Blogcontest #25: LOT, gewonnen door meeuw!

Gepost door Arjuna1 
De dingen van het leven.

Drama… Je eerste nieuwe auto blijkt na alle voorspel en opwinding een maandagmorgen exemplaar.
Of kassa, de dealer is coulant en schuift een splinternieuwe van het laatste type onder je kont.

Pech… Een brede weg, jouw smalle band en een piepklein puntig kopspijkertje treffen elkaar.
Of mazzel, je hebt niet ingehaald en die wisselbeker valt je voorganger ten deel.

Foutje… Precies genoeg poen in de meter maar de rij voor de kassa geeft een uniform ruim de tijd.
Of bedankt, de agent heeft dankzij de strelende najaarszon geen zin om te schrijven.

Frustratie… Een lekker ding schrijdt over de stoep maar de rotonde vergt al je aandacht.
Of geluk, je ramt een paal en dat heerlijke schepsel sluit je de rest van je leven in de armen.

Schrijf een pakkend stuk over een bezoek van de pechduivel of de geluksvogel, of fantaseer hierover voor de vuist weg. Het lot kan tol eisen maar ook de lotto laten rinkelen. LOT als sleutelwoord, een open opdracht, een makkie. Alles mag en kan, mits binnen de geldende regels om gedonder met de officials te voorkomen. Niet te vergeten: op zijn minst zijdelings aan auto en/of logistiek gerelateerd, we zitten tenslotte op een dergelijke site.

Iedereen mag meeschrijven en iedereen mag stemmen maar niemand wordt lastiggevallen met een prijs, anders dan die onweerstaanbare dus felbegeerde digitale cup die je lekker in de digitale kast kunt laten glimmen.

Veel inspiratie allemaal!!

De termijn: Inzenden tot en met vrijdag 18 november, tot en met 23.00 uur.

Stemmen van vrijdag 18 november 23.00 uur tot en met vrijdag 25 november 23.00 uur.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-11-2011 15:53 door Ivanov.
We gaan er weer eens mee frobelen.....:-)
Zooooo, dat is nog eens een onderwerp. Zo lok je me wel uit de tent....
Dit onderwerp heeft een grote valkuil: het is ontzettend gevarieerd. Je kunt er in donderen, of je kunt hier een meesterwerk van maken.
Ik hoop dat ik me de komende weken goed voel, zodat de vingers om mijn pen ...........drinking smiley
All right, it gives us a lot of possibilities!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2011 15:11 door Pink Panther.
Re: Blogcontest #25: LOT
05-11-2011 17:16
Arjuna, gefeliciteerd met de overwinning. Het nieuwe onderwerp is wel wat zeg. Lot. Dacht eerst aan pech op de parkeerplaats, maar dat is misschien weer te ver gezocht.
Twix
pech op de parkeerplaats

Kan ook. Open opdracht, bijna niks is te gek en je mag de hele server volschrijven. smiling smiley

Geluk op de parkeerplaats kan ook en meestal zijn dat soort verhalen winners! smiling bouncing smiley
Joost M
Mag ik de aftrap nemen?

Jeemigtepemig...... Joost is snel! Ik weet zelf nog niet eens wat ik met dit onderwerp aanmoet.
Mozes Aaron, Joost, dat is een record, zo snel. Ik heb het woord Lot nog niet eens gespeld. Lot is trouwens een bijbelfiguur, dat zou trouwens een mooie uitdaging zijn...
Ha hee bedankt! Hopelijk is het een mooie inspiratie voor anderen. Twix, bedankt voor het compliment!

Misschien dat ik hem nog een beetje aanpas, maar heb daar nu ruimschoots de tijd voor. Ik had hem al geplaatst en onder het eten schoot me de laatste zin te binnen...in het weekend is het bord/laptop/DS/e-reader op schoot, dus ik heb het nog snel kunnen toevoegen.
Met een onderwerp als LOT, kan je natuurlijk wachten op dramatische, negatief beladen Blogs.

Mijn blog gaat over een actueel feit... of eigenlijk zelfs 2 !

Edit: Mijn blog word ook zeker nog aangepast... Nog niet echt lekker leesbaar merk ik nu.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2011 22:55 door Meike.
06-11-2011 02:55
Dat gaat al lekker hier zo. Al twee blogs en we zijn nog maar een dag onderweg!
In ieder geval heb je de tijd, jullie twee, nog de boel aan te passen, als dat moet (ik heb ze nog niet gelezen, alleen Joost even heel snel gescand).
Die van mij komt pas minstens volgende week maandag, eh, ik bedoel, om het te "werpen", dan komt nog het bijschaven. Het onderwerp moet rijpen. En daarbij heb ik me een uitdaging voor mezelf gesteld, ten opzichte van de vorige blog, Moons weet waar ik het over heb.

Aangezien er nu op het werk enigszins ontspannender is, denk ik wat meer tijd te hebben, maar schrijven is als voetballen....
Moons, ik heb Hemmingway nooit gelezen

Zijn laatste levensjaren, waarin hij aan zware depressies leed, bracht hij hoofdzakelijk op Cuba door. Op 2 juli 1961 benam hij zich het leven met een schot uit zijn favoriete geweer. Hij was niet de enige in zijn familie die zelfmoord pleegde. Zijn vader, broer, zuster en zijn kleindochter kwamen op dezelfde manier aan hun eind.

Hemingway werd bekend door zijn korte verhalen, die gekenmerkt worden door een unieke, sobere en laconieke verhaaltrant. Zijn stijl zou grote invloed uitoefenen op het moderne Amerikaanse proza.

eh, tja, ik weet dat ik regelmatig een zwaar gemoed heb, maar denk niet zo te eindigen....
Soloman
Moons, ik heb Hemmingway nooit gelezen

Zijn laatste levensjaren, waarin hij aan zware depressies leed, bracht hij hoofdzakelijk op Cuba door. Op 2 juli 1961 benam hij zich het leven met een schot uit zijn favoriete geweer. Hij was niet de enige in zijn familie die zelfmoord pleegde. Zijn vader, broer, zuster en zijn kleindochter kwamen op dezelfde manier aan hun eind.

Hemingway werd bekend door zijn korte verhalen, die gekenmerkt worden door een unieke, sobere en laconieke verhaaltrant. Zijn stijl zou grote invloed uitoefenen op het moderne Amerikaanse proza.

eh, tja, ik weet dat ik regelmatig een zwaar gemoed heb, maar denk niet zo te eindigen....

Soloman,

Ik doelde niet zozeer op de persoon Ernest Hemingway, maar veeleer op verwantschap in stijl met het werk van de schrijver Ernest Hemingway.

Hij won met het boek The old man and the sea in 1953 de Pulitzer-prijs en in 1954 de Nobelprijs voor de Literatuur.

Er zijn mindere schrijvers denkbaar om mee vergeleken te worden grinning smiley

mvrgr,
moons

Ik snap het niet, als je onderhoud aan de weg doet dat gooi je toch geen twee wegen die als alternatief kunnen fungeren tegelijk dicht? Vandaag gingen we naar Rijssen om een lens op te halen die ik via MP heb gekocht (een mooi lichtsterk ding), gooien ze de A27 bij Lunetten dicht en toen de de terugreis via de A30 en de A12 wildern terugrijden was ook de A12 gedeeltelijk afgesloten. Dat kan ik niet echt rijmen. En toen was er bij de A12 tussen Woerden en Gouda nog eens een baan afgesloten waar niets aan de hand was....Was dit het lot van de zondagrijders?
Joost M
Ik snap het niet, als je onderhoud aan de weg doet dat gooi je toch geen twee wegen die als alternatief kunnen fungeren tegelijk dicht? Vandaag gingen we naar Rijssen om een lens op te halen die ik via MP heb gekocht (een mooi lichtsterk ding), gooien ze de A27 bij Lunetten dicht en toen de de terugreis via de A30 en de A12 wildern terugrijden was ook de A12 gedeeltelijk afgesloten. Dat kan ik niet echt rijmen. En toen was er bij de A12 tussen Woerden en Gouda nog eens een baan afgesloten waar niets aan de hand was....Was dit het lot van de zondagrijders?

Joost,

Deze wil ik niet eens begrijpen. Door je opmerking over die 5% Neandertaler genetisch materiaal (je dokter bij je apk) zat ik al uren op internet, was ik al het halve weekend van de straat. En dat met het zachte lenteweer bij ons in het Seetal... Tel daar bij op dat ik bij #24 mijn hoofd nog heb gebroken wat er nu precies scheef zat in de redenering van LMJ, en wat de foutjes in zijn blog zouden kunnen wezen waar Soloman op doelde, en ik heb echt geen trek meer in de dubieuze beslissingen van jullie Verkeer en Waterstaat. grinning smiley

mvrgr,
moons

PSsst. wel een lekker onderwerp dat Arjuna ons heeft voorgeschoteld. De ideetjes tuimelen over elkaar, vechten om voorrang als kleuters bij de deur van het klaslokaal vlak na de bel van het speelkwartier big smile smiley
Jij hebt al ingezonden zie ik. Ga ik nu snel lezen.

Onderschrift op Bijbel Lees Sessies (BLS) door Max J. Molovich : En Lot dacht bij zichzelf: Waarom doen mijn dochters zo gezellig, en zijn we hier lekker aan het eten en aan het wijn drinken, terwijl zij net hun moeder hebben verloren? En waarom zijn ze eigenlijk naakt?

[/quote]
.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2011 00:20 door moons.
Dutch Finnatic
Het toneelspel dat eurotop heet: Stuck In The Middle With You

DF,

big smile smiley Tja, dat is het lot van de arme Papandreou: een soort van Scylla en Charybdis, niet ongewoon voor Griekse helden...

mvrgr,
moons

Scylla

.
Moons, mooi dat je zo nieuwsgierig bent, vindt mevrouw Moons dat wel goed? Dit kost natuurlijk veel tijd.
Ik ben ook gaan googlelen trouwens. De dokter zei ook dat vitamine D goed tegen exceem is. In ieder geval beter dan hormoonzalf.
En hierbij mijn bijdrage voor de weblogcontest :

Lot...het is je lot en dat ontloop je niet
Hans, ....., wat heb je er weer een dijk van een verhaal neergezet.

.

Fate is a bitch... Beg your pardon, three bitches!
@Dutch Finnatic: dank je wel !
[www.asolutionforyou.com]

Voor als je even niets te doen hebt.
08-11-2011 19:17
Tot nu toe de volgende drie inzendingen :

Hij schrijft sneller dan zijn schaduwJoost M : Lot
Meike : Het lot : Dan Wheldon
hansje36 : Lot........het is je lot

Bij mij is er een basis...nu nog verder.
Ik weet het echt nog niet, nog geen enkel stofje. Blog van Hans is zeer goed, met gevoel.
Het gaat een zware ronde worden dit keer, we zijn overgeleverd aan de wolven....drinking smiley
@Meike, haal hem nog even door de spellingschecker!winking smiley

(welcome back trouwens, het is hier soms een beetje teveel mannenzaak, als je nog meer vrouwen weet die willen schrijven, geef het door)

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2011 20:58 door Soloman.
Soloman
@Meike, haal hem nog even door de spellingschecker!winking smiley

(welcome back trouwens, het is hier soms een beetje teveel mannenzaak, als je nog meer vrouwen weet die willen schrijven, geef het door)

Daphne zal nu toch echt wel weer eens mee moeten doen denk ik? Anders hebben we straks een nieuwe koningin van de blogcontest!
.

Soloman
.........Blog van Hans is zeer goed, met gevoel.
Het gaat een zware ronde worden dit keer, we zijn overgeleverd aan de wolven
....drinking smiley

Soloman,

Zeg dat wel! Drie blogs, drie overledenen (Simoncelli meegerekend zelfs vier), én een coïtale première. Wat kunnen wij daar in vredesnaam nog tegenover stellen? Is dat óns Lot? eye rolling smiley

mvrgr,
moons

PSsst, ik weet al wat: dezelfde drie hardvochtige dames (Clotho, Lachesis, en Atropos) na een avondje stappen grinning smiley

.
Joost M
[www.autoweek.nl]

Mag ik de aftrap nemen?

Joost,

Jij altijd! Maar ga er nog een keer zorgvuldig met een stofkammetje doorheen, anders treft je eenzelfde lot als ons, ben je geen partij voor Hans...

Het was best gezellig met de jongens en ook na werktijd pakten ze wel eens een potje bier met de jongens van de verkoop.

Voor en tijdens werktijd zopen ze er op los met de verkopers, en af en toe zelfs na werktijd smileys with beer
Je bedoelt natuurlijk:

Het was best gezellig met de jongens, en na werktijd pakten ze ook wel eens een potje bier met de jongens van de verkoop.

Het was best gezellig met de jongens, en ook pakten ze, na werktijd, wel eens een potje bier met de jongens van de verkoop.

Succes! en wees niet te zuinig met de komma's

mvrgr,
moons

Op hele mooie zomerdagen spijbelt het hardvochtige drietal wel eens....
Ivanov,

Mijn illustratie bij "dezelfde drie hardvochtige dames (Clotho, Lachesis, en Atropos) na een avondje stappen" is verdwenen. crying smilie
Weet jij daar meer van? En ik had er nog wel zo mijn best op gedaan binnen de regels te blijven... cool smiley
Of is het een kwestie van formaat? Copyright? Of spookt het op de server?

mvrgr,
moons

.
08-11-2011 22:15
@ moons, jouw bericht is niet bewerkt door mij, of iemand. Misschien is de link gewoon kaduk...

08-11-2011 22:16
Vreemd, ik mik de url er bij mijn bericht in en ik zie het plaatje...beide plaatjes...
08-11-2011 22:17
En ik druk op refresh en beiden zijn weer foetsie.
Ivanov
@ moons, jouw bericht is niet bewerkt door mij, of iemand. Misschien is de link gewoon kaduk...

Dankjewel, Ivanov, meer hoef ik niet te weten. Wilde enkel een glimlach toevoegen aan de tot op heden heftige inzendingen (en de stuurse drieling die ons bestaan bestiert).

mvrgr,
moons
moons
Ivanov

Dankjewel, Ivanov, meer hoef ik niet te weten. Wilde enkel een glimlach toevoegen aan de tot op heden heftige inzendingen (en de stuurse drieling die ons bestaan bestiert).

mvrgr,
moons

Ivanov,

Ik had sowieso een beetje de indruk dat ik tegen mezelf aan het praten was. En dan kan ik beter mijn mond houden

all which isn't singing is mere talking
and all talking's talking to oneself
(whether that oneself be sought or seeking
master or disciple sheep or wolf)

gush to it as diety or devil
- toss in sobs and reasons threats and smiles
name it cruel fair or blessed evi l-
it is you (ne i) nobody else

drive dumb mankind dizzy with haranguing
- you are deafened every mother's son-
all is merely talk which isn't singing
and all talking's to oneself alone

but the very song of (as mountains
feel and lovers) singing is silence

e.e.cummings

mvrgr,
moons
Moons, dank voor de suggesties. Is wel een beetje mijn probleem, zaken die ik helder verwoord vind, snappen anderen soms niet zo. En dan bedoel ik dat dat dan meer over mj zegt...
Het verhaal is te fraai om te verkwanselen, dus is nog wel een stofkamsessie waard.
@ Soloman: dank je wel!
09-11-2011 16:14
Beste medebloggers,

Al verschillende keren is het onderwerp ter sprake geweest hier: een bloggers-meeting. De reacties zijn over het algemeen gematigd tot positief, maar concrete actie is er tot nu toe niet geweest. Tijd om daar eens verandering in te brengen…

Het is ondoenlijk om een datum en locatie te vinden waarop iedereen kan. Daarom lijkt het mij het eerlijkst om de locatie en datum op democratische wijze vast te stellen. Omdat de datum mede afhankelijk is van de locatie (er moet wel wat te doen zijn op dat moment), eerst maar eens een locatie bepalen. Enkele voorstellen:

• AC wegrestaurant De Meern (lekker centraal in NL)
• Circuit Park Zandvoort (dit jaar niks meer te beleven)
• Drielandenpunt te Vaals (Arjuna-land / LMJ-land / Nederland)
• Louwman Museum te Den Haag (schijnt erg de moeite waard)
• Van der Ende Racing Inn te Poeldijk (langste indoor kartbaan van NL, als we met 12 of meer zijn kunnen we onze eigen mini-GP houden)

Stemmen kan door in dit topic je voorkeur te posten, sluiting van de stemtijd op 25 november 2011 om 23u (gelijk met sluiting van de stemtijd voor deze contest). Daarna gaan we een datum prikken in het nieuwe topic.

Heb je zelf een andere suggestie, post die dan gewoon. Ik zal die toevoegen aan bovenstaand rijtje en het op elke nieuwe pagina herhalen, zodat anderen er ook voor kunnen kiezen. Maakt het je niet uit, reageer dan ook, dan weten we dat in elk geval…
09-11-2011 16:17
Ik zal meteen het spits afbijten; ik stem voor het Louwman Museum.
Ik stem voor het karten, aangezien er maar één hal voor mij interessant is in het Louwman Museum. Maar als het Louwman wordt ben ik van de partij, voor zover mogelijk.
Misschien is het handig de datum af te stemmen op bezoekjes van de Neder-allochtonen. ;-)
09-11-2011 20:02
Volgens mij gaat dit ook een puntengeefdinges worden...

1 • Van der Ende Racing Inn te Poeldijk (langste indoor kartbaan van NL, als we met 12 of meer zijn kunnen we onze eigen mini-GP houden) 5 punten
2 • Louwman Museum te Den Haag (schijnt erg de moeite waard) 4 punten
3 • Circuit Park Zandvoort (dit jaar niks meer te beleven) 3 punten(echt wel, vrijrijden, de cursussen beginnen komende zaterdag, dan 6 weken lang)
4 • Drielandenpunt te Vaals (Arjuna-land / LMJ-land / Nederland) 2 punten
5 • AC wegrestaurant De Meern (lekker centraal in NL) 1 punt.
09-11-2011 20:04
Joost M
Misschien is het handig de datum af te stemmen op bezoekjes van de Neder-allochtonen. ;-)

Lijkt me inderdaad niet meer dan redelijk, maar dat doen we tijdens de volgende contest wel. Anders lopen er hier teveel verkiezingen door elkaar...nut smiley
09-11-2011 20:09
Bij het drielandenpunt moet ik meteen aan Herman Finkers denken. "Het is wel leuk dat die drie landen bij elkaar komen, maar om er nu zo'n punt van te maken..."
09-11-2011 20:13
Ivanov
Volgens mij gaat dit ook een puntengeefdinges worden...

Ja, dat kan ook natuurlijk... moet ieder voor zich weten. Om het gelijk te houden zal ik stemmen die alleen hun voorkeur (nr 1) hebben gegeven, waarderen met vijf punten.

Ivanov
3 • Circuit Park Zandvoort (dit jaar niks meer te beleven) 3 punten(echt wel, vrijrijden, de cursussen beginnen komende zaterdag, dan 6 weken lang)

Dat wist ik niet. Ik heb vandaag bij de site gekeken onder het kopje 'events' en daar stond niks. Maareh, vrijrijden en cursussen, is dat met je eigen auto?
De meeting bij AC de Meern wordt wel een verwarrend ding, daar is ene JoostM flink actief, ben ik dan weer niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-11-2011 20:23 door Joost M.
09-11-2011 20:32
j.ko
Dat wist ik niet. Ik heb vandaag bij de site gekeken onder het kopje 'events' en daar stond niks. Maareh, vrijrijden en cursussen, is dat met je eigen auto?

Die kunnen beiden met je eigen auto, al kun je voor de cursus zeker een auto huren(Seatje, BMW, Dacia Cup Logan). Voor het vrijrijden kun je je eigen auto inzetten, of daar een auto te huren is durf ik zo niet te zeggen.

Meer info : Vrijrijden en coureursopleiding. Kijk vooral even bij de instructeurs...
Ik stem voor het Louwman museum.
Voor mij hoeft zo'n meeting niet, valt altijd tegen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Gebruiksvoorwaarden- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep