MijnWeblog Contest #27 - Het beste - gewonnen door SOLOMAN!

Gepost door j.ko 
Twix
Dutch Finnatic
Ik ga wat zeggen wat je "vloeken in de kerk" zou kunnen noemen. Is er niet een andere stek waar wij onze hobby kunnen uitvoeren? De lol gaat er zo wel een beetje vanaf....

Is geen vloeken in de kerk meer. De lol van het forum is er voor mij wel zo'n beetje af. Ik sta op het punt af te taaien.

Ik ook, ook al was ik druk, ik had er geen zin meer in. De beloofde brief ga ik morgen schrijven, er kwam teveel tussendoor.
Ik zie ook steeds minder activiteit overal op het forum en steeds meer reclame.

Wel een aardige kerst gehad, ik wist niet dat een vrijgezel het zo druk kon hebben. drinking smiley
Ik heb inmiddels mijn chef een mailtje erover gestuurd...
Mooi, maar ik doe ook nog wel wat hoor.
Geld en commercie, dat draait hier de boel de nek om. Ook al is het gratis, het is wel een weerspiegeling van de maatschappij hoe het bedrijfsleven denkt. Weinig kwaliteit en veel verdienen. Vul je zakken maar jongens!

Nee, geen smiley
Die reclames vind ik niet eens zo storend, maar dat het hele forum nooit werkt, dat is jammer en irritant.
Voor diegenen wiens schoonmoeder is gearriveerd...
Onderstaande link is wellicht een geloofwaardig excuus even van dat strijdtoneel te verdwijnen.

[www.autoweek.nl]
Soloman
Twix
Dutch Finnatic
Ik ga wat zeggen wat je "vloeken in de kerk" zou kunnen noemen. Is er niet een andere stek waar wij onze hobby kunnen uitvoeren? De lol gaat er zo wel een beetje vanaf....

Is geen vloeken in de kerk meer. De lol van het forum is er voor mij wel zo'n beetje af. Ik sta op het punt af te taaien.

Ik ook, ook al was ik druk, ik had er geen zin meer in. De beloofde brief ga ik morgen schrijven, er kwam teveel tussendoor.
Ik zie ook steeds minder activiteit overal op het forum en steeds meer reclame.

Komop mannen. Niet zo snel afhaken. Er wordt vast en zeker aan gewerkt door de techneuten van AW.

Ik had trouwens geen enkel probleem. Komt vast omdat ik vriendelijk uit mijn ogen kijk... cool smiley
Ik vind reclame ook niet storend, wel dat je met de loep over het beeldscherm moet gaan om het kruisje te vinden om hem te sluiten. Natuurlijk moet men reclameinkomsten hebben, want zo'n site in de lucht houden kost ook een hoop geld.

Op de gratis bing webmail trouwens precies hetzelfde 'probleem'.
Oh, morgen...

Weer ziet er goed uit. Geen gladde gevaren.
Probeer daar te zijn. Wel een hele trip, maar je moet er iets voor over hebben. smileys with beer
Voor de weerfoto-followers:

Tijd voor de statestieken voor 2011:

Totaal: 57 keer

Peter Timofeeff 24
Helga van Leur 18
Margo Ribberink 8
Dennis de Wilt 5
Reinier van den Berg 2

Onderwerpen:
Auto en verkeer 14 keer
Kids 10 keer
Dieren 1
Vrije tijd en vakantie 5 keer
Werk 5 keer
Humor 2 keer

Het meest trots:

De mooiste:

De grappigste

of

Beste compositie:

Meest artestiek:

Meest nietszeggend:
niet gevonden, deze misschien:

Stoerst met de auto:
zowaar, via de wifi van het hotel.
Meeuw, jammer dat je er niet bij kan zijn.
Arjuna, zou mooi zijn,ik zeg alvast tot morgen!
Arjuna1
Oh, morgen...

Weer ziet er goed uit. Geen gladde gevaren.
Probeer daar te zijn. Wel een hele trip, maar je moet er iets voor over hebben. smileys with beer

Arjuna, mannen,

Ik zie er ook naar uit

mvrgr,
moons

Veel plezier allemaal, of als jullie het eerst achteraf weer lezen: veel plezier gehad? winking smiley

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste dagen ook geen problemen met de site heb gehad, misschien ligt het aan de Nederlandse internetverbindingen? (Omdat ook Arjuna nergens last van heeft...) Af en toe wil het wel eens niet, maar dat is relatief zeldzaam. Het enige wat echt irritant is, zijn de popup-reclames. Volgens mij zitten er een aantal bij waarbij het kruisje om te sluiten verspringt zodra je klikt, zodat je de advertentie aanklikt i.p.v. hem sluit. Met als gevolg dat je wéér een venster met reclame krijgt....angry smily

Maar ja, het forum wordt gratis aangeboden en ze moeten dat ergens van betalen... Misschien moeten wij juist méér reclames aanklikken zodat er meer geld is voor de technische toestand van de site/het forum..... confused smiley
Hierbij mijn contributie aan "het beste": [www.autoweek.nl]
Ik zal mijn digitale spiegelreflex (niet mijn nieuwste, wamt met de Sony 580 heb ik wat problemen met aansluiting op de bestaande flitser) meenemen naar Louwman, iedereen kan een setje pixels meekrijgen en ik zal er hier ook wat van neerzetten, uiteraard met respect voor de publicatie van de smoelen.
Even een vraagje. Ik heb, onder meer door adviezen van wat medebloggers hier, mijn eigen blog aangepast naar een wat minder gedetailleerd niveau(...voor het geval dat). Alleen staat bij sommige reacties nu alsnog de naam van de LM uit mijn blog(die ik er nu dus uit heb gehaald) bij de reacties. Deze wil ik graag weghebben maar je kunt niet zelf reacties op een blog aanpassen zie ik, kan dit op een andere manier worden gedaan? Wie helpt me uit de brand?
Gaat me niet lukken vandaag om er bij te zijn. Ik ben een van de weinige mensen die werkt deze week (het is gigantisch leeg op kantoor), maar genoeg te doen aan het einde van het jaar.

Ik zie de foto's wel!
Soloman
Gaat me niet lukken vandaag om er bij te zijn. Ik ben een van de weinige mensen die werkt deze week (het is gigantisch leeg op kantoor), maar genoeg te doen aan het einde van het jaar.

Ik zie de foto's wel!

Zo uniek ben je niet. Ook ik ben gewoon aan het werk.
Mark89
Even een vraagje. Ik heb, onder meer door adviezen van wat medebloggers hier, mijn eigen blog aangepast naar een wat minder gedetailleerd niveau(...voor het geval dat). Alleen staat bij sommige reacties nu alsnog de naam van de LM uit mijn blog(die ik er nu dus uit heb gehaald) bij de reacties. Deze wil ik graag weghebben maar je kunt niet zelf reacties op een blog aanpassen zie ik, kan dit op een andere manier worden gedaan? Wie helpt me uit de brand?

Als je op het uitroeptekentje bij de betreffende reactie klikt, komt er een melding bij de redacteuren binnen. Wij, mods, kunnen je helaas daar niet mee helpen.

Het was erg leuk bij Louwman, OK helaas wat weinig Toyota's maar wel een gemoedelijke sfeer onder de weblog-gangers. Bij het niet vermelden van naam en gezicht mocht deze smoelenfoto geplaatst worden.
Ik denk dat ik er een herken. De 2e van rechts. Is dit een nieuwe Quiz?
Voor de liefhebbers, mijn blog is online. Met dank aan autoweek.

Mij best

Hij is nogal kritisch, dus ik weet niet of hij mag blijven staan. Snel lezen dus. spinning smiley sticking its tongue out

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2011 22:36 door Pink Panther.
Pink Panther
Ik denk dat ik er een herken. De 2e van rechts. Is dit een nieuwe Quiz?

We waren ook blij een BN'er onder de gelederen te hebben. Zo ging het verzamelen wat gemakkelijker....
j.ko, Mijne Heren, jonge Dame,

Ik heb genoten vandaag. Van de voitures en het gezelschap. Dank!

mvrgr,
moons

.
Ga straks op een andere PC eens smoelen kijken, wil wel eens weten wat voor vlees we in de kuip hebben hier big smile smiley big smile smiley big smile smiley
Ik telde twee Konica/Minolta's, een Nikon, een Canon en een Conrad.

Het was erg gezellig, gisteren. DF was als eerste aanwezig en stond netjes bij de kassa te wachten. Hierna kwam ik binnen en stonden we even te wachten op j.ko (die ik overigs al kende van gezicht) en Moons. Die hadden elkaar aan de hand van het Zwitserse nummerbord al gevonden.
Daarna was het nog even wachten op de anderen, na een klein half uurtje gingen we eerst koffie drinken. Het ging niet geheel goed met de bestelling, kwam het doordat de serveerster de noord'nse acent'n niet geheel begreep? Wij hadden dergelijke momenten overigs in het geheel niet. We zullen het nooit weten. Arjuna was nog niet aanwezig en we besloten alvast het 'rondje' museum te lopen vanaf de tweede verdieping.
In een donker plekje werd ik opeens aangesproken door een onbekende man, het was Arjuna die ons gelukkig gevonden had.

Zo liepen we met zijn zevenen langs de oude automobielen, met iedereen was wel even een babbeltje te maken. Het prachtige museum was redelijk gevuld met mensen, dus konden we toch aardig goed in één groep de route lopen.

Aan het eind kwamen we weer bij het restaurant uit. Omdat het voor mijn kleine dame toch een hele beproeving was geweest en de klok al bijna op vijf uur stond besloot ik snel weg te gaan.

Al met al een hele leuke middag en bijzonder de medebloggers in het echt te spreken. Viel zeker niet tegen! Hartelijk dank voor jullie aanwezigheid!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2011 07:31 door Joost M.
Was leuk! Een hele trip van een dikke 300km, daarom kwam ik iets later dan gepland, maar het leek me meer dan de moeite waard om eens een gedeelte van die anoniemelingen achter de blogs in het echt mee te maken. Na afrekenen bij de kassa was het wel even zoeken, ik had natuurlijk kunnen vragen aan het personeel, maar vergat dat in de drukte. Dom, opnieuw aansluiten in rij zag ik niet zitten. Een kijkje in het restaurant leverde niet veel op, geen spoor van het gezelschap, dus maar een rondje maken en het aan het lot overlaten. Er waren twee mogelijkheden om dat lot een handje te helpen:

1: Joost. Kijken bij de Toyota’s dus. Om verder te selecteren; een camera in de hand, een tas met objectieven op de rug en niet te vergeten; een dochter op de schouders. Bovendien had ik al een plaatje van hem na zijn publicaties op de site. Dat kon niet missen, ik had alle vertrouwen in de goede afloop van de zoektocht.

Als dat niet zou uitpakken:

2: Moons. Die serieuze leraar die elke komma verkeerd, op een kilometer afstand ziet. Allicht met een forse liniaal in de ene, wellicht een karwats in de andere hand. Van hem had ik geen plaatje, maar ik wist zeker dat ik hem op net zo’n kilometer afstand zou herkennen. Ik sidderde al bij het vooruitzicht…

Van dat angstbeeld ontdekte ik geen enkel spoor maar die vriendelijke fotograaf met dochter had ik in no-time te pakken. Zelfs in een donkere hoek bij de vitrines stak hij met kop en schouders boven de andere bezoekers uit. De rest van de kornuiten was natuurlijk niet ver daar vandaan, probleem opgelost. Al bij eerste kennismaken zag ik waarom de selectie onder punt twee voor geen meter werkte. Ik weet zeker, dat leerlingen “hun” erudiete Moons in casual verpakking op handen dragen.

Het was zowel een ontdekkingstocht door de historie van de automobiel als kennismaken met vogels van diverse pluimage uit het heden. Het museum is werkelijk de moeite waard, er staat een keur aan spullen uit vervlogen tijden, verkerend in uitmuntende staat. Dat alles ondergebracht in een uniek pand, stijlvol en toepasslijk ingericht. Prachtig, ook voor de kinders, een echte aanrader.

De club bestaat uit verschillende mensen met uiteenlopende expertises, die elkaar hebben gevonden in een gezamenlijke passie: de automobiel. Al met al, een goed idee met een geslaagd verloop en goede afloop. Het lijkt mij minstens zo leuk dit met een groter gezelschap en iets meer tijd en gelegenheid nog eens over te doen.

Laten we niet vergeten dat dit mogelijk was door de gastvrijheid van AW, met dat in gedachten kunnen we die onvolkomenheden van de site weer relativeren.
Volgens mij heb ik weer de juiste snaar geraakt met mijn blog. De kijkcijfers zijn weer goed, na 1 dag al net zo hoog als mijn vorige 4 over de totale tijd. En de Golf reclame blog gaat bijna over de 400 views!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2011 15:51 door Pink Panther.
Pink Panther
Volgens mij heb ik weer de juiste snaar geraakt met mijn blog. De kijkcijfers zijn weer goed, na 1 dag al net zo hoog als mijn vorige 4 over de totale tijd. En de Golf reclame blog gaat bijna over de 400 views!

Grapjas. Je hebt reclame gemaakt onder een nieuwsbericht. Net als ik trouwens, de views van de betreffende "blog" is meteen met 50% gestegen. Dat was "Blogcontest #26 - Winnaar J.ko", van liefst 15 naar 22 views..... Jouw URL verwees naar de overzichtspagina van MyWeblog, jouw blog staat daar nu nog bovenaan.

Mijn eigen laatste blog Het beste zit inmiddels op 82 views en 14 reacties, vind ik ook niet verkeerd. Of dat wat zegt? Mijn voorlaatste blog-die-geen-blog-mag-heten (niet alleen jouw mening maar ook de mijne), zit op 79 views.

Zouden we met zijn allen best wat meer mogen doen, "reclame" onder de nieuwsberichten en blogs. Goed voor de reacties en de deelname.
Mijn beste blog "doet" 86 views, dat is ook mijn eerste blog. Nummer twee op de lijst is de "vol verwachting" inzending met 75 views. De huidige staat op slechts 29...
Heb ik met mijn blog Meike het gras voor de voeten weggemaaid?
Daarnaast wil ik iedereen ook nog bedanken voor de gezellige dag gisteren. Misschien is het bij een volgende ontmoeting een idee om iedereen een AutoWeek onder de arm te laten nemen, vinden we elkaar ook sneller... grinning smiley
Het was inderdaad geslaagd gisteren. Kun jij geen promotieartikelen artikelen regelen de volgende keer smiling bouncing smiley. Aan de ene kant jammer dat ze in het "restaurànt" een kwartier voor die tijd al niets meer wilden serveren, daardoor bleven we wel wat langer hangen in het koffie/theehuis er vlakbij.

Je blog zit inderdaad wel in het straatje van Meike, maar misschien vind zij iemand anders "het beste"?

Het forum is overigens plotseling r*tesnel. Kennelijk is de bug gevonden. Maar te grote foto's worden nu niet meer verkleind.

Ik heb nog wel een paar tips voor de techneuten:
- eisen aan het maximum van de foto die gelinkt wordt. Als dat al het goede formaat is hoeft het niet continu gecomprimeerd te worden.
- posts per pagina van 50 naar 25
- maximum pagina's naar 25
- afgewerkte draadjes sneller op slot, bijvoorbeeld "mijn auto" na 1,5 jaar en andere items na 6 maand.
Ik krijg de laatste dagen opeens ook meer views op mijn vorige 2 blogs....what happened?
Er zit trouwens geen enkele lijn in de views. Ik kan niet zeggen dat ik veel geleerd heb. cool smiley

En ook op pagina 5, we keuvelen lekker door en het aantal blogs groeit gestaag.

hansje36 : Het beste van het beste
Joost M : Het Beste
Meeuw : 2012
Ivanov : Het beste van 2011? De beste van 2011
michel1975 : Het beste
LoveMyJeep : Het beste voor iedereen...
Dutch Finnatic : Het Beste
Mark89 : Het Beste
Arjuna1 : Het Beste - Zwanenzang
RobertvL : Onverwacht het beste
Pink Panther : Mij Best.
Mark89
Ik krijg de laatste dagen opeens ook meer views op mijn vorige 2 blogs....what happened?

Als er wordt gereageerd op je blog worden de reacties (ook) bekeken.

@PP, had je zelfs 3 afgekeurde blogs? What happened?
Nou, ik heb de koppies even zitten bekijken maar het blijkt wel dat het internet geen goede basis is voor het maken van een beeld van iemand... Alleen Joost pik je er zo uit, maar die heeft zichzelf dan ook al getoond in verschillende foto's hier. De rest... géén idee! Het jeukt bijna om te vragen naar een namenlijstje per PB, maar daarmee kennen jullie mijn gezicht nog niet... Wel leuk dat het een geslaagde dag geworden is, misschien misschien héééééééél misschien lukt het me een volgende keer ook wel er bij te zijn...
Dutch Finnatic
Mark89

De 1e afkeur was een blog over hoe ik denk dat een blog moet worden geschreven. Die werd niet geaccepteerd. Mijn reactie daarop, inderdaad in een kleine miniblog, werd ook meteen afgekeurd. De 3e ging over het gerucht dat dit deel van het forum gesloten zou worden, wegens te weinig views.
Terwijl we hier op de zaak bijna omkomen in het werk ... even de melding dat we 11 blogs binnen hebben en dat er nog anderhalve dag te gaan is voor inzendingen gesloten worden en de stembussen open gaan. Nee, de Top 2000 kun je niet meer beïnvloeden...

Waarom staan er bij mijn blog haast nooit reacties?
Ivanov
Terwijl we hier op de zaak bijna omkomen in het werk ... even de melding dat we 11 blogs binnen hebben en dat er nog anderhalve dag te gaan is voor inzendingen gesloten worden en de stembussen open gaan. Nee, de Top 2000 kun je niet meer beïnvloeden...

Ik zou dat net gaan doen, maar kreeg "503 service unavailable" crying smilie

Toch gelukt, zien reageren doet reageren winking smiley. Serieus: ik denk dat er voor F1 in het algemeen minder belangstelling is. Daar is immers de zustersite Fomule1.nl voor, al kun je daar geloof ik geen eigen blogs plaatsen. En ik reageer er minder snel op omdat ik er ook minder van af weet. Daarnaast, bij voorkeur heb ik ook de reactie / discussie hier.

PS werk ze! Voorraad tellen?
Pink Panther
Dutch Finnatic
Mark89

De 1e afkeur was een blog over hoe ik denk dat een blog moet worden geschreven. Die werd niet geaccepteerd. Mijn reactie daarop, inderdaad in een kleine miniblog, werd ook meteen afgekeurd. De 3e ging over het gerucht dat dit deel van het forum gesloten zou worden, wegens te weinig views.

Of het terrecht was kan ik moeilijk beoordelen, in het algemeen vind ik het jammer wanneer dat gebeurd. Is het nog de moeite het hier te plaatsen of is het intussen achterhaald?
Wil ik hier een beknopt fotoverslag van de meeting plaatsen, werkt de site zowaar ook nog, ligt Imageshack eruit! crying smilie

Dat fotoverslag houden jullie dus nog tegoed...

Het was in elk geval een geslaagde middag. Het gezelschap: 'ontspannen' is het eerste wat me te binnen schiet om de groep te typeren. Leuk jullie ontmoet te hebben! Het museum: schitterend, zowel qua gebouw als collectie. Twee minpuntjes wel: het terras sluit te vroeg en de plafonds in de tentoonstellingsruimtes kunnen wel een vorm van afwerking gebruiken (viel me pas op toen ik thuis de foto's bekeek).
Hierbij dan een fotoverslag(je) van de geslaagde meeting bij Louwman. Flink moeten selecteren, toch een dikke honderd foto's gemaakt...

De grote hal direct na de kassa.

Het terras. Hier zijn we begonnen met een kop koffie / choco / ijsje en een praatje uiteraard.

Aan praatjes geen gebrek, hier ging het over de kunst van het schrijven. Joosts dochter kwam af en toe eens informeren of we nog lang bleven treuzelen smiling smiley

Bloggers bijeen.

Of deze nu nog zo betaalbaar zijn?

De Morgan Three-wheeler uit 1939 (die dus sinds kort is gereïncarneerd).

Je zult chroom-poetser zijn...

British Racing Green voor het eerst toegepast.

Veel mooie, bijpassende tekeningen of foto's bij de modellen, zoals hier...

... en hier.

Toen Alfa Romeo nog te vergelijken was met Maserati en Ferrari.

Toen Maserati nog verdienstelijk racete.

Uiteraard mag Ferrari niet ontbreken.

Spyker uit vervlogen tijden. De eerste met vierwielaandrijving.

De Spyker-hal.

Bloggers bij een ongelakte Rolls-Royce van een rijke Indiër.

Met deze Benz rijdt mijnheer Louwman nog jaarlijks de Mille Miglia.

Mijn favoriet: de Duesenberg SJ...

... nog een keer, omdat ie zo mooi is.

Een Voisin uit de tijd dat voetgangersveiligheid nog geen issue was.

Bloggers in de Bugatti-hal.

'Mooi plaatje', dacht ik toen ik deze foto maakte. Om er thuis pas achter te komen dat de auto op de voorgrond meedraaiende koplampen heeft.

Een dashboard zoals het ooit bedoeld is.

Speciaal voor Joost: de Toyota sportcoupé (ik mag de naam even kwijt zijn...)

Om iets voor 17u00 stonden we weer buiten omdat er op het terras om 16u45 al niets meer geserveerd werd. Ach, handig voor de rokers onder ons...
Aangezien er hier en daar nog wat "503" errors rondzwerven zou ik iedereen erop willen wijzen dat het verstandiger is om niet tot het allerlaatste moment te wachten...
Ivanov

Ook ik heb mijn eerste reactie op mijn allereerste blog binnen binnengrinning smiley
Waarvoor dank winking smiley

mooie foto's bij Louwman overigens. Ziet er inderdaad erg gezellig uit. Mooi museum ook.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-12-2011 22:11 door michel1975.
In aanvulling op j.ko nog een paar plaatjes van mij.

Vooraf in Den Haag nog wat minder gewone auto's gezien:

een Mini in mat:

Ik dacht grappig, twee gelijke achter elkaar van een model dat niet zo veel verkocht wordt. Staat mooi wel op nr 69 in de top 100 verkopen en laat dus heel wat achter zich, waaronder mijn bloedeigen Civic crying smilie

Niet echt mooi (mijn mening), wel zeldzaam deze Maserati (50 stuks in 2007, het bouwjaar van deze auto):

Onze gevleugelde vriend zei dat hij moest werken maar hij stond gewoon te sch***en op de kop van Koning Willem II:
grinning smiley

De kunstzinnige klok van Den Haag CS:

En in het museum:

Wie zei dat Phaeton een VW is?

Batmobiel?

Die slangenbek is een toeter (rubber bol bovenaan te zien):

Ook dit is een Ferrari (uit 1949)

Aerodynamics are for people who can't build engines

Double-o-seven

Is dit ook een Toyota papa?

Rolls Royce Silver Ghost....

...bewonderd door bloggers

Dat beeldje op een Packard...

...lijkt verdacht veel op die van een Isotta-Fraschini

De Edsel, die Ford bijna de kop kostte

Een amfibie auto

Meer basic dan dit wordt het niet:

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep