Het Grote Horloge Topic | Deel II

Gepost door Superleggera 
KKmert
Trouwens, Biermagnaat, die Seiko 5 die op de vorige pagina werd aangeboden is een SNK809, zo ongeveer het meest populaire model. Wordt nog steeds gemaakt, zou ik geen vintage durven noemen dus!

Ik ben (nog) geen horloge-freak maar merk dat ik dit topic steeds regelmatiger volg. Sinds ik de Seiko 5 Aviator (zoalsie blijkbaar heet) hier heb gezien blijftie maar in m'n hoofd zitten.... Ik heb 'm nog niet eens in 't echt gezien maar overweeg toch al serieus om er eentje aan te schaffen. Is 85 euro voor een nieuw zwart exemplaar met stalen band een redelijke prijs?

Twijfel nog een beetje omdat ik "al" 3 horloges heb maar dat geldt hier vast niet als argument, haha!
Thunderburt
KKmert
Trouwens, Biermagnaat, die Seiko 5 die op de vorige pagina werd aangeboden is een SNK809, zo ongeveer het meest populaire model. Wordt nog steeds gemaakt, zou ik geen vintage durven noemen dus!

Ik ben (nog) geen horloge-freak maar merk dat ik dit topic steeds regelmatiger volg. Sinds ik de Seiko 5 Aviator (zoalsie blijkbaar heet) hier heb gezien blijftie maar in m'n hoofd zitten.... Ik heb 'm nog niet eens in 't echt gezien maar overweeg toch al serieus om er eentje aan te schaffen. Is 85 euro voor een nieuw zwart exemplaar met stalen band een redelijke prijs?

Twijfel nog een beetje omdat ik "al" 3 horloges heb maar dat geldt hier vast niet als argument, haha!

Nee, dat vind ik wat duur eigenlijk. Ik neem aan dat je die prijs hebt gevonden bij Monsterwatches?
Op eBay kom ik ze (ook op bracelet) tegen voor tussen de 50 en 60 euro inclusief verzending.

Ik hoop wel dat je beseft dat een kastdiameter van 37mm tegenwoordig bij veel merken in de unisex/vrouwen-categorie valt? Ik lees vaak eerste reacties van mensen die een SNK809 hebben gekocht en niet zelden hadden ze verwacht dat het wat groter zou zijn.

Ohja, je gaat hier pas meepraten als je minimaal elke week van het jaar een ander horloge kan omhangen dus dat is geen argument inderdaad winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2011 13:48 door KKmert.
KKmert
Thunderburt
Is 85 euro voor een nieuw zwart exemplaar met stalen band een redelijke prijs?

Nee, dat vind ik wat duur eigenlijk. Ik neem aan dat je die prijs hebt gevonden bij Monsterwatches?
Op eBay kom ik ze (ook op bracelet) tegen voor tussen de 50 en 60 euro inclusief verzending.

Ik hoop wel dat je beseft dat een kastdiameter van 37mm tegenwoordig bij veel merken in de unisex/vrouwen-categorie valt? Ik lees vaak eerste reacties van mensen die een SNK809 hebben gekocht en niet zelden hadden ze verwacht dat het wat groter zou zijn.

Bedankt voor je reactie.

Wat betreft de kastdiameter, ik wil het horloge eerst nog wel in 't echt zien maar heb ter vergelijking vast de kast van m'n Guess opgemeten en die is vergelijkbaar (3mm groter in diameter); ik heb dus wel een referentie.

De prijs die ik noem is inderdaad die van Monsterwatches; goed om te weten dattie met wat zoeken ook voor minder te krijgen is. Op Monsterwatches staat ook zoiets als "de zwarte is bijna niet meer te krijgen", hoe waar is dat? Ik neem aan dat het dan gaat om nieuwe exemplaren; maar ze worden wel met regelmaat aangeboden op (bijvoorbeeld) eBay? Dat zou in ieder geval betekenen dat ik geen overhaaste beslissing hoef te nemen, al is de prijs van het horloge in jullie ogen waarschijnlijk sowieso peanuts, hele kleine peanuts!
Voor wat betreft die kastmaat van 35 tot 37 mm; dit is gewoon de gangbare maat voor een klassiek herenhorloge. Sterker nog, ik zweer erbij. Zoals eerder vermeld, heb ik een klein jaar geleden via Amazon eens een Sekonda automaat gekocht. Hier stond in de maatgeving een kastdiameter van ook iets van 37 of 38 mm. In vergelijking met mijn oude horloge (de Remova) vond ik dit juist een koelkast, en ben ik dus weer vlug teruggekeerd naar de Remova.

Uiteindelijk toen via Ebay voor een appel en een half ei twee Avia's gekocht. Het ronde model heeft een kastdiameter van 35 mm, net als de Remova. Ideaal, en dat is nu dus mijn daily horloge.

Ik weet smaken verschillen, maar houdt goed in de gaten wat je wilt. Tegenwoordig zijn grote horloges de trend; ik vind het echter zeer vervelend om zo'n groot ding te dragen (zit gewoon niet lekker). Daarbij, ik heb geen eens van die smalle polsjes. Ter illustratie bij een leren bandje moet bij mij doorgaans het gespje worden gesloten op het uiterste gaatje. Kleine handen heb ik ook niet; handschoenenmaat 13 ofwel XXXL; bijna nergens te krijgen...
Thunderburt
Bedankt voor je reactie.

Wat betreft de kastdiameter, ik wil het horloge eerst nog wel in 't echt zien maar heb ter vergelijking vast de kast van m'n Guess opgemeten en die is vergelijkbaar (3mm groter in diameter); ik heb dus wel een referentie.

De prijs die ik noem is inderdaad die van Monsterwatches; goed om te weten dattie met wat zoeken ook voor minder te krijgen is. Op Monsterwatches staat ook zoiets als "de zwarte is bijna niet meer te krijgen", hoe waar is dat? Ik neem aan dat het dan gaat om nieuwe exemplaren; maar ze worden wel met regelmaat aangeboden op (bijvoorbeeld) eBay? Dat zou in ieder geval betekenen dat ik geen overhaaste beslissing hoef te nemen, al is de prijs van het horloge in jullie ogen waarschijnlijk sowieso peanuts, hele kleine peanuts!

Ik denk niet dat je hoeft te haasten met een SNK809, voorlopig is het aanbod prima te noemen.

@ Olds, klopt, 37mm was ooit (niet eens heel lang geleden) een heel gemiddelde herenmaat. Voor deze stijl horloges (beetje richting Pilot) is het toch echt een kleiner dan gemiddelde kastdiameter. Ik heb er zelf geen problemen mee, maar het valt me gewoon altijd zo snel op dat andere mensen vaak teleurgesteld reageren als ze hun SNK809 ontvangen.
Iemand bekend met dit merk en de kwaliteit ervan? Vind het een mooi horloge in een lage prijscategorie.

Beetje een mix van landen nut smiley

Is een aantal jaar geleden opgericht door een paar Nederlanders, hebben een Frans-Zwitserse naam gekozen die lekker bekt en halen alle uurwerken uit Azie. Voor de rest kan ik er weinig van maken, wordt nooit over gesproken op de forums. Zag wel dat ze via Watchuseek (horlogeforum met Nederlandse roots) te krijgen zijn voor gereduceerde prijzen.
Met het risico dat ik een aantal mensen over mij heen krijg, voor een hommage is dit écht niet verkeerd (in mijn ogen sowieso eigenlijk):

Steinhart Nav.B-Uhr Vintage Titan

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-01-2011 15:56 door Henk-Jan.
Steinhart, vind het een mooie klok! Alleen zo bizar groot (47mm)..
Ik mag binnenkort een horloge uitzoeken, maar ben er nog niet uit wat het gaat worden, heeft iemand hier nog tips/merken die ik over het hoofd zie?

Wensen:
Ik heb een zwak voor de portugueses van IWC en voor b-uhren. Ook de Poljot Journey (wit/blauw) en deze Longines vind ik prachtig:

Eisen:
- Niet duurder dan €400
- Mechanisch
- 't Liefst een merk met geschiedenis

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-01-2011 22:48 door Sjapeau.
Als je voor dat geld een mechanische chronograaf met twee subdials (op 3 en 9 positie) zoekt hoef je het in elk geval niet te zoeken in Europa. Een paar mooie opties:

Precista PRS-5 (Chinees ST-19 uurwerk, 250 euro)

Seagull 1963 (ook ST-19 uurwerk, 170 euro)

Strela Reissue (Russisch 31659 uurwerk, 330 euro)

Shturmanskie Reissue (Russisch 31659 uurwerk, 370 euro)

Allebei die uurwerken staan goed aangeschreven trouwens.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-01-2011 15:34 door KKmert.
Ah ja die Precista kan ik me nog wel herinneren, erg mooi ding! Jammer dat de Strela geen blauwe dials heeft, anders was dat ook een zeker een kanshebber geweest! (Nogal een zwak voor wit/blauw)
Hij is hier al een paar keer eerder langsgekomen, in de categorie Portuguese-hommage. Kost niks, redelijk betrouwbaar uurwerk, toch de look die je wilde hebben:

Ook die ben ik vergeten! Fijn dat je met horloges komt die ik nog wel érgens in m'n geheugen had, dank!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2011 16:59 door Sjapeau.
Ik heb de Parnis nu een week of 6. Doet het, maar is niet al te nauwkeurig, als je je pols snel draait hoor je het mechanisme, en het opwindmechanisme functioneerd niet altijd.

Kwam deze tegen, wat is jullie idee hierbij:
Kwam je die tegen in het vliegtuig? Die heb ik eens in een Ryanair-blaadje gezien (twee jaar geleden).
Nee, advertentie in een autoblad.
Ik heb laatst op het vliegveld van philadelphia dit horloge gekocht voor een redelijke prijs.

Ik was eerst meer opzoek naar een automaat maar deze vond ik wel erg mooi. En aangezien ik nog wel eens afwissel met andere horloges is dat ook niet alles.
Re: Het Grote Horloge Topic | Deel II
26-02-2011 21:40
als je je pols snel draait hoor je het mechanisme

Dat is op zich niet vreemd. Ik heb dat met mijn Breguet ook, had het met de Audemars Piguet, de Big Pilot en de meeste Rolexen ook.
Even een schopje. Ik ben opzoek naar een nieuw horloge en ik kwam erachter dat een Seiko 5 heel goed te betalen is.
Zoiets als dit:
Zal ik een witte of zwarte wijzerplaat kiezen? Ik kan echt niet beslissen...nut smiley
Ik zou voor zwart gaan. Een witte wijzerplaat met weinig andere "kleuren" dan metaalgrijs lijkt mij geen geweldige combinatie. Het horloge heeft gewoon een vrij robuuste uitstraling en zonder lederen band, meer subtiele details en anders gekleurde wijzers lijkt zwart mij de betere keuze.
Ik denk dat ik zwart ook wel mooier vind. Ik zat even aan wit te denken omdat mijn huidige Pulsar ook een zwarte plaat heeft.

Hij kost €95 op Monsterwatches.
Beste mede-horlogefanaten,

Afgelopen dagen heeft het bij tijd en wijle flink geregend en om mijn horloge daartegen te beschermen (Steinhart Nav B-Uhr II, 3ATM) heb ik deze onder mijn overhemd gedragen. De dag erna kwam ik erachter dat aan de binnenkant van het glas er condens zich vormt als ik het horloge draag. Als ik het horloge niet draag, blijft er enkel een klein rondje in het midden van het glas over.

Wat kan ik eraan doen? Het liefste zoek ik een oplossing waarbij het horloge niet uit elkaar hoeft (om het horloge nog enigszins waterdicht te houden).

Verder, in hoeverre zou dit überhaupt mogen bij een horloge? Heb ik het onbewust aan mijzelf te danken gehad of zou er wat met het horloge mis zijn? (Ik heb nog garantie op het horloge tot november dit jaar.)

Gegroet!
Ik zou lekker terug gaan, ik draag mijn horloges ook in de regen onder mijn overhemd, en daar condenseert echt niets bij.
Henk-Jan
Verder, in hoeverre zou dit überhaupt mogen bij een horloge?

Is het horloge verkocht als waterdicht?
Re: Het Grote Horloge Topic | Deel II
31-07-2011 10:11
Om het probleem op te lossen adviseer ik een föhn of verfstripper. Maar condensvorming is niet normaal. Ik zou even teruggaan naar de winkel en de klok opnieuw waterdicht laten maken.
Phaeton W12
Henk-Jan
Verder, in hoeverre zou dit überhaupt mogen bij een horloge?

Is het horloge verkocht als waterdicht?

'WaterRes: spritzwassergeschützt'
'WaterRes: limited water resistant, no swimming or shower'

Website Steinhart

Zou dus verkocht moeten zijn als 3ATM dus.

Ik heb in ieder geval dhr. Steinhart even een e-mail gestuurd, zien we wel wat hij er op te zeggen heeft.
Vandaag is er een pakketje naar Duitsland gegaan, ze gaan er een blik op werpen. Prima service vooralsnog. thumbs up
Mijn horloge:
Een Casio Edifice, mede door jullie tips gekocht! thumbs up
Heb hem nu bijna 2 jaar, en hij bevalt nog altijd!
Hoi allemaal,

Mijn laatste post op dit forum is al enige tijd geleden, vooral door drukte op het werk. Nou zit ik nooit stil op horloge-gebied en kwam van de week het zaakje Clokcwise tegen in Hellevoetsluis (Daar woon ik ook). Het is een zaak wat nog niet zo heel lang open is, gerund door een gepassioneerde horlogemaker die letterlijk van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt. Een alleraardigste man, die het geen probleem vindt als je alleen maar komt kijken.

Vriendelijk, servicegericht, en een aparte collectie van merken die je niet snel bij andere zaken in de kleinere steden zult vinden. Merken als Panerai, IWC, Tag Heuer, Paul Picot, Patek Phillipe, Maurice Lacroix etc. Maar ook minder bekende merken als Alfex, Non of the Above, Ikepod, Yonger Bresson en bijvoorbeeld Louis Erard.

Nou gaat het mij nou juist om het laatste merk: Louis Erard. Het merk kende ik persoonlijk nog niet, maar de modellen die bij Clockwise in de vitrine stonden kwamen behoorlijk goed op mij over. Wat strakke, ongewonere designs (waar ik wel van houd) en alleszins redelijke prijzen. Na een beetje speurwerk kwam ik erachter dat het veelal draait om handopwinder en automaten, gebasseerd op ETA-uurwerken. Het gaat tevens om een echt zwisters merk, hoewel daarover bij sommige merken over gediscussieerd kan worden. De modellen van Louis Erard hebben vaak leuke extra's zoals een opengewerkte wijzerplaat, maanfase, chronograph, power reserve e.d.

Is er iemand bekend met de uurwerken van Louis Erard of heeft iemand een dergelijk horloge? Ik post hier in ieder geval de link naar Clockwise, de link naar Louis Erard voor eenieder die eens een blik wil werpen en een aantal modellen die mij wel aanspraken.

Clockwise
Louis Erard

Enkele van de modellen die mij opvielen op de site:

Ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen!

Mvgr, Nemo.
Collega van mij kwam hiermee aan, een Parnis Marina Militare:

Op de foto oogt hij misschien niet zo bijzonder, maar in het echt vond ik 'm er best aardig uit zien. Voor nog geen 150 euro inclusief verzenden een leuk klokje.
netjes, maar het blijft toch een beetje een nep panerai. Net als al die iwc big pilot klonen die 2 jaar geleden helemaal hot waren.

Die Russische Strela's spreken me op de een of andere manier wel aan.
Ik was deze zomer in Zuid-Spanje nogal gecharmeerd van deze klokjes, jij kent ze denk ik wel, Gullwing:

Qua prijs ook aantrekkelijk. Heb jij toevallig een idee hoe het met de kwaliteit van deze klokjes zit? Achteraf spijt dat ik er daar niet gewoon eentje heb gekocht, want hier in Den Haag zijn ze een heel stuk prijziger!
Kwaliteit weet ik niet, maar een massimo dutti zit hier 50m van kantoor. Het zal niet top kwaliteit zijn, maar meestal houden dit soort horloges het wel een jaar of wat uit.
Even langs gelopen en hij ligt voor €129,- in de vitrine.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2011 14:56 door Gullwing.
Henk-Jan
Vandaag is er een pakketje naar Duitsland gegaan, ze gaan er een blik op werpen. Prima service vooralsnog. thumbs up

En, is er al een reactie van Steinhart?
Klopt Gullwing, mooie zaak trouwens in het oude centrum. Hier in de stad ligt hij voor € 159,- in de vitrine. Gewoon een leuke klok 'voor erbij' dus.
Mocht je toevallig in Tenrife zijn en op zoek naar een klokje. Sla daar je slag. Als autonome regio binnen spannen is de belasting op zulke zaken heel erg laag. Een Seiko die hier ongeveer 650 euro kost, kost daar 412. En dan heb je niet eens je best gedaan om de onderhandelen.
Santoni
Klopt Gullwing, mooie zaak trouwens in het oude centrum. Hier in de stad ligt hij voor € 159,- in de vitrine. Gewoon een leuke klok 'voor erbij' dus.

eigenlijk hou ik niet zo van horloges van kleding merken. Voor dat geld kun je ook een echt horloge merk kopen, en dat zou toch wel mijn voorkeur hebben. Maar voor dat geld zag het er wel netjes uit.
Phaeton W12
Henk-Jan

En, is er al een reactie van Steinhart?

Ik draag het horloge weer dagelijks, netjes opgelost.

Weet niet wat jullie vinden, maar gekocht voor heel weinig, hahaha ($1.00!!). We zullen zien wat het is - levertijd 3 weken.
Mijn klokjes:

daily slava (USSR)

nette Jacob Jensen (oude model zonder datum heb ik)
Ik heb dit topic nu een keertje doorgekeken en ik heb een vraagje. Jullie kopen af en toe een horloge via internet. Doen jullie dit ook via Amazon of alleen via Ebay?
Op Amazon.com zie ik nu een horloge welke ik wil hebben. Deze kun je dan bestellen via een webshop in Amerika. Hefet iemand dit wel eens gedaan en bij welke webshop was dat? Ik ben er toch een beetje huiverig voor maar wil dit horloge toch wel graag hebben. De prijzen in Amerika liggen vele malen lager dan hier dus het loont wel.

Het gaat om dit horloge:
eigenlijk hou ik niet zo van horloges van kleding merken. Voor dat geld kun je ook een echt horloge merk kopen, en dat zou toch wel mijn voorkeur hebben. Maar voor dat geld zag het er wel netjes uit.

Wat zou jij dan aanraden in dit prijssegment? Vind het lastig om iets vergelijkbaars te vinden van een echt horlogemerk. Zit er toch over na te denken om mezelf eentje cadeau te doen, gewoon voor de afwisseling.
grinning smileyLeuk topic, niet eerder gezien. Naast auto's een van mijn andere afwijkingen. Horloges.
Een kleine selectie van een aantal van mijn uurwerken.
De Kors heb ik vrij regelmatig om. In tegenstelling tot wat ik hier net zag is dat juist een witte wijzerplaat opvalt ook met een zilveren kast en dat zwart wat discreter is.

Uploaded with ImageShack.us

Een ander favoriet is mijn Breil. Zeker onder een blauw pak of casual. De nieuwe lijn Breil vind ik de kasten helaas te klein. Hoop dat ze weer terugkomen op hun oude schreden.

Een Amerikaan, zeker gebasseerd op Breitling en Rolex maar beter goed gepikt dan slecht gemaakt. Een Invicta Speedway.

En mijn grote trots de Tag Heuer Formula 1.

Heb de foto's even van internet geplukt, om mijn vrouw nu te wekken om even foto's te maken van mijn klokkies daar maak ik geen vrienden meegrinning smiley

Ik heb niet voor iedere week een ander klokje maar de eerste 35 weken kan ik volmaken.grinning smiley
Als de financien het ooit toestaan zou ik heel graag een Breitling Bentley blue dial aanschaffen. Maar je moet iets te dromen overhouden.nut smiley
Die Breil lijkt heel erg op een Fifty Pathoms chrono. Prachtig horloge van een prachtig huis.

De Breitling Bentley was laatst in de Groupon. Weet niet of dat pleit voor het horloge, maar het scheelde bijna € 2K
Blijft leuk horloges grinning smiley

Heb er zelf ook wel wat mee, moet me ook inhouden om er geen bij te kopen.

Heb nu 3 horloges en er meer bijkopen heeft weinig nut, pure luxe, wel leuk maar beetje onnodig.

Heb de hele oude originele Casio G-Shock ( jaar of 20 oud kan dat ? ), een vrij oude Pulsar ( jaar of 10 ) en een redelijk recente Seiko is er als laatste bijgekomen ( 1 jaar oud ).

Op een af andere manier kijk ik zowel op internet of in de folders altijd even naar horloges. Beetje een afwijking bij een hoop mannen denk ik want je hoort het best vaak, heb echt helemaal niks met sieraden verder maar zonder horloge voel ik me "naakt".
Santoni

Wat zou jij dan aanraden in dit prijssegment? Vind het lastig om iets vergelijkbaars te vinden van een echt horlogemerk. Zit er toch over na te denken om mezelf eentje cadeau te doen, gewoon voor de afwisseling.

ik zou dan kijken naar de standaard merken als casio en seiko, bijv [www.horloges.nl] (maar dan iets met leren band) of [www.horlogeloods.nl]

zelf heb ik dan eindelijk via ebay eens de chopard mille miglia 16/8331-99 gekocht die ik eigenlijk al heel lang wil hebben.

(niet de mijne, maar wel hetzelfde)
A3-White
[i304.photobucket.com]

Weet niet wat jullie vinden, maar gekocht voor heel weinig, hahaha ($1.00!!). We zullen zien wat het is - levertijd 3 weken.

leuk model, doet een beetje denken aan een Tag Heuer Monza
@Santoni

[www.horlogeloods.nl] en [www.horlogeloods.nl] zien er trouwens ook nog best leuk uit,
Ik neig er nu sterk naar om een Meistersinger Perigraph aan te schaffen. Deze werd een keer toevallig besproken in een NRC-bijlage en sprak mij meteen aan. Maar wat zijn er voor alternatieven in deze prijsklasse en dit soort ontwerpen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2013 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Abonneren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - RSS - Twitter- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep