MijnWeblog Contest #27 - Het beste - gewonnen door SOLOMAN!

Gepost door j.ko 
Ivanov
@ Dutch Finnatic, nee. Hotel California was nummer 1, niet de beste. Vorig jaar stond de beste op nummer twee, nu is de juiste positie hersteld.

En waarom ze Hotel California op één gestemd hebben?

Dan liever deze
Of deze
Of deze
Of deze

Ik heb een live-album met 2 CD-s. Op de één Hotel California, op de ander Desperado en Wasted Time. Meestal ga ik voor die ander...

Zeker, Queen is leuk. Maar the Eagles is voor mij "de beste"

Edit: truste!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-12-2011 00:29 door Dutch Finnatic.
Pink Panther

Pink,

Goed gevonden! Het is beslist geen toeval dat Renee Zellweger's roots in CH (Au - SG) liggen... Ze wordt hier als één der onzen gevierd grinning smiley

mvrgr,
moons

Renee heeft wéér niet gekregen wat op haar haar lijstje stond... spinning smiley sticking its tongue out

.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-12-2011 00:44 door moons.
Dutch Finnatic
Hoe zit het met onze 1e bijeenkomst in real life, zijn er al wat meer aanmeldingen? Zou wel leuk zijn, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Sinds mijn laatste update zijn er geen aan- of afmeldingen meer geweest, alleen bevestigingen (ook prima). Het rijtje ziet er dus nog steeds zo uit:

Aanwezig (vrijwel zeker / waarschijnlijk)
- das Auto für Freude am Fahren
- Dutch Finnatic
- Ivanov
- j.ko
- Joost M met dochterlief

Misschien aanwezig
- Arjuna1
- meeuw
- moons
- opel-omega
- Soloman

Staat je naam onterecht wel of niet in één van deze rijtjes, meld het dan graag even!

Plaats: Louwman Museum te Den Haag
Datum: dinsdag 27 december 2011
Aanvangstijd: 13u00
(op mijn voorstel voor aanvangstijd heeft niemand gereageerd, dus die is akkoord neem ik aan)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-12-2011 08:45 door j.ko.
Zo, ook ik had wat tijd en inspiratie, dus mijn bijdrage is ook online! Hoef ik me daar geen zorgen meer om te maken winking smiley
We kennen wel een vliegende start dit keer zeg! Ik heb nog geen idee wat ik ervan ga maken...
Dat had ik gistermiddag ook nog niet confused smiley
Ik kondig alvast een zeer kleine update aan van #27, een versie 1.1 zeg maar. Ik bedacht me dat de Carina in de betrouwbaarheid met de titel 'beste' zo'n beetje als kwalitatief beste product nog iets nader genoemd mag worden.

Ik verneem graag of iemand daar problemen mee heeft.

Ik zie het schrijven van de weblogs ook als een dynamisch aspect, na twee weken komt het eindoordeel en dan worden de puntjes vergeven. Het is logisch om dan op dat moment ook de balans op te maken, of niet?
Lees net dat het nu toch echt over en uit is voor Saab. Hoewel triest voor de mensen, volgens mij toch echt het beste.....
Joost M
Ik kondig alvast een zeer kleine update aan van #27, een versie 1.1 zeg maar. Ik bedacht me dat de Carina in de betrouwbaarheid met de titel 'beste' zo'n beetje als kwalitatief beste product nog iets nader genoemd mag worden.

Ik verneem graag of iemand daar problemen mee heeft.

Ik zie het schrijven van de weblogs ook als een dynamisch aspect, na twee weken komt het eindoordeel en dan worden de puntjes vergeven. Het is logisch om dan op dat moment ook de balans op te maken, of niet?

Ik vind het prima. Niet uit principe (dan ben ik tegen, een gedrukte column kun je daarna ook niet meer wijzigen namelijk), maar omdat het toch niet na te gaan is. En een weblog is ten slotte geen gedrukte column. Het betekent wel dat ik geplaatste blogs die deelnemen aan de contest niet meer lees totdat de inzendtermijn is gesloten, maar daar was ik na de Lot-discussie al mee gestopt. Toen vond ik de wijziging namelijk erg jammer, de scherpte en flow waren toen uit je verhaal verdwenen.
Joost M
Lees net dat het nu toch echt over en uit is voor Saab. Hoewel triest voor de mensen, volgens mij toch echt het beste.....

Het beste voor wie, vraag ik me af. Voor GM met name denk ik. Een (Chinese) concurrent minder... voorlopig. Verder zie ik alleen verliezers. De werknemers, de toeleveranciers, de importeurs wereldwijd, de liefhebbers, de mensen die nog een 9-5 in bestelling hadden staan, de Zweedse regering, de Europese Investeringsbank en overige investeerders, Victor Muller (hoe hij hier financieel vanaf komt weet ik niet, maar hij lijdt in elk geval gezichtsverlies).
@JoostM : net als j.ko vind ik het prima. En ben het met j.ko eens dat het bij contest Lot, het verhaal daardoor scherpte verloor. Ik hoop dus dat je wijze veranderingen aanbrengt.
@Allen: het gaat vlot hier ineens met de ingezonden weblogs.
Inhoudelijk moet je eigenlijk niets meer (willen) veranderen, wat schrijf en type foutjes daargelaten. Ik laat mijn blogs dan ook enkele dagen in Word staan. Bij het opnieuw lezen, haal je de mindere stukjes er wel uit.
Goedemorgen zeg wat gaat dat snel met die blogs, ze vliegen je om de oren deze keer!
En ik heb nog echt geen idee wat ik uit mijn pen(lees toetsenbord) ga schudden. Wel wat ideetjes, maar zijn allemaal van die nét niet onderwerpen. Er is gelukkig nog zat tijd, en in de tussentijd misschien wat andere blogs lezen(alhoewel ik dat normaal niet doe) voor wat inspiratie.
Je wilt niet weten wat er allemaal uit mijn toetsenbord komt als ik daarmee (omgekeerd) ga schudden eye popping smiley
Haha laat me raden: chips, brood&koekkruimels? Ik pas daar wel mee op, helemaal met drinken, maar dat zie ik nog wel een keer misgaan met mijn lompheid en dan is het denk ik dag dag laptop.
De contest loopt net anderhalve dag twee dagen en we hebben al vier vijf zes inzendingen binnen :

hansje36 : Het beste van het beste
Joost M : Het Beste
Meeuw : 2012
Ivanov : Het beste van 2011? De beste van 2011
michel1975 : Het beste
LoveMyJeep : Het beste voor iedereen...
@J.ko, 13:00 is voor mij inderdaad oké. Ik overnacht al in de buurt, kan ik 's morgens met het gezin nog wat leuke dingen bekijken. Misschien moeten we de meeting ook het thema "het beste" meegeven, loopt het daarmee ook storm grinning smiley

@Joost, ik zou een blog eerst laten sudderen (zoals PP ook doet), tenzij je geen tijd meer hebt. Maar bezwaren heb ik niet hoorwinking smiley

SAAB & het beste: uit haar lijden verlost. Er zal een vreemd soort opluchting bij de diverse partijen zijn (en bij de toeschouwers).

Dire Straits - Brothers in Arms

Dutch Finnatic
@J.ko, 13:00 is voor mij inderdaad oké. Ik overnacht al in de buurt, kan ik 's morgens met het gezin nog wat leuke dingen bekijken. Misschien moeten we de meeting ook het thema "het beste" meegeven, loopt het daarmee ook storm grinning smiley

@Joost, ik zou een blog eerst laten sudderen (zoals PP ook doet), tenzij je geen tijd meer hebt. Maar bezwaren heb ik niet hoorwinking smiley

SAAB & het beste: uit haar lijden verlost. Er zal een vreemd soort opluchting bij de diverse partijen zijn (en bij de toeschouwers).

DF,

Goed de Dire Straits weer eens te horen, hoewel ik niet hoop dat je wil zeggen dat we ons "in dire straits" bevinden...
Van Saab hebben het laatste nog niet gehoord. Dat verhaal zit nog vol lijken in de kast (provisies van investmentbankers en andere criminelen), en krijgt nog nare piratenstaartjes met nog naardere nasmaken, wat ik je brom.
(Victor Muller zelf, of Vladimir Antonov, of Goldman Sachs, of Joep van den Nieuwenhuyzen, of een even malafide statutair op de Maagdeneilanden gevestigde 'belegginggroep', die er voor een prikkie met de inventaris en de bouwpannen en -concepten vandoor gaat, en de hele handel binnen drie dagen weer voor het vijftienvoudige doorverkoopt aan een zuster Investmentholding in Maleisië of zo, waarna het spoor doodloopt, tot het spul een half jaar later in het bezit blijkt te zijn van... Geely, of zo)

mvrgr,
moons

.

.
Dutch Finnatic

Kijk, daar maak je mij blij mee, DF! En heel grappig: bij specifiek dit nummer en album heb ik (nog) altijd dezelfde associatie. Heb de Dire Straits in mijn jeugd ontdekt en vooral dit album grijs gedraaid toen ik de (ik geloof) triologie met o.a. "Het Rad van Fortuin" van Thea Beckman las. (Fantastische boeken, heb ze echt verslonden destijds.) Voor de niet-kenners: dat speelt zich af in de middeleeuwen in Frankrijk. Nog steeds heb ik voorstellingen uit die boeken voor mijn ogen als ik deze muziek hoor. En nou is er niets middeleeuws aan de muziek, al zijn sommige teksten prima toepasbaar op de beelden van veldslagen etc... Dat heb ik bij bijna geen enkele andere muziek zo.

En HOERA! Eindelijk het genadeschot voor SAAB. Ja, vervelend voor de medewerkers, maar door het faillissement krijgen ze tenminste eindelijk hun geld, iets wat gedurende het hele "reddingstraject" nauwelijks van de grond kwam. En EINDELIJK niet iedere twee dagen berichten als "Nieuwe hoop voor SAAB" en "GM ligt wederom dwars". Jammer van het merk, goed dat het eindelijk af is...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2011 07:19 door LoveMyJeep.
Tja, zoals ik elders ook al neerzette, de Saab fabriek is geen sociale werkplaats. Er werken geen mensen met een Melkertbaan. De auto's zien er misschien fraai uit, de techniek is verouderd. Kan ook niet anders als je als kleine fabrikant zoveel ontwikkelingen moet doen.

En alle mensen die huilend aan het hek staan, als iedereen massaal een product had gekocht van Saab (nieuw of tweedehands) dan had dit niet gehoeven. Voor de werknemers zelf is het wel des te pijnlijker.

En SAAB? Misschien komt er nog een doorstart met een geheel nieuwe BAAS....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2011 07:33 door Joost M.
Vanmorgen twee keer bijna schade gehad, één bijna en één echte botsing. De eerste was mijn schuld, maar er waren omstandigheden....

Auto rijdt fietser aan, ja je leest het vrijwel elke dag. Mij overkwam het vanmorgen bijna. De 'verzachtende omstandigheden' waren als volgt: 30 seconde voor het moment ging de straatverlichting uit. 15 seconde voor het moment begon het giga te regenen. De fietser dook in zijn capouchon en fietste met de blik op oneindig op het fietspad welke ik kruiste.
Mijn fout was dat ik wat verderop keek of ik de T-splitsing (vanaf de onderkant linksaf) kon nemen. De fietser zat precies achter de A-stijl (lang leve de MPV's) en opeens 20 cm voor mijn bumper. Hij móet het ABS gehoord hebben (ik reed niet harder dan 5 km/uur) maar fietste zonder te kijken verder.

En even later, ik sta in een file en opeens zonder dat ik het zag wordt ik achter aangereden. Door een dame in een oudere Volvo C70 station. Het lot wil dat eenzelfde auto mij twee jaar geleden een flinke schade heeft gegeven. OK het was toen een sedanmodel....
Affijn ik stap uit om te kijken wat de schade is. De auto staat 40 cm van de auto af. Was dus best een klap. De trekhaak was geduldig, dus gelukkig geen schade. Mevrouw draait het raampje open en zegt: 'Ooh, heb ik je toch geraakt????' Was dus typisch een zeer ongevoellig type!
Ik ben niet zo snel boos op mensen, maar dit vond ik echt een hele domme actie!
Joost M
Mevrouw draait het raampje open en zegt: 'Ooh, heb ik je toch geraakt????'

Sorry ik kon bij deze zin een brede glimlach niet onderdrukkenbig smile smiley
Snap dat je dan boos bent ja. Hulde voor de trekhaak! Had zij geen schade dan? Lijkt me van wel toch, zo'n trekhaak is ook niet van piepschuim.
De Volvo had een beetje een donkere vlek op de bumper. De auto was ook zilvergrijs, dus schade had te zien moeten zijn geweest. Mijn bumper hing nog netjes in het gareel, die van haar ook zover ik het kon beoordelen. Best stevige auto's die Volvo"s!

Ja ja, ik heb wel het kenteken opgeschreven, voor het geval dat....
Joost,

ALTIJD een schade formulier opmaken. Altijd, ik ben bijna zeker dat je schade hebt, die trekhaak zit onder de bodemplaat geschroefd, die kan zomaar ontzet zijn. Ik denk dat je nu weinig meer hebt aan een kenteken nr.
Denk helaas niet dat de politie er iets mee doet. Mijn 2 vandalisme-aangiftes het afgelopen jaar werden ook makkelijk terzijde geschoven. Ze hebben hun tijd nodig om bonnen te schrijven. Ik zou Joost wel adviseren om even bij de dealer langs te rijden of een ander goed bedrijf waar de auto even op de brug van onderen kan worden bekeken.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit in mijn autocarierre ongeveer de vijfde keer geweest is dat ik zo'n tikje heb gehad. Eigenlijk nooit wat mee gedaan. Maar ik ga wel even naar de garage, want als van de zomer de caravan erachter hangt moet het ook goed zijn. Moet wel zeggen dat ik met ingetrapte koppeling zonder handrem of voetrem stond, dan is de auto ook zó verplaatst.
Als er schade is dan zal ik die zeker verhalen.
Joost M
Ik moet eerlijk zeggen dat dit in mijn autocarierre ongeveer de vijfde keer geweest is dat ik zo'n tikje heb gehad. Eigenlijk nooit wat mee gedaan. Maar ik ga wel even naar de garage, want als van de zomer de caravan erachter hangt moet het ook goed zijn. Moet wel zeggen dat ik met ingetrapte koppeling zonder handrem of voetrem stond, dan is de auto ook zó verplaatst.

Joost, rij als een Camry: rustig, dan overkomt je niets.
Das Auto für Freude am Fahren
Meeuw,

Als automobilist heb je vaak het geluk dat je verzekerd bent. Als agrariër zou het misschien wel kunnen, alhoewel ik me er niet in verdiept heb. Mijn afrastering van €4000,- is de afgelopen 4 jaar 2 keer gestolen. Niemand rekent erop dat zoiets van je eigen land gestolen wordt. We hadden het nog nooit eerder meegemaakt. De politie heeft wel keurig zijn werk gedaan. Onderzoek en ondervraging etc. maar ze zijn soms beperkt in hun mogelijkheden. Ik blijf respect voor ze houden.

Groeten,

Daffaf

Ik had respect voor ze, maar dat is nu over. In een paar maanden tijd 2x vandalisme op onze Panda die toevallig een paar avonden langs de openbare weg stond. 1x spiegel afgebroken en daarna een kras aan de zijkant van voor naar achter. Uitgebreid aangifte gedaan, maar daar wordt dus niets mee gedaan. Ik heb een vermoeden wie de dader is (jaloerse overbuurman), dus ik wacht op mjn kans op wraak. Tja, als de plisie het niet doet doe je het zelf maar.
Maar Meeuw, wat moeten ze doen dan? Politie zit aan handen en voeten gebonden. En we willen FEITEN, de Cock....
Ik had een verdachte kunnen aanleveren eye rolling smiley
Soloman
Joost M

Joost, rij als een Camry: rustig, dan overkomt je niets.

Volgens mij had Joost aangegeven stil te staan toen hij geraakt werd.
Hmm, qua blogs is het rustig. En we liepen zo snel zo hard.
Onze kwaliteit heeft de rest afgeschrikt grinning smiley
meeuw
Ik had een verdachte kunnen aanleveren eye rolling smiley

Meeuw, ik kan je je frustratie voorstellen. De eigenaar van de Corolla met het kenteken JF-73-FX hebben we in 1984 vanwege diefstal van mijn vaders'' wieldoppen ook aangegeven en nooit wat van vernomen.
Ivanov
meeuw

Ivanov, Joost, meeuw,

Terwijl jullie, de speedies, zo gezellig zitten te keuvelen, zijn wij sloompies nog keihard aan het werk om ook iets toonbaars af te leveren...

Hier is CH was het verkeer vandaag door heftige sneeuwval behoorlijk ontregeld. De radio meldde meer dan duizend ongelukken! Veelal blikschade gelukkig. Als elke dinsdag mocht ik, tot niet geringe opluchting van mijn collegaatjes, weer aan de bak om een paar keer op en neer met de schoolbus naar het zwembad een paar dorpen verderop te rijden. Ofschoon de overstap vanuit m'n splinternieuwe 4WD CVT SUV met verse winterbanden, naar een 8 jaar oude handgeschakelde kwispelende bus op allweather rubber op dagen als deze natuurlijk niet echt meevalt, alles heel gehouden, en de halve school veilig en wel in het zwembad en thuis afgeleverd.
Wel opvallend dat op dagen als deze het ook in CH rustiger is op de weg. Wie niet per se hoeft blijft thuis, of gaat met het openbaar vervoer.

Joost, troost je. De laatste keer dat ik in NL was, half november, kwam ik op de parkeerplaats bij een winkelcentrum terug bij mijn toen nog fonkelnieuwe auto. Had er, terwijl ik inkopen deed, een auto (een zilvergrijze Honda Civic met het kenteken 71-XZ-BD) ter rechterzijde zo dicht naast de mijne geparkeerd dat de bestuurder/ster, aangezien uitstappen via de gebruikelijk uitgang, het linkerportier, onvermijdelijk tot schade zou hebben geleid, oftewel via het dak oftewel via het rechterportier danwel via de achterklep de auto verlaten moest hebben...
Omdat ik op mijn klompen aanvoelde dat zulks wel niet het geval zou zijn geweest bestudeerde ik mijn portier. En ja hoor: precies op de plek waar de linkervoorportier van de Civic uit zou komen zilvergrijze lak en een minuscule buts (shit!) in mijn nagelnieuwe lak en blik.
Vergeefs gewacht op de terugkeer van de nonchalante parkeerder/ster. Uiteindelijk foto's gemaakt, een getuige gezocht (viel nog niet mee - pas de vijfde passant wilde/durfde zich in dit wespennest steken), en de zaak aanhangig gemaakt via mijn (helaas Zwitserse) verzekeringsmaatschappij. Hun antwoord: geen verhaal... En aangezien de dader bekend is ook niet via het parkeerschadefonds. Alleen als ik ook een rechtsaansprakelijkheidsverzekering zonder eigen risico zou hebben valt er misschien iets te halen. Zucht...

Voor NL slachtoffers schijnt dat in NL sinds kort anders te liggen: kun je via je verzekeraar gewoon de dader aansprakelijk stellen. Kun jij dus, indien er sprake van schade blijkt te zijn, ook zonder tussenkomst van politie etc. alsnog doen

mvrgr,
moons

.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2011 22:45 door moons.
De genoemde Panda is tussentijds (dus ook dit jaar) ook nog eens geparkeerd aangereden in Zandvoort. Behoorlijke schade, meen mij te herinneren iets van € 1.500. Die heb ik toen laten vergoeden door de AR-verzekering. Die wilde dat ik ook aangifte zou doen. Waarvoor? Voor het waarborgfonds moet je bijna 3 getuige ernaast hebben staan tijdens de aanrijding om een vergoeding te krijgen. Kansloos dus. Heb gezegd dat ze niet moesten zeuren en gewoon betalen. Dat is dus ook gedaan.

Zelf heb ik 2x een geparkeerde auto aangereden. Net zo lang bij de naastgelegen huizen aangebeld tot ik de eigenaar van de andere auto vond.
@Moons:
Op het parkeerterrein van de AH in ons dorp heb je ook een gigakans op schade, soms nog erger dan jij net hebt beschreven. Ik noem het dan ook "The Killing Fields". Meeuwin is het 2x overkomen. 1x kwam zij net naar buiten en wist de dader in de kraag te vatten. Die ging nog glashard ontkennen ook. Helaas voor (de andere) haar waren er ook enkele getuigen aanwezig die zich ermee gingen bemoeien.

De 2e keer zagen anderen (kennissen van Meeuwin) het gebeuren en grepen in. Dus gelukkig in beide gevallen de schade weten te verhalen. Voor dit soort ritjes houden wij (o.a.) de Panda aan. Daar maakt een klein deukje niet zo veel meer uit.
@Daffaf: wel eens gedacht aan een 2e hands Panda?
meeuw
@Moons:
Op het parkeerterrein van de AH in ons dorp heb je ook een gigakans op schade, soms nog erger dan jij net hebt beschreven. Ik noem het dan ook "The Killing Fields". Meeuwin is het 2x overkomen. 1x kwam zij net naar buiten en wist de dader in de kraag te vatten. Die ging nog glashard ontkennen ook. Helaas voor (de andere) haar waren er ook enkele getuigen aanwezig die zich ermee gingen bemoeien.

De 2e keer zagen anderen (kennissen van Meeuwin) het gebeuren en grepen in. Dus gelukkig in beide gevallen de schade weten te verhalen. Voor dit soort ritjes houden wij (o.a.) de Panda aan. Daar maakt een klein deukje niet zo veel meer uit.

meeuw,

Alleen al daarom ben ik blij dat ik in CH woon/werk/etc., dat mijn dochter hier opgroeit. De samenleving, en ook de politiek, is minder leugenachtig, minder versluierend, minder let's see what I can get away with, meer recht-door-zee. En toch weten ze een consensuskabinet erop na te houden. Knap!
(achteraf wel spijt dat ik geen deuk in die Civic heb getrapt grinning smiley - ach nee, dat levert ook niks op, je raakt alleen maar meer kwijt. En, nog sterker, het is niet eens in me opgekomen...)

mvrgr,
moons
moons
Ivanov
meeuw

Ivanov, Joost, meeuw,

Terwijl jullie, de speedies, zo gezellig zitten te keuvelen, zijn wij sloompies nog keihard aan het werk om ook iets toonbaars af te leveren...

Billy Joel Live - Pressure

moons
Als elke dinsdag mocht ik, tot niet geringe opluchting van mijn collegaatjes, weer aan de bak om een paar keer op en neer met de schoolbus naar het zwembad een paar dorpen verderop te rijden. Ofschoon de overstap vanuit m'n splinternieuwe 4WD CVT SUV met verse winterbanden, naar een 8 jaar oude handgeschakelde kwispelende bus op allweather rubber op dagen als deze natuurlijk niet echt meevalt, alles heel gehouden, en de halve school veilig en wel in het zwembad en thuis afgeleverd.

Moest de andere helft lopengrinning smiley

moons
Had er, terwijl ik inkopen deed, een auto (een zilvergrijze Honda Civic met het kenteken ...-...-...) ter rechterzijde zo dicht naast de mijne geparkeerd dat de bestuurder/ster, aangezien uitstappen via de gebruikelijk uitgang, het linkerportier, onvermijdelijk tot schade zou hebben geleid, oftewel via het dak oftewel via het rechterportier danwel via de achterklep de auto verlaten moest hebben...
Omdat ik op mijn klompen aanvoelde dat zulks wel niet het geval zou zijn geweest bestudeerde ik mijn portier. En ja hoor: precies op de plek waar de linkervoorportier van de Civic uit zou komen zilvergrijze lak en een minuscule buts (shit!) in mijn nagelnieuwe lak en blik.

mvrgr,
moons
Joost M
Meeuw, ik kan je je frustratie voorstellen. De eigenaar van de Corolla met het kenteken ...-...-... hebben we in 1984 vanwege diefstal van mijn vaders'' wieldoppen ook aangegeven en nooit wat van vernomen.

Gaan we namen and shamenconfused smiley. @Joost, hoewel ik denk dat die Corolla niet meer rijdt... 't Zal een traumatische ervaring geweest zijn als je nu het kenteken nog weet....
Consensuscabinet heben we hier ook. En CH heeft ook zijn harde kantjes. Hard verbod op flitsinfo op de TT, het laatste geciviliseerde land dat vrouwenkiesrecht invoerde, bescherming van criminelen met zwart geld, ...

Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Ik probeer wel mijn positieve bijdrage aan/tegen de verloedering te geven. Toen ik op een parkeerterrein in Gelderland iemand tegen een andere auto zag rijden heb ik een briefje onder de ruitenwisser van het slachtoffer gestoken. Werd ik enkele dagen later gebeld door de politie. Heb verklaard dat een jonge man reed in de auto en samen met zijn vader was. Bleek de dader te hebben beweerd dat pa reed (zoon had nog geen rijbewijs). Of ik even naar het politieburo in Gelderland wilde komen voor een verklaring. Nee dus, ga daar geen halve werkdag voor opofferen. Heb de politie gemeld dat zij maar naar mij moesten komen of genoegen nemen met mijn schriftelijke verklaring. Dat werd geaccepteerd. Heb daarna niets mee vernomen. Ook geen bedankje van de gedupeerde. Toch doe ik het de volgende keer weer.
Bij mijn 'hoofd'auto's wordt elk krasje/deukje gerepareerd, zelfs bij mijn bijna 8 jaar oude cabrio.
Das Auto für Freude am Fahren
meeuw
@Moons:

Meeuw,

Hetzelfde heb ik gehad met de mooie mercedes die ik mag gebruiken bij lidl. Een boom van een kerel die waarschijnlijk Sjonnie heet met zijn vrouw Anita. Op een paar cm afstand schuurden ze met een boodschappenkar met 3 kratten bier langs die o zo mooie zijkant van de coupe met een schaafplek als gevolg. Ik ontplofte en was net klaar met het inladen van mijn boodschappen. Ik ga op zo'n moment niet in discussie, want je weet nooit waar zo'n onverlaat toe in staat is. Tegenwoordig kom ik nog zelden bij lidl en zo weinig mogelijk bij supermarkten in de grote steden met mijn auto. Ze moeten de boodschappen zoveel mogelijk brengen.

Daffaf

DAfFaF,

Ik begrijp je wel, en kan jouw reactie - of, eigenlijk beter, je niet reageren - ook heel goed invoelen, maar ik probeer dat soort momenten toch 'over mezelf heen te springen'. Toch reageren, hoe moeilijk het me ook valt en hoe aanlokkelijk het ook is de andere kant op te kijken.
Als leraar maatschappijleer (in NL gaf ik 50% Engels en 50% Mij.leer) deed ik in de klas wel eens rollenspellen. Wat doe je als je iemand zijn/haar fiets uit het fietsenhok ziet pakken en er vallen door zijn/haar actie vijf fietsen om en diegene doet alsof zijn/haar neus bloedt en wil gewoon wegfietsen? Door dat soort situaties met leerlingen te oefenen hebben ze het een keer meegemaakt en zullen er een paar in elke klas zijn die gemakkelijker een ander aan zullen spreken op zijn/haar gedrag, én daarbij gemakkelijker een min of meer juiste toon treffen. Volgens mij wordt daar de wereld een heel klein beetje een veiliger plaats van.

mvrgr,
moons
@Moons: Ik reageer dus wel. Vrienden van mij verbazen zich dat ik nooit eens een paar flinke klappen heb gekregen. Maar ik kan het gewoon niet laten.
Dutch Finnatic

Gaan we namen and shamenconfused smiley.

DF,

Ja

mvrgr,
moons

PSssst, ik begrijp dat jij Civicchauffeurs ongaarne in een kwaad daglicht gesteld ziet, maar de kans - al is het nog zo'n minieme, en het is helaas, helaas een zéééér minimieme! - een klein beetje last te hebben/krijgen, en het zal helaas niet meer zijn dan een heeeeeeeeeel klein beetje last, van zijn/haar lompheid lijkt me niet in verhouding met het aantal dagen dat ik moet werken voor het bekostigen van het laten uitdeuken en overspuiten van mijn portier.
En ook op pagina 3.
De contest loopt net anderhalve dag twee dagen en we hebben al vier vijf zes inzendingen binnen :

hansje36 : Het beste van het beste
Joost M : Het Beste
Meeuw : 2012
Ivanov : Het beste van 2011? De beste van 2011
michel1975 : Het beste
LoveMyJeep : Het beste voor iedereen...
DF,

De andere helft is op de even weken.

Over namen & shamen : een zeer precair en vérvervingerd juridisch/filosofisch vraagstuk. Kunnen we nog een enorme boom over opzetten, zijn we wrschlk volgend jaar rond deze tijd nog over bezig. Niet doen, nooit doen lijkt me, zelfs vanuit verheven juridisch en ethisch gezichtspunt, nét iets te gemakkelijk, én Roomser dan de paus.
Waarom zou ik wel kunnen zeggen/schrijven dat mijn buurmans grasmaaier in mijn ogen/oren te veel herrie maakt, maar niet dat hij tegen mijn auto aanzat?
Maar wanneer wel, wanneer niet. Waarom wel, waarom niet? Waar wordt de grens van smaad en laster overschreden, waar die van belastigen? Mijns inziens is het vooral een geval proportionaliteit. Waar is de persoonlijke integriteit van een, al dan niet vermeende, dader zodanig in het geding dat hem/haar dat in zijn/haar maatschappelijk functioneren schaadt?

mvrgr,
moons

PSsst, of draagt jouw Civic toevallig het gewraakte kenteken? grinning smiley

.
Mijn bedrage voor deze ronde staat er ook weer op:

Het Beste

Wie hem leest begrijpt de afbeelding denk ik wel....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

Klik hier om in te loggen

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep