Het Grote Muziek Topic

Gepost door Enzo Dizono 
Idd! Ben blij dat op mode gebied het weer "back to the 80's" gaat thumbs up
Irwin.
2 errug goede nummers! De jaren 80 sound word denk ik toch wel het meest benadrukt door een paar akkoorden. bij Cilmi hoor je dat vanaf 17sec en bij Goldfrapp al direct vanaf het begin. Dit doet mij erg denken aan bijvoorbeeld, Christopher Cross, All right. een geweldig 80's nummer.thumbs up

Het begin van On A Mission is gebaseerd op Stepping Out van Joe Jackson.
En het andere nummer wordt ook wel eens vergeleken met Jump van Van Halen, alleen dan een stuk rustiger.
De tekst van Rocket is eigenlijk niet te verstaan. Ik hoor: 'sturdy, somethay...'. Dat blijkt volgens de originele lyrics 'starting, something' te zijn.

Deze week loopt er een spotje op de lokale zenders over een rock-tribute-festival. Daar treedt ook een 'iesie-diesie' tribute-band op.
Ik ken de band 'iesie-diesie' niet. Wel AC/DC, wat je uitspreekt als 'eesie-diesie'. Volgens mij zijn er wel meer mensen die AC/DC niet goed kunnen uitspreken.
Alternating Current/Direct Current
@ Weide thumbs up

Baseballs

Deze wil ik met jullie delen
Ik heb deze een aantal keer voorbij horen komen bij 538 en ben er gelijk verliefd op geworden. De versie van Rihanna is ook leuk maar dit is zo heerlijk retro (en mooie mannen natuurlijk)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2010 20:25 door Elis.
De nieuwe van Alphabeat is weer zo'n heerlijk jaren '80 nummertje.
Ik hou ervan. Nu klinkt het verfrissend; veel mooier en minder irritant dan de vergelijkbare nummers van Paula Abdul, Whitney Houston en Taylor Dayne van toen. Toen klonk het allemaal veel metaliger en agressiever.

Check: [www.youtube.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2010 04:30 door ---GT---.
Ja die is leuk he?

Zo draai ik momenteel "confessions on a dancefloor" van madonna grijs in mijn auto. Back to the eighties zou je kunnen zeggen big smile smiley
Alphabeat is inderdaad top thumbs up
Zijn hier eigenlijk fans van Muse?

Ontdekte ze via een klasgenote, en ben sinds een klein jaartje een grote fan van ze.

Evenwat linkjes:

Hyper Music
Citizen Erased Live
Muse was ik 10 jaar geledn ofzo al fan van thumbs up Tijdje terug nog een oude cd geluisterd van ze.
Elis
Muse was ik 10 jaar geledn ofzo al fan van thumbs up Tijdje terug nog een oude cd geluisterd van ze.

Let me guess: Showbiz?
Nee origin of symmetry
Elis
Nee origin of symmetry

Ah, mijn favoriete album van Muse thumbs upthumbs upthumbs up!
# Je voelt pas nattigheid als je droog komt te staan (1980)
# Wie zwijgt stemt toe (1978)
# Voor God en vaderland (1976)
# Van kwaad tot erger (1975)

Ik heb ze in bezit gehad. crying smilie
Gisteravond een ontzettend fout avondje gehad dankzij youtube

Doe Maar
Kadanz
Splitsing
Jazzpolitie
Bloem
Het goede doel
Toontje Lager / Erik Mesie

Volgens mij heb ik ze nu allemaal grinning smiley
Bots ontbreekt nog.
Ja stom van me (vooral na jouw berichtje voor de mijne haha)
Bots hoort ook in het rijtje thuis
Zijn hier ook nog Muse fanaten die naar het concert gaan, 19 juni?
Wat vinden jullie van de nieuwe single van Marco Borsato en Guus Meeuwis - schouder aan schouder ?

Mijn inziens de 2 beste Nederlandstalige zangers en dus een veelbelovende combinatie, maar ik kan er niet echt enthousiast over zijn. Muzikaal gezien best aardig (maar ook niet meer dan dat) maar dan de tekst: de titel komt maar liefst 31 keer voor in het nummer! En aangezien de titel uit 2 schouders bestaat komt het woord schouder dus meer dan 60 keer voor, en dat vind ik een beetje too much voor een nummer van krap 4 minuten.nut smiley
Vooral ook omdat de 'auw' klanken nou niet de meest fraaie zijn in de Nederlandse taal.

Ik vind het typisch een nummer die mij vanwege de tekst gewoon enorm tegenstaat. Heb bv hetzelfde met Blof en Counting crows - Holiday in Spain, een muzikaal erg goed nummer, maar zelden zo'n idiote tekst gehoord. Poëzie is nou eenmaal lastig te vertalen en dus moet je dat mi ook gewoon niet doen. (heb dit nummer wel eens luidkeels meegezongen tijdens mijn werk met een zelfbedachte tekst, die ik hier maar niet zal herhalen maar mijn collega's lagen in een deuk!tongue sticking out smiley)

Zijn hier ook nog Muse fanaten die naar het concert gaan, 19 juni?

Jep! Best zin in! En 3 juni ook nog naar John Mayer, dus mijn maand is wel goedwinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2010 11:22 door QupiX.
Muziekliefhebbers,

zit hier iemand met verstand van platenspelers? Morgen is een vriend van me jarig en dit vond ik wel een origineel cadeau.. Probleem is alleen dat er een beetje haast bij is en ik totaal geen verstand heb van die spelers (ik heb wel een goede radio, muziek erg belangrijkthumbs up).
Mijn vraag was eigenlijk of de speler in de advertentie ook alleen platen kan spelen zonder ze op te nemen op USB? Ik heb de adverteerder al gebeld maar die gaf niet thuis en van internet word ik ook niet veel wijzer..

Edit: sneller dan verwacht, adverteerder belde terug; het is niet helemaal wat ik zocht. Gelukkig heeft zich er al een alternatief voorgedaanthumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-05-2010 20:46 door J@sper.
SVF
Wat vinden jullie van de nieuwe single van Marco Borsato en Guus Meeuwis - schouder aan schouder ?

Muzikaal gezien vind ik het een topper, maar er komt veel te veel "schouder aan schouder" in voor. Met die G-klank in het woord schouder klinkt dat afstotend.

Nog iets wat mij opvalt: hoeveel nummers zijn er momenteel in omloop met de vage sample van iets als 'che che che, don't look at heights'? Het lijkt wel in elk nummer te zitten tegenwoordig.
Nog mensen die naar het Eurovisie songfestival kijken? Ik vind de kwaliteit zelf op een heel behoorlijk niveau, echt duidelijk beter dan de laatste keren, hoewel de eerste halve finale duidelijk minder was dan de tweede waarin Sieneke optrad. Mijn favoriet is de inzending van Oekraïne, Israël, IJsland en België vind ik ook wel goed.

Schouder aan schouder vind ik trouwens ook niks, de titel wordt inderdaad te vaak herhaald en verder vind ik het net zo'n clichématig nummer als Dochters. Doet me gewoon helemaal niets.
Daewoo-Chevrolet
Nog mensen die naar het Eurovisie songfestival kijken? Ik vind de kwaliteit zelf op een heel behoorlijk niveau, echt duidelijk beter dan de laatste keren, hoewel de eerste halve finale duidelijk minder was dan de tweede waarin Sieneke optrad. Mijn favoriet is de inzending van Oekraïne, Israël, IJsland en België vind ik ook wel goed.

Schouder aan schouder vind ik trouwens ook niks, de titel wordt inderdaad te vaak herhaald en verder vind ik het net zo'n clichématig nummer als Dochters. Doet me gewoon helemaal niets.
+100000!

2 cd's gekregen voor mijn verjaardag:
Muse - Absolution (ja, oud album, maar die ontbrak nog in de Muse collectie winking smiley)
En een album van Oasis, ben de titel even kwijt eye rolling smiley
Daewoo-Chevrolet
Proficiat!
Dank je!
Jij nog wat cd's toegevoegd aan de collectie?
Daewoo-Chevrolet
en verder vind ik het net zo'n clichématig nummer als Dochters. Doet me gewoon helemaal niets.

We praten over tien jaar weer als je dochter al op de basisschool zit.
Weide1
Daewoo-Chevrolet
en verder vind ik het net zo'n clichématig nummer als Dochters. Doet me gewoon helemaal niets.

Dus jij vindt het een mooi nummer?
Muziek is emotie dus yes sir! Geen berg te hoog. Poeh, wat een plaat.thumbs up Een instituut. Werkt echt naar een climax toe. Die uithalen op het einde. Fantastisch.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-05-2010 19:13 door Weide1.
Weide1
Muziek is emotie dus yes sir! Geen berg te hoog. Poeh, wat een plaat.thumbs up Een instituut. Werkt echt naar een climax toe. Die uithalen op het einde. Fantastisch.

Is wat te zwoel voor mij, maar Diana Ross maakt goede muziek. thumbs up
Geef mij als je het hebt over een climax maar dit, ook al wordt het nummer aan het eind weer rustig.
R.E.M. - Bang and Blame

Edit: Dit nummer kan ik ook op bas, en is erg vet om te spelen. tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-05-2010 19:23 door Maarten....
Weide1
Daewoo-Chevrolet

Kan ik beter meteen stoppen met mijn studie, niet? tongue sticking out smiley
Mijn favorieten van Marco Borsato zijn trouwens Margherita, Waarom Nou Jij en De Waarheid, vooral de Cocciante-nummers dus.

Maarten...
Jij nog wat cd's toegevoegd aan de collectie?

Nope. Wat niet wegneemt dat er nog veel op mijn verlanglijstje staat: Amy Winehouse, Arcade Fire, Arctic Monkeys, Bat for Lashes, Depeche Mode (Violator), Dido (No Angel), Duffy (Rockferry), Editors (In This Light and on This Evening), Evanescence (Fallen, The Open Door), Fall Out Boy (Folie à Deux, Infinity on High), Fever Ray, Fleet Foxes, Interpol, Jeff Buckley (Grace), Keane (Hopes and Fears, Perfect Symmetry), The Killers (Hot Fuss, Day & Age), KT Tunstall, Linkin Park, M.I.A. (Kala), Manu Chao (Próxima Estación: Esperanza), Massive Attack (Mezzanine), MGMT (Oracular Spectacular), Moke, Muse, Panic at the Disco, Placebo (Placebo, Without You I'm Nothing, Black Market Music, Sleeping with Ghosts en Meds), Queens of the Stone Age, Radiohead (Amnesiac, Hail to the Thief, OK Computer, Kid A), Red Hot Chili Peppers (Blood Sugar Sex Magik, One Hot Minute, Californication, By The Way), Staind (Break the Cycle), U2 (No Line on the Horizon) en The White Stripes om maar eens wat te noemen smiling smiley
En Shakira (She Wolf), Lada Gaga (The Fame Monster), Alicia Keys (The Element of Freedom) en Nelly Furtado (Whoa, Nelly! en Folklore) erbij in de serie goede popplaten.
Maarten...
En een album van Oasis

thumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-05-2010 20:01 door Bentley Arnage.
Bentley Arnage
Maarten...
En een album van Oasis

thumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs upthumbs up
Fan?
Ik vind het supergoede muziek.thumbs up
Ze hebben ook minder mooie nummers gemaakt, maar er zitten zeker een paar prachtige nummers tussen.
@Daewoo-Chevrolet:
Veel van die albums die je opnoemt heb ik ook. Misschien vind je Temper Trap ook wel wat:

Temper Trap - Sweet Disposition
(het hele album is oké maar dit vind ik zelf de mooiste)

Zelf draai ik momenteel deze grijs, one day fly?:

GEM - Good To Know You
Sweet Disposition ken ik, werd regelmatig gedraaid op 3FM, evenals Fader. Ik heb me nog niet zo verdiept in die band, maar Sweet Disposition klinkt in ieder geval erg goed.
Morgen naar de Melkweg voor concert van Deftones !!!!
Wat mij opvalt bij de WK-nummers (Força van vorige keer en Wavin' Flag van deze keer) is dat er geen bas onder zit.
Het zijn nummers die vreselijk zouden kunnen knallen, maar telkens denk ik: wanneer begint het nummer nou?
Het blijft bij wat trommeltjes en viooltjes, maar nergens gaat de beuk erin. Een bas is toch essentieel bij elk nummer?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2010 13:04 door ---GT---.
---GT---
Wat mij opvalt bij de WK-nummers (Forza van vorige keer en Wave Your Flag van deze keer) is dat er geen bas onder zit.
Het zijn nummers die vreselijk zouden kunnen knallen, maar telkens denk ik: wanneer begint het nummer nou?
Het blijft bij wat trommeltjes en viooltjes, maar nergens gaat de beuk erin. Een bas is toch essentieel bij elk nummer?
+4u398473847483783748347374!

Een bas is essentieel voor een nummer, anders blijft het nummer zonder enige kracht zitten.

Het zal u niet verbazen dat ik bas speel grinning smiley
Maarten...
---GT---
Wat mij opvalt bij de WK-nummers (Força van vorige keer en Wavin' Flag van deze keer) is dat er geen bas onder zit.

Een bas is essentieel voor een nummer, anders blijft het nummer zonder enige kracht zitten.

Dat is mooi om mijn mening over de nummer te bekrachtigen.
Van Força en Wavin' Flag zou veel meer te maken zijn dan de slappe drap van nu.
Je hoort het intro en je denkt: dat wordt knallen!, maar het wordt niet meer dan het intro.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2010 13:03 door ---GT---.
---GT---
Wat mij opvalt bij de WK-nummers (Forza van vorige keer en Wave Your Flag van deze keer) is dat er geen bas onder zit.

Het officiële WK-nummer van dit jaar is Waka Waka (This Time for Africa) van Shakira, Wavin' Flag van K'naan is een onofficiële zeg maar. Força van Nelly Furtado was het EK-lied van 2004 en tijdens het EK van 2008 hadden we nog Can You Hear Me van Enrique Iglesias. Het WK-nummer van 2006 moest ik opzoeken: Time of Our Lives van Il Divo met Toni Braxton. Het klinkt in ieder geval afgrijselijk.
En die trommeltjes en viooltjes zullen wel moeten verwijzen naar de cultuur van het organiserende land. Ik vond Força overigens wel een leuk nummer.
Daewoo-Chevrolet
Het officiële WK-nummer van dit jaar is Waka Waka (This Time for Africa) van Shakira, Wavin' Flag van K'naan is een onofficiële zeg maar.

Waka Waka lijkt geen succes te zijn. Die wordt amper gedraaid op de radio. Wavin' Flag is een veel grotere hit en wordt daarom vaak officieel tussen aanhalingstekens genoemd.
Daarom vind ik Waka Waka misschien ook leuker, Wavin' Flag komt nu al m'n strot uit. Waka Waka staat nu overigens op nummer 9 in de Top 40, Wavin' Flag op nummer 5.
@GT: Officieus duswinking smiley. Doe mij maar Waka Waka, Wavin' Flag is mij een beetje te saai...
Morgen een concert: Kruder & Dorfmeister en The Cinematic Orchestra. Ik weet niet of er hier kenners van dit genre zijn, maar zij die deze groepen niet kennen kan ik ze van harte aanraden. The K&D Sessions wordt nog steeds gezien als een van de beste albums 'ooit'. Nu is 'ooit' een overroepen term bedolven onder verschillende interesses, maar het is een feit dat het album (uitgebracht in 1998) nog steeds niet verveelt en goed mee kan met wat nu in dit genre (lounge/triphop) wordt uitgebracht. The Cinematic Orchestra is 'bekend' van Ma Fleur (album) en van 'Man With The Movie Camera'.

In elk geval: morgen dus een mooi concert voor de boeg met 2 fantastische groepen.

[www.youtube.com]
Mijn meest beluisterde nummer van mijn gehele collectie

[www.youtube.com]
The Cinematic Orchestra - Time & Space (album: Ma Fleur)

Genoeg reclame, ik kon het niet laten de mede-AW'ers te laten proeven.
Ik heb vandaag 4 nieuwe CD's toegevoegd aan mijn collectie (van niks):

Bat for Lashes - Fur and Gold
Moloko - Statues (voormalige band van Róisín Murphy)
M.I.A. - Kala
Santigold - Santogold
Klinkt ontzettend jazzy, maar oh zo lekker: Mario Biondi - Love Dreamer. Ook grote artiest in Italië trouwensbig smile smiley

Deze hoorde ik onlangs op 3FM voorbij komen tijdens Arbeidsvitaminen: Ben L'Oncle Soul - Seven Nations Army. Helaas al de zoveelste cover van dit nummer, maar wel een erg fijne!

Overigens heeft Ben er meerdere gecoverd:
Ben L'Onlce Soul - I Kissed A Girl
Ben L'Oncle Soul - Crazy
Ben L'Oncle Soul - Barbie Girl
roubal
Klinkt ontzettend jazzy, maar oh zo lekker: Mario Biondi - Love Dreamer. Ook grote artiest in Italië trouwensbig smile smiley

Deze hoorde ik onlangs op 3FM voorbij komen tijdens Arbeidsvitaminen: Ben L'Oncle Soul - Seven Nations Army. Helaas al de zoveelste cover van dit nummer, maar wel een erg fijne!

Overigens heeft Ben er meerdere gecoverd:
Ben L'Onlce Soul - I Kissed A Girl
Ben L'Oncle Soul - Crazy
Ben L'Oncle Soul - Barbie Girl
Seven nations Army heb ik gisteren ontdekt big smile smiley
Echt heerlijk!
---GT---
Maarten...
---GT---

Dat is mooi om mijn mening over de nummer te bekrachtigen.
Van Força en Wavin' Flag zou veel meer te maken zijn dan de slappe drap van nu.
Je hoort het intro en je denkt: dat wordt knallen!, maar het wordt niet meer dan het intro.
Voor Waka Waka geldt trouwens hetzelfde...
Met name na de zware mannenstem op weg naar het einde, maar het blijft bij drums en een ukelele/mandoline oid. (En in de clip komt een Fender Telecaster voor... Tuurlijk, helemaal niks elektrisch in het nummer :@),
En zoiets hadden ze daarna in het nummer moeten zetten qua bas:
Chris Wolstenholme & Dominic Howard (Muse) - Osaka Jam
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

© 2014 Sanoma Media Netherlands B.V.
Adverteren - Colofon - Contact - Copyright - Disclaimer - Privacy en cookiebeleid - Gebruiksvoorwaarden - RSS - Partners- Sitemap
AutoWeek.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep