla 30 kontje.....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-12-2011 10:35 door Joost M.
Prachtfoto's! Zitten mooie dingen tussen!

Ben bezig met de blog, maar moet veel bijschaven. Ben niet echt tevreden, maar komt wel goed.
Ben aan het worstelen met de stijl.
Het zou me zomaar gebeuren dat ik bij mijn 'eigen' titel geen blog op papier krijg. Nul inspiratie, verder dan een karig krabbeltje over Ferrari in de Formule 1 kwam ik niet. Tot vanochtend de deurbel ging...
Dutch Finnatic
Onze gevleugelde vriend zei dat hij moest werken maar hij stond gewoon te sch***en op de kop van Koning Willem II:
grinning smiley

Hahahaha! grinning smiley
Joost M

Een zilvergrijze Corolla Verso, je komt ze nauwelijks tegen in de Vinex wijken.

Hoe krijg je het voor elkaar?!?

Die van jou is zonder wieldoppen toch? Met is toch wat mooier hoor, ik zou een setje samenstellen van die andere twee (alleen van de straatkant de doppen weghalen, zien ze het vanuit de huizen niet) grinning smiley Heb je meteen je revanche op de Corolla-eigenaar van vroeger, waarvan je het kenteken laatst nog wist.

Zonder dollen, van andermans spullen blijf je af inderdaad.
Voor de winterwielen heb ik geen wieldoppen, maar misschien vind ik op MP nog eens een knap setje voor weinig....
@Joost: Pas wel op, niet alle doppen passen op alle velgen (zie ook een recent topic op dit forum).
En blog nummer 12.

hansje36 : Het beste van het beste
Joost M : Het Beste
Meeuw : 2012
Ivanov : Het beste van 2011? De beste van 2011
michel1975 : Het beste
LoveMyJeep : Het beste voor iedereen...
Dutch Finnatic : Het Beste
Mark89 : Het Beste
Arjuna1 : Het Beste - Zwanenzang
RobertvL : Onverwacht het beste
Pink Panther : Mij Best.
j.ko : Het beste
Ik heb het er moeilijk mee jongens, vergeef me straks alstie niet aanslaat.drinking smiley

gummen en potloden....
Bij voorbaat vergeven Solo, alstie niet leuk is maaktie in ieder geval de tongen los grinning smiley
Dutch Finnatic
Bij voorbaat vergeven Solo, alstie niet leuk is maaktie in ieder geval de tongen los grinning smiley
Ach Jan zolang ze eerst mijn blog gelezen hebben dan is daarnaast alles goudcool smiley
Met de Top 2000 op de achtergrond tikt de klok verder, nog 35 minuten.
Klaar

[www.autoweek.nl]

Moet er wel bij zeggen dat ik donders goed weet welke auto het is (L.C.)

maar gaat om het verhaal.
Ik heb het met opzet kort gehouden.
En blog nummer 13.

Soloman : Het beste
Misschien dat ik zelfs zo de blogs al ga lezen...met de Top 2000 op de radio duurt het nog even voor ik mijn bed in kruip...
En blog nummer 14.

DAfFaF : Het beste van 2012
9 minuten en "bat out of hell"
3 minuten(nog steeds "Bat out of hell"
INZENDINGEN GESLOTEN, STEMBUSSEN GEOPEND!
Ivanov
En we kunnen gaan lezen!

Dat mocht voor 11 uur ook al!
Leuke foto's van een kennelijk erg geslaagde dag! Maarrrrr. Voor de achterblijvers.... Wie is nou wie???

Alleen van de allercharmantste eye rolling smiley van het stel, Simone, kan ik de naam achterhalen....
14 blogs en:

18 pagina's
42 alinea's
922 regels
11.714 woorden
67.030 tekens (inclusief spaties, dat wel).

Da's weer veel leesvoer.

Ik ben ongeveer halverwege maar zal het voor de beoordeling nog eens lezen.

voor de beoordeling plaatsing nog eens lezen

wel een goed idee trouwens, mijzelf niet uitgezonderd
Quattro_Pro (vanuit het dierenasiel)
Leuke foto's van een kennelijk erg geslaagde dag! Maarrrrr. Voor de achterblijvers.... Wie is nou wie???

Alleen van de allercharmantste eye rolling smiley van het stel, Simone, kan ik de naam achterhalen....

eeehhm, lijkt me duidelijk dat niet iedereen zijn naam erbij wil hebben.
Ik kan dat volkomen begrijpen.

Dat heet privacy
Soloman

Dat heet privacy

Ik bedoel natuurlijk de gebruikersnaam....
Soloman

Dat heet privacy

Ik bedoel natuurlijk de gebruikersnaam....

dan nog...

Zal ik bekennen? Links (voor de kijkers) naast Joost/Simone, thats me

Zeg QP, je was mij al vaker opgevallen in de commentaren onder de blogs en hier volgens mij ook al eens "gekeken". Bij toeval las ik jouw review van de Corsa (hé, die ken ik). Volgens mij zit er een blogger in jou. Kun je de volgende meeting ook komen, de hond mag mee grinning smiley

Ik weet alleen niet of die mee naar binnen magwinking smiley
@Solo, QP, privacy is inderdaad de reden dat de namen er niet bij staan. Maar wie dat wil (ik heb dus geen bezwaar) kan dat zeggen. Alleen de laatste, die heeft dan geen keus meer.....

Serieus, privacy: een persoon googelen is een populaire methode bij een eerste kennismaking en zelf heb ik een onderneming. Dan heb ik er geen behoefte aan dat als eerste de blogs op AW tevoorschijn komen. Maar ik doe hier niets om mij voor te schamen en naar mijn mening ook niets wat mijn ondernemerschap zou kunnen schaden.

Iemand die dit forum volgt en bij mij in de buurt woont zal wel weten wie ik ben. Maar dat is het punt: die "kent" mij dus al.
Ook op pagina 6 te vinden.

En mijn shortlist :

hansje36
Joost M
michel1975
LoveMyJeep
Mark89
RobertvL

En de punten zijn voor :
hansje36, 3 punten
LoveMyJeep, 2 punten
Soloman, 1 punt.

Het niveau is deze keer zeer hoog te noemen! Ik heb zitten twijfelen of ik het laatste punt aan Joost M of Soloman zou geven, het is toch Soloman geworden.
En de eerste punten zijn al weer binnen! Voor iemand anders....winking smiley

Dat is weer snel Ivanov. Ga je er nog extra commentaar bij leveren?
Ok.

@Daffaf

Ik heb een reactie geplaatst bij jou blog. Ik hoop dat je niet al te boos op me bent.confused smiley

Excuses voor het niet teruglezen voor het posten.
Dutch Finnatic

Zeg QP, je was mij al vaker opgevallen in de commentaren onder de blogs en hier volgens mij ook al eens "gekeken". Bij toeval las ik jouw review van de Corsa (hé, die ken ik). Volgens mij zit er een blogger in jou. Kun je de volgende meeting ook komen, de hond mag mee grinning smiley

Ik weet alleen niet of die mee naar binnen magwinking smiley

Ik heb mij wel voorgenomen in ieder geval eerst zelf een blog te plaatsen. Dat is toch wel het minste wat ik moet doen om een plaatsje tussen jullie zwaargewichten te verdienen.smiling smiley

helaas kamp ik momenteel met een "writersblock" eye rolling smiley Wie weet wat 2012 brengt.....
@QP, bedoel je de tikfouten of de inhoudgrinning smiley

Ik vond sommige van die fouten een beetje merkwaardig, ik ben meer zorgvuldige taalbeheersing van je gewend. Het zal wel betekenen dat het je hoog zatwinking smiley

Die reactie is nu precies de reden dat ik denk dat je goed kan bloggen: een duidelijke mening, met respect gebracht maar de passie spat er vanafthumbs up. Enne, die tikfouten kan je er bij een blog uithalen hoor.

Ik neem meteen aan dat Daffaf het niet met de inhoud eens is, maar ik denk wel dat hij hem respecteert. En dat onderscheid hem (en jou) van sommige andere hooligans op dit forum. edit: deze site.

Stamgasten is een oase van rust in vergelijking met de rest van de site, vooral de reacties onder de nieuwsberichten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2011 00:23 door Dutch Finnatic.
Even een eerste reactie, een soort van short list. Om in mijn geval al te beginnen met kritiek leveren gaat me nog even een brug te ver.
Heb puur gekeken welk weblog me 'pakte' en welk weblog 'goed' geschreven was en aansloot bij de opdracht. Dus de shortlist nu nog in willekeurige volgorde.

Ivanov
LoveMyJeep
Soloman
Hansje36
PinkPanther
dutch Finnatic
j.ko
Meeuw

Ik beperk me alleen met kritiek op de weblogs die ik punten gegeven heb:

3 punten voor Soloman. Qua opbouw, schrijfwijze en opdracht was dit de weblog waar ik het meest van onder de indruk was.
2 punten voor LoveMyJeep Qua verhaallijn, schrijfwijze maakte deze de meeste indruk op me. Bij de bijdrages van LoveMyJeep is het nogal wisselend. De ene keer ben ik het volldeig met hem eens de andere keer totaal niet. Nu wel dus winking smiley
En de laatste was tevens de lastigste. Ik twijfelde heel erg tussen Meeuw, Hansje36 en de licht cynische weblog van PinkPanther.
Het is toch Meeuw geworden maar dat had zomaar één van de anderen kunnen zijn.

Erg lastig maar in ieder geval goed te horen dat ik in ieder geval in 1 shortlist terug ben gekomen.
De punten staan er al, nu de commentaren :

De eerste is in mijn ogen ook meteen de beste. Lekker geschreven, goed verhaal, blogwaardig en wat een uitstekende revanche voor de Stom, Stommer, Stomst-blog die in mijn ogen hansje-onwaardig was.

Na de blog van Hansje gelezen te hebben in eerste instantie als minder beoordeeld...tot de laatste alinea alles ineens in een ander licht zet. Uitstekend geschreven, maar de Toyota overpeinzingen leverden in eerste instantie twee punten op...maar toen moest ik de andere blogs nog lezen...

Treffende review van het forum en de bezoekers, gekoppeld naar de auto's die zij aanhangen. Niet echt iets mis mee, maar de anderen zijn gewoon beter.

Geniaal, Pulizerprijs, Nobelprijs voor de Literatuur, verheffing in de adelstand...vinden jullie ook dat het zo stinkt hier?

Op de shortlist gezet. Mooie gedachtengang zo aan het einde van het jaar. Hadden we allemaal maar een "open mind"

Prachtig geschreven epos, daarbij ook nog eens benadrukkend dat Ray niet gedronken had. Verdorie, wel Joost M van de twee punten plek afgedrukt.

Wat er toch allemaal bij komt kijken om een auto te kiezen...Leuk om de gedachtengang te lezen. Sterkte met de keuze. Persoonlijk : kies gewoon een gebruikte Mini Cooper...

Op de shortlist gezet. Dat wat BMW met iemand doet weet ik maar al te goed. Lekker vlot geschreven, leest ook lekker weg.

Degelijke blog, die de shortlist net niet haalde. Net als bij Meeuw, niets mis met de blog, maar de anderen zijn beter.

Op de shortlist gezet. Ook lekker te lezen. Een echt blog die ook duidelijk autogerelateerd is.

Na alle "dit was 2011"s die ik intussen op de diverse plekken heb zien langskomen is dit blog begrijpelijk, maar niet mijn smaak.

Op de shortlist gezet. Goed werk van de mensen van Saab, dat ze toch zo met een potentiële klant meedenken. Al is die potentie niet zo groot.

Prachtig geschreven, de setting is een beetje moeilijk te begrijpen, is "Jim" nu iemand die daar gevangen zit maar uit het buitenland komt? Maar de blog is goed genoeg voor een punt en, verdorie...zo is Joost ook dat ene puntje kwijt...

Eigenlijk hadden we de opzet al in het Louwmanmuseum gehoord. Prima uitgeschreven, maar net als bij Meeuw en Arjuna1, niets mis mee, maar de anderen zijn beter.
Hierbij mijn overwegingen,

1. Hansje36 (3 punten)

Ten eerste heb ik respect voor de wijze waarop Hans momenten en gebeurtenissen uit zijn leven weet te verwoorden. Ook deze blog blijft weer lang hangen, zoals een prachtige exclusieve wijn, blijf je hem steeds weer "proeven" en erover nadenken.

2. LoveMyJeep (2 punten)

Tragisch verhaal dat goed laat zien dat het lot soms meedogenloos kan zijn. De omgeving kan vervolgens minstens zo meedogenloos oordelen zonder van de feiten op de hoogte te zijn. Veroordeeld zonder schuld. En een moeder die achterblijft met haar verdriet.

3. Soloman (1 punt)

Mooi verhaal met een prima afdronk. Een eenzame figuur gevangen in zijn gedachten. De enige plaats waar hij vrij is in een totalitaire omgeving.

Verder een eervolle vermelding voor Meeuw en JoostM.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2011 00:42 door Quattro_Pro (vanuit het dierenasiel).
Dutch Finnatic

Leuk, ik had voorme zelf al een lijstje gemaakt, dit klopte!!
Nou mensen, morgen weer genoeg te doen. Misschien nog online maar hoe dan ook: voorzichtig met vuurwerk en neem er een op mijdrinking smiley

Ze zijn weer te koop voor aanstaande maandag op het werk:

Maak 9,95 over op rekeningnummer 4624635 t.n.v. nieuwjaar zonder zoenen.nl
Arjuna1
Fraaie prenten! Nu kan ik niet meer achterblijven.
Maareuh... hoe doe je dat ook alweer?

Arjuna, ik heb je een prive-bericht gestuurd
Pink Panther
Dutch Finnatic

Leuk, ik had voorme zelf al een lijstje gemaakt, dit klopte!!

Dan ben ik benieuwd wie jij denkt dat ik ben... zal het daarna wel zeggen smiling bouncing smiley
Bedankt voor alle complimenten en punten! Ik sta ervan te kijken want ik vind dat er nog wel wat moest gebeuren aan de toegankelijkheid van het stuk. Eerlijk gezegd stond door alle feestdagendrukte mijn hoofd niet naar artistieke uitstapjes, maar om twee keer achter elkaar verstek te laten gaan vond ik ook weer zo wat. Dus hier is enige hulp bij komen kijken van mijn ratio.

De inspiratie van het verhaal ligt in een filmpje diedat ik een paar weken geleden zag. Dat ging over een ontsnapte gevange uit een Noord-Koreaans werkkamp. Hij tekende een kaart van het kamp op papier en dat was zo geniaal gefilmd dat ik er mijn ogen niet van af kon houden. De closeup op het papier, het langzame trekken van grafietstrepen en schuiven van een lineaal, af een toe een close-up op de rustige ogen van de tekenaar. Indrukwekkend!
Bij het overlijden van Kim-Jung Il viel mijn blik op de begrafenisauto. Wat een ding!!! Was dit een Koreaanse limousine of zo? Hoe het ook zij, de combinatie met het tekenfilmpje en de wagen was snel gemaakt. En ik begon er zelf een wereld om heen te bouwen. Na een paar dagen was die af in mijn hoofd. Tot ik iets zag van een logo op de motorkap. Toen viel er een kwartje en viel ook een beetje de mystiek in duigen. Ik was teleurgesteld, want het sprookjesachtige verdween zo uit die wereld. Toch heb ik besloten door te zetten.
Dan komt stap drie: het zelf ingaan in die wereld. Dat kan een klus zijn, je moet niets aan je hoofd hebben (behalve dan dat ellendige ultimatum van 23 uur) maar in de beslotenheid van de nacht en de studeerkamer lukt dat meestal wel (ik loop dan meestal eventjes rond en dan gaat er eenn motor in het hoofd lopen). Ik word dan niet de hoofdpersoon, maar ga wel in zijn lichaam zodat ik zijn handen, ogen, alles krijg.
Dan stap vier: hoe ga ik het best de sfeer van dat filmpje in woorden omzetten? Moeilijk hoor.

De beginquote (de amuse zal ik maar zeggen om in feestdagensfeer te blijven) heb ik trouwens zelf verzonnen, net als de sgt. Toevallig had net veel gelezen over de vier slagen van Ieper in de eerste wereldoorlog, vandaar.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-12-2011 11:51 door Soloman.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

Klik hier om in te loggen

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep