Het Grote Horloge Topic | Deel II

Gepost door Superleggera 
@ Wouter82

Goeie keus, Meistersinger Perigraph. Zelf heb ik een basis Meistersinger No1, en ik vind het nog steeds een schitterend horloge. Helaas is de opwindveer stuk en dat zorgt ervoor dat de gangreserve tot 12 uur is gereduceerd. Daarom draag ik hem nu erg weinig en hangt de Tag Heuer Monaco al een hele tijd om mijn pols. Ook geen straf, trouwens. Overigens draag ik de Monaco nu met de originele stalen band. Als ik de foto's weer zie met de leren band, wil ik die er wel weer graag aan. Maar helaas maakt de fabrikant nou net dát bandje niet meer. En die vond ik mooier dan de originele leren band.

Het voordeel van de Perigraph vind ik de datumaanduiding. Ik merk dat ik die erg mis op de No1.

Behalve de Meistersingers ken ik zelf geen andere eenwijzerhorloges. Als dat je aanspreekt, ben je op Meistersinger aangewezen, denk ik.

Die eenwijzertechniek is voor mij geen must, maar wel een aansprekend aspect. Ik wil een mooi, strak horloge zonder functies die ik toch niet gebruik. Maar het is toch een beste smak geld, ik ga er nog eens een nachtje over slapen smiling smiley
Verstandig, je kunt je geld maar een keer uitgeven.
Wat ik leuk vind aan de Meistersinger, is dat het ook een horloge is dat opvalt. In positieve zin, trouwens. Daarbij wordt het regelmatig en gespreksonderwerp. Men ziet je horloge, denkt er verder niet zoveel van, maar ineens is er dan iemand die iets roept in de trant van: "Je horloge is stuk" of "We moeten weg, het is al bijna 8 uur!" (Nee, het is nog maar tien over half 8). En dan moet je weer uitleggen dat het een een-wijzerhorloge is, hoe de wijzerplaatverdeling in elkaar steekt en dat het echt niet ingewikkeld is om daarop klok te kijken, want een zonnewijzer heeft ook geen minutenwijzer.

Wat ik persoonlijk grappig vind is dat mijn Meistersinger door niet-kenners (vrijwel iedereen dus) als duurder wordt geschat dan mijn Monaco, die in werkelijkheid ruim 5x zo duur was (nieuwprijs met stalen band, ik heb hem gebruikt gekocht). Da's mooi, want ik heb de Monaco omdat ík het een schitterende klok vind, niet om te patsen. Dan had ik wel een Rolex of Breitling gekocht. Die vallen bij het grote publiek meer op en zijn "rijkemensenhorloges" in de ogen van velen.
Nu is het iets waar ik in stilte van geniet, en dat is best leuk.
Ik heb hem gekocht! Ben helemaal blij smiling smiley Ik wilde eigenlijk gaan voor de zwarte, en nog vragen of de Limited Edition nog beschikbaar was. Die heeft een blauwe wijzerplaat en een blauwe afwerking van het bandje. Die LE hadden ze niet meer, maar daarentegen wel een nieuwe gelimiteerde uitvoering. Dat was een soort try-outmodel waarmee MeisterSinger een nieuwe kleurstelling wil uitproberen. En die vond ik meteen schitterend: een zwarte kast, een titaniumkleurige wijzerplaat (tussen zwart en bruin in) en een rode afwerking van het bandje. Dus gekocht big smile smiley

Mooie horloges hoor! Alleen die ene wijzer lijkt me even wennen.

Ik heb dit horloge, alleen dan met een zwarte wijzerplaat.
Hee Wouter!

Gefeliciteerd! Een mede-Meistersingerdrager op het forum. Erg mooi, die nieuwe kleurstelling.
Maakt het horloge wat stoerder. Mocht van mij ook wel, want Meistersinger promoot hun horloges een beetje als vrijetijdshorloges, omdat een minuutje of 5 dan nauwkeurig genoeg is. Maar de Meistersingers tot nu toe waren voornamelijk heel erg chique.
Maar met deze komt het allemaal weer goed. Erg mooi ding en heel veel plezier ermee!

Toch nog even een foto geschoten van de zwarte wijzerplaat.
C5ch@uffeur
Maar helaas maakt de fabrikant nou net dát bandje niet meer. En die vond ik mooier dan de originele leren band...

Misschien ziet hier: [www.ebay.nl] iets voor je tussen thumbs up
Mooie klok die meistersinger. Het is dat ik bijna nooit een klokje draag, anders was er zeker een meistersinger besteld.
Hier leuke Casio-klokjes voor weinig geld. Zouden ze echt zijn of zijn het neppers? Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand een Casio zou nabouwen, maar een G-Shock zonder doos voor twee tientjes inclusief verzenden, is dat wel zuivere koffie?

[link.marktplaats.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2012 17:08 door Mechanix.
arosa
Mooie klok die meistersinger. Het is dat ik bijna nooit een klokje draag, anders was er zeker een meistersinger besteld.

Draai het dan om: koop een MeisterSinger en ga dat klokje vaak dragen big smile smiley
Wouter82
arosa

Draai het dan om: koop een MeisterSinger en ga dat klokje vaak dragen big smile smiley

Als je geen horloge hebt, kan je het natuurlijk ook nooit dragen!tongue sticking out smiley
Wel fraai zo'n Meistersinger, maar wat een geld. En dan zie ik daarboven een vierkant blauw horloge dat nog meer kost? Tsjonge, dure hobby blijkbaar; het tikt wel aan zeg maar.spinning smiley sticking its tongue out
den Voetstuk
Wel fraai zo'n Meistersinger, maar wat een geld. En dan zie ik daarboven een vierkant blauw horloge dat nog meer kost? Tsjonge, dure hobby blijkbaar; het tikt wel aan zeg maar.spinning smiley sticking its tongue out

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Mijn horloges kostten bij elkaar €100. En ik heb een nieuwe besteld!grinning smiley

Jaja, een echte knots van een Casio. Ik wilde er gewoon een hebben, voor het geld hoef je hem toch niet te laten liggen!
Zit te denken om een tweede horloge te kopen.
Ik heb momenteel deze:

Heb hem nu bijna 2 jaar, en is nog steeds ontzettend fijn!
Ik zit nu te denken aan een leren model, gewoon simpel.
Zoiets goed, ook Casio, vind ze wel fijn namelijk smiling smiley

[www.lucardi.nl]
@Rickenbacker

Leuk klokje, gewoon doen als je hem mooi vindt, voor de prijs hoef je het niet te laten dacht ik zo. Ik heb ook een Casio besteld, het zijn gewoon stevige, leuke en simpele horloges.
Ik heb een week geleden deze besteld op zo'n 1dags aanbieding site, een Alessi AL5017:

Wordt als het goed is deze week bezorgd, ik ben benieuwd!
Bijzonder ding! Ik vind hem mooi.
Heel mooi smarter!
Ruilen? grinning smiley
@Mechanix: Inderdaad, vind ze erg fijn, zal eens kijken waar hier in Den Bosch een Lucardi zit.. smiling smiley
Mooi ding die Alessi, vooral omdat de kast net niet rond is smiling smiley
Mechanix
Wouter82
arosa

Als je geen horloge hebt, kan je het natuurlijk ook nooit dragen!tongue sticking out smiley

Ik heb een enorm mooi klokje naar mijn smaak. En draag hem dus bijna nooit.
Wouter82
Mooi ding die Alessi, vooral omdat de kast net niet rond is smiling smiley

Dat sprak mij dus ook aan. Vaak is rond beter, soms vierkant zullen we maar zeggen. Helaas is de Tag Heuer Monaco buiten budget...

Ik ben op zich helemaal geen echte 'horlogeman' Ik mag er graag naar kijken, maar heb er over het algemeen de hoofdprijs niet voor over. Zo'n Meistersinger daarentegen kan ik dan wel weer echt waarderen. Die koop je niet voor de naam, maar gewoon voor de bijzondere techniek en omdat ie mooi is. thumbs up Dat zou ook wel bij mij passen.

Ik heb overigens nu deze Nautica:

Bevalt ook prima.
@ den Voetstuk,

Vandaar dat ik die vierkante blauwe ook gebruikt heb gekocht, nieuw was me wat te gek.
Ach, ieder zijn hobby, zeg ik dan maar. Toevallig heb ik een horlogetik, anderen gaan 3x per jaar op vakantie en dat boeit mij weer niet. In 2009 heb ik mijn vakantiegeld gebruikt voor dat blauwe ding en ben verder niet weggeweest.

Ooit, voor ik de TAG Heuer kocht, was ik van plan een kleine collectie op te bouwen met een paar horloges die mij aanspraken vanwege bepaalde historie of technisch vernuft.
Ik wilde een Omega Speedmaster Professional Moonwatch (door de NASA astronauten op de maan gedragen), een horloge met het Zenith El Primero uurwerk (36.000 tikken per uur en tot 1/10 seconde stopwatch) en zo nog wel een paar klokjes. Alles max. € 2000,- gebruikt en uiteraard mechanisch.
Maar ja, toen had ik de TAG Heuer en toen bleek ik mijn doel te hebben bereikt. Vanaf dag 1 dat ik hem om de pols had, taalde ik niet meer naar iets anders. Ik draag hem altijd en moet mezelf dwingen ook af en toe de Meistersinger te dragen. Die ik dan weer ontiegelijk mooi vind, trouwens.

Toch fijn om in je leven een doel te bereiken smiling smiley

Overigens: Leuk dat dit topic weer tot leven is gekomen!
Ik heb sinds lange tijd weer beschikking over mijn geliefde Seiko.

Het loopwerk is een jaar geleden vervangen, maar 'door omstandigheden' kon ik hem vorige maand pas weer om.
Mijn horlogecollectie is vandaag uitgebreid met een Casio! Ik wist niet of 'ie me zou staan, maar nu ik hem om heb ben ik er zeer content mee. Hij zit erg comfortabel, veel (nuttelozegrinning smiley) functies en een stoer en sportief uiterlijk. De Casio is behoorlijk groot, maar ik vind dat niet erg omdat het een digitaal horloge is.

C5ch@uffeur
@ den Voetstuk,

Vandaar dat ik die vierkante blauwe ook gebruikt heb gekocht, nieuw was me wat te gek.
Ach, ieder zijn hobby, zeg ik dan maar. Toevallig heb ik een horlogetik, anderen gaan 3x per jaar op vakantie en dat boeit mij weer niet. In 2009 heb ik mijn vakantiegeld gebruikt voor dat blauwe ding en ben verder niet weggeweest.

Ooit, voor ik de TAG Heuer kocht, was ik van plan een kleine collectie op te bouwen met een paar horloges die mij aanspraken vanwege bepaalde historie of technisch vernuft.
Ik wilde een Omega Speedmaster Professional Moonwatch (door de NASA astronauten op de maan gedragen), een horloge met het Zenith El Primero uurwerk (36.000 tikken per uur en tot 1/10 seconde stopwatch) en zo nog wel een paar klokjes. Alles max. € 2000,- gebruikt en uiteraard mechanisch.
Maar ja, toen had ik de TAG Heuer en toen bleek ik mijn doel te hebben bereikt. Vanaf dag 1 dat ik hem om de pols had, taalde ik niet meer naar iets anders. Ik draag hem altijd en moet mezelf dwingen ook af en toe de Meistersinger te dragen. Die ik dan weer ontiegelijk mooi vind, trouwens.

Toch fijn om in je leven een doel te bereiken smiling smiley

Overigens: Leuk dat dit topic weer tot leven is gekomen!

Och ja, ik snap het wel hoor. Ik ga bijvoorbeeld inderdaad liever wat vaker op vakantie (cultureel). Mijn Armani-horloge ziet er na twee jaar nog als nieuw uit en was een Sinterklaascadeau. Goed, ik ben dan ook student. Ik puzzel al maanden over een eerste auto, mijn uitgavenpatroon is vanzelfsprekend wat anders.smiling smiley
Met een goed horloge doe je je hele leven, vakantie duurt slechts een paar weken. Het leukste van de vakantie vind ik altijd het moment dat ik weer de Nederlandse grens passeer. Zegt genoeg denk ik!grinning smiley
Mechanix
Met een goed horloge doe je je hele leven, vakantie duurt slechts een paar weken. Het leukste van de vakantie vind ik altijd het moment dat ik weer de Nederlandse grens passeer. Zegt genoeg denk ik!grinning smiley

Ja. Maar dat is maar net hoe je vakantie viert. Ik tracht me altijd zo goed mogelijk aan te passen aan de cultuur waarin ik me bevind, zo leer ik veel van andere culturen en dat pas ik na de vakantie toe in mijn eigen leven. Op zondag drink ik bijvoorbeeld Griekse koffie. Die herinneringen pakken ze me niet af, boefjes mijn horloge wellicht wel!
den Voetstuk
Mechanix

Ja. Maar dat is maar net hoe je vakantie viert. Ik tracht me altijd zo goed mogelijk aan te passen aan de cultuur waarin ik me bevind, zo leer ik veel van andere culturen en dat pas ik na de vakantie toe in mijn eigen leven. Op zondag drink ik bijvoorbeeld Griekse koffie. Die herinneringen pakken ze me niet af, boefjes mijn horloge wellicht wel!

Ik dronk Schultenbräu op een koude camping in Duitsland!grinning smiley Dat is pas cultuursnuiven! M'n mooie horloge heb ik maar thuisgelaten, dure horloges heb ik niet.
Horloges kun je ook gebruiken om je op vakantie aan te passen aan de cultuur! Zo ga ik met een paar vrienden dit jaar naar de Goodwood Revival en uiteraard passen we de kleding geheel aan aan de locale cultuur.
En bij passende kleding hoort een passend horloge. Ik denk er sterk over een nieuw 3-delig pak te kopen of te laten maken. Laten maken klinkt erg duur, maar ik ken een zaak waar ik eerder een maatpak heb laten maken en dat is behoorlijk betaalbaar. Ik was de laaste keer voor een eurootje of 400 klaar en het zit en staat geweldig. Is trouwens niet het pak van de foto. Daarvan is de broek inmiddels doorgesleten, helaas.

Bij een driedelig pak hoort natuurlijk een zakhorloge dat met een mooi kettinkje over de buik loopt. En laat een mooi zakhorloge uit de jaren '20 of '30 nou niet meer hoeven kosten dan pak hem beet € 75.-! Joepie, weer een excuus om een horloge te kunnen kopen.

Hierbij een beetje de looks. Deze foto is van de laatste keer dat we er waren, in 2008.
Schrijver des dezes staat in het midden, de andere heren gaan dit keer ook weer mee.
Zeg nou zelf, daar kun je moeilijk een Casio G-Shock bij dragen smiling smiley

Haha, daar past inderdaad geen Casio bij!grinning smiley

Mijn vader heeft trouwens twee zakhorloges, waaronder een Prominent zakhorloge die nog van zijn vader is geweest. Dus dat ding moet tussen de 30 en 40 jaar oud zijn. Voor de gein even opgewonden en op tijd gezet, en dat ding deed het nog gewoon!eye popping smiley

Edit: het gaat zelfs om twee Prominent zakhorloges, beiden werken nog!eye popping smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2012 22:53 door Mechanix.
Heel mooi Mechanix!
Ikzelf ben nog steeds even aan het snuffelen; een digitaal horloge staat mij ook wel aan.
En aangezien die dingen geen drol meer kosten.. eye rolling smiley
Dus ga ik waarschijnlijk ook deze erbij doen:
Jup, dezelfde als Mechanix, dacht dat die horloges rond de 50, 60 euro zaten, niet dus.. grinning smiley

en deze dus:

Jup, een volledig Casio-based horlogearsenaal, weet nu niet of je dáár zo blij mee moet zijn... grinning smiley

Nog een vraagje: Mijn Edifice heeft aan de binnenkant van de sluiting (dus het gedeelte tegen je huid aan) behoorlijk wat vuil zitten. Hoe haal je dat weg?
Gewoon met een doekje en een beetje water, of zijn daar spulletjes voor?
Moet ook koperpoets kopen, zit een krasje op het glas, zit er al heel lang in, maar ik stoor me er ontzettend aan. smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2012 23:13 door Rickenbacker4003.
Heb mijn Tag ook tweedehands gekocht. Moet wel zeggen dat ik vierkante klokken mooi vind alleen ze staan me gewoonweg niet. Jammer maar helaas.
Rickenbacker4003
Heel mooi Mechanix!
Ikzelf ben nog steeds even aan het snuffelen; een digitaal horloge staat mij ook wel aan.
En aangezien die dingen geen drol meer kosten.. eye rolling smiley
Dus ga ik waarschijnlijk ook deze erbij doen:
Jup, dezelfde als Mechanix, dacht dat die horloges rond de 50, 60 euro zaten, niet dus.. grinning smiley

Jup, een volledig Casio-based horlogearsenaal, weet nu niet of je dáár zo blij mee moet zijn... grinning smiley

Nog een vraagje: Mijn Edifice heeft aan de binnenkant van de sluiting (dus het gedeelte tegen je huid aan) behoorlijk wat vuil zitten. Hoe haal je dat weg?
Gewoon met een doekje en een beetje water, of zijn daar spulletjes voor?
Moet ook koperpoets kopen, zit een krasje op het glas, zit er al heel lang in, maar ik stoor me er ontzettend aan. smiling smiley

Ik heb de AE-1000 vandaag gekregen, ik heb hem omgedaan en ik denk dat de Seiko even de kast in gaat. Het is echt een gaaf horloge, die Casio!thumbs up De sluiting van je horloge zou ik zelf met een beetje alcohol schoonmaken. Krasjes krijg je amper weggepoetst uit duralex-glas. Ik heb het geprobeerd met commandant 4, maar het lukte niet.

michel1975
Heb mijn Tag ook tweedehands gekocht. Moet wel zeggen dat ik vierkante klokken mooi vind alleen ze staan me gewoonweg niet. Jammer maar helaas.

Vierkante horloges trekken mij op een of andere manier niet zo aan. De Carrera van Tag-Heuer vind ik wel heel mooi.
Gek genoeg ben ik ook niet per definitie een liefhebber van vierkante horloges, alleen van de TAG Heuer Monaco.
Al lang geleden werd ik door de Monaco getroffen, in de tijd dat de Bijenkorf in Rotterdam nog TAG Heuer verkocht, nog in het gulden-tijdperk. Ik heb altijd al wel iets met horloges gehad, maar had altijd een vrij eenvoudig klokje. Dus geld uitgeven eraan deed ik niet, ik had in die tijd ook nauwelijks geld. Maar van die vitrine met TAG Heuers viel de Monaco enorm op. Het was er een met een zwarte wijzerplaat en ik had nog nooit zo'n stoere klok gezien. Van het prijskaartje trok ik helemaal wit weg, dat zal toen al ruim boven de 5000 gulden zijn geweest.
Prachtig, maar duidelijk voor een ander soort mensen.

Later kwam ik achter de geschiedenis van de Monaco, de link met Steve McQueen en de film Le Mans en dat de oorspronkelijke kleur van het horloge blauw was met witte kleine wijzerplaatjes. En dat de Monaco in 1999 weer geherintroduceerd was, na zo'n 25 jaar uit productie te zijn geweest.

Dan ga je langzaamaan meer verdienen, krijgt betere banen en ik begon me in horloges te verdiepen. Ik begon neppers te kopen (het nette woord is geloof ik replica) en de eerste was een nep-Monaco. Uiteindelijk had ik een kleine collectie die voornamelijk uit Panerai's (replica's) bestond. Wel hele nette, die pas met heel erg goed kijken (en dan met een echte ernaast) door de mand vielen. Maar het bleef knagen, dus ik ben eens gaan kijken wat een echte, tweedehands, Monaco kostte. Hmmm. Dat was niet weinig, maar ook niet onoverkomelijk. En het belangrijkste: ik had het er voor over. Want ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het er niet voor over hebben. Waarom een klein maandsalaris uitgeven voor een mechanisch apparaat dat de tijd aangeeft, terwijl op iedere GSM de tijd ook prima is af te lezen en een goedkoop klokkie van de HEMA waarschijnlijk nauwkeuriger loopt?

Maar goed, na een jaar of anderhalf kijken op websites, lezen van horlogetijdschriften en me oriënteren, was ik er klaar voor. Beetje gespaard, besloten dat jaar niet weg te gaan met vakantie (het helpt dan om vrijgezel te zijn, geen partner die moet worden overtuigd) en op het juiste moment nét de juiste advertentie op Marktplaats zien. Ook nog vlak in de buurt, dus ik kon er de volgende morgen gelijk terecht.
Gelukkig bestaan er van de Monaco geen goede neppers, alleen erg slechte. Ik wist de kenmerken en alle papieren zaten erbij. De prijs was uitstekend en de deal was heel snel rond.
Als ik nu op de diverse horlogesites kijk, zie ik dat ik mijn horloge nu waarschijnlijk met een winst van zo'n € 500,- kan verkopen.
Goed gedaan dus. Maar hij is niet te koop, want ik geniet er elke dag van, nu al bijna 3 jaar. Ik weet zelfs de aanschafdatum uit mijn hoofd: 11 april 2009.

En waarom zo'n duur ding? Voor mezelf heb ik het gevoel dat ik hard heb gewerkt om te komen waar ik nu ben. Ik werk als MBO'er tussen collega's met HBO en zelfs universiteit. Het gaat me goed, en dat heb ik zelf bereikt. En ik vond dat ik dat mocht vieren door mezelf een TAG Heuer Monaco kado te doen. Je moet jezelf tenslotte ook eens kietelen!
@ Rickenbacker

Krasjes gaan er prima uit met koperpoets.
Ik kwam eens met mijn Monaco bij de juwelier omdat er een kras op het glas was gekomen (ook kunststof).
Er volgde een grappige conversatie:
"Die kras kunnen we er voor u uithalen, dat duurt even en kost u € 25,-."

ik: Dat is prima, ben al blij dat er geen nieuw glas op hoeft.

Juwelier: "Of u koopt een busje koperpoets en doet het zelf. Dat kost vrijwel niks."

Ik heb de juwelier heel hartelijk bedankt voor zijn advies en ben koperpoets gaan halen.
Het was er binnen 3 minuten uit.
C5ch@uffeur
@ Rickenbacker

Krasjes gaan er prima uit met koperpoets.
Ik kwam eens met mijn Monaco bij de juwelier omdat er een kras op het glas was gekomen (ook kunststof).
Er volgde een grappige conversatie:
"Die kras kunnen we er voor u uithalen, dat duurt even en kost u € 25,-."

ik: Dat is prima, ben al blij dat er geen nieuw glas op hoeft.

Juwelier: "Of u koopt een busje koperpoets en doet het zelf. Dat kost vrijwel niks."

Ik heb de juwelier heel hartelijk bedankt voor zijn advies en ben koperpoets gaan halen.
Het was er binnen 3 minuten uit.
Mooi, zal ik dat doen! smiling smiley

2 nieuwe horloges gehaald:
Een knaloranje Champion, maar in de haast is de medewerkster vergeten of het palletje van de batterij om te zetten, zodat die gaat lopen, of er zit geen batterij in, want hij doet het niet?

Verder deze simpele Casio, vond ik toch wat mooier dan degene die ik eerder had gepost, omdat ik anders 2x een zilveren horloge had.

Een knaloranje Champion, maar in de haast is de medewerkster vergeten of het palletje van de batterij om te zetten, zodat die gaat lopen, of er zit geen batterij in, want hij doet het niet?

Zit er geen stukje folie onder/boven de batterij om deze te sparen gedurende de tijd dat het horloge nog niet verkocht is?
Prachtig horloge, wil hem gelijk bestellen, maar hij is niet te vinden. De Casio-website is oneindig groot

haarr

Zit er geen stukje folie onder/boven de batterij om deze te sparen gedurende de tijd dat het horloge nog niet verkocht is?
Niet gezien, heb ik ook al naar gezocht, dat bedoelde ik ook met palletje, sorry daarvoor.
Rickenbacker4003

Mooi, zal ik dat doen! smiling smiley

2 nieuwe horloges gehaald:

Verder deze simpele Casio, vond ik toch wat mooier dan degene die ik eerder had gepost, omdat ik anders 2x een zilveren horloge had.

Leuk ding, die Casio. Mooi ingetogen. Kan je ook nog een foto posten van de Champion?

Soloman
Prachtig horloge, wil hem gelijk bestellen, maar hij is niet te vinden. De Casio-website is oneindig groot

[www.lucardi.nl]

Dit is hem. Lucardi levert trouwens heel snel.
@Mechanix: Heb nog een foto geprobeerd te zoeken van de Champion, kan ik zo vlug niet vinen.
Ik ga morgen eerst even naar Lucardi, ga ervan uit dat ze een foutje hebben gemaakt smiling smiley
Dan post ik daarna foto's van beiden samen met de Edifice smiling smiley
Deze week heb ik de Alessi binnengekregen. Vandaag heb ik bij de plaatselijke juwelier een nieuwe batterij laten plaatsen (was leeg) en de band op maat laten maken. Ik ben er erg blij mee. Vanmiddag even een foto gemaakt:

Door de macro stand op de camera lijkt het horloge groter dan deze in werkelijkheid is, het is een mooi subtiel horloge met een kast van 38mm doorsnede. Leuk detail: de schaalverdeling is aan de achterkant van het glas geëtst, deze zweeft dus boven de wijzers.
@smarter: Wow mooi horloge.

Ik heb een simpele casio van €40.00:P maar ik vind hem nog steeds mooi.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2012 20:55 door Goedendag.
Goedendag
@smarter: Wow mooi horloge.

Ik heb een simpele casio van €40.00 maar ik vind hem nog steeds mooi.

Niks mis met een simpele Casio. Ik was overigens € 96,- (incl. verzendkosten) + € 9,50 voor het batterijtje en verstellen kwijt. Voor ruim € 100,- heb ik een erg fraai klokje, al zeg ik het zelf. cool smiley
Geen geld, Smarter.thumbs up

Een weekje de Seiko niet gedragen. Ik moest hem weer even op tijd zetten...
Mezelf, tenminste dat wil zeggen, mijn vrouw overgehaald mij te verwennen met een nieuw horloge.
Heb normaal gesproken niet zo veel met kledingmerken die ook zo nodig een horlogelijn op moeten zetten maar dit was een welkome afwisseling.
Op de foto's niet heel goed te zien maar de kleur is heel apart. Het ene moment brons het andere moment grijs. Het bandje daarnaast is metaal met daar omheen rubber. Al met al ik vond hem zeer geslaagd en anders dan andere en daardoor apart genoeg om toe te voegen aan mijn 'verzameling'.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Een maand geleden heb ik mijn Steinhart Apollon opgehaald, tijdje op moeten wachten maar toch binnen gekomen smiling smiley

Bronze bezel en groen/grijs kalfsleder band

Extra gekocht Titanium strap.. met de bijgeleverde metalen bezel

Steinhart Apollon Automatic.. smiling smiley I like it. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

Klik hier om in te loggen

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep