Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!
 | Hier worden het snijbonen, gekookte aardappels en een japalenoburger (scharrel van Appie).
|
 | Ik vind die Japoneloburger wel eens tegenvallen. Ik was er in ieder geval snel op uitgekeken.
|
 | Hier stond er heerlijke schnitzel met gebakken aardappels en salade op tafel!
|
 | Even terugkoppeling van het Hema-menu:
oei, dat was een missertje. De sperziebonen smaakten niet naar sperziebonen, de aardappelen smaakten niet naar aardappelen en de gehaktbal had een nasmaak. oefff, dat kan ik 1000 keer beter.
|
 | Quote Soloman
Even terugkoppeling van het Hema-menu:
oei, dat was een missertje. De sperziebonen smaakten niet naar sperziebonen, de aardappelen smaakten niet naar aardappelen en de gehaktbal had een nasmaak. oefff, dat kan ik 1000 keer beter.
Echt Hema!
|
 | Stop dan ook eens met die kunstmatige voerpakketten .
|
 | LOL @ Voiture, best handig soms zo'n k&k-ding van bijv HEMA maar termen als lekker, goed, vers e.d. zijn daar echt niet op van toepassing. Geldt overigens ook voor Appievlees 
|
 | Quote Soloman
Wat verrassend
|
 | Dat laat je de volgende keer wel Soloman!
Ik ga zometeen wraps met shoarma eten, lekkerrrr 
|
 | Quote IdeJ
Quote Soloman
Echt Hema!
Ja! 
|
 | Biologisch soepje (vrouw is niet thuis, dus eet alleen met 2 jarige dochter).................en als verrassing voor laatsgenoemde heb ik zelf poffertjes gemaakt. Was even klooien en pas bij de derde lading ging het echt goed, maar de kleine meid heeft genoten!
|
 | Oeh, da's lekker en lang geleden!
|
 | Vanavond vooraf: kommetje Hollandse rauwkost. hoofdmaaltijd: bami met sate, na: druiven en aardbeien. Moet er nog aan beginnen, alleen de rauwkost heb ik opgegeten, was trouwens nog lekker ook. Als het maar niet teveel is.
Omdat ik soms een beetje ongezond eet en een actief leven leidt, slik ik extra vitamine c en een totaalpil aan vitamines en mineralen. Deze week moest een nieuw potje halen, deed ik, ik koos voor 50+. Thuis, voor de eerste pil, haalde ik het potje open, je zult het niet geloven.... blauwe pilletjes!!! Wat denken ze wel niet van ons 50-plussers????? Dat we in de slappe was zitten? 
|
 | Kan je er vast een beetje aan wennen en heb je meteen een excuus klaar 
|
 | Heb je niet per ongeluk "Arbeidsvitaminen" meegenomen dan? 
|
 | Als je normaal eet heb je helemaal geen vitaminepillen nodig.
|
 | Quote Soloman
@Meeuw: ik voel me altijd een stuk beter met die pillen.
Placebo effect?
Ik ga maar eens naar de supermarkt om te kijken waar ik zin in heb
|
 | Placebo effect?
Zou zo maar kunnen. Zal niet verbaasd zijn als dat zo blijkt te zijn.
Maar ik warm wel eens het een en ander op en ik lees wel eens dat dan vitamines verloren gaan. Dus dan vang ik het op deze manier. Ondertussen begin ik me steeds beter te voelen, ik begin eindelijk beter te worden en ik begin weer zin te krijgen in eten.
Vandaar heb ik deze Tour round de world:
Vanavond: Suriname - Roti (van de surinamer) Morgenavond: Italie - Pizza Zaterdagavond: Amerika - een fijne hamburger Zondagavond: Israel - Shoarma.
Wat ben ik toch creatief!
|
 | Ik heb vanavond even de overgebleven wraps opgegeten, zometeen nog wat ijs toe 
|
 | Quote Rembrandt
Bedrijfsbarbeque gehad. Heb er nu al spijt van....  Was sowieso flink opschieten, want binnen het half uur was de salade op (en ik kwam een half uur "te laat"  en het vlees volgde niet veel later. Had beter thuis kunnen eten.
Dat heb je vaak met dat soort dingen. Ik ben niet zo van de bedrijfsborrels etc. Er zijn er altijd wel bij die precies weten waar ze moeten staan en je komt niet aan de beurt. De lekkerste dingen zijn snel op, vaak door tweemaalgangers.
We hebben veel afscheidsborrels de laatste tijd. Laatst hadden we een zeer populaire manager (nog nooit zo'n goeie meegemaakt). De borrel duurde twee uur. Hij kreeg maar liefst 15 toespraken van aanbidders, en toen was de borrel afgelopen. Geen druppel geschonken. (Bij ons gebeurt dat na de toespraken).
@Rembrandt:
"te laat"
Ik zie dat je tegen het quote-haakje probleem bent aangelopen. Volgende keer spatie ertussen en je bent van die smiley af. Zo vaak meegemaakt.
dit dus "te laat" )
en je hebt  niet meer
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-06-2012 21:57 door Soloman.
|
 | Ik heb nu net een broodje groene haring en een lekkerrrrbek gegeten 
|
 | Zo, het nieuwe fornuis is gearriveerd en geinstalleerd. Gek, er bekroop me een vreemd gevoel. Want al die tijd (weken) heb ik het met de magnetron-grill-oven-combinatie gedaan, en ik heb hem nogal goed leren kennen. Je kunt er werkelijk fantastisch pizza's in maken, hamburgers en ovenschotels. Zelfs scrambled eggs lukten! Het is alleen jammer dat het ding niet geschikt is voor het opwarmen van een simpel pannetje soep (eet ik erg vaak), het koken van eieren en het koken van aarappels, groenten. Maar voor de rest: perfect. Ik blijf hem in ieder geval gebruiken.
En vanavond ook:
Pizza salami peperoni met kaas, champignons en pepers. Heerlijk.
|
 | En is het fornuis dit keer wel naar wens? 
|
 | Quote Renaultje
Ik heb nu net een broodje groene haring en een lekkerrrrbek gegeten 
Groene haring? Wat is dat? smaakt dat een beetje?
|
 | Quote Soloman
Een Hema-maaltijd (Ik durf het geen Twingootje meer te noemen, want sinds ik dat doe zie ik hem alleen nog bij dat rare Duitse topic en bij de muziek, dus die is misschien op zijn teentjes getrapt  . sorry) van aardappeltjes, boontjes en een gehakbal.
Dat rare Duitse Topic? Het heilige Walhalla zul je bedoelen!
Moet bekennen dat die Twingootjes, je mag ze uiteraard best zo noemen natuurlijk, van de Hema mij veel beter smaken dan die van de AH. Vooral de puree van de AH is ronduit goor. Vanavond trouwens nasi. We hadden nog rijst over van gisteren.
|
 | Lange fietstocht gemaakt met veel wind, best moe. Dus snel te bereiden eenvoudige maaltijd: gebakken eieren, tomaat, uitje, spekjes, 2 boterhammen. Smaakte prima!
|
 | Ik heb eerder deze week ook drie keer een uurtje gefietst. Vooral vorige week zaterdag stond er veel wind. Dan komt het op nauwgezet doseren aan. Anders val je al snel helemaal stil, zo vol tegen de wind in. Wel heerlijk om te doen, dat wel.
|
 | Quote Twingo1
Quote Soloman
Een Hema-maaltijd (Ik durf het geen Twingootje meer te noemen, want sinds ik dat doe zie ik hem alleen nog bij dat rare Duitse topic en bij de muziek, dus die is misschien op zijn teentjes getrapt  . sorry) van aardappeltjes, boontjes en een gehakbal.
Dat rare Duitse Topic? Het heilige Walhalla zul je bedoelen!  Moet bekennen dat die Twingootjes, je mag ze uiteraard best zo noemen natuurlijk, van de Hema mij veel beter smaken dan die van de AH. Vooral de puree van de AH is ronduit goor. Vanavond trouwens nasi. We hadden nog rijst over van gisteren.
Misschien heb ik de verkeerde getroffen. Het slechte bevallen van de Hema-maaltijd kan ook liggen aan omstandigheden. Ik heb het van de week behoorlijk te pakken gehad, waardoor ik bij de dokter belandde. Ik kreeg spullen mee naar huis voor de pijn, keel en neus (hoestdrankje, pillen, neusspray). Die heb ik trouw gebruikt (het is nog niet helemaal over hoor, maar het helpt wel). Sindsdien smaakt het eten niet meer. Kan daaraan liggen. Vanavond weet ik niet wat ik eet (daardoor).
Ik weet het al, het wordt een snelle hap, want er is ook voetbal. Een kant-en-klaar broodje shoarma (AH, drie voor de prijs van 2 euro). Ja kant-en-klaar, vroeger maakte ik altijd zelf shoarma, maar toen kreeg ik klachten van mijn vrouw door mijn keuken-activiteiten ("het lijkt hier wel klein-Libanon!" dus, dan is dit een mooie oplossing.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-06-2012 20:10 door Soloman.
|
 | Vanavond hebben wij kalkoenvlees gegeten met wat salade. Als toetje nog een lekker ijsje 
Groene haring? Wat is dat? smaakt dat een beetje?
Uh, dat is een serieuze vraag?
|
 | ja
|
 | Sorry mijn fout. Ik bedoel Hollandse nieuwe, maar ik noem dat gewoon groene haring 
|
 | Oh. Kan ook aan mij liggen, ik weet niet welke kleur haring heeft (volgens mij grijs), want ik heb Dalton  als je begrijpt wat ik bedoel.
Schandalig dat ik er nog geen eentje geproefd heb. Normaal loop ik tegen die tijd even naar de visboer om de hoek om daar aan een tafeltje een broodje haring met uitjes te "testen". Wist je trouwens dat uitjes in het verre verleden erbij werden gedaan om de zoute smaak een beetje weg te halen? Toen bestonden er nog geen vriezers.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-06-2012 20:38 door Soloman.
|
 | Zolang je niet denkt dat ik tentharingen eet is het goed 
Is de shoarma al achter de kiezen, of wacht je op het voetbal?
|
 | Quote Soloman
Oh. Kan ook aan mij liggen, ik weet niet welke kleur haring heeft (volgens mij grijs), want ik heb Dalton  als je begrijpt wat ik bedoel.
Joe, Jack, William en Averell.

|
 | Lol IdeJ 
|
 | Quote Renaultje
Zolang je niet denkt dat ik tentharingen eet is het goed  Is de shoarma al achter de kiezen, of wacht je op het voetbal?
Ik wacht op voetbal, ik maak er altijd een gezellig feestje van. Ik maak zelfs blokjes kaas en stukjes worst. Koud biertje erbij en de wedstrijd kan niet meer kapot. En dan lekker met mijn vrouw overal commentaar op geven. Zo heerlijk als je zelf niet voetbalt! Het is nu ook een stuk relaxter nu Nederland naar huis is. (wel gek, maar het is wel zo)
|
 | Wat moet ik me voorstellen bij een kant en klaar broodje shoarma?! Als het in de richting is van wat ik denk dat het is, snap ik de vitaminepillen en de ziekte wel... Hoeveel moeite is het om even wat fatsoenlijke shoarma in een pan te bakken en een paar pita's in een oven te mikken of, nog makkelijker, serveer er turks brood bij. Heb nu al een aantal zgn culinaire hoogstandjes voorbij zien komen die zo ong gelijk staan aan slecht hondenvoer...
|
 | Dat is zo'n ding dat lijkt op een broodje bapao. Het is klein, dus kan niet veel aanrichten. Natuurlijk is zelf klaargemaakte shoarma het lekkerst, maar je hebt mijn vorige berichten niet gelezen. Vroeger maakte ik het zelf met groente en ui, maar de hele flat ging er naar ruiken, dus kreeg ik ruzie met mijn vrouw erover. En ik ga ook niet naar de shoarmatent om de hoek. Ik ben gek op shoarma, dus dan maar zo.
Verder had ik wekenlang geen fornuis, dus alles wat je hier voorbij ziet komen was een tussenoplossing. Trouwens, daaromheen eet ik rauwkost en fruit. Verder de ziekte: mijn zwakke punt is mijn keel. Ik heb asthma (een lichte vorm) van mijn moeder gekregen. Zodra ik stress heb (en dat heb ik vaak) slaat het op mijn keel. Nu was het heel erg, omdat ik me erg drukmaakte om mijn werk.
En die pillen: waarom niet? Beter teveel dan te weinig.
|
 | Vandaag maak ik pindasoep. Ben benieuwd; nog nooit eerder gedaan.
|
 | Quote R-W
@voiture, daar ben ik ook wel benieuwd naar, een goede is namelijk erg lekker!
Ik was tevreden. Smaakvolle soep. Pittig genoeg voor de extra bite, maar niet te overheersend, zodat de smaak van álle ingrediënten nog goed te onderscheiden was. Vooral de op het laatst toegvoegde taugé was lekker (knapperig).
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2012 14:34 door voiture.
|
 | Ik neem ook iedere dag een Multivitamine van de Trekpleister. Placebo? Het helpt echt? Ik zou het niet weten. In mijn kop iig wel. En dat telt. Mind over matter.
|
 | Pa maakt regelmatig pindasoep, is weer eens wat anders!
Nu maar even 'ontbijten', beschuitjes met hagelslag 
|
 | Vanavond jambalaya. Gisteren de ingrediënten in huis gehaald
|
 | Quote Twingo1
Ik neem ook iedere dag een Multivitamine van de Trekpleister. Placebo? Het helpt echt? Ik zou het niet weten. In mijn kop iig wel. En dat telt. Mind over matter.
Ze zeggen toch wel eens, 'wat haal je je in je hoofd' 
|
 | @R-W: We leven hier met z'n tweeen, en dit keer had ze trouwens nog gelijk ook. Uren daarna ruikt ons huis naar een scootertent. En dat wil je gewoon niet. Trouwens dat shoarmabroodje gisteren was zeer smakelijk! De rauwkost: nou moet je ophouden. Ik zet juist vraagtekens bij gekookte groente en nou mag snijden en zakjes ook weer niet? Het is ook nooit goed! Wil je ons weer terug de wei in? (Ik kwam een keer met blauwe druiven thuis, kreeg ik commentaar van mijn vrouw: het is wel frappant hoe jij steeds weer met slecht fruit aankomt)
Bij de lunch kippesoep gegeten, scrambled eggs, croissants naturel en warme croissants ham-kaas. en aardbeien.
Die pillen blijf ik gewoon doen, ik ben het met Twingo eens.
|
|