Ik moet op zoek naar een nieuwe baan en dat betekent waarschijnlijk ook dat ik weer in de auto moet stappen om daar te komen. Een serieuze kanshebber voor nieuwe werkgever zit zo'n 70 km verderop, toch wel een stuk rijden in mijn beleving. En dan nog maar afwachten hoe het zit met files op dat traject... Ik ben benieuwd of ca. 50 min. (zonder files) hier ook als "veel" wordt gezien of dat ik onder een steen heb geleefd m.b.t. woon-werk-reistijden. DUS, hoe lang zijn jullie gemiddeld onderweg van huis naar werk?
PS: Als de heenweg bijvoorbeeld standaard langer duurt dan de terugweg, neem dan het gemiddelde van de twee.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2009 10:18 door Thunderburt.
Ik woon nu 12km van m'n werk. Inclusief 9 rotondes op een provinciale weg betekend dat bij normale snelheid een reistijd van ongeveer 12 minuten. Het kán in 8min37
Vanaf februari verlaat ik 'hotel pa en ma' en kom ik verder van het werk af te wonen. Ongeveer 21km, maar dan pak ik de A12 en A18, dus qua tijd zal het hooguit 15 tot 20min worden.
Ik heb dus geen ervaring met reistijden langer dan 50min, maar heb er dan weer wel een mening over. Het is te doen, mits er geen file is. Daar heb ik werkelijk een schurft hekel aan
Mijn eerste baan zit zo'n kilometer of 60 van huis. Geen files onderweg, dus dat duurt zo'n 45-50 minuten. Dat is te doen, maar als ik hier kan blijven zal ik op termijn wel een stuk(je) die kant op verhuizen.
Woon in Enschede en werk in Lochem, iedere dag eerst een collega ophalen en dan samen in de A112 naar het werk. Prima te doen, als je thuis bent is je hoofd lekker leeg.
Ik heb twee jaar lang op en neer gereden van Emmen naar Groningen, is 60km en als ik vroeg genoeg weg ging kon ik het precies binnen het uur doen. Vaak iets langer dan een uur.
Vond het opzich niet zo erg, zolang er maar geen files stonden. 's Ochtends lekker wakker worden in de auto, muziekje erbij en je bent er zo
Maar ik moet zeggen dat ik sinds kort maar 10min. meer hoef te fietsen en dat heeft toch ook wel wat, scheelt toch wel een uurtje slaap elke nacht
Woonwerk is voor mij 18 km, de laatste tijd duurt het vaak meer dan 15 minuten. Dit vooral omdat tussen de file door rijden niet echt opschiet.
Ik heb jarenlang meer dan een uur enkele reistijd gehad en op een gegeven moment was ik het spuugzat. Het uurtje Zwijndrecht-Eindhoven was dagelijks goed te doen, omdat ik dan tegen de files in reed. Maar, het worstelen door de dagelijkse file op de A13 is een crime waarvan je gedeprimeerd raakt. Ik heb in die tijd ook absurd vroeg gewerkt, denk dan aan 's morgens om 05:00 - 05:30 op het werk aanwezig zijn.
Er zitten een paar grote voordelen aan zo vroeg beginnen:
bromsnor ligt ook nog op een oor, het aantal acceptgiro's van het CJIB is wat minder
parkeerplaatsen zijn nog leeg
snelwegen kan je nog een snelweg noemen
ongelukken moeten nog een file creeeren, een uurtje later zijn deze files op stoom
als je kleine kinderen hebt, zie je ze nog een flink stuk van de middag.
Minpuntjes:
als het sneeuwt of ijzelt, is er nog niet gestrooid
televisieprogramma's die leuk zijn, worden te laat uitgezonden
het sociale leven verschuift volledig naar het weekend.
Quote Guus Leferink
Prima te doen, als je thuis bent is je hoofd lekker leeg.
Heb jarenlang van Enschede naar Apeldoorn woon-werk gereden. Reistijd werd (door de vertraging bij Deventer) steeds langer. Uiteindelijk ongeveer een uur en een kwartier. Daarna verhuisd naar Apeldoorn, waardoor ik 7 kilometer van mijn werk woonde. Maar dan mis ik inderdaad dat "hoofd leegmaken". Je bent natuurlijk wel lekker snel thuis.
Ik heb nu weer een reistijd van een uur tot anderhalf uur enkele reis. Vind ik geen probleem. 's Morgens lekker rustig wakker worden, 's avonds je hoofd leeg maken. En tussendoor nog even afreageren op medeweggebruikers.
8 km van werk (heen) en 10 km van werk (terug). Klinkt vreemd maar o.a. door eenrichtingsverkeer is weg terug niet zelfde als weg heen (flink stuk omrijden)
In de morgen (vroeg) zo'n 10 min (max 15), in de avond (niet vroeg) ergens tussen 20 min (erg laat) en 1 uur en 30 min (spitsuur en weg volledig volgelopen zodat er alleen "kruipen" mogelijk is). In het algemeen 's avonds zo'n 25-30 min, maar minimaal 1 keer per week meer dan 1 uur.
Ik zit op het moment gelukkig gedetacheerd in Diemen. Dat is 19km rijden en daar doe ik zo'n 35 minuten over (N201-A2-A9). Mijn vorige opdracht was in Zeist en dat was zeker een uur rijden (35km): N201 (Hilversum door )-A27
20 minuten fietsen naar het werk, dat lijkt mij wel ideaal zeg!!
Thorn - Eindhoven : 50km. Heen (afhankelijk van de file 50 min tot 70min) zeker nu ze Leenderheide op de kop aan het gooien zijn. Terug 45 a 50 min. Alhoewel de laatste tijd terug ook een uur vanwege Leenderheide.
Als ik met de fiets ga doe ik er een goede 5 minuten over (mits ik in Doetinchem slaap), als ik eerst nog een collega op moet halen, dan duurt het een uur inclusief allerlei geklets bij hem thuis
2,4 km. en 5 min. (als het verkeerslicht niet tegenzit)
Je 70 km. kan met files 1,5 uur kosten. Dat gaat snel irriteren als je elke dag 3 uur in de auto moet zitten voor woon/werk. Ik heb een werknemer gehad die om die reden na een jaar weer vertrok. Normaal neem ik ook geen mensen aan die meer dan 10 km. van het kantoor wonen.
Ik heb 2 routes Een op een grote provinciale weg = 11 km = ongeveer 20 minuten De andere tussendoor en stukje langs een kanaal = 15 km = klein halfuurtje.
Met de fiets uiteraard, tijdens het spitsuur is het zonde om met de auto te gaan, hoogstens even snel op die route. Mensen die me in het begin inhalen, haal ik net voor aankomst toch opnieuw in.
Quote Renaultje
Op zaterdag over 18 kilometer zo'n 15 minuten, maar het kan sneller als de trajectcontrole er niet was geweest en er niet zo veel zondagsrijders waren
Quote Gasvoet
Ik heb 2 routes Een op een grote provinciale weg = 11 km = ongeveer 20 minuten De andere tussendoor en stukje langs een kanaal = 15 km = klein halfuurtje.
Met de fiets uiteraard, tijdens het spitsuur is het zonde om met de auto te gaan, hoogstens even snel op die route. Mensen die me in het begin inhalen, haal ik net voor aankomst toch opnieuw in.
Ben je aan het racen of zo. Naar je werk op de fiets met een snelheid van boven de 30 km/h. In je goede kleren ook nog ? Zal jij zweten zeg als je aankomt.
Quote Gasvoet
Ben je aan het racen of zo. Naar je werk op de fiets met een snelheid van boven de 30 km/h. In je goede kleren ook nog ? Zal jij zweten zeg als je aankomt.
Fietskleding en goede deo. Kleren heb ik wel bij of zijn al ginds in mijn kastje.