Blogcontest #25: LOT, gewonnen door meeuw!

Gepost door Arjuna1 
Ik mis inderdaad ook Moons.
Heeft ie geen blog geschreven?
Of is het mislukt om op tijd ( dus op de laatste minuut), de blog te plaatsen?
Re: Blogcontest #25: LOT
18-11-2011 23:07
Ik heb geen probleem met de suggestie van Soloman, de titel wordt maar een beetje aangepast. Maar of iedereen er zo over denkt...
Ik heb er geen problemen mee als Soloman de titel van zijn blog veranderd.
No problem. Gewoon doen thumbs up
Ik heb de laatste blogs nog niet gelezen maar qua aantal wel een aardige oogst

18-11-2011 23:16
Ah, ik heb dus niet de blog van moons over het hoofd gezien...mooi.
nou mooi is anders...
Moons waar ben je verd....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2011 23:20 door Soloman.
Ivanov, DF, Hans, Medebloggers,

Neen, het spijt me, geen inzending voor de De Enige Echte Onvergankelijke etc. van mij deze keer. Te zeer in beslag genomen door andere zaken - o.a. vorig weekend op en neer naar NL. Ik hoop niettemin in de loop van de komende week een, of wellicht zelfs meerdere (!), stukjes Het Lot aangaande buiten mededinging te plaatsen.

mvrgr,
moons

.
Ja Moons, verd....hoe zit het?
Berichten kruisen elkaar.......Moons, we wachten met spanning op je bijdragen.
Ik ga dit weekend nog komen met mijn beoordeling.cool smiley

De blog die ik heb geschreven heeft me gesloopt, omdat ik er ook een nouvelle-versie van heb nu (het verhaal is tien maal groter ongeveer), zonder goed einde, die moet nog komen, ben compleet op. Was gigantisch moeilijk sloopwerk te verrichten voor deze blog.
Ik ben je niet vergeten Daffaf, maar op het werk is het op dit moment heel roerig (dankzij onze leuke m*nister Max, ehm. ik zal mijn mening over hem maar even achterwege laten)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2011 00:28 door Soloman.
Eeen iets te nadrukkelijke disco-dreun eronder maar dat zal wel met het tijdperk te maken hebben... Nog iets vrolijker

19-11-2011 01:53
Geen blog van mij deze keer. Ben druk geweest en heb geen tijd gehad iets leuks te schrijven. Ik ga me wel bezinnen op de top 3.
Meike
Heel goed juist dat Rijkswaterstaat de spitstroken dicht laat bij mist !

Ze hebben begin deze week ook uitgelegd waarom:

Bij mist kan het camera systeem niet de garantie geven dat de vluchtstrook compleet veilig is en blijft. Het zicht is dan echt te beperkt. Stel dat die spitstrook wel open gezet word en er staat iemand met pech die ze op het systeem niet kunnen zien ? De pechhebbende heeft daar meer recht om stil te staan, dan dat er gereden MAG worden ! winking smiley

Dank voor je nuancering, Meike. Dat plaatst het in een ander dag/mistlicht. Wel jammer dat ze alleen via de camer kunnen kijken, juist met mist heb je veel meer files en zoude de spitsstroken extra kunnen helpen.
Soloman
Ik ben je niet vergeten Daffaf, maar op het werk is het op dit moment heel roerig (dankzij onze leuke m*nister Max, ehm. ik zal mijn mening over hem maar even achterwege laten)

Ben benieuwd naar je mening, Jan.
Ik ben normaal niet zo van de complottheoriën, maar is het niet zo dat de écht macht van Nederland niet in de politiek maar bij de topambtenaren ligt? Helaas zit jij daar nog niet bij, geloof ik Jan. (Anders had je nog wat op het Toyota front kunnen organiseren) ;-))

Laatst wat gezien op de info channels, de burgers wordt bewust angst ingegeven, zure regen, ozon gat, maar ook de bende van Nijvel (in België), allemaal zaken die door de overheden bewust zijn overdreven, c.q. geintroduceerd om de burgers tevreden te houden.
Ik weet natuurlijk hoe het werkt in een abtelijke omgeving, heb vier jaar in Overijssel gezeten en een half jaar in Noord Holland. Op de werkvloer is het gewoon een bedrijf welke zijn best doet om de wetgeving uit te voeren. Als je die TV zo ziet is het wel schokkend wat veiligheidsdiensten e.d. heben verzonnen. Zoals ik al zei, ben nog niet van de complottheorie zoals o.a. die van de Twin Towers, maar waarschijnlijk gebeurt er meer dan we denken.
Ushi shopt ook bij Leen Bakker

Ons vorige huis:

Aan het eind toch nog een flinke lijst met verhalen, heb ze allen met veel plezier gelezen, zowel de kort als de lang.

Meike : Het lot : Dan Wheldon
Mooi autogerelateerd en actueel.

hansje36 : Lot........het is je lot
Pakkend verhaal en prachtig beschreven!

Meeuw : Ons lot
Mooi maatschappelijk betoog, klopt deels wel en deels ook weer niet. Zoals de 10 jaar oude kat-auto die mijns inziens niet vervangen hoeft te worden

Mark89 : Destino
Een Italiaans verhaal heeft natuurlijk een streepje voor! Mooi autogerelateerd! En helemaal prettig dat het weer goedkwam met de Astra.

Pink Panther : Je lot in eigen handen?
In één woord: Geweldig! Tja, een verhaal op mijn lijf geschreven.

Ivanov : Lot
Inrukwekkend! Je moet er even voor gaan zitten, maar dan heb je ook wat!

DAfFaF : Lot
Tja, is het lot dat China de wereldoverheersing zal hebben?

Geelhoed : Lot
Ik mis wel het Eendtje waarmee Mozes de berg opging.

LoveMyJeep : Kruisende paden
Heav verhaal! Indrukwekkend beschreven

j.ko : Tart het lot!
Tja, als Japanrijdende autobezitter moet ik wel drie stappen overwinnen als er bepaalde zekerheden niet meer zeker worden. Onze ‘ruige’ tijd was de aanschaf van de 11 jaar oude Corolla diesel.

Arjuna1 : Lot
Oef, het verschil tussen een belediging van ambtenaar in functie en een date is maar dun, nu weet je niets, da’s nog veel erger. …misschien heeft ze jouw naam nog opgezocht via de kentekenregistratie.

opel-omega : Lot - Herbie strikes again
Waarom nemen die vrouwen nou niet vaker het iniatief???

Dutch Finnatic : Final Destination
Tja, het lot is dat we allemaal doodgaan. Mijn ideale lijkwagen heb ik nog niet gevonden, misschien iets met twee ruitenwissers acherop.

Soloman : Lot
Een echt Soloverhaal! Alleen geen lijk, tenminste ín het verhaal. Prachtig creatief beschreven, Jan!

Zoals gezegd vele mooie inzendingen. Drie vond ik er iets meer uitspringen, dat kwam dan weer mooi uit met de punten.

Pink, 3 punten
Ivanov, 2 punten
Love my Jeep, 1 punt

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2011 09:20 door Joost M.
Joost M

Ughhhhh Ushi & co..... Dát is nog eens een concept uitwringen tot op het laatste drupje...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2011 09:22 door LoveMyJeep.
Hee, Joost, 1e stemmen, 1e punt! Bedankt man!

Mooie oogst trouwens, 15 blogs. Nou kijken of de lijn weer zo doorstijgt winking smiley
19-11-2011 09:57
Hij schrijft niet alleen sneller dan zijn schaduw, hij stemt ook sneller dan zijn schaduw....die Joost...
Joost M
Een echt Soloverhaal! Alleen geen lijk, tenminste ín het verhaal. Prachtig creatief beschreven, Jan!

Ja, wat willen jullie nou, wel lijk, geen lijk... jemig.
Het einde was extra moeilijk dit keer en ik ben er nog steeds niet uit. Dit onderwerp is trouwens te mooi om te laten liggen en het wordt een van mijn eerste projecten om er een boek van te maken. Ik ga daarin het onderwerp uitdiepen en er eens een mooi lang verhaal van maken dat lekker leesbaar is in deze zware moelijke crisistijden.

Inmiddels blogtitel veranderd in Lot 1 (naam van de auto), ik heb er ook even een logo bij geprutst.

ja ja, de 1 is van de Focus, maar ik heb het een beetje provosorisch in elkaar geragd.
En, welke letter is hier het mooist? nou nou nou nou nou?tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2011 11:49 door Soloman.
Joost, bedankt voor de punten! Leuke start zo.

Wel jammer dan we Daphne wederom moeten missen. Maar een warm welkom voor Mark!
En alle 14 inzenders (naast mezelf) bedankt!
En geelhoed natuurlijksmileys with beer
Joost M

[/IMG]

Kun je daar vrouwen kopen dan? (Zo te zien hebben ze een breed assortiment) eye popping smiley

sorry, ben een beetje melig vanmorgen.
19-11-2011 12:05
Soloman
Joost M

Kun je daar vrouwen kopen dan? (Zo te zien hebben ze een breed assortiment) eye popping smiley

sorry, ben een beetje melig vanmorgen.

Wat is het bestelnummer van die blonde rechtsbovenin. Die heeft wel mijn voorkeur.
Het weer in Griekenland. Joost daar kun jij nog wat van leren.

(Wie zei dat alles in Griekenland slecht was, het weer ziet er goed uit)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2011 12:26 door Soloman.
19-11-2011 12:33
Soloman
Het weer in Griekenland. Joost daar kun jij nog wat van leren.

(Wie zei dat alles in Griekenland slecht was, het weer ziet er goed uit)

Ik zie geen sneeuw, maar de dame kan de concurrentie met Helga wel aan.
Och, zo'n Griekse weervrouw. Die stopt om 11 uur 's ochtends met werken, 't is wel weer genoeg vandaag....dan liever een hardwerkende Hollandse weervrouw.

Jan, mooi logo! Ik ben best voor een lijk hoor! Ik heb ook al een necro-epiloog geschreven.

Ja ja, Ivanov, ben er vanmorgen even voor gaan zitten. Altijd jammer dat je maar drie mensen blij kunt maken. Misschien....ha ha grapje.

We hebben de plaatselijke intocht weer vermeden, de oudste is bij mijn ouders logeren en had nog speciaal gevraagd of hij ons niet tegen mocht komen. We zijn dus naar dat ene andere winkelcentrum geweest. Daar is de voertaal nog net Nederlands. Maar veel oudere dames met lange gewaden en snorren.

In dat licht bezien, iemand deze al gezien? Zegt iets over de slimheid van de gemiddelde PVVér:

Als je een CO2 vriendelijke uitvaart wilt:

Joost M
In dat licht bezien, iemand deze al gezien? Zegt iets over de slimheid van de gemiddelde PVVér:

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit gewoon iemand is met humor big smile smiley
19-11-2011 14:57
Soloman
Inmiddels blogtitel veranderd in Lot 1 (naam van de auto), ik heb er ook even een logo bij geprutst.

ja ja, de 1 is van de Focus, maar ik heb het een beetje provosorisch in elkaar geragd.
En, welke letter is hier het mooist? nou nou nou nou nou?tongue sticking out smiley

Ik zal de 't' vervangen door:

Die is veel duidelijker tongue sticking out smiley
Joost M
Och, zo'n Griekse weervrouw. Die stopt om 11 uur 's ochtends met werken, 't is wel weer genoeg vandaag....dan liever een hardwerkende Hollandse weervrouw.

Als je het filmpje ziet praat je wel anders. Hoe ze loopt. Woooohooooo.......... Ik denk zelfs dat onze zeer gewaardeerde Hans eens even achter zijn oren krabt als hij dat ziet.
Wat is de wereld toch mooi...drinking smiley
Twix
Soloman

Ik zal de 't' vervangen door:

Die is veel duidelijker tongue sticking out smiley

Tja, wat zal ik zeggen, ik ken maar een mooie Talbot, een Tagora, en de rest vind ik campingwagens van dit merk. Volgens mij is die Tagora ook niet zo slecht technisch gezien. Ik zag hem een keer bij Grensrijder, wat een bak man, en breed!!! Zo hee, daar kun je dwars in liggen.
Over groot gesproken, nog iets aparts meegemaakt van de week. Ik heb een achterbuurman met een BMW-5 van hetzelfde bouwjaar als mijn Camry. We praten er vaak over en wisselen er van gedachten over. Op een gegeven moment zei hij: die Toyo van jou is groter dan mijn BMW. Volgens mij is dat niet waar, maar goed. Totdat ik een keer meereed. Warempel, ding is stukken kleiner van binnen! Ding heeft wel veel meer power, maar het is een echte sportwagen, de stoelen zijn wat smaller, alles is gewoon wat gedrongener. Stoelen waren bikkelhard en er zat geen navi in, geen elektrische accessoires en zo, ik was verbaasd. Hij zei nog: ik zal de kofferbak maar dichtlaten, want ik heb die van jouw al gezien...
Vind het toch vreemd, want als je gewoon de afmetingen bekijkt is het gewoon dezelfde afmetingsklasse. (Mercedes E, Volvo S80 etc).
@Soloman: en waar kan ik dat filmpje vinden? want als ik in Google Griekse weervrouw in tik, dan komt er gelijk een filmpje van een playmate die tegenwoordig weervrouw is, en meer laat zien dan alleen het weer.
Bovenstaande dame op plaatje: zoals de jeugd zou zeggen: "daar ken ik het wel op doen."
19-11-2011 17:48
Soloman
Over groot gesproken, nog iets aparts meegemaakt van de week. Ik heb een achterbuurman met een BMW-5 van hetzelfde bouwjaar als mijn Camry. We praten er vaak over en wisselen er van gedachten over. Op een gegeven moment zei hij: die Toyo van jou is groter dan mijn BMW. Volgens mij is dat niet waar, maar goed. Totdat ik een keer meereed. Warempel, ding is stukken kleiner van binnen! Ding heeft wel veel meer power, maar het is een echte sportwagen, de stoelen zijn wat smaller, alles is gewoon wat gedrongener. Stoelen waren bikkelhard en er zat geen navi in, geen elektrische accessoires en zo, ik was verbaasd. Hij zei nog: ik zal de kofferbak maar dichtlaten, want ik heb die van jouw al gezien...
Vind het toch vreemd, want als je gewoon de afmetingen bekijkt is het gewoon dezelfde afmetingsklasse. (Mercedes E, Volvo S80 etc).

Klopt helemaal, een Camry is gewoon ruim, zeker ook achterin. Ik heb toen ik de Camry had nog een 3-serie, die echt erg klein was in vergelijking. Wel vond ik de 3-serie mooier en fijner rijden, en ondanks een groot leeftijdsverschil, een betere kwaliteitsbeleving geven.
hansje36
@Soloman: en waar kan ik dat filmpje vinden? want als ik in Google Griekse weervrouw in tik, dan komt er gelijk een filmpje van een playmate die tegenwoordig weervrouw is, en meer laat zien dan alleen het weer.
Bovenstaande dame op plaatje: zoals de jeugd zou zeggen: "daar ken ik het wel op doen."

Ik hoop niet dat het een playmate was, want dat vind ik zo'n gigantische afknapper.
Ik moet weer even googelen, ik wilde Joost even stangen met al zijn melige weerfragmenten op tv en toen stuitte ik hierop. Komt nog wel, hoewel ik betwijfel dat deze dame je zal bekeren tot het hetero-geloof winking smiley
Ik had 2 weken terug een kroegentocht cultureel weekend met een groep vrienden in Dublin. De dames in het uitgaansgebeuren hadden nog kortere rokjes en nog hogere hakken dan de Griekse weerdame. Wel grappig op straat, 's-nachts op de gladde keitjes.
Joost M
Aan het eind toch nog een flinke lijst met verhalen, heb ze allen met veel plezier gelezen, zowel de kort als de lang.

Mooi autogerelateerd en actueel.

Pakkend verhaal en prachtig beschreven!

Mooi maatschappelijk betoog, klopt deels wel en deels ook weer niet. Zoals de 10 jaar oude kat-auto die mijns inziens niet vervangen hoeft te worden

Een Italiaans verhaal heeft natuurlijk een streepje voor! Mooi autogerelateerd! En helemaal prettig dat het weer goedkwam met de Astra.

In één woord: Geweldig! Tja, een verhaal op mijn lijf geschreven.

Inrukwekkend! Je moet er even voor gaan zitten, maar dan heb je ook wat!

............

Heav verhaal! Indrukwekkend beschreven

..........

Zoals gezegd vele mooie inzendingen. Drie vond ik er iets meer uitspringen, dat kwam dan weer mooi uit met de punten.

Joost,

Fijn dat je je ook in de stemronde van je snelste zijde hebt laten zien.
Met je eens dat deze jubileumaflevering uitzonderlijk veel mooie inzendingen heeft opgeleverd. Ik geloof evenwel niet dat je je medebloggers er in the long run werkelijk een dienst mee bewijst door ze enkel veren in hun reet te steken. Ik begrijp wel dat het zo vroeg in de stemronde weinig aantrekkelijk is je medebloggers - medestemmers immers - al te zeer tegen de haren in te strijken, maar als ik Meike, meeuw, Hans, Mark, of Soloman was zou ik me wel even achter mijn oren krabben: zo veel lof en dan nog geen punten?
De positieve aanpak, alleen benoemen wat je bevalt, lijkt me voor veel inzenders uiteindelijk onbevredigender, en niet erg productief in de ontwikkeling van hun schrijftalenten, dan het noemen van man en paard...

mvrgr,
moons

onderschrift: The Fates Endure an Unforeseen Downturn spinning smiley sticking its tongue out

edit: passend plaatje toegevoegd (schijnt altijd gewaardeerd te worden)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2011 20:50 door moons.
Uuhm Moons, ik ben het niet helemaal met je eens (wel met alle respect, ik waardeer het zeer), het is behoorlijk moeilijk om de stukken te "ranken". Vaak is de helft gewoon erg goed en dan is het verschrikkelijk moeilijk om punten te verdelen. Ik snap Joost wel.

Daarnaast is het zo dat je langzaam ziet welke soorten stukken wat voor positie innemen. Zo zal ik met mijn surrealistische verhalen nooit de nummer 1 halen en daar heb ik me bij neergelegd. We hebben hier een groep mensen en die hebben een bepaalde smaak. Ik kan nog zulke lovende reacties krijgen (met enorme dank, het doet echt heel veel met me), maar soms past het niet in de rangschikking.

Ik vind het niet erg. Het zij zo.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2011 20:59 door Soloman.
19-11-2011 21:27
Ook op pagina 6 :

Joost M : Lot
DAfFaF : Lot
Geelhoed : Lot
Arjuna1 : Lot
19-11-2011 23:09
Morgen heb ik tijd gereserveerd staan om de blogs te lezen, te stemmen en mogelijk zelfs een beoordeling te geven.
Ivanov, Medebloggers,

Ik was gisterennacht vol goede moed aan mijn gebruikelijke ondertitellijstje begonnen - de helft van de inzendingen draagt immers dezelfde titel - maar ben daar halverwege weer mee opgehouden, omdat ik bij de ondertitel van menige blog het gevoel had meer van de inhoud prijs te geven dan de schrijver gewild zou hebben.
Heb er een nachtje over geslapen en alsnog besloten de traditie te eerbiedigen, maar de ondertitels zéér summier te houden. Ze hebben dan ook geen enkele artistieke pretentie, dienen alleen het gemak de blogs met gelijke titels gemakkelijker uit elkaar te kunnen houden.

Joost M : Lot - Maxi-cosy
hansje36 : Lot........het is je lot - Subaru
Meeuw : Ons lot - Rook
Mark89 : Destino - Astra
Ivanov : Lot - DKW
DAfFaF : Lot - Opel
Geelhoed : Lot - zie Genesis 11-14 en 19
LoveMyJeep : Kruisende paden -
Arjuna1 : Lot - Pech
Soloman : Lot - LOT1

mvrgr,
moons

.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2011 23:30 door moons.
Ivanov
Morgen heb ik tijd gereserveerd staan om de blogs te lezen, te stemmen en mogelijk zelfs een beoordeling te geven.

Ivanov,

Ik laat ze altijd een paar dagen op me inwerken, en lees ze dan nog een keer. Levert onverwachte nieuwe inzichten en dito herwaarderingen op.
Morgen de bergen in.

mvrgr,
moons

.
Ivanov

Ik ook, want we vertrekken daarna naar Frankrijk. Heerlijk even weg, alleen de rit ernaar toe is al fijn.
Ben bang dat ik laat thuis ben om de uitslag te zien.

Spullen staan klaar al, de zondag verplaats ik naar de dinsdag (zondag is mijn heilige dag, de dag van God), Bijbel gaat mee. Mediteren in de Vogezen zal zeker goedkomen.

En ik ben daarna benieuwd wat het volgende onderwerp zal zijn voor de blogs.
Soloman
Ivanov

Ik ook, want we vertrekken daarna naar Frankrijk. Heerlijk even weg, alleen de rit ernaar toe is al fijn.

Goede reis!
moons

Fijn dat je je ook in de stemronde van je snelste zijde hebt laten zien.
Met je eens dat deze jubileumaflevering uitzonderlijk veel mooie inzendingen heeft opgeleverd. Ik geloof evenwel niet dat je je medebloggers er in the long run werkelijk een dienst mee bewijst door ze enkel veren in hun reet te steken. Ik begrijp wel dat het zo vroeg in de stemronde weinig aantrekkelijk is je medebloggers - medestemmers immers - al te zeer tegen de haren in te strijken, maar als ik Meike, meeuw, Hans, Mark, of Soloman was zou ik me wel even achter mijn oren krabben: zo veel lof en dan nog geen punten?
De positieve aanpak, alleen benoemen wat je bevalt, lijkt me voor veel inzenders uiteindelijk onbevredigender, en niet erg productief in de ontwikkeling van hun schrijftalenten, dan het noemen van man en paard...

mvrgr,
moons

Beste Moons,

zoals ik aangaf heb ik aan meer dan drie weblogs veel leesplezier gehad, de regels zijn echter duidelijk. Daar zal ik het dus niet over hebben. Ik ga altijd uit van het positieve.

Misschien dat man en paard na afloop worden benoemd....al geloof ik niet in Oost Europese Songfestival perikelen bij de puntenverdeling.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep